איך להכניס תנועה אורגנית לאתר באמצעות מאמרי תוכן

לפני ששואלים איך להכניס תנועה אורגנית לאתר על ידי מאמרי תוכן…
נתחיל מלהבין קודם כל מהי תנועה אורגנית ולמה אנחנו רוצים אותה?

איך להכניס תנועה אורגנית לאתר באמצעות מאמרי תוכן

מהי תנועה אורגנית?


המונח "תנועה אורגנית" מתאר מבקרים באתר,שהגיעו אליו כתוצאה מלחיצה על קישור ממקור לא ממומן, למשל: גוגל (תוצאה לא ממומנת), קישור בוואטסאפ, קישורים מאתרים, כתיבה ישירה של כתובת האתר וכד'.


לשם המחשה: במידה וגוגל מאנדקס את האתר שלכם בביטוי מסויים כמו "פרסום בפייסבוק", וגולש מחפש את הביטוי הנ"ל רואה לינק בתוצאות החיפוש של גוגל (שלא שילמתם עליו) ולוחץ עליה ומגיע לאתר. הגולש שבאתר נספר כגולש שהגיע מאפיק תנועה אורגנית של גוגל. במידה והגולש היה לוחץ על מודעה ממונת בגוגל, התנועה איננה הייתה נחשבת אורגנית אלא תנועה ממומנת. כמו כן על הקלקה שכזו הייתם משלמים כסף, בשונה מתנועה אורגנית עליה אין תשלום או מגבלת חשיפה.

מדידת תנועה לאתר

כלי מדידת התנועה באתר הנפוץ בעולם נקרא גוגל אנליטיקס. במערכת של גוגל אנליטיקס תוכלו למצוא כמה סוגים של הפניית תנועה:

הפניות מאתרים אחרים, הפניות מרשתות חברתיות, חיפוש ממומן, ודיוורים. בחינה של התנועה האורגנית לאתר שלך תוכל לתת ראיה כוללת כמה האתר שלך "חזק" אורגנית ויכול לייצר תנועה והמרות ללא פרסום ממומן, או הבנה של מידת ההשקעה ביצירת קמפיינים ממומנים כמקור תנועה נוסף לאתר. דוח זה באנליטיקס חשוב במיוחד כאשר מתכננית מסע לקוח איכותי, שתפקידו להזרים תנועה לאתר ממגוון אפיקים.

גוגל אנליטיקס מקורות תנועה

איך מייצרים תנועה אורגנית לאתר?

הדרך הקלה והטובה ביותר להכניס תנועה אורגנית היא: לכתוב בצורה סדירה פוסטים או מאמרים איכותיים ורלוונטיים בבלוג של האתר, או באזור המאמרים באתר שלכם.
יחד עם זאת, כדאי לזכור מה בעצם הלקוחות שלכם מחפשים, ולהשתמש בידע הזה באסטרטגיית התוכן שלכם.

זכרו! ככל שתהיו יותר רלוונטים ללקוחות והמאמר שלכם יהיה מעניין יותר כך הוא יהיה "חזק" יותר מבחינה אורגנית. ברגע שאתם מבינים מי הלקוחות שלכם, מה הם מחפשים, או אולי אילו בעיות הם מחפשים לפתור, תוכלו ליצור תוכן עם ערך ומידע רב, להתכתב עם הלקוח האידיאלי של העסק ולהעניק לו ערך. 

יחד עם האנליטיקס שיציג אילו מאמרים הובילו את מירב התנועה לאתר, תוכלי לקבל תובנות, לייצר תוכן נוסף מאותו סוג, וכמו כן לשפר את ה-SEO באתר.
SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization כלומר שיפור מדדי האתר כדי שרשתות החיפוש (כמו גוגל) יציגו את האתר שלכם בתוצאות החיפוש על פני אתרים מתחרים.

על מה לשים דגש כשכותבים תוכן לאתר? 

הכי חשוב לזכור – אתם כותבים לאנשים ולא למנועי חיפוש.

שימו לב, שקל יותר להופיע ראשונים תחת מונחי חיפוש של נישה, או זנב ארוך, כלומר הופעה לאו דווקא במונחים הכי פופולריים בתחום שלכם אלא מונחים שיותר ספציפיים למוצר או לשירות שלכם. ברבות הזמן גוגל ומנועי חיפוש אחרים יזהו את האתר או הבלוג שלכם כיעד עבור נושא מסוים, וזה בתורו יעצים את התוכן שלכם במדרג תוצאות החיפוש, ויעזור ללקוח האידיאלי למצוא אותך. 

ידעתם ש-80% מהאנשים מעדיפים ללחוץ על תוצאות חיפוש אורגניות? 

לכן הם יעדיפו ללחוץ על מודעות שאינן ממומנות. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי עם הזמן, גוגל עושה מאמצים רבים על מנת להניע יותר ויותר גולשים שיקליקו על מודעות ממומנות בגוגל ולא על מודעות אורגניות, ולמרות זאת הכוח של תנועה אורגנית הוא רב ומשמעותי מאוד לחוזק האתר.

מדוע תנועה אורגנית חשובה לאתר – 5 סיבות

  1. היא בחינם! לא משלמים על הקלקות על המודעה, וכיום שהתחרות גדלה והפרסום מתייקר מדובר על חיסכון רב.
  2. אותות חיוביים לאלגוריתמים של חיפוש – לתנועה אורגנית יש אחוז נטישה נמוך יותר, היא מביאה לזמני שהייה ארוכים יותר באתר, ויותר דפים נצפים פר ביקור. כל אלו מבהירים למנועי החיפוש אם האתר שלכם הוא אכן התוצאה הטובה ביותר עבור החיפוש שבוצע. 
  3. היא מביאה עסקאות. מנתונים שאספנו ראינו בבירור שעסקאות רבות מגיעות מתנועה אורגנית, וכאשר העלות להגעה לאתר היא 0 ש"ח, מדובר על החזר השקעה גבוה במיוחד. 
  4. היא נגישה – לעסקים קטנים יש תקציב שיווק מוגבל. גם אם אין עדיין תקציב גדול עבור מודעות ממומנות עדיין אפשר כמעט באופן מיידי לטפס בדירוג של תוצאות החיפוש. זה קל במיוחד בנישות. האינדוקס מהיר, ובכך נקבעת אמינות יותר גבוהה לדומיין.
  5. היא מהווה יסודות יציבים. אם האתר שלך יכול להוות אוטוריטה על מילות חיפוש עם תחרות נמוכה, בתוך אסטרטגיית התוכן שלך, תוכל לייעד תקציב למונחים יותר תחרותיים וחיפושים ממומנים. 

לסיכום ההמלצה שלנו היא שחשוב להבין מהם הנושאים שכדאי לכתוב עליהם, צריך לכתוב לאנשים לא למנועי חיפוש ולהשתמש במילות חיפוש עם תחרות נמוכה, או מילות חיפוש בנישה של זנב ארוך. 

ניתן להיעזר במחקר של מילות המפתח של גוגל למחקר.

https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/