איך עושים מחקר מילות מפתח בגוגל?

מחקר מילות מפתח

מאת אסף ולר

מחקר מילות מפתח בגוגל עוזר למפרסם לבחור את מילות המפתח הנכונות ביותר עבור העסק המקודם ותומך בתכנון התקציב לקמפיין.

אם נתייחס לגוגל ככלי סטטיסטי, המאגד בתוכו שאילתות של מחפשים מצד אחד ומפרסמים שרוצים לאפשר לגולשים המחפשים למצוא את העסק / המוצר שלהם – נוכל להוציא מהקמפיין בגוגל את המיטב.
קמפיין איכותי בגוגל דורש מחקר מעמיק של מילות מפתח ותכנון הקמפיין עוד לפני העליה לאוויר.
לאחר שהקמפיין עולה לאוויר מתחיל שלב האופטימיזציה בו לדוגמא רואים בפועל מה אנשים חיפשו, ולאחר מכן ניתן להרחיב את הביטויים אותם בחרנו מלכתחילה, ולשלול ביטויים שאינם רלוונטים עבורנו (וכך, ככל שעובר הזמן, נופיע בחיפושים הרלוונטיים ביותר)

מחקר מילות מפתח


מחקר מילות המפתח מתחיל בכלי הפרסום הראשי של גוגל הלא הוא Google Ads.
בתוך גוגל אדס נלחץ על מפתח הברגים בראש המסך ונבחן בכלי מתכנן מילות נפתח או באנגלית Keywords Planner. 

לאחר מכן נגיע למסך ביניים בוא נבחר ב Discover New Keywords בשביל לגלות מילות מפתח חדשות.

מילות מפתח

במסך הביניים הבא אחריו נוכל לנסות ולהכניס את הביטויים הרלוונטים ביותר עבורנו.
צריך לזכור שבשלב זה יש חשיבה אסטרטגית – אנחנו צריכים לחשוב כמו צרכן הקצה (הגולש שעכשיו מחזיק את הטלפון הנייד או המחשב ומחפש ביטוי מסויים). אם לא נעשה זאת ונחשב בתוך בעל העסק או המפרסם ייתכן מאוד שנפספס המון ביטויים שהצרכן הסופי יכתוב בגוגל ונפספס חשיפה רלוונטית לעסק.

גילוי מילות מפתח

ישנן 2 אופציות במסך הביניים:
1. START WITH KEYWORDS – במסך זה נצטרך להזין באופן ידני ביטויים שעולים לנו לראש (ניתן להזין עד 10 ביטויים). ובחלק התחתון נוכל להזין כתובת אתר שישמו כפילטר למציאה מילות המפתח שלנו.

התחל עם מילות מפתח

2. START WITH A WEBSITE – במסך זה נוכל לכתוב כתובת של אתר (שלנו או של מתחרים דומים) ולתת לגוגל להציע לנו ביטויים רלוונטים לקידום. נוכל לבקש מגוגל לאנדקס את כל האתר או רק עמוד ספציפי שרלוונטי לנו.

ביטוי מפתח

בחירת ביטויים לקידום בגוגל

לאחר שהזנו את מילות המפתח שאנחנו סבורים כי הן הרלוונטיות ביותר עבורנו, נקבל פלט בתוך המערכת המציג כמה נתונים עבור כל אחד מהביטויים שלנו, ובתחתית המסך נקבל נתונים עבור ביטויים דומים להם שמנוע החיפוש סבר גם הם יכולים להיות מתאימים עבורינו.

הביטויים שלנו:

SEO

ביטויים מומלצים נוספים:

הנתונים המוצגים בעבור כל מילת מפתח הם:

  1. שם המילה
  2. כמות חיפושים חודשים
  3. התחרות שיש על המילה (נמוכה, בינונית או גבוהה)
  4. עלות הקליקה טווח נמוך
  5. עלות הקלקה טווח גבוה

*חשבון פרסום שלא התחיל להוציא כסף עדיין יראה נתונים חלקיים בלבד – לדוגמא: את כמות החיפושים החודשיים יראה כטווח (בין 100 ל 1000) ולא כמספרים מוחלטים.

כאן בדרך כלל מתחילה הבעיה.
איך אפשר להתמודד על כל כך הרבה מילים ורמות שונות של מחיר?

איך בוחרים מהו התקציב הנכון עבורנו?

במה כדאי להתמקד?

שלב האקסל – תכנון קמפיין בגוגל

לפני שרצים לפרסום בגוגל, חשוב לעשות סדר בביטויים ולתכנן נכונה את תקציב הפרסום החודשי והיומי שלנו. לצורך כך נלחץ על הכפתור הכחול בראש המסך DOWNLOAD KEYWORDS IDEAS ונוריד את הפלט ביטויים שלנו לאקסל.

בהתחלה נקבל פלט מבולגן מאוד שיכול קצת להבהיל, מה שקורה כעת הוא שגוגל מוסיף לנתונים שראינו בתוך כלי מתכנן מילות המפתח עוד פרמטרים שונים שעדיין לא ראינו. את רובם המוחלט לא צריך ונוכל למחוק אותם ולהשאיר את החשובים לנו.

פלט האקסל ללא סינון:

אלו השדות שצריך להשאיר באקסל:

  1. Keywords – שם מילת המפתח
  2. Avg. Monthly searches – ממוצע החיפושים החודשי לכל מילות מפתח (של 12 החודשים האחרונים)
  3. Top of page bid (High range) – העלות של מילת המפתח בשביל להופיע בראש הדף בגוגל

*יש מפרסמים הנוהגים להשאיר גם את העלות הנמוכה של מילת המפתח

עכשיו לאחר שיש לנו אקסל מסודר של ביטויים רלוונטים לנו עם השדות החשובים ביותר מתחיל שלב הבחירה. נעבור ביטוי ביטוי ונסמן במרקר צהוב את הביטויים שהכי הכי חשובים לנו.
לצורך הדוגמא: אנחנו משרד פרסום בדיגטל שרוצה להציע לבעלי עסקים שונים את שירותי המשרד.

בחירת מילות מפתח

לאחר שבחרנו את הביטויים שלנו נפתח טבלה נוספת לצד הטבלה הגדולה ונזין לתוכה רק את הביטויים שבחרנו ונוסיף שורה נוספת של "סה"כ" בסוף הטבלה. לתוך השורה שהוספנו נזין שתי נוסחאות פשוטות:

sum= לעמודה של סך חיפושים חודשיים ו average= לעמודה של העלות לקליק:

בחירת ביטויי מפתח

עמודות הסה"כ לכמות החיפושים החודשיים והממוצע עלות לקליק מילת מפתח יעזרו לנו להבין את הפוטנציאל הגלום בקמפיין והתקציב שנרצה להשקיע.

לדגומא: יש לנו 16,830 אלף חיפושים פוטנציאלים מידי חודש והעלות הממוצעת היא 45 ש"ח לקליקו אחוז ההקלקה הממוצע עומד על כ 7% לכל חיפוש. לכן, אם נרצה למצות את מלוא הפוטנציאל נצטרך להשקיע 53,015 ש"ח מידי חודש! כמובן שלרוב העסקים זהו סכום גבוה מאוד. ולכן, לאחר שנבנה את "טבלת הפוטנציאל" שלנו לקמפיין נתחיל להחסיר ביטויים שפחות רלוונטים לנו ובמקביל ננסה להגדיר כמה קליקים נרצה ביום (ובהתאמה לזה בחודש) ונתכנן את התקציב ונבין כמה פוטנציאל שוק אנחנו יכולים להשיג בתקציב הנתון שלנו:

הסבר מורחב לטבלת הפוטנציאל בגוגל:

לטבלה מספר עמודות, חלקן מחושבות אוטומטי מתוך הטבלה הקטנה שעשינו לאחר שבחרנו את הביטויים שהכי מתאימים לנו, וחלקן מוזנות ידנית. להלן ההסבר על כל אחד מהעמודות ואופי החישוב:

 

  • ימים ממוצע בחודש – בחודש ממוצע יש 30.4 ימים, נתון זה יעזור לנו לחשב את העלות החודשי הסופית שלנו לקמפיין
  • כמות חיפושים חודשית – נתון זה משקף את כמות החיפושים הממוצעת החודשית בטבלה הקטנה העליונה שעשינו (רצוי להכניס את הנתון בתוך נוסחה של = לתא הטבלה הקטנה – פשוט שמים את הסימן = בתוך התא שלתוכו רוצים את הנתון ואז בוחרים עם העכבר את התא המזין שבו נמצא הנתון)
  • אחוז הקלקה ממוצע – נתון זה הינו כללי ונציג אומדן של ממוצע הקליקים על המודעה. כלומר, על כל 100 אנשים שיראו את המודעה שלנו רק 7 (בממוצע) יקליקו עליה.
  • פוטנציאל חשיפה מלא (בקליקים) – חלוקה של כמות הקליקים החודשית באחוז ההקלקה הממוצע.
  • פוטנציאל חשיפה מלא ליום (בקליקים) – פוטנציאל החשיפה המלא לחלק למספר הימים הממוצע בחודש. בעזרת נתון זה נוכל לחשב את מקסימום ומינימום התקציב היומי שלנו.
  • עלות ממוצעת לקליק – נתון זה משקף את העלות הממוצעת לקליק בטבלה הקטנה העליונה שעשינו (רצוי להכניס את הנתון בתוך נוסחה של = לתא הטבלה הקטנה – נשים את הסימן = בתוך התא שלתוכו נרצה את הנתון ונבחר עם העכבר את התא המזין שבו נמצא הנתון שלנו)
  • עלות יומית למיצוי פוטנציאל שוק מלא – ניקח את העלות הממוצעת לקליק מהטבלה ונכפיל אותה בכמות הקליקים ליום בטבלת הפוטנציאל.
  • עלות חודשית למיצוי פוטנציאל שוק מלא – ניקח את כמות הקליקים החודשיים מתוך פוטנציאל החשיפה המלא ונכפיל בעלות הממוצעת לקליק. נתון זה יציג לנו את התקציב שנצטרך להשקיע בשביל למצות את פוטנציאל החיפושים (כמובן בהנחה שאחוז ההקלקות שלנו CTR יעמוד על 7%)

מצ"ב טבלת הפוטנציאל:

key words

חישוב תקציב והחלטה סופית על הביטויים אותם נרצה לקדם:

לאחר שסיימנו עם טבלת הפוטנציאל נרצה לבחון כמה באמת נרצה להשקיע ולכמה קליקים (יומי וחודשי) נוכל להגיע. לכן, נחזור לטבלה הקטנה עם הביטויים שבחרנו ונייצר טבלה נוספת המציגה במדוייק כמה קליקים נוכל לקבל בהתאם לתקציב החודשי שלנו.
בטבלה נמלא את העמודות הבאות:

  • ממוצע ימים בחודש
  • עלות ממוצעת לקליק
  • כמות קליקים רצוייה ביום
  • כמות קליקים רצויה בחודש
  • עלות יומית מחושבת
  • עלות חודשים מחושבת

מילות מיקוד

עכשיו לפי הטבה ניתן לראות שאם נרצה להגיע ל 304 קליקים בחודש שהם 10 קליקים ביום נצטרך להשקיע כ – 13,680 ש"ח בכל חודש (כל השדות אמורים להיות מחושבים אוטומטית מלבד דשה "כמות הקליקים הרצויה ביום").
עכשיו יש לנו את הבחירה האם להמשיך עם כל הביטויים שבחרנו או להתמקד בביטויים רלוונטים עוד יותר מהביטויים שבחרנו. נצטרך לשקול את כמות החיפושים החודשית לכל ביטוי, עלות ממוצע לקליק לכל ביטוי ואת החשיבות שיש לביטוי עבורנו. לדגומא, אם אנחנו חזקים מאוד בקידום בגוגל נשאיר את הביטוי למרות העלות היחסית היקרה שלו, אבל אם לפרפורמה אחרת עדיפה לנו וגוגל קצת פחות אז נוריד את גוגל ונקטין את העלות הממוצעת לקליק.

לצורך הדוגמא: נגיד ואנחנו רוצים להוריד את הביטויים לפרסום בגוגל בגלל העלות היקרה שלהם. נחסיר מתוך הטבלה שלנו את "פרסום ממומן בגוגל", "קידום אתר בגוגל" ו"פרסום בגוגל" ונראה מה קורה לנו בטבלה.

התוצאה: כמות החיפושים החודשיים ירדה ל 13,940 ובהתאמה ירד פוטנציאל החשיפה ליום ולחודש, העלות הממוצעת לקליק ירדה (כי הורדנו ביטויים יקרים) והעלות החודשית והיומים למיצוי שוק ירדה גם היא.
בטבלת ההכנה לקמפיין נוכל גם לראות שבאותה הכמות לקליקים ביום שבחרנו (10) נצטרך להשקיע "רק" 8,121 ש"ח בשביל לקבל 304 קליקים.
עכשיו נוכל להחליט אם אנחנו ממשיכים להחסיר ביטויים, מוסיפים ביטויים אחרים, מגדילים את כמות הקלקים ביום ובהתאמה בחודש ומתחילים עם הקמפיין שלנו בגוגל!

הוסיפו או הורידו ביטויים, שנו את כמות הקליקים הרצויה ליום והתחילו להקים את הקמפיין שלכם.

רוצים ללמוד להקים קמפיין בגוגל? מעולה! בדיוק בשבילכם הכנו מדריכים קצרים ושווים במיוחד.
צריכים בעל מקצוע שילווה אתכם? אנחנו זמינים תמיד ונשמח לסייע.

בהצלחה לכולם!

טיפים מצוות אינסייט שיעזרו לכם להפוך קמפיין טוב למצויין:

 

  1. הקשר בין הצלחה בקמפיין גוגל לאתר איכותי גבוהה מאוד – השקיעו בתכנים שלכם באתר והתאימו את דף הנחיתה לביטוי שהגולש חיפש
  2. מקדמים לדף נחיתה ולא לאתר? מעולה- הקפידו לתת לגולש את כל המידע שהוא צריך אבל תשאירו אותו גם קצת סקרן בשביל להזמין אותו ליצור קשר ולברר עוד
  3. זמני טעינה קצרים (!!!) – אתם משלמים לגוגל על קליקים! אם זמני הטעינה אצלכם באתר ארוכים אתם יכולים לאבד את הגולש בפער הזמן בין הלחיצה על המודעה עד ההגעה לדף. כלומר, תשלמו לגוגל סתם ותבאסו את הלקוחות שלכם
  4. נראות ואסתטיקה חשוב לפעמים כמעט כמו התוכן – בני אדם קונים עם העיניים, דף נחיתה מעוצב ומרשים יכול להגיד באופן ניכר את אחוז ההמרה שלכם
  5. תוספים מומלצים – תוסף טלפון להתקשרות, תוסף וואצאפ, תוסף צא'ט יכולים לשפר את אחוז ההמרה ולהקל על הגולש
  6. מפות חום – הטמיעו מפות חום באתר או בדף שלכם ונסו להבין מדוע הגולשים נוטשים את הדף. תשאפו תמיד לשפר עוד ועוד את הדפים
  7. גוגל אנליטיקס – כלי עוצמתי במיוחד. השתמשו בנתונים שהוא מספק על מנת ללמוד את הקהל שלכם.
  8. תוספי מודעות – השתמשו בתוספי מודעות בשביל לתפוס שטח פרסום רב ככל שניתן ולשפר את ציון ואיכות המודעה שלכם (מה שיכול להוביל להורדה בביד המוצע לגוגל)
  9. קריאייטיב איכותי למודעות – לפני שבונים קמפיין חשוב לחשוב טוב על הקריאייטיב שאתם מציגים במודעות. המודעה צריכה להיות מזמינה אבל לא זמינה מידי, אתם לא רוצים קליקים לא רלוונטים שרק יעלו לכם כסף.
  10. דברו עוד שחר גבאי האלוף שלנו – שיחה אחת איתו וכמה טיפים תשנה לכם את התוצאות מקצה לקצה (וזה בחינם)