הקמת קמפיין רימרקטינג ב Google Ads ברשת המדיה.
נקודות חשובות להצלחה עבור קמפיינים למסחר אלקטרוני

המפתח להקמת קמפיין רימרקטינג ברשת המדיה המבוסס על החזר השקעות חיובי הינו לפלח בצורה נכונה את קהלי היעד שלכם ולהתאים קבוצות המודעות שלכם. 

תאוריה בסיסית

  1. ככל שמשתמש נמצא עמוק יותר במשפך המכירות שלכם, כך סביר יותר שהוא יקנה. לדגומא: גולש שנוטש עגלת קניות סביר יותר שיקנה מאשר מישהו שפשוט עיין בדף הבית שלכם. 
  2. ככל שהביקור של המשתמש אירע לפני זמן קצר יותר, כך סביר יותר שהוא יקנה. משתמש שנטש את עגלת הקניות שלו אתמול סביר יותר שיקנה מאשר מישהו שנטש את עגלת הקניות שלו לפני 10 ימים.
  3. ככל הסבירות גדולה יותר לרכישה אצל לקוח – כך כדאי להציע ביד גבוה יותר בעבורו.
  4. חוק ה-80/20 תקף. בהערכה גסה 80% ממכירות הרימרקטינג שלכם יגיעו מנוטשי עגלת קניות. 16% יגיעו מצופי המוצרים שלכם. ו-4% הנותרים יגיעו מאנשים שעיינו בדף באופן כללי. 

קהלים

להלן הקהלים הראשוניים שאתם צריכים ליצור. אם יש לכם אתר בעל מחזור כספים גבוה ייתכן שתרצו להוסיף קהלים נוספים עם תקופות זמן קצרות יותר. זכרו שככל שאתם עובדים על תקופת זמן קצרה יותר, כך תצטרכו יותר תנועה על מנת להפוך את הסטטיסטיקות למשמעותיות.

  • נוטשי עגלת קניות – 1 ימים
  • נוטשי עגלת קניות – 4 ימים
  • נוטשי עגלת קניות – 7 ימים
  • נוטשי עגלת קניות – 28 ימים

הגדרת הקהלים שלכם בצורה נכונה

חשוב שהקהלים שלכם לא חופפים. (זה בסדר אם גורמי הזמן שלכם חופפים, אבל לא נוטשי עגלת קניות וצופים במוצרים). ישנן 2 דרכים להקים את זה.

  1. כאשר אתם מגדירים את הקהל שלכם, וודאו שאתם לא כוללים קהלים דומים במאפיינים. אל תכללו רוכשים ביחד עם נוטשי עגלת קניות; אל תכללו נוטשי עגלת קניות ורוכשים ביחד עם צופים במוצרים.
  2. תיצרו את הקהלים כגון "רכשו" "הוסיפו לעגלת הקניות" ו "צפו במוצר" ולאחר מכן תשללו את הקהלים ברמת קבוצת המודעה. "הוסיפו לעגלת הקניות" מינוס " רכישה  = נוטש עגלת קניות; צפה במוצר מינוס נוטש עגלת קניות== צופים במוצרים.

הקמת קמפיין

צרו קמפיין אחד לכל שוק עיקרי שאתם פונים אליו, ולאחר מכן תמנו לו שם תיאורי:

  • ארה"ב:  רימרקטינג ברשתות מדיה
  • קנדה: רימרקטינג ברשתות מדיה

באופן כללי, אבל לא תמיד, תרצו קמפיין נפרד עבור כל תפוצה ושפה שאתם מטרגטים. 

קבוצות מודעות עיקריות

יצירת רק שתי קבוצות מודעות אלו תייצר 90% מההמרות שלכם ברימרקטינג ברשת המדיה. אני ממליץ בחום שתתחילו רק עם שתי קבוצות אלו. תוסיפו קבוצות נוספות (כפי שיפורט בהמשך) רק אם 10% הנוספים במכירות רימרקטינג יצדיקו את המורכבות האדמיניסטרטיבית הנוספת.

  • נוטשי עגלת קניות

קבוצת מודעות זו תטרגט נוטשי עגלת קניות: מבקרים שהוסיפו מוצר לעגלת הקניות שלהם אך מעולם לא רכשו. מודעות מוצר דינמיות מבצעות היטב במיוחד בנטישת עגלת קניות, שכן מראים למבקרים שלכם את המוצרים המדויקים שהם הוסיפו לעגלת הקניות שלהם.

קהלים:

  • נוטשי עגלת קניות – 1 ימים
  • נוטשי עגלת קניות – 4 ימים
  • צופים במוצרים

קבוצת מודעות זו תטרגט משתמשים שצפו בדף פרטי מוצר אך מעולם לא הוסיפו מוצר לעגלת הקניות שלהם.

קהלים:

  • צופים במוצרים – 7 ימים
  • צופים במוצרים – 28 ימים

קבוצות מודעות אופציונליות

הנה קבוצות מודעות רימרקטינג וקהלים נוספים. לפי הניסיון שלי, רוב ההמרות מגיעות משתי הקבוצות העיקריות שזיהינו למעלה (נוטשי עגלת קניות וצופים במוצרים), אך יכול להיות שלכם יש ניסיון שונה בהתבסס על העסק שלכם.

הרגע רכשו

זה יראה מודעות לאנשים שהרגע רכשו. זהו מקום טוב אולי לדחוף המרות מיקרו כגון הצטרפות למועדון לקוחות, הצטרפות לקהילה וכו'… או אולי להגדיל מכירה ולמכור להם מוצר קשור נוסף?

קהל

  • רכישה 7 ימים

 לקוחות עבר 

זה דומה לקבוצת המודעות " הרגע רכשו", אך עם חלון זמן ארוך יותר. זה יראה מודעות לאנשים שרכשו מוצר בעבר לפני 30 יום או יותר. זה מקום טוב לפרסם השקות מוצרים חדשים או הטבות.

קהל

  • רכשו 30 יום
  • רכשו 60 יום
  • רכשו 90 יום

מעולם לא רכשו

זה ההפך מקבוצת " לקוחות עבר ". אלו הם אנשים שביקרו באתר שלכם בשנה האחרונה, אך מעולם לא רכשו. גם זה מקום טוב לפרסם השקות של מוצרים חדשים או הנחות והטבות.

קהל

  • מבקרים באתר 30 יום
  • מבקרים באתר 60 יום
  • מבקרים באתר 90 יום

תשללו קהל

  • רכשו 360 יום

לקוחות חדשים,  לא מודעים למותג

זה לא באמת רימרקטינג, אלא פשוט פרסום פשוט ברשת מדיה: אלה הם אנשים שמעולם לא ביקרו באתר שלכם. קהלי הרימרקטינג שלכם לא כלולים כך שאתם רק מטרגטים אנשים שלא מודעים למוצר או למותג שלכם. אפשר לטעון שאתם מוכנים לשלם יותר עבור כל לקוח שכן הם לקוחות חדשים, אך זה יהיה הפלח עם הביצועים הגרועים ביותר שלכם. אתם יכולים לבזבז הרבה כסף כאן,  אז תיזהרו.

קהל

  • שילוב של מילת מפתח, עניין וטירגוט מיקום רלוונטיים למוצר ולמותג שלכם.

אל תכללו קהלים:

  • מבקרים באתר 360 יום

טיפים נוספים

אל תכללו מבקרים "באיכות נמוכה"

תצטרכו ליצור קבוצות קהלים אלו בתוך Google Analytics, ולאחר מכן לא לכלול אותם מכל הקמפיינים של רימרקטינג שלכם:

  • אל תכללו אנשים שנטשו מהר
  • אל תכללו אנשים שנשארו באתר שלכם למשך פחות מ-10 שניות

אל תכללו מיקומי אפליקציות מובייל

אל תכללו מיקומים שבהם המשתמשים לא סביר שיהיו באינטראקציה עם המודעה שלכם, או שבהם הם יקליקו על המודעה שלכם בטעות, כמו אפליקציות מובייל ומשחקים.

כדי לא לכלול אפליקציות מובייל, לכו לקבוצת המודעות שלכם ולאחר מכן בחרו:

    • מיקומים > לשונית לא לכלול > לא לכלול מיקומים
  • קטגוריות אפליקציה > תרחיבו את כל קטגוריות האפליקציה, ולאחר מכן אל תכללו את כל קטגוריות האפליקציות בנפרד
  • חזרו על הפעולה עבור כל קבוצות המודעות שלכם ברשתות המדיה

אל תכללו מיקומי יוטיוב

יוטיוב עוקב אחר המרות לאחר צפייה כאילו הם היו קליקים לאחר צפייה. זה מוביל לשגיאת ייחוס, וגורם לקמפיינים שלכם ברשתות המדיה להיראות כאילו הם מבצעים הרבה יותר טוב ממה שהם באמת.  זה בסופו של דבר גורם לכם להגדיל את הצעות הקנייה והתקציבים, ולהוציא יותר ממה שתכננתם.

כדי לא לכלול מיקומי יוטיוב, לכו אל: הגדרות קמפיין >הגדרות נוספות> אל תכלול תוכן ולאחר מכן בחרו את כל הדברים הבאים לא לכלול:

  • סרטוני יוטיוב סטרימינג בשידור חי
  • סרטונים מוטבעים
  • In-video

הגבלת תדירות

רוב המשאבים אונליין יגידו לכם להגביל את הגבלת התדירות שלכם לבערך 20 פעמים פר משתמש פר חודש, אבל אני חושש שזה לא נכון. משמעות הדבר שמשתמש ייחשף למודעה שלכם פעם אחת יום כן יום לא, בלי שום ערובה שהוא באמת ישים לב אליה.

בדרך כלל אני מגדיר את הגבלת התדירות ל20 פעם פר משתמש פר יום. אם אתם חושבים על כמה דפי אינטנרט אתם מבקרים ביום, 20 מודעות ייעלמו יחסית במהירות ורוב הסיכויים שתפספסו את רובן. תוסיפו לכך שעבור מודעות נוטשי עגלת קניות אתם ממש רוצים להכות חזק את הנוטשים ב-24 שעות הראשונות, אני חושב ש-20 חשיפות פר יום הוא הימור בטוח יותר.

אבל התשובה האמיתית תשתנה בהתבסס על העסק, המוצר והלקוחות שלכם.

כמה מילים על המרות לאחר צפייה

המרות לאחר צפייה הם המרות שבהם מודעת רשת מדיה הופיעה על המסך, לא הקליקו עליה, אבל המשתמש בסופו של דבר קנה באתר שלכם מתישהו מאוחר יותר. באופן כללי אני ממליץ  שכולם יתעלמו מהמרות לאחר צפייה, במיוחד בקמפיינים של רימרקטינג.

מה שקורה בדרך כלל, זה שמודעה מוצגת על המסך, ייתכן שהמבקר בכלל לא רואה אותה, אך מקליק במקום זאת על מייל נטישת עגלת קניות ומבצע את הרכישה. Google Ads ייתנו קרדיט להמרה הזאת לצפייה דרך.

היוצא מן הכלל האחד הוא עבור לקוחות "לא מודעים למותג".  אלה הם לקוחות שמעולם לא ביקרו באתר שלכם קודם לכן. אם לקוח כזה רואה את המודעה שלכם, ורוכש, אז הסיכויים טובים יותר לכך שזה כתוצאה מהמודעה שלכם.

בעולם אידיאלי, תהיה דרך קלה לבחון את הערך של המרות לאחר צפייה שלכם, שכן הם שונים עבור כל פלח, ועבור על עסק.