Google shopping for E-Commerce – גוגל שופינג לאתרי מסחר

גוגל שופינג

גוגל פיתחה לפני כמה שנים פיצ'ר חדשני ויוצא דופן שמטרתו היחידה היא לשפר את החוויה באתרי מסחר ולעזור למשווקים להגדיל את המכירות שלהם באתר.

על מה נדבר במאמרים הבאים?

  1. איך מגדילים מכירות באתר – מאמר זה
  2. Google Merchant Center
  3. מדיניות הפרסום של גוגל
  4. גוגל שופינג – הקמת קמפיין

אם עדיין לא הדגשנו את זה מספיק, גוגל שופינג הוא הכלי המרכזי והחשוב ביותר לאתר ולעסק שלכם! כל בעל אתר למסחר שלא מפרסם בגוגל שופינג פוגע באופן ישיר בסיכויי האתר שלו להמריא לגבהים. עד היום, כשגולש היה רוצה למצוא מוצר נחשק הוא היה פותח את הדפדפן, ורושם במנוע החיפוש של גוגל את מבוקשו.

לצורך הדוגמא נגיד ואנחנו מחפשים "בגדים לתינוקות".
נכנסנו לגוגל ואחרי שרשמנו "בגדי תינוקות" בשורת החיפוש קיבלנו מספר מודעות שכתבו על קולקצית בגדי התינוקות החדשה שלהם או על מבצע משוגע שיש להם באתר, ובחרנו ללחוץ על אחת מהן. מיד לאחר שלחצנו הגענו לאתר גודל ויפה המציע אפשרויות רבות של בגדים לתינוקות ואולי גם כמה מוצרי תינוקות נלווים, בנוסף אליהם ראינו גם אפשרות לנווט לדפים אחרים בתוך האתר ואיזה לשונית של מבצע או פופ אפ שקפץ והסיח את תשומת ליבנו. עד מהרה יצאנו מהאתר (כי למה שנקנה מהאתר הראשון שנכנסנו אליו?) והמשכנו ללחוץ על מודעות אחרות בגוגל ביקרנו בכמה אתרים. אחרי כמה דקות אנחנו ממש כבר לא זוכרים איזה בגד ראינו באתר הראשון שנכנסנו או איזה מצבע הכי משתלם…
נתונים ממאמרים ומחקרים אחרונים חושפים את האזור הבלתי יאומן של מעל 80% גולשים שלא מבצעים יותר מפעולה אחת באתר או לא שוהים בו יותר מ-10 שניות (במקרה הטוב!).

אם נתמקד בשאלה שהביאה אותנו עד כה "איך מגדילים מכירות באתר?" התשובה נמצאת בשלוש מילים פרסום בגוגל שופינג.
כמובן שתרצו להבין את העיקרון העומד מאחורי קביעה זאת, אז העיקרון הוא למעשה די פשוט. ביום אחד אנחנו נחשפים לאלפים רבים של מסרים, לרובם אנחנו בכלל לא שמים לב.
בפסיכולוגיה עסקית בתחום קבלת החלטות שמים דגש על שני היבטים חשובים מאוד שיכולים להטות את כף המאזניים לטובתנו.

שרשרת של אירועים רלוונטים

לראשון אנחנו אוהבים לקרוא "שרשרת של אירועים רלוונטים", בשרשרת זו אנחנו מתחקים אחר הפעולות של הגולש עד שהוא רואה את המוצר. לדוגמא: גולש נכנס לגוגל והקליד "בגדים לתינוקות" סימן שהוא מחפש לקנות בגדים לתינוק / אולי בא לו לדעת מחירים של בגדים שונים /  רוצה לראות את החנות הקרובה לביתו / נולד לו תינוק והוא "בוחן את שוק" ועוד…
אחרי שהוא כתב את הביטוי בשורת החיפוש הוא מקבל המון מידע, מודעות טקסט ממומנות, מודעות טקסט אורגניות, מודעות גוגל שופינג, עסק מוצג ב"גוגל לעסק שלי" ולכל אחד מהם יש כמה אפשרויות.
בנקודה זו אנחנו המפרסמים בעצם לוקחים סיכון עצום שאנחנו מציגים לו את המודעה, בעצם איך נדע אם הוא רוצה לקנות או שהוא סתם משוטט במרחב הוירטואלי?
המטרה שלנו היא להציג את המודעה המושכת ביותר אבל גם הברורה ביותר שתפעל גם כמסננת ותמנע כניסות שאנחנו לא רוצים. במידה והצלחנו, והגולש הנכון (זה שרוצה לרכוש) לחץ על המודעה שלנו ונכנס לאתר שלנו אנחנו חייבים להראות לו בדיוק בדיוק את מה שהוא רוצה לראות! אם נראה לו משהו אפילו קרוב הוא לא ישאר יותר מכמה שניות ויצא החוצה לאתר אחר! כלומר, שרשרת הרלוונטיות בין החיפוש של הגולש, המודעה שהוא רואה והתוכן באתר חייבת להיות מושלמת!

אפקט הביטחון

להיבט השני אנחנו אוהבים לקרוא "אפקט הביטחון", אפקט הביטחון יכול להיווצר בשלל אופנים אבל מטרתו היא אחת: לייצר לאורך רצף האירועים שהגולש עובר מספיק ביטחון בנו ובמוצר בשביל שהוא ירגיש בנוח לשלם על המוצר או השירות.
איך עושים את זה? פשוט מאוד, יש מספר פעולות שנרצה לנקות לאורך המסע שהלקוח עובר עד שהוא מגיע לעמדת הרכישה באתר.
1.טסטמוניאלס – לקוחות אוהבים להרגיש שהם לא הראשונים שרוכשים את המוצר, ושיש אנשים אחרי שכבר רכשו והתנסו בו.
2. יתרונות מרכזיים – חשוב להדגיש בין 3-6 יתרונות מרכזיים למוצר שאנחנו רוכשים בשביל לייצר תחושה שזהו המוצר הנכון ביותר עבור הלקוח ושהתמורה לכסף שלו טובה.
3. השוואה – המוח האנושי אוהב להשוות נתונים. במידה ולמוצר שלכם יש מתחרים נחותים ממנו תדאגו להזכיר זאת כמה פעמים במסרים שונים ואפילו באתר.
4. התאמה בין הויזואלית שבפרסומים, לנראות האתר ואיכות המוצר. לדוגמא: אם אנו מוכרים טבעת אירוסין לא נוכל להרשות לעצמנו להעלות מודעה עם תמונה שנראית מיליון דולר אבל האתר שלנו נראה שקל עשרים.
5.יצירת סרטוני הסבר ברורים קוהרנטים

כמובן שיש עוד פעולות, אך אלו חמשץ הבסיסיות ביותר ששווה להכיר.

סיכום:

במידה ונקיים את שני ההיבטים שציינו "שרשרת של אירועים רלוונטים" ו-"אפקט המוכרות", נאפשר ללקוחות שלנו למצוא את מה שהם נחשפים ולחוש בטחון בנו ובמוצר. באופן טבעי המכירות באתר יגדלו. ראוי לציין כי שימוש בגוגל שופינג עובד בצורה מיטבית בשילוב קמפיינים של רימרקטינג דינאמי.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *