חשיבות תכנון קמפיינים בדיגיטל לפני עליה לאוויר

planning

לא פעם ולא פעמיים אנחנו נתקלים בקמפיינים העולים ללא תכנון, מפרסמים פשוט נכנסים למערכות הפרסום, בונים את הקמפיין ומתחילים לעבוד. בוחנים נתונים תוך כדי תנועה ומגיבים לשינויים.
חשוב להדגיש שזה הדרך לא הנכונה! ככל שנתכנן צעד אחר צעד את המהלכים שלנו (עוד טרם העליה לאוויר) כך נוכל להגיע לתוצאות טובות יותר, עלות הפרסום (ביחס לתוצאה) תרד ונחשף ליותר אנשים. בנוסף נצליח להשיג את רוב המטרות ולדקור את כל היעדים שהצבנו לעצמנו לפני התחלת הפירסום.

אז איך מתכננים קמפיינים?

הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לטעמנו היא לקחת דף ועט ולרשום את הנקודות הבאות:

  • המטרות שנרצה להשיג.
  • הנכסים הדיגיטליים שברשותינו כגון: אתר אינטרנט, דף נחיתה, מיניסייט\ דף פייסבוק עסקי וכו…
  • הקהלים אליהם חשוב שנגיע. 
  • התקציב שנרצה להשקיע. 

לאחר שכתבנו את נקודות הנ"ל, נתחיל לחשוב על קהל היעד שלנו, איפה הוא גולש ואיפה הכי נכון להיחשף אליו בפעם הראשונה, מהם הנכסים הדיגיטלים שעומדים לרשותינו.
לדוגמא: אם אנחנו קליניקה המציעה טיפולים אסתטיים ללקוחות, כגון: הסרת שיער. קהל היעד שלנו הוא נשים וגברים באזור הגאוגרפי של מודיעין מודיעין והסביבה והכנס הדיגיטלי שלנו הוא אתר תדמית המסביר על טיפולי הסרת השיער שבתוכו סרטון מושקע ותמונות טובות – יכול להיות שנבחר באסטרטגיה הבאה: נבחר להגיע לקהל שלנו בפעם הראשונה (ראש המשפך השיווקי) באמצעות סרטון, נתכנן קמפיין וידאו בפייסבוק ובאינסטגרם עם הסרטון המוצג בתוך דף הנחיתה, ובו מסבירים את מטרות הטיפול, מה אפשר לקבל בטיפול, ואולי אפילו לדבר על המחיר ועל זמן החלמה (במידה ויש) ועל היתרונות מול מתחרים. 

הוידאו בקמפיין מתחיל להיחשף וצובר נתונים מתוך המערכת. לדוגמא: כמה אנשים צפו ואלו אחוזים צפו מתוך הסרטון, אם נראה שהיה מספר גדול באופן יחסי של גולשים שרואים את הסרטון ב-50% או 75% ויותר מכך, נבנה קהל מותאם אישית על צפיות בסרטונים ואליו נפנה קמפיין תנועה בתוך האתר. כלומר, לגולשים שראו 50% או 75% את הסרטון נעשה קמפיין תנועה לאתר בו הם ילמדו עוד פרטים אודותינו והגולשים שהביעו התעניינות מיוחדת בסרטון כ- 95% ומעלה רק להם נעשה קמפיין המרות לתוך האתר.
קמפיין המרות יוביל לדף הנחיתה כשהמטרה היא מילוי  פרטים בטופס צור קשר או טלפונים לקליניקה לתיאום יעוץ.

אבל פה זה לא נגמר, גם מתוך האנשים שעוברים לדף נחיתה שלנו, ולא השאירו פרטים או התקשרו לאו דווקא לא רוצים או לא מעוניינים במוצר שלנו. יכול להיות שמשהו הסיח את תשומת ליבם או שהם בחרו לראות עוד מתחרים ושכחו את כתובת האתר שלנו, ועוד סיבות שונות ומגוונות…
לכן, יכול להיות שנרצה לעשות קמפיין ברשת המדיה של גוגל קמפיין או/בנוסף לרימרקטינג של טופס לידים בפייסבוק ובאינסטגרם. קמפיין ברשת המדיה יאסוף את אותם נוטשים בזמן שהם גולשים באתרים מובילים הקהל שנחשף אליו הוא רק אותם הגולשים שביקרו באתר ולא השאירו פרטים או נחשפו לקמפיין טופס לידים ולא השאירו פרטים.
אופציה נוספת היא לחשוף את אותם הגולשים עם הצעה ערך ולהשאיר פרטים כמו: "קבלו מפגש ייעוץ בחינם".
כך לדוגמה, בנינו מסע לקוח הכולל צפייה בסרטון, טרגוט של אנשים על בסיס צפיה בסרטון והובלתם לדף הנחיתה להשארת פרטים ועוד פעולת רימרקטינג. ניתן אף להוסיף נדבך שמשאיר הפרטים מקבל מייל אוטומטי או סמס אוטומטי. לאחר מכן, קמפיין רימרקטינג ברשת המדיה של גוגל וקמפיין רימרקטינג בפייסבוק באינסטגרם עם טופס לידים שמזמין את הגולשים להשאיר פרטים ולדבר איתנו.
מסע לקוח פשוט אך אפקטיבי, וככל שנתכנן מראש כיצד אנחנו רוצים לבנות את הקמפיינים שלנו ומה הם התהליכים שהקהל צריך לעבור כדי נקבל פניות מדוייקות ורלוונטיות.