איך לבנות 5 קהלים מותאמים אישית שממירים

בניית קהלים לפרסום

לפני שנלמד איך בונים קהלים מותאמים אישית שממירים, נסתכל על דרך לסווג את סוגי הקהלים בפייסבוק:

קהל קר– קהל שמורכב מקהלי תחומי עניין (interest) וקהלים דומים (Lookalike) . אלו קהלים שאינם מכירים את העסק, המוצר או השירות שלכם ואינם נחשפים לתכנים שאתם מפרסים.

קהל פושר– אלו קהלים שמבוססים על מעורבות עם עמוד הפייסבוק ופרופיל האינסטגרם שלכם או עם הסרטונים שאתם מפרסמים. הם כבר מכירים אתכם והם רק זקוקים לתמריץ או הנעה הנכונים בשביל להיכנס לאתר שלהם ולהתקדם במורד המשפך השיווקי.

קהל חם– קהל שנכנס לאתר שלכם ונבצעו בעזרת הפיקסל של פייסבוק. מדובר על קהל שנמצא בתחתית המשך השיווקי ומוכן לבצע רכישה באתר.

אם אתם רוצים לשפר את התוצאות של הקמפיינים שלכם בפייסבוק ולהגיע לאנשים הנכונים בדיוק בנקודת הזמן המתאימה במסע הלקוח שלהם – המאמר הזה בשבילכם. במאמר הזה תלמדו איך לפתוח קהלים בפייסבוק לפי רמת ה"חום שלהם" או המוכנות שלהם לבצע המרה.

יצירת קהל דומה ((Lookalike שמתאים לטרגוט קהל "קר" שעדיין לא מוכן לבצע המרה

חשוב מאוד להבין באיזה שלב במשפך נמצא הקהל שלכם. אנו נתחיל כמובן בחלק העליון של המשפך השיווק הדיגיטלי שפונה לקהלים קרים שנמצאים בשלב זה בחוסר מודעות למוצר או השירות שאתם מוכרים או מספקים.

מה זה בעצם קהל דומה (Lookalike)?

הדיל הוא פשוט, אתם מעלים למערכת הפרסום קהל ממאגרי המידע שלכם – קובץ אקסל שמכיל נתונים כמו שם, שם משפחה, טלפון, מייל, מגדר, והאלגוריתם של פייסבוק בתמורה משווה בין 300 פרמטרים כמו תחומי עניין, נתונים דמוגרפיים, סוציוגרפיים ומייצר עבורכם קהל דומה בהתאם לפרמטרים הללו.

בחשבון הביזנס מנג'ר שלכם, לחצו על הכפתור "Audiences" שנמצא בחלק העליון מצד שמאל תחת – כלי "business tools"

קהלים

 

מכאן אתם יכולים לבחור במקור נתונים קיים או לייצר קהל ממקור חדש.

 

אחד המקורות הטובים ביותר ליצירת קהל דומה (Lookalike) מבוסס על מאגרי לקוחות קיימים שרכשו מכם בעבר. מה שצטרכו לעשות זה לייצא את הנתונים ממערכת ניהול לקוחות שלכם (CRM) ולהוסיף גם נתונים כמותיים על כמות המוצרים שכל לקוח כמה ובאיזה מחיר. דוגמא לאיך הקובץ צריך להיות בלוי תוכלו למצוא כאן או פשוט לייצר קובץ אקסל פשוט עם עמודות לפי הנתונים הרלוונטיים. דוגמא לאיך הקובץ צריך להיות בנוי תוכלו למצוא כאן. שימו לב שבשתי האופציות הללו, אתם תזדקקו לרשימה של לפחות 1,000 לקוחות על מנת שפייסבוק יכולו לייצר עבורכם את רשימת הקהל הדומה המייטבית.

 

קהל מותאם אישית

 

לאחר שהעלאתם את הרשימה שלכם, בחרו במיקום הרלוונטי- אזור או מדינה. למשל – ישראל

 

אזור קהל היעד

 

בשלב הבא תצטרכו לבחור את גודל הקהל לפי אחוזים. קחו בחשבון שככל שהקהל שלכם יהיה גדול יותר כך מידת הדיוק שלו וההתאמה לקהל שהעלאתם יהיה נמוך יותר. ההמלצה היא להתחיל עם קהל דומה ב-1% ולהמשיך ולהגדיל אותו עד 3%. לאחר שסיימתם, לחצו על Create Audience והקהל יהיה זמין עבורכם לפרסום עד 48 שעות מרגע יצירתו.

יצירת קהלים מותאמים על בסיס פעילות באתר או מעורבות על מנת לבצע שיווק חדש לקהל יעד פוטנציאלי שצפה במוצר או בשירות שלכם

אחרי שבנינו קהל שרלוונטי לשלב הראשון במשפך (מודעות) אפשר להתקדם לשלב הבא שלו ולייצר קהל שכבר ביצע אינטראקציה עם אחד הנכסים שלכם.

קהלים שביקרו באתר

חזרו לאזור יצירת הקהלים בביזנס מנג'ר שלכם והפעם בחרו ב- Custom Audience (קהל מותאם אישית).

קהל מותאם לאתר

ניתן לבחור קהלים שביקרו באתר שלכם ב-180 ימים האחרונים או פחות. אם אתם רוצים להיות קצת יותר ספציפיים, תוכלו לבחור עמודים ספציפיים ואפילו על בסיס זמן השהות באתר.

נניח לדוגמא שאחרי שביצעתם מחקר על הרגלי הרכישה בתוך האתר שלכם גילתם שאנשים מבלים בו 5 דקות לפני שהם מבצעים רכישה, תוכלו לבצע פנייה ספציפית לקהל ששהה באתר 5 דקות ולא ביצע רכישה עם הצעת ערך או הטבה מיוחדת שתחזיר אותו בחזרה לאתר לקנות.

אופציה נוספת שעומדת לרשותכם היא לבנות קהל על בסיס פעולות באתר שלכם. אם נחזור רגע לדוגמא הקודמת, תוכלו להסיר מהרשימה שבניתם אנשים שכבר ביצעו רכישה באתר בפרק זמן שתגדירו או לבנות רשימה של אנשים שהוסיפו מוצרים לעגלת קניות ולא בצעו רכישה.

כדאי לדעת, אחרי שבניתם רשימה של קהלים על בסיס פעילות באתר, למשל- אנשים שנכנסו לאתר ולא ביצעו רכישה ב-30 הימים האחרונים, פייסבוק תמשיך לעדכן את הקהל הזה באופן דינמי כך שאין צורך לחזור על הפעולה הזאת כל פעם מחדש.

קהל מותאם אישית מהאתר- נטישת עגלת קניות או אי השארת ליד

 

בשלב זה אנחנו מסתכלים על אנשים שנמצאים בתחתית המשפך השיווקי. אחד מהקהלים שיש להם פוטנציאל המרה גבוהה הם אותם אנשים שנטשו את עגלת הקניות באתר ולא השלימו את הרכישה. הדבר נכון גם במקרה והאתר שלכם הוא לא אתר סחר ואתם עוסקים באיסוף לידים.

בחרו באופציה- InitiateCheckout, כוונו את הזמן לזמן המתאים לכם. נניח אנשים שנטשו עגלת רכישה ביום האחרון והסירו מהרשימה את האנשים שביצעו כבר רכישה באמצעות בחירה ב- Exclude people ובחירה באירוע מסוג Purchase.

 

עכשיו שיש לכם קהל שנטש את עגלת הקניות שלו באתר ביום האחרון, זה בדיוק הזמן שלכם לחשוב מה מגרם לאנשים לא להשלים את הרכישה. האם המחיר היה יקר מידי? האם המשלוח? בקמפיין הייעודי שתעשו לקהל הזה, שלבו הצעת ערך עם תמריץ לרכישה. למשל- משלוח חינם ל-24 שעות בלבד, או קופון עם % הנחה למימוש ב-24 שעות הקרובות.

 

קהל מותאם אישית על בסיס מעורבות

עוד סוג קהל יעיל מאוד שאותו תוכלו לטרגט בפרסום שלהם הוא קהל מעורבות. פייסבוק מאפשרת לנו לעשות שיווק מחדש לאנשים שביצעו פעולות שונות עם עמוד הפייסבוק או עם פרופיל האינסטגרם העסקי שלכם.

כדי לבנות קהלים כאלה, לחצו על אחת מהאופצות הללו- פרופיל אינסטגרם או עמוד פייסבוק.

 

אם אתם רוצים, תוכלו לצמצם את המיקוד בעזרת בחירה בפעולת מעורבות ספציפית כמו אנשים שביקרו בעמוד העסקי שלכם, אנשים שגילו מעורבות עם פוסט או מודעה, אנשים ששלחו הודעה לעמוד או כאלה ששמרו פוסט או מודעה שלכם.

קהל מותאם אישית על בסיס צפייה בסרטון

 

המודל שמחלק את הקהל לפי רמת החום עובד כאן מצוין. תוכלו לייצר קהלים לפי הזמן שבו הם צפו בסרטון שלכם וכך להתאים להם מסרים במודעות והקמפיינים שלכם.  תוכלו לבנות קהל על בסיס האופן שבו הוא צפה בסרטונים שלכם בסרגל שנע בין 3 שניות ל-15 שניות ובאחוזים בין 25% ל- 95%. תוכלו לבחור סרטונים שעלו גם בעמוד הפייסבוק וגם בחשבון האינסטגרם העסקי שלכם. טיפ- תעדיפו תמיד לעבוד עם סרטונים קצרים של עד 15 שניות על מנת להתאים את עצמכם לממוצע הצפייה בסרטונים בפייסבוק.

לסיכום, ישנם משתנים רבים וחשובים שיכולים להשפיע את פעילות הקמפיינים שלכם בפייסבוק. זה נכון שחשוב לבצע אופטימיזציה ולחיות את הנתונים באתר ודרך הקמפיינים שלכם אבל בסופו של דבר, מה שמבדיל בין קמפיין טוב שמייצר תוצאות לבין קמפיין שעובד פחות טוב הוא החשיבה והתכנון המקדים. בנייה נכונה של מסע לקוח בתוך המשפך השיווקי ומיקוד לקהל הנכון בכל שלב יכולים לעשות את ההבדל. חשבו מה המידע שהלקוח שלכם מחפש לקבל בכל שלב, אלו התנגדויות יכולות להתעורר אצלו וכמובן איזה תמריץ יגרום לו לרוץ בחזרה לאתר שלכם ובצע רכישה.