איך לפרסם ביוטיוב – מדריך מקיף לפרסום ממומן ביוטיוב

איך לפרסם ביוטיוב - מדריך

כשעסקים חושבים על פרסום ממומן, במיוחד עסקים קטנים ובינוניים שלא מחזיקים מחלקת שיווק חזקה אינהאוס, יש להם שתי פלטפורמות בראש – פייסבוק וגוגל. על פי רוב פרסום ממומן ביוטיוב לא עולה עד שלב מאוחר הרבה יותר בתהליך. ובכן… חבל. יוטיוב היא תופעה מרתקת ויכולה להעניק לעסקים אפשרות חשיפה ופרסום עם תוצאות מעולות. במאמר הבא נסביר לא רק למה זה כדאי לכם, אלא גם איך לפרסם ביוטיוב בצורה יעילה. מוכנים? אקשן!

 

שתי סיבות עיקריות מונעות מעסקים קטנים ובינוניים לפרסם ביוטיוב, הסיבה הראשונה היא חוסר ידע ומודעות. כולם מסביב לא מפסיקים לדבר על הפלטפורמות האחרות והאפשרות לפרסום ביוטיוב נבלעת, מה גם שמערכת הפרסום שם מעט יותר מורכבת ממה שהרגילו אותנו הפלטפורמות האחרות. הסיבה השנייה היא כמובן המורכבות של הפקת וידאו לעומת כתיבת כמה שורות והתאמת תמונה.

ליוטיוב יש גם אפשרויות טובות מאד לקידום אורגני יעיל, אך במאמר הזה אנחנו נתמקד בקידום הממומן ביוטיוב.

במדריך הבא תגלו שעבור פרסום סרטון ביוטיוב והפצתו בקידום ממומן לא צריך לסיים לימודי קולנוע בסם שפיגל ולא צריך לשכור את שירותיו של טרנטינו. אתם יכולים לעשות את זה לבד, ודי בקלות.

 

תופעה ושמה יוטיוב

ליוטיוב יש מספר מאפיינים מאד מעניינים, שהופכים אותה לתופעה מרתקת בפני עצמה, אבל גם למנוף רציני לפרסום עסקים.

אחד הדברים שאנחנו באינסייט אוהבים לגבי יוטיוב, הוא שהחברה באמת הביאה משהו חדש לעולם, וענתה על צורך שהיה קיים בתחום שיתוף סרטונים ברשת, ומאז גם שולטת בתחום ביד רמה.

אם נסתכל על הפלטפורמות שלצידה, כמעט אף אחת מהן לא הביאה רעיון מקורי או טכנולוגיה ראשונית אלא תמיד שיפורים של רעיונות קיימים. פייסבוק לא המציאה את הרשתות החברתיות. אינסטגרם, טיקטוק וטוויטר פשוט לקחו מאפיין מסוים של רשתות קיימות, הוסיפו לו גימיקים ומיתגו אותו טוב, גוגל הוא בהחלט לא מנוע החיפוש הראשון ויש שיטענו גם שמעולם לא היה מנוע החיפוש הטוב ביותר וכן הלאה.

אבל יוטיוב? היא עשתה מהפכה בתחום הזרמה ושיתוף של סרטוני וידאו ברשת, במיוחד עבור משתמשי קצה. לפני יוטיוב, זה פשוט לא היה קיים, ועל כך כולנו חייבים לה תודה.

 

פופולריות אדירה באינסוף תחומים

יוטיוב היא יצור כלאיים. מצד אחד, היא משמשת בפועל כמנוע חיפוש, לא סתם מנוע חיפוש, מנוע החיפוש השני הכי פופולרי בעולם, רק גוגל עוקפת אותה, ואם ניקח בחשבון שיוטיוב למעשה שייכת לגוגל, ושפעמים רבות התוצאות בגוגל מפנות את הגולשים ליוטיוב, יש פה מנוע חיפוש רב עוצמה.

מצד שני, היא מתפקדת כמעט כמו רשת חברתית – יוצרים בונים שם קהילות, אנשים מגיבים לסרטונים בלייק ודיסלייק, כותבים תגובות, מנהלים דיונים ועוד.

לא פלא אם כן שיוטיוב מרכזת כמות תנועה אדירה. האתר מדורג כאתר השני הכי פופולרי – בכל האינטרנט! (שוב, רק אחרי google.com) עם כמות פסיכית של מעל לשלושים מיליארד, רגע, נכתוב לכם את זה במספרים – מעל ל 30,000,000,000 כניסות בכל חודש.

והגולשים נכנסים ליוטיוב בשביל… הכל. כדי לשמוע מוזיקה, כדי לצפות ביוטיוברים האהובים עליהם, כדי ללמוד איך מחליפים גלגל במריצה, כדי לבדוק מה כדאי לתת לצב שלהם לאכול או להתעדכן איזה שטות עשו עורכי הדין של אמבר הרד הפעם… הכל.

 

היתרונות של פרסום ביוטיוב לעסקים

כבר הזכרנו את התנועה המטורפת, ואת המגוון האדיר שקיים בפלטפורמה, אך זה לא הכל ויש לפרסום ביוטיוב עוד יתרונות רבים.

נכונות של הקהל לראות סרטונים פרסום באמצעות סרטוני וידאו נחשב לאפקטיבי במיוחד. הבעיה היא, שבפלטפורמות שלא סובבות סביב וידאו, כמו הרשתות החברתיות למשל, הקהל לא תמיד מוכן לראות סרטונים. למה? כי הוא בדיוק בישיבה משעממת, או מרדים את התינוק, או עסוק בשיחת זום ועושה את עצמו מקשיב וכן הלאה. ואז, כל ההשקעה שלנו בסרטון מוצלח לא באה לידי ביטוי. ביוטיוב, הקהל מראש מגיע לראות סרטונים, עם ווליום והכל, כי זה מה שעושים ביוטיוב. אז פרסומת הוידאו שלנו הופכת להיות הרבה יותר אפקטיבית.

 

התאמה של המוצר לקהל היעד בשביל מה אנשים מגיעים ליוטיוב? כמו שאמרנו, בשביל הכל. ולפי הסרטונים בהם הם צופים, ולפי הנושאים אותם הם מחפשים, ולפי עוד מידע שיש לגוגל (הבעלים של יוטיוב כן?) עלינו אבל הם לא ממש יודו בכך, אפשר להתאים בצורה מדויקת את הפרסומת לקהל המתאים.

 

מגוון אפשרויות פרסום סרטון שאי אפשר לדלג עליו, או באנר במהלך סרטון קיים? הרצאה של 25 דקות או מסר מהיר ב-6 שניות? ליוטיוב יש מגוון אפשרויות לפרסום ואנחנו ניגע בעיקריות שבהן במאמר זה.

 

תשלום לפי תוצאה הקהל שלכם דילג על הסרטון אחרי 5 שניות? או אפילו 10? או 29? לא שילמתם (בסוג מסוים של קמפיינים). הפרסום ביוטיוב מבוסס תוצאה, ויש לכם שליטה טובה על התקציב שלכם ועל מה קורה איתו.

 

בגלל כל הסיבות האלה, ועוד רבות אחרות, המומחים של אינסייט ממליצים לשלב פרסום ממומן  ביוטיוב כחלק בסיסי מכל מערך פרסום, ולא רק של עסקים גדולים.

 

כמה עולה פרסום ביוטיוב

כמה אתם רוצים? כמו בכל פלטפורמה אחרת, כולל בעיתון או ברדיו, אנחנו צריכים לחלק את ההוצאות לשלושה חלקים שונים:

הכנות במקרה של יוטיוב, ההכנות כוללות הכנת סרטון, והמחיר של זה נע בין אפס להמון. אם יש לכם טלפון נורמלי, הבנה בסיסית בוידאו, קצת כריזמה ויכולת להעביר מסר. תוכלו תוך שלוש שעות לכתוב, לצלם ולערוך סרטון פרסומת קצר שיכול לעשות עבודה מעולה.

אם אין לכם את הכלים האלה או שאתם מכוונים לרמה יותר גבוהה, הפקת סרטונים יכולה לנוע בתקציבים של החל מ-500 ₪ ועד… ממש הרבה.

ייתכן שיש הוצאות נוספות הנלוות להפקת הסרטון כמו ציוד, סחורה שהולכת לאיבוד, תשלום על זכויות יוצרים למוזיקה ועוד. ואפשר גם לא.

בכל מקרה, חשוב להבין שמדובר בהוצאה חד פעמית, מפיקים סרטון לפרסומת ביוטיוב פעם אחת, ואז אפשר להשתמש בו במשך שנים.

ניהול הקמפיין החלק השני של ההוצאות הן ההוצאות על ניהול הקמפיין. גם כאן, אפשר להימנע מההוצאה הזאת ופשוט לנהל את הפרסום ביוטיוב בעצמכם. זה גם יהיה קל יותר אחרי הקריאה של המדריך הזה, אך במידה ותחליטו לקחת איש מקצוע לניהול הקמפיין, נניח את אינסייט, סתם זרקנו רעיון, אז ניהול הקמפיין כרוך בהוצאות חודשיות קבועות אותן יש לקחת בחשבון כאשר בוחנים את החזר ההשקעה.

תקציב הפרסום זה אמור להיות המרכיב המרכזי של ההוצאה שלך. אמנם אי אפשר לתת פה באמת מספר, והמחיר לתוצאה משתנה כל הזמן, אבל התקציב עצמו נשלט, וכל עסק מחליט בדיוק כמה הוא רוצה להשקיע, מתי להוסיף ומתי לצמצם, בהתאם לתוצאות, למצב בעסק, לתקופה ועוד.

בשורה התחתונה, אין באמת אפשרות לענות על השאלה "כמה עולה פרסום ביוטיוב?" אבל מה שחשוב הוא שהתקציב ידוע מראש, נשלט, וניתן לצמצום משמעותי בשילוב של עבודה עצמית ובחירת אנשים המקצוע המתאימים (מישהו אמר אינסייט? היה נדמה לנו ששמענו). כמובן שבסופו של דבר הנתון המשמעותי הוא לא כמה עולה לפרסם ביוטיוב, אלא כמה זה משתלם, כלומר כמה שקלים (או דולרים או ין וכו') תרוויחו בחזרה על כל שקל שתשקיעו.

 

איך לפרסם ביוטיוב – הצעדים הנדרשים

הבהרה – יש פה לא מעט חומר רקע שאנחנו מניחים שאתם מכירים או יכולים ללמוד בקלות. לא נכנסנו לניואנסים של כל פתיחת חשבון וכל הצגת פלטפורמה כי זה פשוט היה מייאש אתכם…

 

שלב ראשון – פתיחת חשבונות

אם עוד אין לכם, אתם צריכים לפתוח שני חשבונות, אחד ביוטיוב, כלומר ערוץ שלכם, שם יועלו סרטוני הפרסומת, והשני הוא חשבון גוגל אדס (google ads) מכיוון שהפרסום ביוטיוב מתנהל דרך מערכת הפרסום של גוגל. לאחר פתיחת החשבונות יש להקפיד לחבר ביניהם.

 

שלב שני – יצירת סרטון פרסומת

הקמת קמפיין ביוטיוב יכולה להיות עבודה של 15 דק', אבל יצירת הסרטון היא יותר מורכבת. כמובן שהסרטון צריך להתאים לסוג הקמפיין שנבחר, פירוט על סוגי הקמפיינים בפרסום ממומן ביוטיוב מופיע בהמשך המאמר.

 

שלב שלישי – העלאת הסרטון או הסרטונים לחשבון שלנו ביוטיוב

שוב, זו פעולה פשוטה, ואפשר ללמוד בקלות איך עושים את זה בחיפוש קצר ב… יוטיוב.

 

שלב שלישי – פתיחת קמפיין בגוגל אדס

אחרי שנבחר את מטרות הקמפיין, חשוב להקפיד לבחור באפשרות של קמפיין וידאו, הרי, לשם כך התכנסנו כאן היום…

 

שלב רביעי – בחירת סוג הקמפיין ביוטיוב

סוגי הקמפיינים יפורטו בהמשך

 

שלב חמישי – הגדרות טכניות

תקציבים, מיקומים, קהל יעד, אסטרטגיות מחיר ועוד.

 

שלב שישי – חיבור הסרטון לקמפיין

פשוט מעתיקים את כתובת הURL של הסרטון שהעלתם לחשבון היוטיוב שלכם.

וזהו.

 

סוגי קמפיינים לפרסום סרטונים ביוטיוב

טוב, אחרי שהזכרנו את זה במאמר כבר מיליון פעם, הנה סוגי הקמפיינים העיקריים לפרסום ממומן ביוטיוב.

 

סרטוני פרסומת ניתנים לדילוג (Skippable video ads)

אתם מכירים את הסרטונים האלה, אלו סרטוני פרסומת שמופיעים בתחילת כל וידאו שנרצה לראות ביוטיוב, לעיתים גם באמצע הוידאו (תלוי באורכו) ולעיתים גם שניים ברצף. יוטיוב מרשה לגולש לדלג על הפרסומת אחרי 5 שניות, אך מעבר לחמש השניות ניתן לשים סרטון שלם, אפילו הדרכה של דקות ארוכות.

ומה לגבי כל המדלגים? אל תדאגו, אם הם לא נשארו בסרטון הפרסומת שלכם לפחות חצי דקה – לא שילמתם.

 

סרטוני פרסומת שאינם ניתנים לדילוג (Non skipable video ads)

טוב, השם די מסגיר מה קורה פה. אלה סרטוני פרסומת שהגולש חייב לראות עד הסוף כדי להגיע לוידאו המבוקש. יש שני סוגים של סרטוני פרסומת שאינם ניתנים לדילוג, רגיל – עד 15 שניות, וארוך, עד 30 שניות.

 

סרטוני באמפר (Bumper ads)

סרטוני הבאמפר היו אמורים להיות חלק מהקטגוריה הקודמת, אבל בגלל שהם כל כך קצרים נתנו להם שם משלהם. מדובר בסרטונים של עד 6 שניות המופיעים לפני או בזמן הוידאו המבוקש והגולשים לא יכולים לדלג עליהם.

 

מודעות חשיפה (Display ads)

אלו סרטוני פרסומת המופיעים במקומות שונים בדף בזמן שאתם צופים בוידאו שרציתם, למשל מעל הרשימה של הסרטונים המוצעים לכם לצד הוידאו.

תחשבו על חיפוש בגוגל שנותן לכם 2-3 מודעות פרסומת לפני תוצאות החיפוש האמיתיות. אז כזה.

 

מודעות שאינן סרטונים

כן, יש גם כאלה, הן יכולות להופיע בתור באנר על הוידאו שאתם צופים בו, או בחלק התחתון מעל לאזור התיאור.

 

חשוב להתכונן מראש באיזה סוגי קמפיינים אתם הולכים להשתמש, כדי לדעת להכין את הסרטון או יותר טוב – הסרטונים באורך הנכון. שימו לב שהאסטרטגיה של העברת המסר ב-6 שניות עלולה להיות שונה מזו ל 30 שניות או 3 דק'.

 

כמה דגשים לסרטון הפרסומת ביוטיוב

איך לצלם סרטון פרסומת ליוטיוב זה נושא למאמר שלם, אולי אפילו ליותר מאחד, הפעם אנחנו נסתפק בכמה דגשים, אם החלטתם לצלם את הסרטון בעצמכם.

תאורה – זה אולי הדבר הכי חשוב שהכי הרבה אנשים נופלים בו. תאורה טובה. בתאורה טובה האיכות של הסרטון עולה, הכל יותר ברור ובולט. הכי טוב – אור יום, בלי לשלב אזורים של אור וצל, להקפיד שהשמש לא מסנוורת אתכם, וגם לא נמצאת מאחוריכם.

מסר – תעבירו את המסר הכי חזק שלכם בחמש השניות הראשונות. אל תשמרו הפתעות בשרוול, אל תבנו מתח ואל תכינו את השטח. קודם המסר. למשל: "מותגי נעליים מובילים בפחות מ-200 שקלים", "המכשיר היחיד שקוצץ עגבניות בלי לעשות בלגן במטבח", "לרדת 5 קילו בחודש בלי להרגיש רעב אפילו פעם אחת". אלה משפטים טובים לפתיחה, או לבאמפר.

קחו את הדברים ברצינות – אם אתם מול המצלמה, תסתרקו, תתגלחו, תתאפרו, תתלבשו יפה, כל מה שצריך. אם אתם מצלמים בחדר העבודה – הקפידו שיהיה מסודר, אם אתם מצלמים בפארק, מצאו מקום נקי ומטופח בלי רעשי רקע. קחו את הדברים ברצינות.

בקשו ביקורת כנה – יש לכם את החבר או הבן זוג שתמיד מפרגן ואוהב כל מה שאתם עושים? לא טוב. תראו את הסרטון למישהו שלא מתבייש להגיד לכם את האמת בפנים. זה לא צריך להיות מישהו מקצועי בתחום, רק חוות דעת כנה.

 

לסיכום, פרסום ביוטיוב לעסקים – מכרה זהב שחבל לא להיות בו

כמו שראינו, יוטיוב היא פלטפורמה ייחודית, והיא מאפשרת לנו פרסום לעסקים בצורה שונה מהפלטפורמות האחריות גם מבחינת המדיה, גם מבחינת הנכונות של הגולשים לראות וידאו וגם בדרך הצגת המודעות.

המומחים של אינסייט ממליצים בחום על הפרסום ביוטיוב.

אתם לא חייבים לעשות את הכל לבד. דברו איתנו, יש לנו חבילות פרסום ביוטיוב שיהפכו אתכם לכוכבים בלי שתצטרכו לעשות כמעט כלום.

לפרטים נוספים, שאלות והתייעצות, פנו למומחים של אינסייט.