אינסטגרם שופינג סוף סוף בישראל – ומי שלא שם נשאר מאחור!

שופינג אינסטגרם

 

אינסטגרם שופינג נחת בישראל בקול תרועה רמה!

הפיצר החדשני והמבוקש ביותר של אינסטגרם הגיע למחוזותינו אחרי זמן רק שלא היה פתוח לשימוש בישראל.

בתמצית: אינסטגרם שופינג מאפשר לתייג מוצרים בתור הפוסטים והסטורי שלכם באינסטגרם, ברגע שהגולש רואה את הפוסט / הסטורי הוא יכול להקיש על המוצר ולהגיע ישירות לדף שלו באתר האיקומרס שלכם! מלבד הרלוונטיות הגדולה של תנועה אורגנית לאתר, אנחנו מדברים על אפיק תנועה חדש לחלוטין שאסור לפספס.

להתקין אינסטגרם שופינג – למה עכשיו?

כמו כל פיצ'ר חדש שפייסבוק משיקה, החשיפה האורגנית שלו גדולה באופן משמעותי בזמן ההשקה מכיוון שפייסבוק (אינסטגרם) רוצה לשווק את הכלי והחדיר אותו לשק כמה שיותר מהר. כך היה גם עם פייסבוק לייב, כל מי שעלה לשידור לייב נחשף לכמות גדולה של משתמשים, הרבה מעבר לכמות העוקבים הרגילה שלו.

למה זה טוב?

 

המכירות באתר איקומרס מורכבות בד"כ מתנועה רב ערוצית שמניעה אנשים לתור דף הבית, דף קטגוריה או דף מוצר. הגולשים מבצעים אינטראקציות שונות עם האתר ונכנסים למשך השיווק (במידה ונבנה נכון) שבסופו הם רוכשים. אפיק תנועה חדש של אינסטגרם שופינג מייצר תנועה אורגנית חדשה לחלוטין שמגיעה ישירות לתוף הדף מוצר (שלב יותר מקדם לרכישה מאשר הגעה לדף הבית). בדף המוצר הגולש ילחץ כל כפתור "הוספה לסל" וכך בקלות המערכת תספור איוונט משמעותי מאוד של הוספות לסל והגולש יכנס לרשימת הרימרקטינג הדינאמי שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם.


איך מתקינים אינסטגרם שופינג?

 

התקנה של אינסטגרם שופינג היא תהליך מעט מסובך שדורש פתיחה והקמה של קטלוג מוצרים בפייסבוק. בשלב זה נדרשת קצה הבנה טכנית והכרות של המערכת.

שלב 1: קבלת קובץ XML

יש מספר דרכים להקמת קטלוג מוצרים בפייסבוק מהאתר אבל אנחנו נתמקד בשיטה הפופולרית ביותר והיא באמצעות שימוש בקובץ XML שנטען לתוך הקטלוג של פייסבוק.
לא משנה אם האתר שלכם נמצא בוורדפרס, שופיפיי, מג'נטו או פלטפורמה קוד סגור אחרת קרוב לוודאי שהמתכנת ידע לספק קובץ XML שמכיל בתוכו את כל הפרטים של המוצרים שלכם באתר.


שלב  2:הקמת קטלוג

 

הכנסו לביזנס מנג'ר שלכם בפייסבוק ולחצו על Catalogs תחת Data Sources כמו בצילום המסך מטה:

 

Instagram shopping

ואז על Create New Catalog

שופינג באינסטגרם

 

בחרו שם לקטלוג לחצו על יצירת הקטלוג, כעת תתבקשו לייצר קטלוג חדש. יתכן והמסך לבחירת הקטלוג יופיע בעת פתיחת העמוד או שתצטרכו ללחוץ על Data Sources כפי שמתואר בצילום הבא:

 

בחרו ב Use Bulk Upload ולחצו על Next:

 

מפה השלבים מאוד אינטואיטיביים, לחצו על Scheduled Feed ומלאו את השדות על שהקטלוג יופיע.

 

את השורת XML שקיבלתם בשלב הראשון מכניסים לפה:

 

שלב 3: חיבור הקטלוג לחנות אינסטגרם

 

לאחר שיצרתם את הקטלוג תצטרכו לחבר אותו לחשבון האינסטגרם בשביל להתחיל ולתייג מוצרים.

חזרו למסך הראשי ולחצו על Shops:

 

 

בשביל שאינסטגרם ידעו לקשר בין המוצר שתייגתם לדף שלו באתר תצטרכו לבחור באופציה הראשונה שמופיעה Your Website:

 

מפה יש כמה שלבים פשוטים בהם אתם בוחרים את הביזנס מנג'ר אותו תרצו לקשר (*חשוב מאוד לשים לב שדף הפייסבק וחשבון האינסטגרם מקושרים לאותו ביזנס מנג'ר של הקטלוג)

 

ועכשיו צריך לסמן גם את פייסבוק וגם את אינסטגרם בשביל שהחנות תפתח גם בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם וגם בדף האינסטגרם העסקי:

בשלב האחרון למסך זה תבחרו את הקטלוג שזה עתה יצרתם וזהו! הקטלוג מחובר לעמוד.

 

שלב 4: חיבור חשבון האינסטגרם לקטלוג דרך הטלפון (לפעמים לא צריך)

ייתכן שחלקכם החיבור יתבצע באופן אוטומטי. לאלו שלא יש כמה פעילות נוספות שתצטרכו לבצע דרך הטלפון בשביל שהחיבור יושלם.

נכנסים לחשבון האינסטגרם >> לוחצים על הלוגו בצד ימין למטה >>

 

בוחרים בהגדות בחלק התחתון של המסך >>

לוחצים על Business >>

בוחרים את set up instagram shopping >>> בוחורים את הקטלוג

איך מתייגים מוצר באינסטגרם?


ברגע שהקטלוג חובר לאינסטגרם והחנות פעילה תוכלו לתייג מוצרים בכל פוסט חדש שאתם מעלים, בדיוק כמו שאתם מתייגים אנשים.
במידה ותרצו לתייג מוצר בפוסט קיים תלחצו על "עריכה" ואז על תיוג.

חשוב לציין שיותר מ -500 מיליון משתמשי אינסטגרם משתמשים בפלטפורמה מדי יום ו -50% מהם עוקבים אחר עסק אחד לפחות. המספרים הללו אסטרונומים והם יכולים לגרום לעסק להיחשף לקהל יעד אדיר, להגיע ללקוחות פוטנציאלים בכל העולם וחשוב מכל לקשר את הדף העסקי ויכולת מכירת המוצרים ישירות לאתר המסחר שלו.

כבר לא מדובר על מגמה התחלתית שאנו עדים אליה – זה כבר קורה בכל העולם, ועכשיו אינסטגרם שופינג הגיע למדינת ישראל ומדובר על כלי עוצמתי עבור חנויות מסחר אלקטרוני – למי שיודע להשתמש בו נכון. 

בונוס: 5 אפליקציות שאתם חייבים להכיר לשדרוג הסטורי באינסטגרם

הסטורי הוא כלי נהדר לשיווק, ככל שהסטוריז יהיו יותר מעניינים ומושקעים, הם יובילו ליותר אינטראקציה, מה שיוביל ליותר חשיפה.

רוצים ליצור סטוריז מעניינים ויפים? רוצים לשדרג את הסטורי שלכם בקלילות ובמהירות? רוצים לקבל יותר חשיפה? קבלו מאיתנו 5 אפליקציות נהדרות שיעזרו לכם לשדרג את הסטורי שלכם.

  1. Cut story– אפליקציה מעולה לחיתוך סרטונים לסטורי.

כיום ניתן לעלות לסטורי סרטון באורך כולל עד דקה, במידה ויש לכם סרטון שאתם רוצים להעלות לסטורי והוא ארוך יותר מדקה, ניתן להשתמש באפליקציה הזו והיא תחלק את הסרטון למס' סרטונים קצרים של 15 שניות כל אחד (ניתן להעלות אותם לסטורי אחד אחרי השני, כך שיראה כמו סרטון אחד).

האפליקציה ללא תשלום.

  1. Highlightcover– אפליקציה באמצעות ניתן לייצר קאברים ל-highlights באינסטגרם.

באפליקציה ניתן למצוא מבחר טמפלטים קבועים מהם אפשר לייצר את הקאברים, ניתן לערוך ולשנות את הקאברים הקיימים בהתאם למה שנרצה.

אפשרות נוספת היא לייצר קאבר חדש מאפס, ע"י לחיצה על כפתור הפלוס באפליקציה.

האפליקציה כוללת אופציות בחינם ואופציות בתשלום, לבחירתכם.

  1. Storybeat– אפליקציה שבאמצעותה ניתן להוסיף מוזיקה לסרטונים/תמונות.

תוכלו לחפש שירים באנגלית או בעברית.

אחרי שיצרתם סרטון והוספת לו מוזיקה, תוכלו לשמור את הסרטון בטלפון הנייד שלכם או להעלות אותו לסטורי או לפיד.

אין בעיה להשתמש במוזיקה באפליקציה מבחינת זכויות יוצרים.

האפליקציה חינמית אך יש בה פרסומות.

  1. Story art– אפליקציה מצוינת לעיצוב הסטוריז לאינסטגרם במהירות ובקלילות.

באפליקציה ניתן למצוא טמפלטים של רקעים, עיצובים שונים ואנימציות (מיני סרטון מהתמונה שנבחר להעלות). ניתן גם להוסיף טקסטים ולשנות מיקום של תמונות.

האפליקציה כוללת אופציות בחינם ואופציות בתשלום, לבחירתכם.

  1. Bazaartאפליקציה נוספת לעיצוב תמונות הכוללת מגוון טמפלטים לסטורי ולפיד. היתרון הגדול של האפליקציה הוא שניתן למצוא בה מגוון של פונטים יפים בעברית, לעומת מרבית האפליקציות הדומות לה, אשר בהן רוב הפונטים היפים הם באנגלית.

מרבית האופציות באפליקציה בתשלום, בפונטים ניתן להשתמש חינם.

 

לסיכום:

 

אין ספק שחייהם של עסקים רבים במדינת ישראל הולכים להשתנות מקצה לקצה בעקבות כניסת הפיצ'ר אינסטגרם שופינג, אך חשוב לציין כי ישנם המון ערוצים וכלים בהם יש להשתמש באינסטגרם בכדי למקסם את הפוטנציאל בכל חנות – סטוריז, קמפיינים ותוכן איכותי שמוזן בתדירות גבוהה. במידה ותתייחסו לכל הפרמטרים האלו תוכלו ליצור עסק משגשג ולהגדיל את מחזור הרווחים שלכם באופן משמעותי.

 

אנחנו מומחים באיקומרס, והמטרה שלנו היא להגדיל לכם את המכירות באתר.
רוצים להצטרף אלינו? חייגו >> 077-997-6634