בניית אתרים לעסקים – המדריך המלא מ-א' עד ת'

רוצים לשדרג את האתר הקיים? אולי לבנות אתר חדש? הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם. הכנו סקירה של כל סוגי האתרים ואת השלבים שכדאי לדעת בתהליך. אז הולך להיות מעניין, שווה להישאר.

בניית אתרים לעסקים היא הדרך הטובה ביותר לחשוף את המוצר או השירות שלכם ברשת. כן, כולם יודעים… אם אין לכם אתר, אתם לא קיימים. כיום כל אדם שזקוק לשירות/מוצר מסוים, מחפש אותו דרך הרשת, ויותר מזה, גם אם אדם קיבל המלצה על השירותים שלכם, דבר ראשון הוא יפנה  למנוע החיפש ויבקש לקבל מידע. זו הסיבה שכיום כל עסק ולו הקטן ביותר צריך אתר אינטרנט, אם זה לצורך תדמית והצגת שירות החברה או בכלל אתר איקומרס דרכו ניתן יהיה לרכוש מוצרים או שירותים.

סוגי האתרים הנפוצים

רגע לפני שמחפשים משרד פרסום דיגיטלי המספק שירותי בניית אתרים לעסקים, חשוב להבין שיש מגוון סוגי אתרים, ולכן חשוב להבין איזה אתר מתאים לאופי העסק שלכם ולצרכים בפועל. בואו נראה אילו אתרים קיימים ולמי כל אחד מתאים.

#אתר תדמיתי

אתר תדמיתי הוא למעשה אתר שבו מוצג מידע על העסק. אתר שכזה  לרוב יכיל עמוד הבית, אודות, דפים פנימיים המפרטים את שירותי העסק וצור קשר. מובן שניתן להוסיף פיתוחים ייחודיים לאתר כמו מחשבון משכנתא ליועץ למשכנתאות, מערכת טפסים למילוי עצמי, מחשבונים שונים ועוד.

למי אתר תדמיתי יתאים? לבעלי מקצוע חופשיים כמו עורכי דין, רואי חשבון, יועצים, קוסמטיקה, חברות פיננסיות, חברות בנייה, לימודים, מעצבים ועוד.

#אתרONE PEGER

ONE PEGER הוא אתר המכיל דף אחד בודד, סוג של מיני אתר אינטרנט. הוא יכול להיראות כמו אתר אינטרנט רגיל, אבל ללא דפים פנימיים, כלומר הכל נמצא במקום אחד. אתר מסוג זה יתאים בעיקר לעסקים שאין להם מגוון רחב של שירותים להציג, אלא מעוניינים לרכז הכל בדף אחד בודד ומרשים.

#אתר איקומרס

אתר מסוג זה נחשב למורכב יותר, כיוון שהוא יכיל מסחר אלקטרוני, כלומר אפשרות לרכוש מוצרים או שירותים אונליין. אתר איקומרס יכיל גם מערכת סליקה שתאפשר לגולש לשלם במהירות. הדגש באתרי מסחר הוא חוויית המשתמש, שהיא קריטית מאוד להגדלת המכירות, ולכן במקרה זה חשוב לשים דגש על ממשק ידידותי, תמונות ברורות ומתן מידע מקצועי על הפריטים הנמכרים.

#דף נחיתה

דף נחיתה הוא דף בודד שיכיל מידע על מוצר או שירות מסוים. דפי נחיתה מיועדים בעיקר לקמפיינים בגוגל או ברשתות חברתיות. דף נחיתה חייב להיות מכירתי מאוד, הן מבחינת העיצוב שלו וכמובן יכיל כתיבה שיווקית שמניעה לפעולה.

בחרתם סוג אתר, מה הלאה?

אחרי שהבנתם איזה סוג אתר מתאים לעסק שלכם, הגיע הרגע האמיתי – בניית האתר. בשלב הראשוני  יש לבחור דומיין, שהיא הכתובת של האתר – WWW.YOUR-SITE.COM . כמובן שיש לבחור שם הדומה ככל הניתן לשם העסק שלכם. השלב הבא הוא בחירת חברת אחסון, שהוא שרת שבו האתר יהיה מאוחסן.

אפיון האתר כאבן דרך במסע

אפיון הוא חלק חשוב מאוד בתהליך בניית אתרים לעסקים, ותפקידו לשרטט כיצד האתר יראה. לדוגמה אילו דפים יהיו, היכן הכפתורים יהיו, מהי השפה העיצובית, היכן ימוקמו התמונות, הטקסטים ועוד. חשוב מאוד שלא לדלג על שלב זה, כיוון שהוא קריטי מאוד לתוצאה הסופית.

עיצוב האתר

כאשר בוחרים משרד פרסום דיגיטלי המתמחה בבניית אתרים, כדאי לוודא שהחברה מספק גם שירותי עיצוב, ולא עובדת עם תבניות. עיצוב הוא למעשה השפה הגרפית של האתר, הצבעים, הגופנים, התמונות ובכלל כל המראה הוויזואלי של האתר. לעיצוב יש השפעה רבה על נראות האתר, ולכן חשוב שתהיו מעורבים בשלב זה.

כתיבת תוכן שיווקי

עוד פרמטר חשוב מאוד בהליך בניית האתר הוא כתיבת תוכן שיווקי לשירותי החברה. כיום ניתן לקבל שירותי כתיבה על ידי חברות חיצוניות, או להיעזר בחברה שבונה לכם את האתר. ישנן חברות המעסיקות כותבים IN HOUSE ויש חברות שעובדות בשיתוף עם כותבים. כחלק משירותי הכתיבה, תקבלו כתיבת אודות החברה, קריאייטיב ובניית שפה לעמוד הבית, תוכן למידע בדפים הפנימיים ועוד.

פרסום האתר 

לאחר שסיימתם את שלב בניית האתר, חשוב להבין שללא חשיפה וקידום האתר לא יגיע לקהל היעד המדויק, ולכן מומלץ להתחיל כבר בשלב בניית האתר לאפיין את הפרסום, כלומר אם ברצונכם לבצע קידום אורגני, חשוב להתאים את האתר מבחינת המבנה ומילות המפתח למנוע החיפוש של גוגל.

מבחינת אפשרויות פרסום, תוכלו לבנות אסטרטגיה שיווקית כדי לפרסם באפיק פרסום שבו קהל היעד שלכם נמצא. כמו פרסום בפייסבוק, פרסום ברשתות חברתיות, קידום אורגני וממומן בגוגל, פרסום גוגל שופינג (מתאים לחנויות מסחר) ובאפיקי פרסום נוספים.

לסיום, אתר אינטרנט הוא בהחלט קפיצה משמעותי של העסק ומאפשר לכם לחשוף את השירותים או המוצרים לקהל היעד ובכלל לקבל חשיפה ברשת. אולם, כפי שאמאנו, יש צורך גם לקדם את האתר, ולכן כדאי מראש לבחור חברת פרסם שמציעה גם בניית אתרים, כך תוכלו לקבל את כל השירותים למינוף העסק במקום אחד.