בניית דף נחיתה ואופציות השיווק שלו ברשת

בניית דף נחיתה

בניית דף נחיתה ואופציות השיווק שלו ברשת

וודאי לא פעם שמעתם על הגדלת מכירות באמצעות דף נחיתה, יכול להיות מאיש השיווק שלכם, מקולגה או שצפיתם בדפים כאלה בשלל אפיקי פרסום ותהיתם כיצד אפשר להגדיל באמצעותו את המכירות. אז בואו נראה מהו דף נחיתה, מה היתרונות שלו והיכן אפשר לפרסם אותו כדי לייצר לידים חמים?

במילים פשוטות, דף נחיתה הוא דף אינטרנטי בודד המכיל בתוכו מידע על שירות או מוצר מסוים, כאשר מטרתו היא אחת – להניע את הגולש לפעולה. פעולה זו יכולה להיות רכישה של מוצר, הרשמה לקורס, מכירה של שירות, השארת פרטים להתקשרות, מילוי טפסים ועוד. מכיוון שמדובר בדף אליו הגולש כביכול 'נוחת', עליו להיות ממוקד מאוד, עם מסרים קצרים ועליו להציג את השירות/המוצר בצורה שיווקית שתגרום לגולש לקבל החלטות מהירות.

מטרת דף הנחיתה בקצרה…

  • דף נחיתה נועד למכור מוצר ספציפי.
  • לצורך ביצוע קמפיינים ממומנים במגוון אפיקי פרסום.
  • לשמש כדף תדמיתי לעסקים קטנים שיש להם מוצר או שירות בודד.

רגע, במה דף נחיתה שונה מאתר אינטרנט ושאר הפלטפורמות?

ישנו הבדל מהותי בין בניית דף נחיתה לבין אתר תדמיתי וחנויות מסחר. נסביר; דף נחיתה יכיל מידע על מוצר או שירות מסוים בדף בודד, על מנת שהלקוח יוכל להתמקד בו ולא ללכת לאיבוד באתר גדול ומלא תכנים. לעומת זאת, אתר תדמיתי יכיל את כל השירותים של העסק עם דפים מרובים כמו אודות החברה, דפי מידע על שירותים, עמוד הבית המרכז את כל השירותים, צור קשר, בלוג ועוד. דוגמה נוספת היא אתר איקומרס אשר נועד למכור מוצרים, והיא למעשה חנות מסחר אלקטרוני הכוללת סליקה.

מתי מומלץ לבנות דף נחיתה בנוסף לאתר הקיים?

אם יש ברשותכם אתר אינטרנט, אין זה אומר שאינכם זקוקים לבנות דף נחיתה. כפי שאמרנו, אתר אינטרנט נועד לשמש ככרטיס ביקור תדמיתי ולהציג את כלל השירותים שלכם, כאשר דף נחיתה בשונה מהאתר, נועד להמיר גולשים ללקוחות על ידי מכירת שירות או מוצר ספציפי. לדוגמה, אם סוכן ביטוח מעוניין לבנות קמפיין ברשתות חברתיות למוצר מסוים כמו 'ביטוח סייבר', הוא יבנה דף נחיתה המתמקד בביטוח סייבר על כל יתרונותיו, כך הוא יוכל לייצר לידים ממוקדים למוצר זה.

חשיבות בניית דף נחיתה יוקרתי ומקצועי

תכנון דף נחיתה היא לא עניין של מה בכך ודורש עבודה מקצועית, הרי הדף משמש כאיש מכירות של ממש שתפקידו למכור את המוצרים או השירותים שלנו. כמו שנשקיע בגיוס איש מכירות מנוסה וייצוגי לאחר שנראיין כמה וכמה מועמדים, כך חשוב להשקיע בבניית דף נחיתה מקצועי וכתיבת תוכן שיווקי המכיל שפה מדויקת לקהל היעד שלנו.

ככל שההשקעה בדף תהיה גדולה יותר מבחינת עיצוב, קריאייטיב חד ומניע לפעולה, חלוקה נכונה לסקשנים, תמונות מושקעות של המוצר, עיצובים גרפיים שמושכים את העין, מיתוג מרשים וכו', כך הסיכוי למכור יהיה גבוהה יותר. זכרו – דף נחיתה מזמין הוא כמו חנות מזמינה, ככל שהיא תהיה מעוצבת וטרנדית, כך הסיכוי שיכנסו וירכשו יהיה גבוה.

אז בניתם דף נחיתה מרשים, מה הלאה?

טוב, לא חסרים אפיקי פרסום בהם נוכל לקדם את דף הנחיתה שלנו, אך כמובן שיש לבחור בקפידה אפיק פרסום, ורצוי במקום שקהל היעד של המוצר נמצא ועשוי לחפש אותו. איפה כדאי לפרסם? בואו נראה…

קמפיינים בפייסבוק

פרסום בפייסבוק נחשב לרווחי ביותר, עם אפשרות לפלח קהל יעד ממוקד ולייצר קמפיינים רווחיים מאוד. באמצעות דף נחיתה ניתן לייצר קמפיינים שמוכרים, כלומר מתחילים בפוסט שיגרה את הגולש להיכנס לדף, ובו ניתן לו את כל המידע אודות המוצר/השירות.

קמפיין בגוגל

דרך מהירה מאוד לקבל תוצאות וחשיפות היא דרך קידום ממומן בגוגל דרך Google Adwords. מדובר על חשיפה מהירה לגולש שחיפש את השירות או את המוצר במנוע החיפוש, ולכן אחוזי ההמרה בקידום בגוגל גבוהים מאוד. אפשר כמובן גם לייצר קמפיין בגוגל שופיניג, אבל אפיק זה מתאים יותר למוצרים ספציפיים של חנויות מסחר.

קמפיין בבאנרים

עוד דרך נהדרת לשימוש בדף נחיתה הוא יצירת באנרים המפנים ישירות לדף נחיתה, בו הגולשים יוכלו לקבל יותר מידע. באנרים אלה יכולים להתפרסם במגוון מקומות כמו אתרי חדשות, פורטלים ייעודיים, קמפיינים של Google Adwords ועוד.

קידום באאוטבריין וטבולה

עוד אופציה פופולרית לפרסום דף נחיתה היא בקמפיינים של אאוטבריין וטאבולה. מדובר על קידום באמצעות תוכן, כלומר הכתבות מתפרסמות באתרי חדשות ופורטלים לאחר קריאת כתבה חדשותית והן מופיעות כך: "אולי יעניין אותך גם", ואז תקבלו שלל כתבות המותאמות באופן אישי לכל גולש לפי אופי הגלישה והנתונים שנאספו. בסוף הכתבה ניתן לצרף קישור לדף נחיתה לקבלת פרטים נוספים.

לסיכום, מה היה לנו?

דף נחיתה הוא מעולה לעסקים וחברות המעוניינים למכור שירות או מוצר ספציפי. זה יכול להיות שירות חדש שברצונכם לקדם, או שירות שהנכם מעוניינים למכור ממנו יותר. כמובן שדף הנחיתה חייב להיות מזמין מאוד, הן מבחינת עיצוב, קריאייטיב, מסרים חדים וברורים, הנעה לפעולה וכו'. לאחר בניית הדף, תוכלו לבחור אפיק פרסום רלוונטי ולצאת במסע פרסום רווחי, אך חשוב מאוד לעקוב אחר התוצאות ולבדוק את ה- ROI  (אחוז ההמרה).