גוגל לעסק שלי – כרטיס הביקור החשוב ביותר שיכול להיות לך – מדריך גוגל מיי ביזנס למתחילים

,
גוגל לעסק שלי

אם נתקלתם בחיפוש בגוגל במה שנראה כמו כרטיס ביקור מורחב, או אולי כרטיס עסק, ותהיתם למה אתם לא מופיעים שם גם, אז… אתם צודקים. פרסום בגוגל לעסקים הוא לא רק פרסום ממומן ומודעות בתשלום בצורות השונות. גוגל מיי ביזנס, או בשמו העברי "גוגל לעסק שלי" (כן, שוב, באנגלית זה נשמע יותר טוב) הוא אחד הכלים הטובים ביותר שמציעים בגוגל לעסקים.

והוא בחינם! לא תיקחו? מדריך גוגל מיי ביזנס למתחילים.

אנחנו רגילים כל כך למנטרה שכדי להשיג תוצאות מהירות חייבים להשקיע כסף, שאנחנו כבר בטוחים שמה שנותנים לנו בחינם בטח לא יעבוד, ושבטח יש פה איזה קאצ' איזה אותיות קטנות שאנחנו לא רואים.

כל כך לכודים באמירה הזו שגם כשיש לנו משהו כזה מונח לנו מול האף אנחנו מתקשים לזהות אותו.

המשהו הזה הוא כמובן גוגל לעסק שלי.

שירות חינמי שגוגל מציעים לעסקים כדי לשפר את הנראות שלהם, להופיע בצורה מפורטת ומדויקת מול הלקוחות המתאימים, וליצור בידול משמעותי משאר העסקים המופיעים בתוצאות החיפוש.

זה נשמע טוב? זה באמת טוב!

הדבר היחיד שאנחנו לא מבינים הוא איך יכול להיות שעדיין אין גוגל מיי ביזנס לכל עסק בארץ?

ובכן, המומחים של אינסייט פה בשביל לעזור. כתבתנו לכם מדריך גוגל מיי ביזנס קצר, תוכלו לעשות את הדברים לבד, או להיעזר במומחים של אינסייט כדי לפתוח פרופיל לעסק שלכם בצורה מקצועית ופשוטה.

מה זה בכלל גוגל לעסק שלי?

גוגל בעצמם מגדירים את google my business  (היינו חייבים פעם אחת באנגלית) פשוט בתור – פרופיל עסק.

פרופיל… נשמע לנו מוכר הביטוי הזה… אה כן, פייסבוק!

לא במקרה. אפשר לחשוב על גוגל מיי ביזנס בתור הפרופיל של העסק שלכם במרחב של מנוע החיפוש של גוגל, ממש כמו שאפשר לחשוב על הפרופיל שלכם בתוך מרחב הרשת החברתית של פייסבוק.

נכון, מדובר בשתי פלטפורמות שונות לחלוטין, ועדיין,

פרופיל גוגל מיי ביזנס מאפשר לכם לפרסם פרטים על העסק, דרכי תקשורת, שעות פתיחה, תמונות, ביקורות, מבצעים ועוד, ומעל הכל – הוא מאפשר לכם ליצור את הקשר עם הלקוחות, ומאפשר ללקוחות למצוא אתכם, גם בתוצאות החיפוש, וגם בגוגל מפות!

עכשיו זה מרגיש לכם יותר דומה לפרופיל בפייסבוק? אמנם לפייסבוק אין זכויות יוצרים על המילה "פרופיל", ובכל זאת אנחנו מאמינים שהבחירה דווקא במילה הזו, ולא לקרוא לזה למשל, כרטיס העסק, דף העסק שלכם, כרטיס ביקור גוגל, או כל וריאציה אחרת – הוא לא מקרי.

למה כדאי לכל עסק להשתמש בשירות גוגל לעסק שלי

גוגל מיי ביזנס הוא שירות של גוגל שבאופן מוצהר נועד לקידום עסקים. כשלעסק יש פרופיל בגוגל לעסק שלי יש לו יתרון בצורה בה הוא מופיע בתוצאות החיפוש, וגם בקידום על פני עסקים אחרים,

אבל זה לא הכל – גוגל לעסק שלי שם אתכם על המפה!

ברגע שפותחים כרטיס גוגל לעסק שלי אתם גם מופיעים באופן אוטומטי בגוגל מפות, שירות המפות הפופולרי של גוגל.

בנוסף, פרופיל גוגל לעסק שלי מאפשר לכם להציג מידע רחב ללקוחות שמוגש להם כבר בתוצאות החיפוש – תמונות, דרכי יצירת קשר, שעות פתיחה ועוד. בלי שהם לחצו על המון כפתורים או בכלל ביקרו באתר שלכם. האמת, שאפילו לא חייבים אתר!

במקרים רבים גוגל לעסקים מספק מספיק מידע בשביל ליצור קשר ישיר. אם אתם מחכים שיהיה לכם אתר בשביל לפתוח פרופיל גוגל לעסק. תפסיקו לחכות! תתחילו מלפתוח פרופיל גוגל מיי ביזנס!

שמרנו את אחת הסיבות המפתות יותר לסוף – זה חינם!

פתיחת פרופיל בגוגל מיי ביזנס תעלה לכם בסך הכל בכמה דקות עבודה, או בסכום סמלי לשלם למומחה שיעשה את זה בשבילכם (פתרון בכלל לא רע כדי להימנע מטעויות מצערות ומיותרות).

איך לפתוח פרופיל בגוגל לעסק שלי

יש פה בעצם שני תהליכים שצריכים לקרות – הרשמה ואימות.

לפתיחת פרופיל בגוגל לעסק שלי יש עוד יתרון – העסק יופיע בגוגל מפות. כדי שגוגל יפרסמו את העסק שלכם בגוגל מפות הם חייבים לוודא שהעסק שלכם באמת נמצא במיקום שבו אתם טוענים שהוא נמצא. לשם כך מתבצע לאחר ההרשמה תהליך אימות ידני, כמו פעם, בו נשלחת אליכם גלויה עם סיסמה לכתובת העסק, ורק בהזנת הסיסמה מיקום העסק מאומת.

אבל האימות הוא רק השלב הסופי, מתחילים בהרשמה:

שלב ראשון – ניגשים לכאן ולוחצים על הכפתור "אני רוצה להתחיל לנהל", בדף הבא בחרו באפשרות למטה של הוספת העסק ל google

שימו לב. פרופיל גוגל לעסק שלי מחובר לחשבון הגוגל שלכם, אם אתם מנהלים מספר חשבונות או שיש חשבון פרטי וחשבון לעסק, וודא שאתם מחוברים עם החשבון הנכון.

שלב שני – מתחילים ליצור פרופיל. ממלאים שם (בצורה חופשית) וקטגוריה (מתוך אפשרויות).

אם אין קטגוריה שקולעת בול להגדרת העסק שלכם כמו "עורך דין" או "מסעדה" כדאי לפרט קצת בשם העסק מה התחום כדי שיהיה ברור לגולשים מה אתם עושים.

שימו לב לא לעשות טעויות כמו טעויות הקלדה, שגיאות כתיב וכל מיני דברים שקורים בעיקר כשממהרים, חלק מהנתונים לא כל כך פשוט לשנות.

שלב שלישי – בוחרים האם להוסיף מיקום. ייתכן ויהיו עסקים שלא זקוקים למיקום כמו חנות אינטרנטית, או שירות בבית הלקוח שמגיע לכל הארץ. אבל הוספת המיקום משמעותית גם עבור הכניסה לגוגל מפות וגם כדי שגוגל יראה את העסק שלכם למתעניינים רלוונטיים ככל האפשר.

שלב רביעי – במידה ובחרתם להוסיף מיקום, עכשיו תידרשו למלא כתובת מלאה ולאחר מכן לסמן את העסק במדויק על מפה.

שלב חמישי -ממשיכים למלא פרטים על העסק, כולל תמונת פרופיל ותמונות נוספות – דאגו להכין אותן מראש.

שלב שישי – בוחרים שיטת אימות. בחלק מהמקרים שיטת האמות היחידה היא בצורת גלויה עם קוד כמו שהסברנו קודם, אך יש גם פעמים בהן יש אפשרויות נוספות כמו שליחת SMS או טלפון. סביר להניח שאם בחרתם מיקום פיזי, ואתם לא עסק שאפשר לראות את השלט שלכם בענק ממחלף גהה כבר מיליון שנה… שהאפשרות שלכם תהיה רק קוד בגלויה. זה עלול לקחת שבועיים שלושה עד שהגלויה מגיעה, לא מעט, אבל הסבלנות משתלמת.

שלב שביעי – כשהגלויה מגיעה תצטרכו לחזור לעריכת הפרופיל ולהזין את הקוד ו… סיימתם. כל הכבוד, וברוך הבא לעולם (של גוגל…)

איך לקדם את העסק בגוגל מיי ביזנס?

דבר ראשון, הדרך לקדם את העסק באמצעות גוגל מיי ביזנס היא כמובן לפתוח כבר פרופיל!

אבל גם אחרי שפתחתם פרופיל, ישנן פעולות שתוכלו לעשות כדי שהעסק שלכם יופיע גבוה יותר ועל טווח רחב יותר של חיפושים.

חשוב לציין שגוגל לעסק שלי נפוץ במדינות אחרות, כמו ארצות הברית למשל, הרבה יותר מבארץ. מה זה אומר? דברים טובים בשבילכם. בעיקר שבארץ יהיה לכם קל הרבה יותר לקחת פרופיל חדש ולקדם אותו למקומות הראשונים.

כדאי לעשות את זה כמה שיותר מהר, כדי שכשהשרות כבר יהיה פופולרי מאד, לכם יהיה פרופיל חזק שיושב יציב בראש תוצאות החיפוש הרלוונטיות.

אז מה אפשר לעשות כדי לקדם את פרופיל גוגל עסק שלכם? הנה כמה טיפים ראשונים ובסיסיים שכל אחד יכול ליישם בלי להיות מומחה גדול:

טיפ 1: אל תשאירו "חורים"

גוגל, כמו כל המערכות, לא אוהבת חורים. היא אוהבת שכל הסעיפים למילוי  – מלאים. לכן הקפידו ביצירת הפרופיל או בעריכה אחר כך למלא כמה שיותר פרטים בכמה שיותר מידע. אל תדלגו על שעות הפתיחה, או על טלפון נוסף וכו'. גם אם יש פרטים שלא ממש קיימים, תחשבו בצורה יצירתית כיצד ניתן למלא אותם. למשל – אם אתם נותן שירות שאין לו "שעות פתיחה" (כי אתם מכורים לעבודה והטלפון שלכם מקבל הודעות 24/7 ואתם כמעט תמיד עונים מייד. סתם, דוגמה, אל תשאלו איך חשבנו עליה…), אל תשאירו את הסעיף ריק אלא תכתבו שעות מאד נדיבות, למשל, 6 בבוקר עד 10 בלילה. ומה אם מישהו ירצה להתקשר ב 11? שיחכה לבוקר, אתם תודו לנו אחר כך…

טיפ 2: שמרו על פרופיל פעיל

בעיה שקיימת בפלטפורמות רבות, ביניהן גם רשתות חברתיות וגם מנועי חיפוש, הוא הפרופילים ה"מתים", האתרים ה"מתים" או "העסקים המתים" לצורך העניין. מה הכוונה? פרופילים שלא הייתה בהם פעילות כבר זמן רב ולפלטפורמה אין דרך לדעת האם המשתמש מאחוריה עדיין פעיל ואותנטי. זה נכון לדף עסקי בפייסבוק וזה נכון אפילו יותר לפרופיל גוגל לעסק שלי.

אז מה עושים? שומרים על פעילות. מקפידים לפחות פעם בשבוע, עדיף אפילו פעמיים, להעלות תוכן לפרופיל. פוסט קצר, תמונה, עדכון מבצע, וכו'.

זה משדר לגוגל שיש מאחורי הפרופיל הזה עסק קיים, פעיל, עובד. זה האימות הטוב ביותר בשביל גוגל שלא מדובר בפרופיל מת או בעסק לא קיים וזה תורם הרבה לקידום שלו.

טיפ 3: צברו ביקורות

ביקורות לעסק בפרופיל גוגל לעסק שלי הם מנוע טורבו לקידום הפרופיל בתוצאות החיפוש.

אם תצליחו לצבור ביקורות רבות בזמן קצר יחסית, גוגל יבין שיש פה "טרנד" וזה יתבטא בקידום.

באופן מפתיע, עבור הקידום זה לא תמיד משנה אם הביקורות האלה חיוביות או שליליות… אבל זה כן ישפיע האם אנשים ירצו לקנות מכם או לא, אז עדיף שאלה יהיו ביקורות טובות.

אל תנסו להתחכם או "לעבוד" על גוגל ולהתחיל לפתוח חשבונות פיקטיביים כדי לכתוב לעצמכם ביקורות או לבקש מכל בני הבית לכתוב לכם ביקורת. זה גם בטל בשישים, אתם צריכים יותר מזה, וגם, כבר לא כל כך פשוט היום לעבוד על האלגוריתמים, והמחיר של להיות "מסומן" הוא גבוה.

אז מה כן אפשר לעשות?

לבקש ביקורות מלקוחות, לדאוג שיש בכל נכס דיגיטלי שלכם, בכל מייל או SMS ללקוח, בחתימה, במייל עם החשבונית ובגלוית שנה טובה – קריאה לפעולה: "דרגו אותנו" עם הקישור לפרופיל שלכם.

איזה מידע אפשר לשים בפרופיל גוגל מיי ביזנס?

האמת? ממש כמעט הכל, כי מה שלא נמצא בטפסים המובנים אפשר להעביר בתמונות ובפוסטים.

אבל נתחיל מההתחלה (מוזמנים להציץ בתמונה של פרופיל לדוגמה ולראות איפה הדברים מופיעים):

שם העסק, והתחום

תמונות ולוגו – מה שתרצו

מיקום העסק שלכם על מפה

קישורים ל: אתר העסק, ניווט למיקום של בית העסק, שמירה במועדפים, כפתור חיוג ישיר.

שירותים שהעסק נותן

כתובת מלאה

שעות פתיחה

מספר טלפון

שאלות ותשובות (עם אפשרות לגולשים לשאול שאלה)

כפתור לשליחת הפרופיל לטלפון

ריכוז ביקורות מפלטפורמות נוספות

פוסטים, תמונות

פרופילים נוספים למשל ברשתות החברתיות.

זה המון מידע, זה כל מה שלקוח צריך ויותר, הפרופיל גם מכיל פיצ'רים מתקדמים כמו חיווי אוטומטי אם בית העסק פתוח או סגור, מפה דינמית, כפתורי חיוג, אפשרות לשאול שאלה ועוד.

אנחנו מכירים לא מעט אתרים שלמים שאין להם חצי מהפיצ'רים.

לסיכום – נעים להכיר, גוגל מיי ביזנס

הקריצה של גוגל לעסקים יצרה בגוגל לעסק שלי מוצר ייחודי שמקנה חשיפה גדולה וממוקדת לקהל מתעניינים חם, עם מיטב הגאדג'טים הדיגיטליים ועם מיקום אסטרטגי במיוחד.

בהתחשב בעובדה שהשירות ניתן בחינם, ופתיחת הפרופיל פשוטה וקלה, או במקרה אחר פשוטה וזולה, אנחנו באמת מתפלאים איך עדיין מסתובבים בינינו עסקים שאין להם פרופיל גוגל לעסק שלי.

התוצאות מוכיחות את היעילות של כלי זה ואנחנו באינסייט ממליצים לפתוח פרופיל גוגל מיי ביזנס בהקדם, אם אתם צריכים עזרה בכך, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.