החשיבות של בחירת משרד פרסום דיגיטלי המספק שיווק מוכוון תוצאות

השקתם עסק חדש או שירות ייחודי, וודאי בניתם אתר אינטרנט או שאתם ממש בשלב ההתחלתי, ומתחילים לחפש משרד פרסום דיגיטלי שיפיץ את הבשורה בשלל אפיקי פרסום בהם נמצא קהל היעד שלכם. בחירת משרד שכזה חייבת להיות מושכלת, כאשר העדיפות היא לבחור משרד פרסום מוכוון תוצאות. מה זה אומר? הכל בכתבה.

לפני שנתחיל, נסביר כי עולם הדיגיטל עבר מהפכה של ממש בעשור האחרון, וזאת תודות לרשתות החברתיות ושלל אפיקי פרסום המאפשרים לפרסם באינטרנט, המקום בו כולם נמצאים. פרסום בדיגיטל נחשב כיום לבחירה המועדפת על עסקים וארגונים, וזאת בשל היתרונות הרבים. אם כך, לא בכדי רשת האינטרנט מוצפת פרסומים, הן ברשתות חברתיות, באתרי חדשות, בגוגל ובעצם בכל מקום.

מהם היתרונות הבולטים של פרסום בדיגיטל?

  • פרסום מדיד, כלומר אפשרות לעקוב אחרי צפיות/כניסות ולהוציא שלל דו"חות מפולחים.
  • המידע שיש לנו על קהל היעד והאפשרות לבצע פרסום ממוקד לקהל מאוד ספציפי.
  • אפשרות לבחור אפיק פרסום מסוים מבין כל האפשרויות ויש לא מעט, עליהם נרחיב בהמשך.
  • אפשרות ליצור קמפיינים מגוונים עם מסרים ושפה גרפית ייחודית.
  • כאשר אנחנו מחפשים שירות או מוצר, ישר ניגש לרשת האינטרנט ונחפש דבר מה.
  • אפשרות לרכישה מהירה או השארת פרטים להמשך טיפול.
  • אפשרות לאסוף דאטה של לקוחות ולאחר מכן לשלוח להם דיוור או SMS.

איך בוחרים משרד פרסום שמספק תוצאות?

משרד פרסום שהיא גם חברה לבניית אתרים

ראשית, מומלץ לבחור משרד פרסום המעניק גם נוכחות דיגיטלית, כלומר משרד שהוא גם חברה לבניית אתרים. למה זה כל כך חשוב? כיוון שלא משנה איזה אפיק פרסום נבחר, עלינו לייצר נוכחות מרשימה ברשת, שגם אם גולש ירצה לחפש מידע אודותנו, הוא יוכל לגלוש באתר ובו מסרים המתאימים לערכי המותג. בשורה תחתונה, אתר אינטרנט הוא כלי משמעותי ליצירת לידים איכותיים, ומאפשר לנו ליהנות מתדמית טובה. בהמשך נוכל לקדם אותו בשלל אפיקים.

מגוון אפשרויות פרסום מכוונות לקהל היעד

עוד פרמטר שכדאי לתת עליו את הדעת בעת בחירת משרד פרסום הוא בחירת משרד המציע מגוון אפשרויות, כלומר מתמקצע בכמה שיותר תחומים כמו פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל (על כל סוגיו), פרסום ברשתות חברתיות שונות כדוגמת יוטיוב, לינקדאין, אינסטגרם, טיק טוק, סנאפשט ועוד. אולם, עוד לפני בחירת אפיק הפרסום, מומלץ לבצע אסטרטגיית פרסום ולהבין היכן קהל היעד או של המוצר נמצא.

חשוב להבין שלא כל אפיק פרסום מתאים לכל מוצר, ולכן עלינו לחלק בצורה נכונה את תקציב הפרסום ולבצע מעקב תמידי אחר התוצאות. לדוגמה, ייתכן כי קמפיין בפייסבוק לחברת קוסמטיקה יצליח מאוד, כיוון שקהל היעד שלה נמצא שם. לעומת זאת, קמפיין השקעות לחברת נדל"ן, לא בטוח שיצליח בפייסבוק, אלא דרך קמפיין בגוגל או באאוטבריין/טאבולה.

תוצאות רבותי, תוצאות 

בשורה תחתונה, כאשר אנו פונים לחברת פרסום אנחנו מעוניינים בתוצאות, כלומר לידים איכותיים שמאחוריהם עומדים לקוחות בשלים לרכישה. זו הסיבה שעלינו להתמקד בתוצאות שמשרד הפרסום מביא. כמובן שלא ניתן לבצע הערכה מדויקת, אבל ניתן לבדוק זאת על ידי צפיה בנתונים ודו"חות של לקוחות קודמים. מן הסתם משרד פרסום מצליח יהיה גאה להציג בפניכם הצלחות ותוצאות. לדוגמה קמפיין מוצלח שבוצע באפיק גוגל שופינג, פרסום באינסטגרם או בפייסבוק שהוביל לאיקס לידים וכך הלאה.

משרד המתמחה בפרסום דיגיטלי

בעת חיפוש משרד פרסום, חשוב מאוד לבחור משרד המתמחה בפרסום דיגיטלי על כל סוגיו. חשוב לציין שקיימות לא מעט חברות פרסום, אך לא כל אחת מהן מתמחה בפרסום דיגיטלי. ייתכן כי קיימות חברות המתמחות בפרסום אופליין כדוגמת שילוט, פרסום בעיתונות ושאר אפיקי הפרסום המסורתיים ולא בפרסום בדיגיטל הדורש התמחות מאוד ספציפית והכרה של יתרונות הפרסום של כל אפיק ואפיק.

משרד פרסום המעניק מעורבות אבסולוטית בתהליך

כדי להגיע לתוצאות רווחיות בקמפיינים המתבצעים באפיקי הפרסום, חשוב  מאוד להוציא דו"חות מפולחים ומסודרים היטב על בסיס קבוע. דו"חות אלה למעשה מראים לנו את יעילות הקמפיינים – כמה כסף הושקע, כמה לקוחות נכנסו למודעה, כמה השאירו פרטים וכמה הפכו בסופו של דבר ללקוחות משלמים. הדו"חות הללו חשובים מאוד, ויכולים לשקף לכם עד כמה הקמפיין מניב לידים וכמובן לתת לכם אומדן של מחירי הלידים.

בכל מקרה, חשוב לשאול את משרד הפרסום באיזו תדירות הוא מוציא דו"חות ומבצע שיפור תוך כדי תנועה על מנת לייעל את הקמפיינים.

ולסיום, מול מי תהיו בקשר?

ברוב המקרים האדם איתו תסגרו את העסקה לא ייתן לכם שירות בפועל, אלא הוא אחראי על סגירת העסקאות ומתן מידע ללקוח. זו הסיבה שחשוב לשאול מול מי תתנהלו בשוטף, ואולי גם כדאי להכיר את האדם איתו תהיו בקשר בתקופת ההתקשרות עם מול משרד הפרסום. זה הזמן כמובן לבחון את הכימיה שלכם עם מנהל הפרויקט, לבדוק את הזמינות שלו ותוך כמה זמן המשרד מתחייב לתת מענה מרגע הפנייה.