קמפיין הפייסבוק שלכם לא עובד? יכול להיות שיצאתם מנקודת הנחה שברגע ששילמתם לפייסבוק כסף הדברים כבר יקרו מעצמם. זה… לא מדויק. כדי ליצור קמפיין פייסבוק מוצלח, שיעבוד בשבילכם, המודעות שבו חייבות להיות מדויקות, מושכות את העין, ברורות, או במילה אחת – ממירות.
איך יוצרים מודעות ממירות לקמפיין ממומן בפייסבוק? טוב ששאלתם… הנה כמה טיפים שהכנו בשבילכם.
הרבה כבר נאמר, אפילו פה, על קמפיין ממומן בפייסבוק, החל מהפוטנציאל הגדול שקיים בצורת שיווק זו ועד הספדים כל שני וחמישי על זה ש”פייסבוק זה כבר לא מה שהיה פעם” (שזה בעצם טוב לא? אנחנו רוצים להתקדם…).
גם הניהול של קמפיין הפייסבוק כולל אספקטים רבים החל מאסטרטגיות שונות של בניית קהל ועד סודות האופטימיזציה שיכולים להרים אפילו קמפיינים כושלים. אבל עם כל המיומנות והחשיבות על הדברים ש”מסביב”. בסוף, במרכזו של כל קמפיין ממומן בפייסבוק ישנה – המודעה.
טקסט ותמונה או וידאו, שמתחילים את כל השרשרת. זה שער הכניסה לקמפיין, או למשפך השיווקי, ואם השער הזה לא עובד כמו שצריך, האנשים פשוט יישארו בחוץ. אנחנו מכוונים בפייסבוק למודעות כמה שיותר ממירות. למה אנחנו אומרים ממירות, ולא, נניח – רווחיות? כי לכל מודעה יכול להיות תפקיד שונה, והרווחיות בסוף נמדדת על ידי תפקוד כל השרשרת, לפעמים עד לאיכות אנשי המכירות, ולכן לא נכון לחשוב על מודעה כעל רווחית, אלא ממירה, כלומר, עושה את הפעולה הבודדת שעליה להשיג. הפעולה הזו, על פי רוב, תהיה לחיצה על כפתור ומעבר לשלב הבא במשפך.
אז איך יוצרים מודעות ממירות לקמפיין הממומן בפייסבוק? אפשר ללמוד את הנושא במשך שנים ולהתמחות בו ברמה מאד גבוהה. אבל למי יש שנים להקדיש עכשיו?
7 טיפים מנצחים ליצירת מודעות ממירות בקמפיין פייסבוק ממומן
טיפ ראשון – שלב ראשון בקמפיין פייסבוק מוצלח: לעצור את הגלילה
החלק הראשון שרואים במודעת פייסבוק הוא התמונה. הוא אומנם לא החלק שמופיע ראשון בגלילה, כי הטקסט יופיע קודם, אך הוא החלק הבולט יותר לעין ולמעשה, התמונה היא זו שתופסת את תשומת הלב וגורמת לנו לבדוק את הטקסט. לכן, אנחנו צריכים לדאוג שתהיה לנו תמונה שתגרום לגולש להתעכב ולו שבריר שנייה עם האגודל לפני שהוא גולל את המודעה שלנו במעלה הפיד אל תהום הנשייה.
איך יוצרים תמונה כזו? יש כל מיני שיטות. אפשר ליצור תמונה מאד יפה איכותית ומוקפדת. אפשר ליצור תמונה שבה רואים משהו לא שגרתי, כמו נניח כלב עם משקפיים וסומבררו, ואפשר ללכת באסכולת “מכוער הוא היפה החדש”, שאומרת שדווקא תמונות “מכוערות”, שנראות כאילו התינוק של השכנים שיחק עם הטלפון וצילם בטעות, דווקא הן משדרות אותנטיות ועובדות הכי טוב.
מה נכון? הכל נכון ויש יותר מדרך אחת כדי להכין קמפיין פייסבוק מוצלח, תלוי מה קיים, מה האפשרויות, מה נאמן למוצר שמפרסמים וכו’. למשל, בקמפיין של תכשיטי יוקרה, לא היינו הולכים על “מכוער זה היפה החדש…”
מה שחשוב הוא, שלפני שאתם בוחרים תמונה סתמית להצמיד לקמפיין, שאלו את עצמכם – האם היא מספיק מעניינת? האם היא הייתה גורמת לנו לעצור את הגלילה ולהתעניין? אם לא, אולי כדאי לחפש עוד קצת.
טיפ שני – טקסט על התמונה
נכון אמרנו שהתמונה זה הדבר הראשון שרואים? אז זו ההזדמנות שלנו גם להכניס מסר מידי בצורת טקסט על התמונה.
הטקסט הזה חייב להיות קצר, קולע ועושה אחד משני הדברים הבאים –
א. מציג את ההצעה שלנו בצורה הכי ברורה ומפתה, למשל – 50% הנחה על כל החנות.
ב. יוצר סקרנות שתגרום לגולשים להתעניין בהצעה שלנו, למשל – הטריק שסידר לי דייט עם ביונסה.
אם אתם מתכוונים לכתוב על התמונה טקסט ארוך וגנרי שלא באמת מציג הצעה מפתה ולא מעורר סקרנות, משהו בסגנון: “חברתנו היא החברה השלישית בגודלה בתחום עיצוב הדלועים בעולם, זכינו בפרסים רבים בתחרויות בחו”ל ואנחנו יכולים לעצב כל ירק ממשפחת הדלועים בלי בעיות”. אז אל.
טיפ שלישי – פתיחה חזקה
או בשפה המקצועית – הוק, כלומר, משפט שהקוראים לא יוכלו להתעלם ממנו וירצו להמשיך לקרוא. זה מאד דומה למשפט שמופיע על התמונה, צריכה להיות בו או הצעה שקשה להתעלם ממנה, או משפט מסקרן מאד. למען האמת, ליצור הוק שיופיע גם על התמונה וגם בפתיחה זה ממש לא רע, זה יוצר חיבור ורצף בין התמונה לטקסט ומכניס את הקוראים לעניינים בצורה חלקה.
האם אחרי השורה הראשונה אפשר להתחיל לשעמם את הגולשים למוות? טוב, לא צריך אפילו לענות על זה נכון? הטקסט צריך להיות טוב לכל אורכו, מעניין ומשכנע, אבל אי אפשר להפריז בחשיבותה של השורה הראשונה, של הפתיחה החזקה, כי כדי שיהיה לכם קמפיין פייסבוק מוצלח, זה די קריטי שהגולשים גם יקראו את המודעות שלכם…
למה אנחנו שמים על זה דגש כל כך גדול? דבר ראשון, כי זה באמת חשוב, קמפיין פייסבוק מתמודד עם כל כך הרבה גירויים מסביב, שאין לכם הזדמנות שנייה למשיכת תשומת הלב (לא באמת, כי המודעה שלכם תופיע שוב ושוב, אבל גם אז יתעלמו ממנה), אבל הסיבה השנייה היא שהפתיחה החזקה היא כאילו ספוילר.
לפעמים כשכותבים מודעה, רוצים מאד לספר סיפור בצורה “נכונה”, ואז מתחילים עם משפטים כמו “אני רוצה לספר לכם סיפור שקרה לי לפני כמה שנים כאשר למדתי באוניברסיטה וגרתי בדירה שכורה בחיפה”. אפילו אמא של המפרסם לא תישאר לקרוא את זה. זה לא פוסט בפרופיל הפרטי שאנשים נותנים לכם 2-3 שורות של חסד כי אתם חברי פייסבוק. זו מודעה שאנשים אפילו לא ביקשו לראות. אין זמן לסיפורים צריך להגיע לתכל’ס כמה שיותר מהר!
טיפ רביעי – מסר אחד וברור
יש בדיחה ישנה (ממש ישנה, מהתקופה שהיה עוד אפשר לספר בדיחות על עדות…), שהלכה בערך ככה: איש אחד, לא משנה מאיזה עדה, אבל הוא היה קמצן מאד, רצה לפרסם מודעת אבל בעיתון על אשתו שנפטרה. הוא ידע שמשלמים לפי מילה אז הוא ניסה לצמצם כמה שיותר, וביקש מהעיתון לכתוב רק “שרה נפטרה”.
במערכת העיתון הבינו שהאיש מצמצם מטעמי חיסכון והסבירו לו שהמחיר הנמוך ביותר הוא עבור 4 מילים, אז הוא יכול להוסיף עוד שתי מילים בלי להוסיף תשלום. כמוצא שלל רב שמח האיש על ההזדמנות, וביקש לשנות את המודעה לנוסח המורחב הבא: “שרה נפטרה, סוברו למכירה”…
הבדיחה לא משהו, אנחנו יודעים, אבל יש לה מוסר השכל – במודעות שלכם צריך להיות מסר אחד בלבד.
יש מבצע? דברו על המבצע, עזבו את האירוע שיש ביום שישי הבא.
יש אירוע פתוח בימי שישי? דברו רק עליו, גם אם בדיוק קיבלתם משלוח חדש של דגים מלוחים.
קיבלתם משלוח חדש של דגים מלוחים…. טוב הבנתם נכון.
מה שקורה הוא שהקורא שלכם, הוא צריך מיקוד. אם תתנו לו שם שני מסרים שונים, יקרה אחד משני הדברים –
או שהוא יתמקד במסר שמבחינתכם הוא משני, או שהוא לא יעשה כלום כי הוא כבר התבלבל.
קמפיין פייסבוק מוצלח הוא כזה שמצליח באחוזים גדולי לגרום לגולשים לעשות פעולה אחת בלבד. זה הכל. ולכן –
מסר אחד.
טיפ חמישי – הצעה ברורה
אל תסבכו. ההצעה שלכם צריכה להיות ברורה ופשוטה, קלה להבנה ותמציתית. למשל – 25% הנחה על בניית דפי נחיתה. זו הצעה פשוטה וברורה.
אבל – ” למצטרפים חדשים שלוקחים שירות של קמפיין ממומן בפייסבוק למשך 3 חודשים לפחות בתקציב של 3000 ₪ בחודש או יותר או לחלופין גם קמפיין פייסבוק וגם קמפיין גוגל בתקציב של 1500 ₪ לפחות כל אחד ללא הגבלת זמן תינתן הנחה של 25% בבניית דפי נחיתה במידה והמשפך השיווקי כולל דפי נחיתה ועל פי העדפת הלקוח”. זה לא כל כך פשוט.
ומה קורה אם ההצעה שלכם יותר מורכבת? מה קורה אם באמת קימות ההגבלות והתנאים כמו בדוגמה השנייה? אז תמצאו איפה לפרט אותם. בסעיף “פרטי המבצע” בדף הנחיתה, תוסיפו דיסקליימר של “בכפוף לתנאי המבצע” במודעה ותפנו את האנשים לשיחה, יש פתרונות, אבל להעמיס הצעה כל כך מסורבלת במודעת פייסבוק ממומנת? חבל על הכסף…
טיפ שישי – דברו בשפה של הקהל שלכם
והכוונה היא לא לעברית, אנגלית או שוודית, אלא לסלנג של הקהל שלכם. אם אתם פונים נניח לקהל של נשים אחרי לידה, והשפה שלכם רווייה בסלנג צבאי כי ככה אתם מדברים, אז הקהל שלכם ירגיש שאתם ממש לא מבינים אותו, או אם להשתמש בקלישאה – שאתם לא מדברים באותה שפה. כמובן שבשביל לדבר בשפה של הקהל שלכם, אתם צריכים לדעת מי בדיוק הקהל שלכם, אבל זה כבר נושא למאמר אחר.
איך אתם יודעים שכתבתם בשפה של הקהל שלכם? אתם הרי לא אישה אחרי לידה, או חייל משוחרר, או תיכוניסט בתקופת בגרויות, או סבא שגר בדירה קטנה בעיר. לפחות לא כל הדברים האלה בבת אחת…
אז איך יודעים? בודקים. תמצאו 2-3 אנים שמתאימים לקהל שלכם ותבדקו איתם אם השפה מדברת אליהם. לא יודעים למצוא בעצמכם 2-3 אנשים שמתאימים לקהל שלכם? אז לא בטוח שקמפיין פייסבוק ממומן זה הדבר הנכון עבורכם עכשיו.
טיפ שביעי ואחרון – אל תנסו “לקלוע” בניסיון אחד
“אבל עשיתי בדיוק מה שאמרתם, למה זה לא הצליח?”
קולגה, איש שיווק מוצלח, אמר פעם, שבשיווק, ובמיוחד בשיווק דיגיטלי, לפעמים אתה עושה הכל נכון וזה בכל זאת לא מצליח.
זה נכון, יש כל כך הרבה פרמטרים, חלקם ממש לא קשורים אליכם, כמו מה קרה בעולם בדיוק כשהחלטתם לעלות עם קמפיין ממומן או איך מזג האוויר משפיע על הזמן שאנשים מבלים ברשתות החברתיות. לכן, אף פעם לא מכינים מודעה אחת. צריכים להכין כמה גרסאות של מודעה, אפילו בשינויים קלים, לפחות שתי גרסאות של קריאייטיב (תמונה) עדיף שני סגנונות או כיוונים שונים, ואז לצאת לדרך. מה שעובד – מחזקים ועושים עוד, מה שלא עובד, בודקים איך לשפר.
לסיכום
קמפיין ממומן בפייסבוק הוא כלי אדיר שיכול להקפיץ לכם את העסק. כדי שהוא יעבוד בשבילכם, אתם צריכים לתת לו את התשתית הנכונה, וזה מתחיל במודעות טובות וממירות. רוצים להוריד לכם את זה מהראש? תנו לאינסייט לעשות את העבודה, תקבלו את כל המעטפת, החל מהמודעות הממירות ועד הדיווח השוטף על השיפורים בקמפיין.
פשוט דברו עם המומחים של אינסייט.