טיפים לשיווק עמותות

שיווק עמותות

עמותות בדיוק כמו עסקים צריכות שיווק, על מנת להציג את פועלן, השפעתן, ועל מנת לגייס מתנדבים, תרומות ומשאבים. יחד עם זאת, לעמותות לרוב משאבים מצומצמים, ולכן קיבצנו עבורכם שבעה טיפים חשובים לניהול שיווק דיגיטלי יעיל ואפקטיבי עבור עמותות.

  1. אתר אינטרנט – אתר הוא הפנים של העמותה. עליו להציג בצורה מפורטת את סיפור העמותה, מטרותיה וחזונה. בתוך האתר יהיה ניתן להציג את הסיפור של העמותה, מתנדביה ולעדכן בנעשה בה באופן שוטף. חשוב שבין כל התכנים העולים לאתר, ישולבו הנעות לפעולה בהתאם למטרות הרלוונטיות לעמותה בכל תקופה נתונה, לדוגמא: גיוס מתנדבים, גיוס משאבים, העלאת מודעות לנושאים מסויימים ועוד. על האתר להיות רספונסיבי (מתאים לכל מכשיר ממנו גולשים) ובעל חווית משתמש טובה – דבר שיסייע לקהל הגולש באתר להישאר למשך זמן ארוך יותר, ולהתחבר לתכנים המוצגים בו.

 

  1. גוגל GRANTS – תכנית המענקים המיוחדת של גוגל לארגונים ללא מטרות רווח, המספקת מענק בגובה 10,000 דולר לחודש על מנת לפרסם את העמותה ללא עלות ברשת החיפוש של גוגל בלבד (לא ברשת המדיה, יוטיוב ורשתות פרסום נוספות של גוגל). את המענק מקבלים לאחר הגשת מסמכים רלוונטיים ותעודת עמותה רשומה, ובחינת העמותה ע"י גוגל. לאחר קבלתו ניתן להגדיר ביטויים הרלוונטיים לקידום העמותה, כך שכאשר גולש מחפש אותם בגוגל, תופיע לו מודעה המזמינה אותו לקבל מידע באתר העמותה, וכך לעלות את המודעות לעמותה, או לחילופין לגייס אותו לפעילות כמתנדב או כתורם. חשוב לציין, פרסום בגוגל הוא אפיק עם המון אפשרויות ומעבר לזה תמיד שווה להתעדכן לגבי הנעשה בחברה והאופציות הקיימות.

 

  1. שימוש ברשתות חברתיות – פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין וכל הרשתות החברתיות הינן דרך יעילה לעדכן את קהל העוקבים על פעילות העמותה. הדגישו את המטרה, העשייה החברתית. עוררו רגשות, גרמו לאנשים להתחבר אליכם באמצעות הצגת הפעילות השוטפת של העמותה דרך תמונות וסרטונים, הציגו את חברי העמותה (ותייגו אותם כדי להגדיל חשיפה אורגנית לפוסטים השונים) וכמובן – הניעו לפעולה על מנת להרחיב את משאבי העמותה וקהל עוקביה. כל רשת חברתית מאפשרת לפרסם דרכה 'מודעות ממומנות' המאפשרות להגיע לקהלי יעד רחבים שאינם בהכרח מכירים את העמותה. ניתן באמצעות פרסום זה להגדיר קהל יעד באופן מדויק, ולפרסם לקהל זה מודעות שיופיעו אצלו במכשיר ממנו הוא גולש, ולהניע אותו לפעולה (מעבר לאתר, צפייה בסרטון, תרומה, הרשמה לניוזלטר ועוד).

 

  1. שיווק בדואר אלקטרוני – שיווק מסוג זה רלוונטי מאוד לעמותות, שכן מדובר בכלי יעיל, אפקטיבי וזול. הרעיון של שיווק בדואר אלקטרוני הוא שימוש במערכת שדרכה ניתן להגדיר רשימות תפוצה אליהם ידוורו מסרים באמצעות מיילים / סמסים. דרך קמפיין זה ניתן לשתף את קהל העוקבים בחדשות העמותה, לעדכן בנוגע לעבודה השוטפת ואף לפתוח בקמפיין גיוס תרומות. חשוב מאוד ליצור תוכן מעניין ורלוונטי, כדי לשמור על אחוזי פתיחת מיילים גבוהים ועניין בנעשה בעמותה. חשוב מאוד לא לשלוח מיילים בתדירות גבוהה מידי שכן זה גורם משמעותי לכך שאנשים מסירים את עצמם מרשימת התפוצה של העמותה.

 

  1. פרסום ביוטיוב – וידאו הוא כלי אפקטיבי להעברת פועלה של העמותה. פרסום ביוטיוב הוא פרסום זול ואפקטיבי. עלות צפייה בסרטון מקודם נעה סביב 0.5-0.1 אגורות, וניתן להגדיר באופן מדויק את קהלי היעד להם אנו מעוניינים לחשוף את התוכן שלנו. כיום, יוטיוב מאפשרים להוסיף לסרטונים הנעה לפעולה כמו מעבר לאתר, תרומה, הרשמה ועוד, ולכן מעבר לכלי המעלה מודעות, ניתן כיום להניע לפעולה ולהשיג תוצאות מצוינות בעזרת פרסום ביוטיוב.

 

  1. פרסום באנרים באתרים – רשת המדיה של גוגל (GDN), הינה רשת הפרסום הגדולה בעולם. היא מאפשרת לנו להציג באנרים ויזואלים באתרים מובילים בארץ ובעולם, כאשר לחיצה עליהם תוביל לעמוד הרלוונטי באתר שלנו. לא הרבה יודעים, אבל שימוש נכון בכלי זה יכול להיות זול ואפקטיבי. שיטת התשלום בגוגל היא לפי קליק (CPC), כלומר אם לא לחצו על המודעה שלנו – לא שילמנו. עלות ממוצעת להקלקה על מודעה עומדת על 1-1.5 ₪. יתרון נוסף בגוגל הוא שאנחנו יכולים לבחור את האתרים בהם אנחנו רוצים להופיע, ולכן יכולים לקבל חשיפה עצומה באתרים הרלוונטיים לנו, ולשלם רק כאשר גולש מקליק עלינו.

 

  1. רימרקטינג – "שיווק מחדש" הוא היכולת שלנו להציג מודעות פרסומיות למי שכבר מכיר אותנו, ביקר באחד מהנכסים הדיגיטלים שלנו או שבא איתנו באינטראקציה. הרעיון מאחורי פרסום מסוג זה הוא ליצור המשכיות – מסע לקוח. ליווי הגולש במרחב האינטרנטי עם מסרים אותם נרצה להטמיע אצלו בנוגע לעמותה שלנו. לדוגמא גולש הגיע לאתר שלנו דרך חיפוש שביצע בגוגל והקלקה על מודעה שלנו (אותה יצרנו עם גוגל GRANTS), וברגע שהוא הגיע אלינו לאתר, הוא יראה אותנו בפייסבוק, באינסטגרם, בסרטון ביוטיוב, עם באנרים באתרים שונים ועוד. פעולה זו תסייע ביצירת זכירות לעמותה כך שיכיר את פועלה וכאשר נרצה להניע אותו לפעולה, יהיה קל יותר לעשות זאת.

אם אתם מעוניינים לדעת עוד על משרדי פרסום דיגיטלי המתמחים בשיווק עמותות, האפשרויות הקיימות בשוק ומגוון הכלים האיכותיים שהפלטפורמה האינטרנטית מציעה לשיווק וקידום אנו בחברת Insighit Marketing נשמח לייעץ ולעזור.