כל מה שצריך לדעת על פרסום בגוגל ובפייסבוק

פרסום בגוגל ובפייסבוק

אין זה סוד שאפיקי הפרסום הנחשקים לעסקים הם פרסום בגוגל ובפייסבוק. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לבחירת אפיק הפרסום המתאים לקהל היעד, וכמובן ניהול מקצועי של הקמפיין, הוצאת דו"חות וניתוחים לבחינת האפקטיביות. בואו נראה מה ההבדל בין השניים, מה כולל כל אפיק פרסום ואיך עושים את זה נכון?

פרסום בגוגל ובפייסבוק הפכו בעשור האחרון למכרה זהב המייצר לידים איכותיים, ואין עם זה ויכוח. פרסום ממומן, קידום אורגני, ניהול קמפיינים, טרגוט קהל יעד, קריאייטיב חד – הם רק חלק מהמושגים שהוטמעו חזק אצל בעלי עסקים, משרדי פרסום ומנהלי שיווק, ונראה שבהחלט מדובר על מגמה שלא הולכת להיעלם בקרוב, אלא להפוך לנחלת הכלל.

פרסום בגוגל VS פרסום בפייסבוק

ההתלבטות בין פרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק מוכרת מאוד, אך איך נדע מה אפקטיבי יותר? התשובה כמובן טמונה בסוג העסק, תרבות הרכישה, התקציב שנרצה להשקיע והיכן נמצא קהל היעד המדויק של המוצר/השירות שלנו.

  • פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק מאפשר לנו להגיע לכ- 1.5 מיליארד משתמשים פעילים מרחבי העולם, ולכ- 6 מיליון משתמשים רשומים בישראל, כאשר 30% מהם בגילאי 25-34 שנים. כיום משתמש פעיל נכנס בממוצע כ- 8 פעמים ביום לפייסבוק, כאשר זמן השהייה עומד בממוצע על 20 דקות.

בשורה תחתונה, מדובר על פלח שוק גדול, גילאים מצוינים (קהל רוכש ואקטיבי) ואפשרות טרגוט מדויק לפי מגוון פרמטרים כמו דמוגרפיה, תחומי עניין, מבקרים באתר או בדפי נחיתה ועוד.

כמה עולה לפרסם בפייסבוק?

עלות ממוצעת לקליק היא פחות מדולר 1, כאשר העלות הממוצעת לאלף צפיות במודעה נעה בין 0.8-1$ ואחוז ההמרה עומד על 1-2%. בשורה תחתונה, מדובר על פרסום אפקטיבי עם תג מחיר הוגן. אולם, יש לנהל קמפיין בצורה מקצועית, תוך שילוב מסרים חדים התואמת לשפת המותג וקהל היעד.

  • פרסום בגוגל

פרסום בגוגל לעסקים נחשב לאפיק הפרסום הרווחי ביותר, כיוון שכאן מדובר על גולשים שחיפשו שירות, מוצר או מידע מסוים, וכל שנותר להם הוא לבחור ספק להתקשרות או לרכוש מוצר אונליין דרך גוגל שופינג עליו נרחיב בהמשך. מכיוון שמדובר על קהל מתעניין "חם", אחוזי הסגירה גבוהים מאוד.

רק נסביר שקידום ממומן נקרא גם PPC ((Pay Per Click והוא קידום המאפשר לכם להציג את האתר או את דף הנחיתה בראש תוצאות החיפוש. שיטת התשלום נעשית פר קליק, כלומר רוכשים סכום מסוים של הקלקות דרך Google Adwords, וכאשר גולש הקליק על הלינק, יורד תשלום.

כדי לייצר קמפיין רווחי, יש לבצע אופטימיזציה (מחקר מילות מפתח), על מנת לרכוש את המילים והביטויים שסביר להניח שגולשים יחפשו את השירות של העסק. לדוגמה, עו"ד לענייני משפחה, סביר להניח שגולשים יחפשו כך: 'עורך דין לגירושין', 'עורך דין לצוואות' וכו'. בקיצור, אתם צריכים חברה שתבצע פרסום ממומן בגוגל תוך מחקר, ניתוחים ומעקב על מנת לייעל את הקמפיין ולהוזיל עלויות.

למה פרסום בגוגל?

דרך פרסום בגוגל ניתן להגיע ליותר מ- 2.6 מיליארד גולשים המחפשים דבר מה בגוגל, ומעל עשרות מיליארדי חיפושים הנעשים מידי חודש במנוע החיפוש. מלבד זאת, מדובר על פוטנציאל רווח גבוה, גם כי מדובר על לקוחות 'חמים' וגם כי אפשר להגיע לכ- 90% מכלל הגולשים באינטרנט. מבחינת טרגוט, ניתן לבצע פילוח על פי מילות מפתח וגם לטרגט לפי מיקום, דמוגרפיה, לפי סוג המכשיר ממנו גולשים (נייד, נייח), לפי שאילתות חיפוש, שאלות ועוד.

בואו נדבר על גוגל שופינג

עוד אפיק פרסום מעולה לבעלי חנויות מסחר הוא פרסום בגוגל שופינג, מדובר על חשיפה ממוקדת מאוד של מוצרים בתוצאות החיפוש. למעשה, אם גולש חיפש מוצר מסוים כמו 'ערכת דייג', הוא יקבל תוצאה של מוצרים + תיאור קצר + מחיר, כך שהוא יוכל להיכנס ישר למוצר ולבצע רכישה.

כמה עולה פרסום בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל הוא רווחי מאוד, וניתן לומר שעל ידי עבודה חכמה ויצירתית אפשר להוזיל עלויות ולייצר קמפיינים רווחיים מאוד. כיום עלות ממוצעת לקליק אחד נעה בין 0.35-5$, כן להקלקה אחת. המחירים משתנים בהתאם לפופולריות של הביטוי, וככל שהוא יהיה מחופש יותר, כך העלות תהיה גבוהה. מנהל קמפיינים טוב יוכל למצוא ביטויים עם כמות נמוכה יותר של חיפושים, אך בעלויות הרבה יותר אטרקטיביות.

טוב, נמשיך בעלויות – כיום העלות הממוצעת לאלף צפיות עומדת על 2.75$, אחוז ההקלקות הממוצע הוא 2% ויחס ההמרה עומד על 2.35%. אין ספק שמדובר על השקעה רווחית מאוד, וכמובן אפיק פרסום שמתאים לכל עסק.

אז מה עדיף? פרסום בגוגל או בפייסבוק?

ניתן לומר שההבדל המשמעותי בין השניים הוא הטיימינג. פרסום בגוגל פועל בטיימינג הנכון, כיוון שהגולש חיפש באותו הרגע מוצר או שירות, כך שהוא בשל יותר לרכישה. לעומת זאת, פרסום בפייסבוק הוא יותר סוג של אפקט ההפתעה, כלומר גולש נכנס לפיד שלו ומקבל פרסום, אך כאמור הפרסום מאוד ממוקד אליו ומבוסס על אופיו, התנהגותו, חיפושים קודמים, רימרקטיניג וכו'.

בכל אופן, תמיד אפשר לחלק את עוגת התקציב ולפרסם במקביל בגוגל ובפייסבוק ולראות מה עובד יותר. גם תמיד אפשר לשמר את הקהל על ידי רימרקטינג, שזהו פרסום שירדוף אחרי המבקרים באתר/בדף נחיתה במקומות נוספים.