כמה עולה לפרסם בפייסבוק? כמה שאתם רוצים! בערך…

כמה עולה לפרסם בפייסבוק

פייסבוק היא אחת מפלטפורמות הפרסום הדיגיטלי הנפוצות ביותר והיא מגלגלת סכומים אדירים של תקציבי פרסום בכל יום. ולמרות זאת, על השאלה “כמה עולה לפרסם בפייסבוק” צריך לכתוב מאמר שלם, וגם אז לא בטוח שתהיה לכם תשובה ברורה. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו כדי לתת לכם את כל המידע שיעזור לכם לתכנן את הפרסום שלכם ברשת החברתית בצורה הטובה והיעילה ביותר, והכי חשוב, בלי הפתעות.

כמה עולה פרסום בפייסבוק?

עלות מדיה בפייסבוק נעה בין 50-70 ש”ח ל-1000 חשיפות.
עלות ניהול מתחילה ב-2,500 ש”ח וצפונה, בהתאם להיקף העבודה (כמה קמפיינים נדרשים, כמה מוצרים מקדמים, האם המטרה היא קידום אתר סחר, לידים או מודעות, האם זה כולל עיצוב גרפי או לא ועוד.)
ריטיינר משקף את זמן העבודה. עבודה רבה = ריטיינר גבוה

אם תחפשו בגוגל את המונח “פרסום בפייסבוק” ההשלמה האוטומטית שתקבלו היא “פרסום בפייסבוק מחיר”.

מסתבר, שזה מה שהכי מעניין את האנשים. המחיר של פרסום בפייסבוק.

מתוך 9 הצעות של השלמה אוטומטית. 6 הצעות מדברות על המחיר, “פרסום בפייסבוק עלות”, “פרסום בפייסבוק מחירים” וכו’.

לנו כאנשי שיווק זה קצת צובט בלב, למה החיפושים הפופולריים לא מדברים למשל על תוצאות, על יעילות, על רלוונטיות? או לפחות על החזר השקעה או כדאיות?

בכל מקרה, החלטנו לא לקחת ללב, ולהקשיב לדרישות העם, או לפחות למה שגוגל מספר לנו, ולהסביר לכם קצת יותר לעומק על “פרסום בפייסבוק מחיר” או בעברית של אנשים, ולא של מנועי חיפוש – כמה עולה פרסום ממומן בפייסבוק לעסק שלכם – בשורה התחתונה.

החלקים השונים של עלות פרסום בפייסבוק

כן כן, אנחנו יודעים, לפני שנייה אמרנו שנדבר על השורה התחתונה ועכשיו אנחנו מתחילים לדבר איתכם על מרכיבים. תאמינו לנו, יש סיבה, זה לא כל כך פשוט, ובנוסף, חשוב שתבינו את המרכיבים השונים כדי שתוכלו לתכנן ולהוציא לפועל את הפרסום שלכם בצורה טובה ויעילה יותר, ולא תגלו מאוחר מידי שהתקציב שתכננתם לשיווק בפייסבוק לא ריאלי בכלל.

כדי להבין יותר טוב למה התקציב מורכב מחלקים שונים, תחשבו על השכרת רכב בחו”ל. אתם רוצים להבין כמה זה יעלה לכם. בסה”כ הגיוני, בסוף התקציב לטיול הוא מוגבל. אז אתם בודקים באינטרנט בכמה חברות השכרה, ומוצאים רכב כלבבכם ב 50 יורו ליום. האם בכך תמו העלויות? ממש לא.

צריך להוסיף את עלויות הדלק, והן תלויות בכמה גורמים, המרכזי שבהם הוא – כמה אתם מתכננים לנסוע. יש עלויות לכבישי אגרה, אם אתם צריכים בוסטר לילד – אז גם זה עולה (וגם צריך להחליט אם קונים אחד או משכירים).

זה הכל? גם לא ממש, יש תוספות, שצריך להחליט אם לוקחים או לא, כמו תשלום מראש על התדלוק האחרון, הרחבה של הביטוח, שדרוגים של הרכב ועוד.

אז כמו שנושא פשוט כמו השכרת רכב יכול להיות מורכב מהמון סעיפים וקשה להבין מראש מה תהיה השורה התחתונה, כך גם בפרסום ממומן בפייסבוק.

למעשה, בעלות פרסום בפייסבוק יש לנו שלושה מרכיבים עיקריים: תקציב פרסום, עלות ניהול הקמפיין, ועלות הכנת תשתיות וחומרים.

תקציב פרסום בפייסבוק לשיווק

תקציב השיווק זה סכום הכסף שאתם משלמים ישירות לפייסבוק על ההפצה של המודעות שלכם.

זה אולי הסעיף הכי קל ויש לו את התשובה הכי ברורה. הנה תראו, תשאלו אותנו “כמה עולה לפרסם בפייסבוק?” (נניח ששאלתם), ואנחנו נענה – כמה שאתם רוצים.

אתם מחליטים כמה כסף לשלם ע”י הגדרה של תקציב יומי. אתם יכולים להחליט להגדיל את התקציב פרסום בפייסבוק, להקטין אותו או אפילו לעצור באופן מידי את הקמפיין.

עלות ניהול הקמפיין

החלק הזה בעלות הפרסום בפייסבוק הוא באופן תיאורטי לא חובה. כי יכול להיות שתבחרו לנהל את הקמפיין בעצמכם ואז העלות היא כאילו אפס. למה כאילו? כי הזמן שלכם שווה לא מעט. וזה דורש זמן. ההמלצה שלנו היא לקחת על עצמכם את ניהול הקמפיין רק אם מתקיימים שני התנאים הבאים, לא אחד משניהם, אלא שניהם ביחד:

1. יש לכם זמן להשקיע בניהול הקמפיין והוא לא בא על חשבון עבודה שאתם יכולים לעשות בעסק עצמו.

2. אתם מוכנים להשקיע, ללמוד, להתמקצע ולהתייחס לניהול הקמפיין כמקצוע בפני עצמו.

עבור רוב העסקים זה פשוט לא משתלם לנהל את הקמפיין בעצמם כי הם לא יכולים להתחייב לשני התנאים האלה, והתוצאה היא שהפרסום עצמו מתייקר (פחות תוצאות על אותן הוצאות), נגזל זמן והעסק לא גדל.

טוב, אז כמה עולה פרסום בפייסבוק בסוכנות שיווק? ככה וככה…

יש חבר’ה צעירים בני 16 שחיים רשתות חברתיות מגיל אפס שיעשו לכם ניהול קמפיין בפחות מאלף שקל, יש סוכנויות פרימיום שרק על הניהול יגבו 5000 ₪ ויש את כל הטווח באמצע.

בסוכנויות גדולות גם נהוג להכניס מרכיב של אחוז מתקציב הפרסום, למשל – עלות ניהול הקמפיין היא 1500 ₪ בסיס + 4% מתקציב הפרסום. אם התקציב החודשי הוא 50,000 ₪ ואז העלות הכוללת היא 3500 ₪ (כי 4% של 50,000 זה 2,000). כמו שאתם מבינים המודל הזה רלוונטי בעיקר לעסקים עם תקציבי פרסום גדולים.

הסתבכתם? לא צריך להילחץ. לא משנה מה מודל החיוב או מה המחיר, החלק החשוב הוא שזה מחיר מתוכנן וידוע מראש. אין מצב שבסוף החודש מחיר ניהול הקמפיין מפתיע אתכם.

עלות הכנת תשתיות וחומרים פרסומיים

זה הסעיף הכי טריקי, כי הוא מתחיל מ”שום דבר” ויכול להגיע לפרויקטים מורכבים מאד. בוא נתחיל לאט לאט. התשתית המינימלית שצריך עבור פרסום ממומן בפייסבוק היא טקסט קצר עבור המודעה ותמונה. זה הכל. העלות של זה יכולה להיות אפס, אם אתם יכולים לכתוב את הטקסט בעצמכם או שהקמפיינר עושה את זה במסגרת תפקידו, ותמונה, אפשר לצלם בטלפון. זה הבסיס. אבל…

מכאן זה רק הולך ומסתבך. אם אתם רוצים לעבוד באיכות יותר גבוהה, אז כדאי שאת הטקסט תכתוב קופירייטרית מקצועית, ואת התמונה יכין מעצב גרפי (או להפך, או רק בנים או רק בנות. זהו, כיסינו את כל האפשרויות). אבל רגע, אולי במקום תמונה נשתמש בסרטון? גם זה עולה להכין. ולאן נשלח את הגולשים? אפשר להשתמש בטופס הלידים החינמי של פייסבוק, או בהודעות פנייה ישירה, אבל אפשר גם להכין דף נחיתה איכותי, ואז נתקשר בחזרה לקופירייטרית ולמעצב, נגיד להם לאסוף בדרך בונה דפי נחיתה ונכין דף מקצועי.

זה הכל? אההההה לא. אפשר להמשיך בלי סוף – תהליכי אוטומציה, תוכנות סטטיסטיות, משפכים שיווקיים מורכבים, ועוד ועוד. האם זה הכרחי? ממש לא. אבל סביר להניח שלפחות חלק מהשירותים האלה אתם תצטרכו ואותם צריך לחשב בתקציב.

אז מה עלות הפרסום בפייסבוק?

החלק המעודד בכל הסלט הזה שעשינו עד עכשיו הוא, שלפני שאתם מוציאים אפילו שקל אחד על הקמפיין, אתם אמורים להיות מסוגלים לחשב בצורה די מדויקת כמה תוציאו ולוודא שזה מתאים לתקציב ולציפיות שלכם. יותר מזה, אם אתם יודעים שהקצבתם עבור עלויות פרסום ממומן בפייסבוק 5000 ₪ בחודש, ועכשיו קיבלתם הצעה על ניהול קמפיין תמורת 4,500 ₪ בחודש, אתם כבר מבינים שלא יישאר לכם תקציב לחלקים האחרים וצריך, או לקבל הצעה חדשה, או לשנות את התקציב.

עוד משהו שחשוב להתחשב בו כשבודקים את עלות הפרסום בפייסבוק היא מה מההוצאות היא הוצאה חד פעמית ומה הוצאה קבועה. ניהול קמפיין ותקציב פרסום הן הוצאות קבועות שמוציאים כל חודש מחדש. בניית דף נחיתה היא הוצאה חד פעמית ואנחנו נשתמש בדף לאורך זמן רב. כתיבת מודעות ועיצוב תמונות? תלוי, במקרים רבים נהוג לכתוב בכל חודש או חודשיים מודעות חדשות עם תמונות חדשות, ולבדוק אם הן עובדות יותר טוב מאלה הקיימות. במקרה הזה מדובר כמובן על הוצאה קבועה, אך ישנם מקרים בהם כותבים סדרה של מודעות ומכינים ערימה של תמונות מעוצבות ובזה משתמשים לכל אורך הקמפיין, ואז זו הוצאה חד פעמית.

כל מה שנשאר זה לחבר את המספרים ביחד.

רגע, על מה בעצם אנחנו משלמים?

טוב, פה רמת הבהירות היא הפוכה מזו של התקציב.

כשאנחנו מדברים על תשתיות וחומרים פרסומיים כחלק מעלויות הפרסום בפייסבוק, ברור לנו בדיוק על מה אנחנו משלמים – על כתיבה, על עיצוב וכו’. ברור לנו גם מה התוצר שאנחנו מקבלים.

בחלק של ניהול קמפיין זה קצת פחות ברור. למה זה חלק בלתי נפרד מעלויות פרסום בפייסבוק? ומה זה בכלל אומר? ובכן, כמו שאמרנו, זה מקצוע. ניהול קמפיינים כולל בדיקה יומיומית של התוצאות, טיפול בבעיות, עדכון נתונים ובעיקר – אופטימיזציה. שיפור מתמיד של התוצאות.

הסעיף הכי טריקי הוא התשלום לפייסבוק, כי זה לא לגמרי ברור על מה משלמים… מצד אחד, אנחנו משלמים לפייסבוק רק על תוצאה, למשל על כל ליד, או צפייה בסרטון או כניסה לאתר או אפילו רכישה. מצד שני, אין לנו שום התחייבות כמה תעלה לנו כל פעולה כזו.

רגע, יש מצב שפייסבוק לא ייקח לנו כסף?

חחחחח, לא ממש… אם יש משהו אחד שאפשר ממש לסמוך על פייסבוק זה שהם יגבו מאיתנו את הכסף. רק צריך לוודא שתהיה לכך הצדקה!

כי למעשה, התשלום לפייסבוק הוא עבור התפוצה, עבור החשיפה לאנשים השונים, אחר כך פייסבוק מציג לנו את הנתונים לפי התוצאות.

רוצים דוגמה מספרית? הנה דוגמה מספרית: נניח ואנחנו מריצים קמפיין שמטרתו להשיג לידים ואנחנו רוצים לשלם לפייסבוק לפי תוצאה, כלומר – לפי ליד. התקציב היומי הוא 50 שקלים. תמורת התקציב הזה פייסבוק יראה את מודעה שלנו ל 1500 אנשים פחות או יותר. נניח ונכנסו ביום מסוים 5 לידים, אז פייסבוק יגיד לנו שהמחיר לליד הוא 10 ₪. פנטסטי. אבל רגע, אם נכנס רק ליד אחד? נשלם רק 10 ₪ באותו היום? אז זהו, שלא, אנחנו נשלם את אותם 50 ₪ רק שעכשיו פייסבוק יגיד לנו שהמחיר לליד הוא 50 ₪.  ואם נכנס ליד אחד ביומיים? אז המחיר לליד יקפוץ ל100… עכשיו, לפני שאתם מתבאסים על השיטה, יש לנו כמה דברים להגיד – ראשית, זאת השיטה, והיא עדיין הרבה יותר טובה מכל מה שהכרנו בעולם הפרסום הישן. מי שרוצה לנסות להילחם בפייסבוק, בבקשה, הקונגרס האמריקאי מנסה לעשות את זה כבר כמה שנים ולא ממש מצליח. שנית – אם אתם תוהים למה בכלל צריך את המחיר לליד, אז זה יותר כדי לדעת איך להשתפר ולהתייעל, צאו מנקודת הנחה שבפייסבוק התקציב היומי שלכם תמיד ינוצל. ואחרון חביב, תמיד תזכרו שאחד התפקידים המרכזיים של אנשי השיווק הטובים, כמו המומחים של אינסייט למשל, הוא לדאוג כל הזמן להוריד את מחיר הליד ולהשיג לכם כמה שיותר תוצאות בתקציב הקבוע.

“פרסום בפייסבוק מחיר” – סיכום

טוב, אנחנו כבר מבינים למה זה נושא כל כך פופולרי בחיפוש, כשמתחילים להסביר מבינים את המורכבות של הנושא עבור מי שלא חי אותו יום יום.

ההמלצה שלנו אליכם היא להתחיל מהסוף וללכת אחורה – תקבעו את התקציב הכולל שאתם רוצים להוציא על פרסום ממומן בפייסבוק ואת התוצאה שאתם רוצים שהוא יביא, אחר תחליטו מה אתם מוציאים לאנשים מקצוע ומה אתם עושים לבד, ולבסוף חלקו את התקציב שלכם בין החלקים השונים – ניהול קמפיין, תשתיות וחומרים פרסומיים ותקציב שיווק.

המומחים של אינסייט, ישמחו לעשות לכם סדר, ולטפל לכם בקמפיינים כדי לוודא שעבור התקציב שקבעתם תקבלו מקסימום תוצאות.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה