בואו נצא מנקודת הנחה שאם הגעתם לכאן אתם בטח כבר מבינים את החשיבות הגדולה של קידום האתר שלכם במנוע החיפוש מספר אחת בעולם: גוגל. הגדלת התנועה לאתר, הגעה לקהל היעד שלכם, חיזוק האמינות של המותג- אלה הן רק חלק מהסיבות שאתם רוצים שהאתר שלכם יהיה מדורג בראש רשימת תוצאות החיפוש.
עכשיו נשאלת השאלה- איך לקדם אתר בגוגל לבד? המומחים של אינסייט, שמקדמים אתרים בגוגל לארוחת בוקר, הכינו עבורכם מדריך מקיף. המדריך ‘איך לקדם לבד אתר בגוגל’ יעסוק בנושאי הליבה: מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, אופטימיזציה לאתר, כתיבת תוכן לאתר, קישורים חיצוניים. ושאלת השאלות- האם כדאי לכם לקדם את האתר שלכם לבד? כל התשובות לכל השאלות בנושא ‘איך מקדמים אתר בגוגל לבד?’, נמצאות ממש כאן.
איך מקדמים אתר בגוגל לבד?
בעידן של היום הקמת אתר זה חלק מהותי ובלתי נפרד מפיתוח העסק. יחד עם זאת, זה לא מספיק. אף עסק לא רוצה שהאתר שהוא השקיע בו רבות ‘ילך לאיבוד’ בגוגל. לכן קידום אתרים הוא חלקי בלתי נפרד מהעשייה היום יומית של כל עסק שברשותו אתר, וזה בעצם כולם.
במדריך נסקור מספר פעולות שעליכם לבצע בשביל לפצח את שאלת השאלות- איך לקדם לבד אתר בגוגל? וביניהן: מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים, אופטימיזציה לאתר, כתיבת תוכן לאתר, קישורים חיצוניים. כל אחד מהם בנפרד וכולם יחד מרכיבים את אסטרטגיית ה-SEO, כלומר Search Engine Optimization.
שלב ראשון- מחקר מילות מפתח
מה זה אומר? מה הקהל שלכם מחפש? זו השאלה שצריכה להוביל אתכם כל העת. מחקר מילות מפתח זה בדיוק זה. זיהוי המילים, המונחים והביטויים, שהמשתמשים מחפשים בגוגל. אם האתר שלכם יצליח להכיל תוכן תואם לאותן מילות מפתח מבוקשות ככה יגדל הסיכוי שהגולשים יגיעו אל האתר שלכם. בשביל זה צריך תחילה לאתר את אותן מילות מפתח.
איך מבצעים מחקר מילות מפתח?
- ערכו סיעור מוחות- תחילה חשבו איזה נושאים רלוונטים לעסק ולנישה הספציפית שלכם.
- השתמשו בכלים לאיתור מילות מפתח- אחרי שאיתרתם את הנושאים הראשיים, השתמשו באתרים המציעים כלים לאיתור מילות מפתח כמו למשל Google Keyword Planner, Ahrefs ו-SEMrush בשביל לאתר מילים וביטויים ספציפיים.
- נתחו נפחי חיפוש ותחרות: השאיפה היא למצוא מילות מפתח שלהן מצד אחד נפח חיפוש גבוה ומצד שני תחרות נמוכה עד בינונית. שילוב זה יביא לתוצאות הטובות ביותר.
- אתרו מילות מפתח ארוכות זנב- נסו לשלב מילות מפתח עם ביטויים ספציפיים יותר כדי למקד את הקהל שלכם.
- כוונת המשתמשים- לפי מילות המפתח שאיתרתם, חשבו האם המשתמשים מחפשים להשוות אפשרויות, לבצע רכישות או לאתר מידע.
שלב שני- מחקר מתחרים
מה זה אומר? בדיוק כמו שזה נשמע, מחקר לניתוח אסטרטגיית SEO של המתחרים של העסק, במטרה לזהות מה עובד עבורם. אנחנו לא עושים את זה בשביל להעתיק או לשכפל אסטרטגייה אלא בשביל לחפש פערים והזדמנויות מיוחדות לניצול.
איך מבצעים מחקר מתחרים?
- זהו את המתחרים שלכם- הדרך הכי טובה היא להקיש את מילות המפתח שאיתרתם במנוע החיפוש. כך תוכלו לדעת מי נמצא בראש רשימת התוצאות. אלו הם המתחרים שלכם.
- נתחו את התוכן שלהם- איזה סוג תוכן הם מעלים? מה האורך שלו? מה איכות התוכן?.
- אתרו קישורים נכנסים של המתחרים- בעזרת כלים כמו Ahrefs או Moz תוכלו להבין מאיפה המתחרים מקבלים קישורים לאתרים שלהם.
- כיצד הם מקדמים את האתר שלהם- בחנו את השימוש שהמתחרים עושים במילות המפתח, מטא התגיות, הכותרות וכו’.
- מהי חווית המשתמש שלהם- שימו לב לפרמטרים כמו זמן טעינה, התאמה לנייד, עיצוב האתר וכו’.
שלב שלישי- אופטימיזציה לאתר
מה זה אומר? הכוונה לייצר אתר אטרקטיבי עבור המשתמשים. אתר ידידותי ונוח למשתמשים יקודם על ידי גוגל.
איך מבצעים אופטימיזציה לאתר?
- קידום אתרים טכני: יש לוודא שלאתר זמן טעינה מהיר, מבנה קוד נקי, ושהוא וידידותי לנייד.
- מטא תגיות: יש לבצע אופטימיזציה של תיאורי מטא, תגי כותרת, ותגי כותרת עם מילות מפתח ספציפיות.
- מבנה כתובת אתר: יש להשתמש בכתובות קצרות ועתירות מילות מפתח תיאוריות.
- קישור פנימי: צרו מבנה קישור פנימי חזק כדי להדריך משתמשים דרך התוכן שלכם באתר.
- אופטימיזציה של תמונה: שפרו זמני טעינה על ידי ביצוע אופטימיזציה של גדלי קבצי תמונה.
- חווית משתמש: על מנת לשמור על מעורבות משתמשים שפרו את הניווט, העיצוב והקריאה.
שלב רביעי- כתיבת תוכן לאתר
מה זה אומר? תוכן יעיל הוא עמוד התווך של קידום אתרים. גוגל מקדם אל ראש תוצאות החיפוש תוכן איכותי ורלוונטי שעוזר למשתמשים. זה מה שהופך אתר לבעל ערך וסמכות בתחום.
איך כותבים תוכן יעיל?
- מה מעניין את הקהל שלכם: התאימו את התוכן לצרכים ולתחומי העניין של קהל היעד.
- השתמשו במילות מפתח בצורה אסטרטגית: השתמשו במילות מפתח באופן טבעי והגיוני.
- צרו תוכן בעל ערך: האסטרטגיה שצריכה להוביל אתכם תמיד היא יצירת תוכן שימושי, אינפורמטיבי ומרתק.
- שיהיה נוח לקריאה: השתמשו בכותרות, כותרות משנה, תבליטים ופסקאות קצרות כדי לאפשר קריאה קלה ונוחה למשתמשים.
- התמדה: צרו תוכן עדכני באופן שוטף על מנת לשמור על רלוונטיות.
שלב חמישי – קישורים חיצוניים
מה זה אומר? הכוונה לקישורים מאתרים אחרים המפנים לאתר שלכם. קישורים אלה מייצרים את האפקט שהאתר שלכם אמין ולכן קישורים הם קריטיים קידום האתר.
איך מייצרים קישורים חיצוניים?
- מאמרים- כתבו מאמרים לאתרים אחרים וחתמו אותם בקישור לאתר שלכם.
- משפיענים- צרו שיתופי פעולה עם משפיענים על מנת לקשר בינם לבין האתר שלכם.
- צרו תוכן שניתן לשיתוף- צרו סרטונים ומאמרים באיכות גבוהה שתגרום לאחרים לשתף אותם עם אחרים.
קידום אתרים בגוגל לבד- למה?
עד כה דנו בשאלה איך לקדם אתר לבד? עכשיו נתרכז ב-‘למה?’. למה לכם לעשות את זה. הנה מספר סיבות:
- חסכון בעלויות קידום אתרים- העסקת יועצים לקידום אתרים על בסיס קבוע עולה כסף. קידום האתר שלכם בכוחות עצמכם חוסך לכם עלות זו.
- שליטה מלאה- אתם תוכלו לשלוט באופן בלעדי באסטרטגיית הקידום של האתר שלכם.
- פיתוח המיומנויות שלכם- כמו בכל תחום בחיים, ככל שתעמיקו בתחום ותתרגלו אותו יותר כך תוכלו לייצר מיומנות ושליטה בנושא.
האם כדאי לכם לקדם את האתר שלכם לבד?
סיפרנו לכם יפה את היתרונות של קידום האתר שלכם לבד. עכשיו בוא נדבר פרקטיקה – האם בכלל כדאי לכם לקדם את האתר שלכם לבד? ובכן, התשובה בהחלט תלויה בכם. אם יש לכם זמן פנוי רב, רצון ללמוד ולהעמיק בתחום וסבלנות עד שתתקבלנה תוצאות מועילות, אז יתכן וקידום אתרים לבד בהחלט מתאים לכם. לעומת זאת, אם ההפך הוא הנכון, אם אין לכם זמן, רצון ללמוד, ואפשרות להמתין עד אשר יתקבלו תוצאות טובות, שקלו אפשרות של שימוש ביועצים לקידום אתרים.
מה אתם יודעים, אנחנו במקרה מכירים מקום ממש טוב שיוכל לקדם לכם את האתר (אנחנו מתכוונים אל עצמנו כן?)
לסיכום
אחרי שדנו ארוכות (או, אם להיות אמיתיים, קצת חפרנו…) בשאלה ‘איך לקדם אתר לבד?’ גילינו שבעולם שבו לכל עסק יש אתר, קידום אתרים הוא הכרחי על מנת להקפיץ את האתר שלכם אל ראש הרשימה. ישנו ידע רב, תורה שלמה, אסטרטגיות, ניסיון וכלים שמאפשרים לעשות את זה בצורה יעילה. אם אתם רוצים שאנשים שכבר יש להם ידע רב, מומחיות וניסיון ישקיעו את מרצם וזמנם בקידום האתר שלכם על מנת לאפשר לכם להנות מתוצאות מהירות וארוכות טווח, פנו אל המומחים של אינסייט.