מוכרים הרבה יותר: המושגים הכי חמים על פרסום ממומן בגוגל ובאפיקים נוספים

פרסום ממומן בגוגל

כניסת עולם הדיגיטל לחיינו ובעיקר הפרסום המסורתי בגוגל וברשתות חברתיות, פתחו לעסקים עולם חדש של אפשרויות פרסום ממוקדות, המאפשרות לקבל חשיפה לקהל הרבה יותר ספציפי. לצד כל אלה, מדובר על פרסום 'מדיד' המאפשר למדוד את יעילות הקמפיינים, וזאת בניגוד לפרסום האופ-ליין. בואו נראה כיצד עושים את זה נכון? מהן האופציות הפופולריות? ואיך מייעלים קמפיינים?

פרסום ממומן הוא שם כולל למגוון פרסומים המופיעים ברשת, החל מקידום ממומן (PPC ) הנחשב לאחד הרווחיים והפופולריים בעולם, דרך פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, אאוטבריין וטאבולה, גוגל שופינג, יוט-יוב והרשימה עוד ארוכה. מגוון אפיקי הפרסום המוצעים בהחלט יכולים לבלבל, אך חשוב להבין שפרסום נכון ומתוכנן בדיגיטל יכול להיות רווחי מאוד מכמה סיבות:

  • אפשרות חשיפה לקהל ממוקד מאוד
  • אפשרות למדוד עד כמה הפרסום יעיל
  • אפשרויות תשלום נוחות וברורות (פר חשיפה א פר קליק)
  • אפשרות להשקיע תקציב מסוים, גם נמוך מאוד
  • ניתוח נתונים מדויק מאוד
  • בדיקת ROI (יחס המרה)
  • איסוף לידים חמים לצד רכישות ממוקדות
  • צביעת קהל יעד ורימרקטינג (פרסום רודף)

בואו נדבר על קידום ממומן בשלל אפיקי פרסום

#פרסום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל נקרא גם PPC ((Pay Per Click מדובר על שיטת פרסום הרווחית והפופולרית של גוגל בעולם. בשיטת זו ניתן להגיע באופן מידי לראש תוצאות החיפוש בגוגל (בקטגוריית מודעה) במגוון ביטויים ומילות מפתח הקשורות לתחום העיסוק שלכם. הקידום נעשה באמצעות רכישת חבילת הקלקות דרך Google Adwords, ביצוע אופטימיזציה (מחקר מילות מפתח) והקמת קמפיין. למעשה, כאשר הגולש הקליק על התוצאה שלכם, יורד תשלום מסוים מהתקציב שיכול להיות בין 0.20 אג' למילה ועד עשרות שקלים, תלוי לפי הפופולריות והביקוש של המילה/הביטוי. היתרון הבולט של קידום ממומן בגוגל הוא החשיפה המיידית של השירות/המוצר, כיוון שהגולש חיפש את המוצר/השירות, ולכן נותר לו לבחור ספק.

#גוגל שופינג

פרסום בגוגל שופינג הוא האידיאלי ביותר למי שיש ברשותו חנויות מסחר אלקטרוני. מדובר על קמפיין שדורש יותר מאמצים ביחס לקמפיין ממומן רגיל, כיוון שהדרישות של גוגל מוקפדות יותר מבחינת מדיניות המוצרים ואימות המידע. עם זאת, מדובר בחשיפה ממוקדת מאוד ונוחה לגולש. לדוגמה, אם גולש חיפש בגוגל מוצר מסוים, כמו "נעלי אדידס לגברים", הוא יוכל לצפות במוצרים הרלוונטיים, לראות דגמים מסוימים, ללחוץ על הקישור לקבל גישה מהירה לרכישת המוצר. אופן העלאת הפריטים וניהול הקמפיין מעט מסובכים, ולכן מומלץ לפנות למשרד פרסום דיגיטלי המתמחה בתחום ויוכל לנהל עבורכם קמפיין בגוגל שופינג.

#רימרקטינג

רימרקטינג הוא עוד אפיק פרסום פופולרי מאוד המתכתב עם פרסום ממומן. למעשה, מדובר על פרסום שרודף אחרי הגולש. אתם וודאי מכירים את הסיטואציה שחיפשתם שירות או מוצר בגוגל, או נחשפתם לכתבה מומנת/קמפיין ברשתות חברתיות ופתאום מופיעים פרסומים של המוצר/שירות (גם של מתחרים) בכל מקום אפשרי ולבסוף גורם לכם לרכוש. למעשה, באפיק פרסום רימרקטינג 'שותלים' קוד שתפקידו לצבוע את קהל הלקוחות כך לפנות אליו באפיקי מדיה נוספים.

 

#פרסום ממומן ברשתות חברתיות

פייסבוק, אינסטגרם לינקדאין, יוט-יוב ושלל רשתות חברתיות נוספות, נחשב כיום למכרה יהלומים של לידים לעסקים, ארגונים וחברות בכל סדר גודל. אנשים מבלים שעות רבות ברשתות חברתיות, ומנגד מעדכנים פרטים אישיים ותחביבים המאפשרים לנו להגיע לקהל יעד מדויק מאוד. רק לצורך השוואה, בפרסום אופ-ליין כמו שלטי פרסום קשה מאוד לכוון לקהל יעד ספציפי, בעוד ברשתות חברתיות נוכל לפנות לקהל מאוד ספציפי שיוכל להיות הלקוח שלנו. לדוגמה ניתן לנהל קמפיין של אינסטגרם שופינג, לייצר קמפיין איסוף לידים בפייסבוק להעביר מסרים מסוימים בדפים עסקיים וכך הלאה.

איך זה בעצם עובד? רשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק אוספות מידע רב על משתמשים, וכמובן המידע הזה נשמר לטובת המפרסמים. לדוגמה, אם בעל עסק התעניין בשירות ייעוץ עסקי, הוא יקבל פרסומים של יועצים עסקיים. דוגמה נוספת, נשים החובבות מוצרים קוסמטיים יקבלו פרסומים של מוצרי קוסמטיקה ואולי גם פרסומים של טיפולים אסתטיים. למעשה, באמצעות ניהול קמפיינים נוכל לפנות לקהל הספציפי שהסבירות שהוא צריך את המוצר/השירות שלנו גבוה מאוד.

#קידום תוכן באאוטבריין וטאבולה

אאוטבריין וטאבולה מציעות אפיק פרסום זהה. מדובר על קידום תוכן באמצעות כתבות עיתונאיות המופיעות באתרי חדשות ובלוגים מובילים כדוגמה Ynet, מאקו, ONE, חדשות 12-13, וואלה ועוד. למעשה, לאחר שהגולש קרא כתבה חדשותית, הוא יקבל כתבות נוספות שיופיעו ב"אולי יעניין אותך עוד", כאשר כתבות אלה יותאמו באופן אישי לכל גולש על פי נתוני השימוש שלו, על פי גילו, חיפושים קודמים ופרמטרים נוספים. הכתבות הללו מיועדות לצורך איסוף לידים, עיצוב דעת קהל, שיפור התדמית, מכירת מוצרים ועוד.

לסיכום, סקרנו כאן כמה אפשרויות פרסום נבחרות ורווחיות מאוד, כאלה שמאפשרות לנו לפרסם לקהל יעד ממוקד מאוד, לצד יכולת לאמוד את מידת האפקטיביות של הפרסום בכל שלב באמצעות ניתוח נתונים. עם זאת, חשוב לדעת שלא כל אפיק פרסום מתאים לכל מוצר או שירות, ולכן רק בניית אסטרטגיית שיווק מנצחת תאפשר לכם להגיע לתוצאות רווחיות.