הפיכת נכס דיגיטלי לרווחי באמצעות מומחה לקידום דיגיטל

מומחה לקידום דיגיטל

הוא זול, הוא נגיש, וכמעט לכולנו יש לפחות אחד כזה – כל אתר, עמוד או פרופיל ששייך לכם ברשת האינטרנט הוא נכס דיגיטלי. מה תפקידו של מומחה לקידום דיגיטל ואיך תוכלו להפוך את הנכסים הדיגיטליים שלכם לרווחיים בעזרתו? כל התשובות במאמר הבא.

 

אם נשמע את המילה "נכס", ברוב המקרים נחשוב מיד על מבנה פיזי, דירה, משרד או שטח, שכדי להשיג אותו נצטרך לשלם – והרבה. אבל כשמדובר בעולם הוירטואלי, זה כלל לא המקרה – נכס דיגיטלי הוא דבר שכל אחד מאיתנו יכול להשיג, ולרוב גם בחינם. נכס דיגיטלי יכול להיות קטן, בינוני או גדול – אתר, פרופיל ברשת חברתית כמו פייסבוק ויוטיוב, קבוצת פייסבוק או וואטסאפ, אפליקציה ועוד – כל מה שנמצא ברשת ובבעלותכם. מה שבכל זאת משותף לנכסים פיזיים ולנכסים דיגיטליים הוא האפשרות להניב מהם רווחים.

מומחה לקידום דיגיטל יידע לייעץ לכם בנוגע להשקעה שלכם בנכסים דיגיטליים, בין אם אלה שכבר יש ברשותכם או אלה שאתם רוצים לפתוח בעתיד, וילווה אתכם בתהליך לגרום להם להניב את הרווחים הרצויים. ראוי לציין שעל מנת שנכס דיגיטלי יניב עבורכם רווחים, ראשית יש להשתמש בכלים לשיווק דיגיטלי, כדי להגדיל את קהל העוקבים או את כמות הכניסות לאתר שלכם וליצור קהל פוטנציאלי רחב ככל הניתן.

 

הכלים שבהם תבחרו במטרה להניב רווחים מהנכס הדיגיטלי שלכם תלויים באופי הנכס. כשמדובר בעמוד פייסבוק או אינסטגרם, הדרך הטובה ביותר לייצר מהם הכנסות תהיה לשלב תוכן שיווקי – למשל, המלצות על מוצרים או שירותים הרלוונטיים לעולם התוכן של העמוד. מומחה לקידום דיגיטל יוכל לעזור לכם להבין כיצד בדיוק יש לשלב את התכנים הללו בעמוד שלכם ואיך לא להסתכן בהתנגדות מצד קהל העוקבים שצברתם בזכות התוכן האיכותי שלכם. כמו כן, חשוב להיוועץ עם מומחה כדי לא לעבור על מדיניות הפרסום של הפלטפורמות הללו, שעלולות להעניש את העמודים שעוברים על התקנות בחשיפה נמוכה או גרוע מכך, בחסימת העמוד.

 

אם הנכס שברשותכם הוא אתר תוכן, אינדקס, בלוג או אפליקציה – אחת הדרכים הנפוצות ביותר לייצר ממנו רווחים היא שילוב של מודעות פרסום. תוכלו להציע למפרסמים פוטנציאליים פרסום בצורת תוכן שיווקי או באנרים במקומות מרכזיים באתר. אופציה נוספת היא לשלב מודעות של גוגל ובכך להרוויח כסף באופן יחסית פאסיבי – על בעלי האתר להמשיך לתפעל אותו, כמובן, ולייצר תכנים שימשיכו למשוך אליו תנועה. אם התוכן אותו אתם מייצרים הוא סרטוני וידאו (מדריכים, תוכן מוזיקלי, קומי או כל סוג אחר של סרטון), תוכלו לייצר הכנסות באמצעות מודעות גם בפלטפורמות הייעודיות לסרטונים – בעיקר יוטיוב ופייסבוק. בפלטפורמות אלה מפרסמים יכולים לשלב מודעות וידאו בעת ניגון הסרטונים שלכם, ואתם תרוויחו בהתאם לכמות הצפיות והמעורבות בתוכן שלכם.

 

אם אתם מציעים מוצרים פיזיים או דיגיטליים, הנכסים הדיגיטליים שברשותכם יכולים וצריכים להוות פלטפורמות למכירה ישירה שלהם. חנויות מסחר אלקטרוני באינטרנט (איקומרס) צברו תאוצה רבה בשנים האחרונות, במיוחד בעידן הקורונה, ומומחה לקידום דיגיטל יוכל לספק לכם כלים אפקטיביים כדי לטרגט ולנתב אליהן את קהל היעד שלהן. אחד הכלים השימושיים ביותר לשיווק דיגיטלי באתרי איקומרס הוא שימוש בפלטפורמת גוגל שופינג, פלטפורמה ייעודית שפיתחה גוגל, ששולפת את המוצרים הנמכרים באתרי אי-קומרס שונים ומציגה אותם בראש תוצאות החיפוש. היתרון העיקרי שלה הוא האפשרות להוביל תנועה איכותית לאתר של לקוחות שיש להם צורך אמיתי במוצרים הנמכרים בו, לצד עלות נמוכה יחסית לקליק. הפעולה המשלימה לגוגל שופינג היא רימרקטינג דינאמי, בעיקר באמצעות פרסום בפייסבוק, שמאפשר להתאים את מודעות הפרסום באופן אישי ללקוחות פוטנציאליים שביקרו באתר שלכם והתעניינו במוצרים או בתכנים מסוימים, ולעודד אותם לבצע רכישה. במקביל לאופציות הממומנות, שלרוב פועלות לטווח הקצר, מומלץ להשקיע בערוץ שיווק קידום אורגני יציב וארוך טווח, שידרג את האתר שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל ויוביל ליותר תנועה לנכס שלכם.

 

לסיכום, עם הכוונה מקצועית של מומחה לקידום דיגיטל ושימוש נכון ויעיל בכלים ובפלטפורמות שעומדים לרשותכם, תוכלו להפוך את הנכס הדיגיטלי שלכם לעסק שמניב רווחים יפים. היום אנו רואים יותר ויותר מותגי תוכן שמתפרסים על שלל פלטפורמות, לדוגמה, ynet מבית ידיעות אחרונות, אחד מגופי התוכן הגדולים בארץ, מחזיקים באתר, אפליקציה, עמוד פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וערוץ יוטיוב. ככל שיהיו בידיכם יותר נכסים ותשקיעו בהם בתבונה, כך תוכלו לייצר רווחים גבוהים יותר מכל אחד מהם בנפרד ומכולם יחד.