פיצ'רים חדשים בפייסבוק לאתרי איקומרס שיעזרו לכם להגדיל מכירות

פיצ'רים לאתרי איקומרס

להגדיל מכירות באתר זה לא עסק פשוט עבור כולם ופייסבוק מוסיפה מעת לעת פיצ'רים מיוחדים חדשים בשביל לעזור לנו להגדיל את המכירות.  החל מ – 15/12/20 פייסבוק הוסיפו פיצרים חדשים למנהל האיקומרס (Commerce Manager) שיעזרו לנו לנתח נתונים ולהסיק מסקנות בקלות.

הסקת המסקנות באתרי האיקומרס חשובה מאוד, באמצעות הפקת מסקנות איכותניות אנחנו מבינים יותר טוב מה קהל היעד שלנו מחפש או מה חסר לו ועושים את השינויים הנדרשים בשביל להפוך את אתר האיקומרס שלנו ליותר אטרקטיבית.

בתמונה ניתן לראות ירידה בכמות בקליקים הכלליים לאתר ועליה משמעותית במוצרים ספציפים בחנות וכמות מבקרים שגדלה בעקבות הפרסום.

commerce manager

נתונים נוספים ומעניינים שניתן להוציא מהמערכת יראו לנו כיצד כל פוסט תרם לקידום המוצר שהיה מתוייג בו. נוכל להסתכל ולבחון על פוסט בנפרד ולראות כמה צפיות במוצר היה דרכו וכמה קליקים (מעבר לאתר) הגיעו דרך הפוסט.

 

פיצ'רים בפייסבוק

 

באמצעות ניתוח הנתונים לכל פוסט בנפרד נוכל להסיק איזה מוצרים כדאי לנו לתייג ואיזה לא. מוצרים שקיבלו הרבה קליקים יקושרו לפוסטים אחרים בעתיד בעוד מוצרים שלא הצליחו לייצר מספיק תנועה יקושרו בעתיד לפוסט בעל נראות גרפית אחרת בשביל לנסות והבין מה מניע את הצרכן שלנו לפעולה.

 

תחת הלשונית Catalog נוכל לזהות את התנועה לפי המוצרים ולא לפי הפוסטים. כלומר, נוכל לבודד את המוצרים שבחרנו לחשוף ולהבין (ללא קשר לפוסטים) עם איזה מוצרים בוצעה אינטראקציה.
אנחנו תמיד ממליצים לנסות ולחשוף מספר רב ככל האפשר של מוצרים במגוון פוסטים בשביל להגיע לחשיפה מקסימלית. המלצה נוספת תהיה לגבי כמות המוצרים שמתוייגים בכל פוסט, לפי בדיקות שעשינו במגוון ענפי שוק תיוג של 2 מוצרים מגדיל את האינטראקציה עם הפוסט ומוביל לאחוזי הקלקה גבוהים יותר למוצר.

 

 

פייסבוק או אינסטגרם?

תיוג מוצרים בחשבון אינסטגרם פעיל (אינסטגרם שופינג / instagram shopping) רלוונטי מאוד לעולם האופנה והסטיילינג. בעוד מוצרי מדף קלאסים (מגף בלנסטון, מכשירי סלולר וכו..) מתאימים יותר לפייסבוק.
בשביל לבדוק כיצד כל מוצר מגיב, וכמה חשיפה אנחנו מקבלים מכל פוסט ניתן לפלח את תנועת הגולשים למוצרים המתוייגם בלבד.

 

 

בפילוח האחרון, נוכל לבחון את התנהגות הקהל שלנו.

בדוח מוצר כמות המבקרים בכל יום, בחלוקה פנימית לגברים ונשים, הערים המרכזיות מהן הגיעה התנועה לפוסטים ולמוצרים והשפות ממשק של הגולשים.
לדגומא: בתמונה הבאה, אפשר לזהות כי הקהל הנשי מגיב באחוזים גבוהים בהרבה מהקהל הגברי, נתון מפתיע שאפשר ללמוד ממנו הרבה הוא שמרבית הגולשות הגיעו מירושלים אשדוד וראשון לציון – בעקבות הנתון שווה לשקול לעשות קמפיינים ממוקדים לערים הללו ולנסות לראות אם גם באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם נוכל לייצר רכישות נוספות באתר.