פרסום בפייסבוק ואינסטגרם – איך עושים את זה נכון?

פרסום בפייסבוק ואינסטגרם

עולם הפרסום המקוון טומן בתוכו המון ערוצי שיווק ישירים ועקיפים שמטרתם לגרום לצמיחת העסק שלכם. החל מרשימות תפוצה במייל, הפצת מאמרים באתרי חדשות, קידום ממומן (ppc) במנועי החיפוש וברשתות החבריות, פרסום באנרים ועוד.

בין כל הפלטפורמות הקיימות בהן ניתן לפרסם עסקים, יש כוח אחד השולט בחברה המודרנית: מדיה חברתית. כולנו יודעים זאת מכיוון שאתם (כמונו) ככל הנראה בודקים את עדכוני הפייסבוק, האינסטגרם והטוויטר שלכם מספר פעמים ביום. ובכן נחשו מה? הלקוחות שלכם עושים בדיוק את אותו הדבר.

בעוד נתון זה אינו מפתיע, כבעלי עסקים אין הדבר מעיד על כך שעליכם לבצע פרסום מקיף בכל פלטפורמה אפשרית, אך כדאי להיות מודעים לעובדה שיש רשת חברתית אחת שכל המשווקים, בעלי העסקים והלקוחות פשוט לא יכולים להתעלם ממנה – פייסבוק. עדיין לא מאמינים? ובכן, הנה חמש סיבות לעובדה הקיימת.

קהל הלקוחות שלכם נמצא בפייסבוק

לפייסבוק בסיס משתמשים גדול יותר מאוכלוסיית סין (!) עם 1.49 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, ו -22 מיליארד קליקים על מודעות בשנה – פייסבוק מספקת לעסקים את אפשרות הפרסום בפני קהל רחב ביותר מאז מנועי החיפוש.

בעקבות הנתונים הללו, אתם בטח מבינים כבר כי כל בעל עסק, ולא משנה באיזה תחום, יכול למצוא קהל משמעותי ברחבי המדיה החברתית הפופולארית ביותר בעולם. פרסום בפייסבוק יגרום לחשיפת המותג שלכם בפני קהל פוטנציאלי וכתוצאה מכך לעלייה במספר המכירות וההכנסות.

יכולת מיקוד קהל (טרגוט) יוצאת דופן

באמצעות סוגים מגוונים של מודעות וקמפיינים, רמת המיקוד בקהל פייסבוק ללא ספק איכותית ומאפשרת לבעלי העסקים לפרסם באופן ישיר ללקוחות רלוונטים. בין אם זה לפי התנהגויות, תחומי עניין, דמוגרפיה, קשרים, טווחי גילאים, שפות או מיקומים, תוכלו "לחפור" עמוק עם יכולות המיקוד הללו וליצור שכבות קהלים ממוקדים שהסבירות שלהם לרכוש את המוצרים שאתם מספקים או השירותים שאתם מציעים גבוהה במיוחד.

שיפור התנועה האורגנית באתר שלכם

במידה ואתם יוצרים באופן עקבי תוכן מקורי ואיכותי לאתר שלכם, מן הסתם השאיפה שלכם שכמה שיותר גולשים ייחשפו אליו וישתפו אותו. מודעות פייסבוק יגבירו את טווח ההגעה של התוכן שלכם לקהל אורגני וכתוצאה מכך נפח התנועה באתר יעלה – לבטח אתם מבינים כי מבחינה סטטיסטית, ככל שישנם יותר גולשים כך הסיכויים לרכישת מוצר או שירות מסוים עולים.

 

בדיקת ביצועי המודעות ואופטימיזציה פשוטה

 

עם השנים שחלפו, פרסום בפייסבוק הפך לפשוט ואידיאלי ככלי לבדיקה המאפשר לראות אילו סוגים של מודעות משיגים את התוצאות האיכותיות ביותר עבור קהלים ספציפיים וממוקדים.

 

לדוגמה, בחודש של פרסום תוכלו לבדוק אם קהל היעד שלכם "מגיב" טוב יותר לטקסט ותוכן כתוב או שמה הוא מעדיף עיצובים ותוכן וויזואלי. בנוסף, תוכלו לבדוק את הביצועים של מודעה מסוימת בקרב קבוצות שונות כדי לראות איזה קהל מתעניין יותר במודעות שלך.

 

יתרה מכך, תוכלו "לבצע שיווק מחדש" (remarket) על ידי מיקוד לקבוצות ספציפיות של אנשים שכבר ביקרו באתר שלכם או לחצו על המודעות שלכם אך לא ביצעו רכישה ראשונית. אפשרות נוספת היא לגרום לפייסבוק ליצור "קהל נראה" (Look a like), שהוא קהל חדש שיש לו תחומי עניין דומים של קהל שכבר פרסמתם מודעות עבורו.

עלות מינימלית ותוצאה מקסימלית

 

פרסום בפייסבוק מציע את העלות הנמוכה ביותר ל -1,000 הופעות בתולדות הפרסום בעולם המקוון. העלות המינימלית מתחילה במספר שקלים בודדים ומנגד חושפת את המודעות שלכם ל -4,000 איש. משמעות הדבר היא כי בעלות נמוכה ביותר אתם חושפים את המוצרים והשירותים שלכם לאלפי לקוחות, מייצרים "מודעות" למותג שלכם וכיוצא מזה המכירות יעלו בצורה דרסטית.

 

בחברת "אינסייט" אנו מאמינים בעוצמת הפרסום של הרשת החברתית הפופולארית ביותר בעולם ולכן אנו מקדישים מאמצים ומשאבים רבים בכדי לספק ללקוחותינו את אנשי המקצוע המובילים, הקמפיינים והמודעות הממוקדות והאיכותיות ביותר ואסטרטגיה ברורה שמטרתה לגרום לעסק שלכם להגדיל את הכנסותיו באופן משמעותי.

 

ומה לגבי פרסום באינסטגרם?

 

אינסטגרם, הו אינסטגרם – איזו פלטפורמה מעולה.

איך אומרים, למעלה ממילארד משתמשים לא טועים!

הידעתם שכדי לפרסם באינסטגרם אנו משתמשים באותה מערכת פרסום של פייסבוק?

למעשה כל מה שדיברנו עליו עד כה תקף גם לפרסום באינסטגרם.

ההחלטה שלי האם לפרסם באינסטגרם או בפלטפורמות אחרות נשענת בעיקר על שאלה מרכזית.
האם קהל היעד שלי נמצא שם?

אם נחלק שרירותית את קהלי היעד בישראל לפי קבוצות לפלטפורמות הנפוצות, קהל המבוגרים (25+) נמצא בעיקר בפייסבוק, קהל הצעירים (16-25) נמצא בעיקר באינסטגרם וקהל הילדים (מתחת ל-16) נמצא בעיקר בפלטפורמות כמו סנאפצ'ט ומיוזיקאלי.

כמובן שזה לא אומר שהמבוגרים לא שם (אבא שלי נושק ל-70 חזק בסטורי, ואישתי חוגגת בסנאפצ'ט), אבל כאשר אנחנו מסתכלים על המספרים הגדולים, לפי זה לעיתים מקבלים החלטות.

אגב, אם יש ספק כלשהו האם לפרסם באינסטגרם או שלא – אנחנו מציעים לפרסם ולבחון את התוצאות (אחד מהיתרונות של השיווק הדיגיטלי הוא שהכל מדיד. כל פעולה שאני מבצע – אני יודע לאמוד האם היא טובה עבורי ומסייעת לי להשיג את מטרותיי יחד עם התבוננסות בפרמטרים של החזר השקעה חיובי או שלילי) – לכן אם יש ספק, שווה לבדוק ולבחון תוך כדי תנועה את התוצאות המתקבלות.

 

אז קיבלנו החלטה לפרסם באינסטגרם – איפה המודעות שלי יכולות להופיע?
באינסטגרם יש שלושה מיקומים בהם אני יכול להציג את המודעה שלי בפני קהלי היעד שהגדרתי בקמפיין.

המיקום הראשון הוא אינסטגרם פיד שזה המסך הראשי של אינסטגרם (בדומה לפייסבוק). המיקום השני הוא הסטורי של אינסטגרם. המיקום השלישי שנפתח ממש לאחרונה, הוא אינסטגרם אקספלור.

שלושתם מיקומים מאוד אטרקטיביים, ובכלל, מנסיוננו האינסטגרם הוא מקום שכדאי לפרסם בו.

אפשר לפרסם בו מגוון מודעות (למשל מודעות תמונה, קרוסלה, וידאו ועוד)
פרסום באינסטגרם זוכה לחשיפות גבוהות עם עלויות טובות מפייסבוק (CPM נמוך יותר, לפעמים כמעט בחצי) ולרמת מעורבות (קליקים, לייקים, שיתופים, תגובות) גבוהים יותר מאשר פייסבוק.

 

מעבר למיקומים ולעלויות – בפרסום באינסטגרם אני נהנה מכל היכולות המתקדמות של מערכת הפרסום של פייסבוק: החל מאפשרויות ההגעה לקהלים חדשים ע"פ תחומי עניין, פרמטרים גאוגרפים, דמוגרפיים ועוד, ועד לכל אפשרויות הרימרקטינג המקדמות (הגעה לאנשים שהיו אצלי באתר/ ביצעו אינטראקציה עם הפייסבוק / אינסטגרם שלי ועוד). כל אלו (וזה ממש על קצה המזלג) הופכות את אינסטגרם לפלטפורמה משמעותית לעסקים המעוניינים לחשוף את עצמם לקהל היעד במחיר טוב, ואם אפשרות להחזר השקעה גבוה.