כשאתם חושבים על שיווק דיגיטלי למסעדות בטח אתם חושבים על העלאת תמונות של מנות לאינסטגרם או לטיקטוק. אבל, תתפלאו (או אל תתפלאו זה גם בסדר), היום אנחנו רוצים לדבר על שיווק בפלטפורמה ותיקה ולא פחות חשובה- שיווק מסעדות בפייסבוק. עם יותר משני מיליארד משתמשים, פייסבוק מספקת הזדמנות יוצאת דופן למסעדות ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאלים, להתחבר ללקוחות קיימים ולצמוח בצורה ממוקדת וחסכונית.
למה חשוב למסעדות לפרסם בפייסבוק? באילו דרכים ניתן לפרסם את המסעדה בפייסבוק? ומהן ההגדרות החשובות ביותר שאסור לכם לפסוח עליהן בדף העסקי של המסעדה שלכם- המומחים של אינסייט חושפים מידע חשוב בנושא שצריך מאוד לעניין אתכם- שיווק מסעדות בפייסבוק.
למה חשוב לפרסם את המסעדה בפייסבוק? 4 סיבות עיקריות
- בזכות למעלה מ- 2 מיליארד משתמשים (כבר הזכרנו, נכון?)- עם כמות נתוני משתמשים שלא ניתן להתעלם ממנה, פייסבוק מספקת למסעדות פוטנציאל חשיפה לקהל רחב ומגוון של סועדים מקומיים ותיירים.
- בזכות ה- טירגוט- . נכון, הטירגוט של פעם כבר לא קיים, אבל פיצ’ר אחד בטרגוט עדיין עובד ורק משתפר – המיקום! פייסבוק מציעה אפשרויות מתוחכמות של פרסום ממוקד לפי מיקום. האפשרות הזו מבטיחה שהפרסום יגיע לקהל הרלוונטי עבור המסעדה.
- בזכות המעורבות- לייקים, תגובות, שיתופים. כל אחד יכול להביע דעה בפייסבוק. לכן פייסבוק מציעה מגוון כלים ליצירת אינטראקציה ולעידוד המעורבות של הקהל תוך טיפוח נאמנות לקוחות המסעדה.
- בזכות השיווק החסכוני- ביחס לערוצי פרסום מסורתיים, פרסום בפייסבוק הוא חסכוני. אפשרויות התקציב הגמישות וכלי הניתוח והמעקב אחר הביצועים של המודעה מאפשרים להעריך את האפקטיביות שלה בזמן אמת, לשנות אותה בהתאם לתובנות, מה שהופך את השיווק בפייסבוק לשיווק חסכוני ויעיל.
באילו דרכים ניתן לפרסם את המסעדה בפייסבוק?
מודעות ממומנות
מודעות ממומנות המתפרסמות דרך פלטפורמת Ads Manager של פייסבוק הנה חלק מקמפיין שיווקי שבו מגדירים את המטרה השיווקית, היעד של הקמפיין, התקציב שלו, קהל היעד, ומשך הקמפיין. אבל לבנות קמפיין שיווקי ולפרסם מודעות ממומנות זה לא מספיק.
בזכות כלי המעקב והניתוח של פייסבוק חלק בלתי נפרד מעבודת השיווק היא גם לעקוב אחר הביצועים של הקמפיין כמו למשל חשיפה, מעורבות והמרות, הכל במטרה להמשיך ולבצע אופטימיזציה של הקמפיין כל הזמן ולעדכן אותו, על מנת להשיג את היעילות המירבית ממסע הפרסום.
דף עסקי למסעדה
כל מסעדה צריכה דף עסקי בפייסבוק. ההקמה של דף עסקי היא חינמית ופשוטה והיתרונות שלה רבים:
- נוכחות מקוונת (אתה שם, אתה קיים).
- המסעדה יכולה לספק מידע חיוני ללקוחותיה כמו למשל שעות פעילות, מיקום, תפריט.
- מתן מענה מהיר לפניות של לקוחות.
- פלטפורמה להשארת ביקורות של לקוחות.
- לשתף עדכונים (שינויים בתפריט, במיקום, סגירה בגלל אירועים וכו’).
- הזדמנות ליצירת תוכן איכותי, מרתק ומועיל עבור הלקוחות. פרסום קבוע של תוכן איכות בצורה של תמונות, סרטונים, מבצעים ואירועים- יכול לעודד את הלקוחות להישאר מעודכנים ומעורבים, להגביר את הנאמנות של הלקוחות למסעדה, לחזק אותה כמותג ולהעמיק את ההיכרות עמה.
קבוצות פייסבוק
אחת הזירות החמות הן קהילות פייסבוק, כלומר אנשים שיש להם מכנה משותף כלשהו. כשזה קשור למזון ישנן לא מעט קהילות של אנשים שמחפשים את המסעדה הבאה שהם חייבים לבקר בה. בדיוק בגלל זה שיווק דרך קבוצות פייסבוק הוא חשוב למסעדות.
איך עושים את זה נכון? הדף העסקי של המסעדה מצטרף לקבוצות פייסבוק הקשורות לאוכל או אחרות הקשורות לנישה או למיקום שלהן. לאחר האישור, המסעדה יכולה לפרסם תוכן מעניין בעל ערך בקבוצה, להשתתף בדיונים ולשתף מבצעים מיוחדים. ממש חשוב לעקוב אחר החוקים של כל קבוצה וקבוצה ולהישמע לאיסורי פרסום אם קיימים על מנת שתוכלו להפיק את המירב מכל קבוצה ולא תייצרו את האפקט ההפוך ותפגעו במוניטין של המסעדה חלילה.
מהן ההגדרות החשובות לביצוע בדף עסקי של מסעדה?
יש מספר דברים שאי אפשר לדלג עליהם בבניית דף עסקי על מנת למצות את הפוטנציאל שקיים בו וגם לשדר את המקצועיות שאתם מבקשים לשדר (וזה נכון לכל סוג מסעדה שהוא):
- מידע פרופיל מלא- כתובת, מספר טלפון, אתר אינטרנט, שעות פעילות. כל המידע שרלוונטי ללקוח צריך להיות בפרופיל שלכם זמין לשימוש.
- תוכן ויזואלי באיכות גבוהה- כמובן שהמסעדה צריכה לייצר תוכן בעל ערך אבל לא פחות חשוב הוא שהאיכות הויזואלית שלו תיהיה גבוהה. לכן חשוב להקפיד על שימוש בתמונות ובסרטונים שצולמו בתאורה הנכונה, בזוויות הנכונות ועם הציוד המתאים. בנוסף לשים לב לבחירת הפורמט והגודל שיתאים לתצוגה של הפייסבוק גם באפליקציה בנייד וגם במחשב (כן, יש אנשים שעדיין נכנסים לפייסבוק דרך המחשב).
- תקשורת מהירה עם לקוחות- בין אם זה בדרך של שליחת הודעות אל תיבת המסנג’ר הפרטית או בדרך של השארת תגובה על פוסט, אפשרו לקהל העוקבים שלכם לקבל מענה מהיר וזמין לשאלות ולבקשות שלהם.
- ביקורות- עודדו לקוחות לשתף את החווית החיוביות שלהם בין אם זה באמצעות תיוג של המסעדה או כתיבת ביקורת תחת הלשונית המתאימה בדף העסקי. השיבו במהירות גם לביקורות חיוביות וגם לביקורות שליליות במקצועיות וטפלו בכל בעיה בשביל להפגין מקצועיות ואכפתיות.
לסיכום
עם אפשרויות החשיפה הקיימות, עלויות הפרסום הנמוכות יחסית, הכלים הרבים לבקרה ומדידה, פרסום בפייסבוק למסעדות הוא הכרחי בעידן השיווק הדיגיטלי שבו אנו חיים. נצלו את היתרונות הרבים שפייסבוק מציעה על מנת למשוך לקוחות פוטנציאלים ולהפוך את הלקוחות שלכם ללקוחות נאמנים שמקפידים לחזור ולבקר במסעדה שלכם. פנו אל אינסייט ליצירת תוכנית שיווקית, למסעדות מותאמת אישית עבור המסעדה שלכם.