כל מה שרצית לשאול וחששת שתצא “עתיק” על פרסום ממומן בטיקטוק

פרסום ממומן בטיקטוק

כבר בת 5, ונראה שהיא כבשה כל פסגה אפשרית. אנחנו לא מדברים על איזו ילדה כוכבת בהוליווד, אלא על אפליקציית טיקטוק, שפרצה לחיינו בשנים האחרונות והיום לכולם ברור שלא מדובר בטרנד חולף, אלא על אפליקציה שנמצאת פה כדי להישאר, ולהתייצב בשורה אחת עם “הגדולות”.

כמובן, שעם כזו פופולריות ותפוצה בינלאומית רחבה במגוון קהלים גדול כל כך, האפשרות של פרסום ממומן בטיקטוק הייתה רק שאלה של זמן.

ואכן, הזמן הזה הגיע, וכיום יש אפשרות נוספת עבור קידום בטיקטוק והיא לא קשורה לכמה הסרטונים שלכם ויראליים, אלא עושה שימוש בפלטפורמה הפופולרית כדי להפיץ את המוצר שלכם, השירות שלכם או אפילו ה”אני מאמין שלכם” באמצעות קידום ממומן בטיקטוק.

כל מי שמתעסק בטיקטוק מהכיוון השיווקי נתקל בדילמה מסוימת כשהוא בא לכתוב על טיקטוק. טוב, אולי לא “כל מי”, אבל אנחנו יודעים שאצלנו זה בטוח קיים.

מצד אחד, ברור שאפליקציה שקיימת רק 5 שנים (גם זה לא מדויק, תכף נסביר) היא לא שפה מוכרת כמו הרשתות החברתיות האחרות, ואולי אתם אפילו לא מכירים מושגים בסיסיים כמו ה”פוריו” (אוי העברית, מדובר כמובן על ה For You), מה הכוונה בדואט, ולמה לעזאזל כל הזמן עושים בטיקטוק אתגרים.

מצד שני, באנו לדבר שיווק, או יותר נכון, איך לשווק בטיקטוק, או אם רוצים ממש לדייק, על שיווק ממומן בטיקטוק, ולא לכתוב איך מעלים את הסרטון הויראלי הראשון שלכם בטיקטוק.

לכן, אנחנו נשאיר את התפעול של הטיקטוק למאמר אחר, ובמאמר הזה באמת נתמקד בשיווק הממומן.

עוד הנחת יסוד קטנה לפני שנתחיל, היא שאתם מכירים את מערכת הפרסום של פייסבוק לפחות באופן חלקי. למה זה חשוב? כי נראה שטיקטוק “שאבו השראה” (קריצה קריצה..) ממערכת הפרסום של פייסבוק ומציעים מוצר שעבור המפרסמים בפייסבוק ייראה כמעט מוכר.

לא מכירים את המערכת של פייסבוק? רוצו לקרוא את המאמר שלנו בנושא, ותחזרו מיד לפה.

חזרתם? פצצות, בואו נתחיל.

לפני הפרסום בטיקטוק – קצת היסטוריה

טוב, זה קצת מוגזם לקרוא לזה “היסטוריה” כי זו אפליקציה שעדיין נחשבת יחסית חדשה, יחסית לאחיותיה לפחות, אבל בכל זאת, כמה דברים שכדאי לדעת לפני שנצלול לתוך עולם הפרסום הממומן בטיקטוק.

אז קודם כל, כמו חלק מהאפליקציות הפופולריות האחרות, טיקטוק ממש לא המציאה את הגלגל. למען האמת, היא פחות או יותר נכנסה לחנות, וקנתה גלגל מוכן, כזה שסביבו מורכב רכב שלם שרק מחכה שישימו בו דלק וייסעו. איך זה עבד?

לפני טיקטוק הייתה אפליקציה אחרת שנקראה מיוזיקלי, שעשתה… אותו הדבר. רשת חברתית שמתבססת על סרטונים קצרים. מיוזיקלי הייתה אפליקציית רשת חברתית סינית, ואם נראה לכם שמדובר באפליקציה שכוחת אל שאף אחד לא הכיר, אז… לא ממש. למיוזיקלי כבר היו 130,000,000 משתמשים (כתוב של 130 מיליון כן?) כאשר חברת האם  ByteDance (גם היא סינית) רכשה את מיוזיקלי, היא איחדה את האפליקציה עם אפליקציה אחרת שכבר הייתה בבעלותה, ולא הגיעה לפופולריות דומה לזו, תחת השם טיקטוק. ואיך אומרים – השאר היסטוריה.

מאז טיקטוק שוברת שיאים בפופולריות והתפשטות, שלא לומר השתלטות על העולם…

במשך שנות קיומה הקצרות טיקטוק שברה מספר פעמים את שיאי ההורדות, את שיאי קצב גידל המשתמשים הפעילים ועוד.

בתחילת הדרך טיקטוק טיקטוק עוד זכתה לתיוג של “טרנד חולף”. אפליקציה שצוברת פופולריות במהירות, אך אין לה הרבה מה להציע ובקרוב היא תאבד מגדולתה ותישכח כמו למשל קלאבהאוס (מישהו זוכר את קלאבהאוס? זה היה ממש לא מזמן…).

אך כיום, אחרי שטיקטוק חצתה את רף המיליארד משתמשים פעילים, נראה שאף אחד כבר לא חושב שטיקטוק צפויה להיעלם בקרוב.

קידום בטיקטוק או פרסום בטיקטוק, מה ההבדל בעצם?

יש לפעמים בלבול גדול בין שני המושגים, קידום ופרסום. האמת שההבדל ביניהם היא יותר סמנטיקה או ז’רגון מקצועי, ולא איזה הבדל שהאקדמיה ללשון העברית תצוץ מאחוריכם עם סרגל ותגיד “אההה, סליחה, מדובר בקידום ולא בפרסום!” (לא יודעים למה הסרגל…).

בכל מקרה, בדרך כלל ב”קידום” מדובר על קידום של תכנים אורגניים. יש כמובן גם את הביטוי “קידום ממומן” ואם תגידו “קידום ממומן בטיקטוק” כולם יבינו על מה מדובר. בפרסום, יותר ברור שמדובר על עסקת החליפין בה אתם מציעים כסף תמורת הפצת המסר השיווקי שלכם.

למה אנחנו מתעכבים על הסמנטיקה המעצבנת הזאת? כי טיקטוק היא הרשת החברתית היחידה פחות או יותר שבאמת אפשר לעשות קידום אורגני יעיל ולקבל תוצאות תוך זמן קצר יחסית, גם בחשבונות חדשים עם מעט עוקבים. לעומת זאת, ברשתות ה”מתחרות” (האם הן באמת מתחרות? זה דיון מעניין שלא נערוך אותו כאן) כמו פייסבוק, אינסטגרם, אפילו יוטיוב, לכולם ברור שקידום אורגני מאפס ייקח זמן רב, אפילו שנים, עד שיביא תוצאות, ושהפרסום הממומן הוא האופציה העסקית הכמעט יחידה, וכל שאר המאמצים האורגניים הם או לצורך מיתוג, או לצורך מאמץ משלים לממומן, או שמדובר בעסק קטן יחסית שמכוון להשיג לקוחות בודדים בלבד.

אז למה לעשות פרסום ממומן בטיקטוק

אם הקידום בטיקטוק עובד, למה בעצם לעשות פרסום ממומן בטיקטוק? שאלה מצוינת ויש לה תשובה פשוטה – מה המחיר שאתם מוכנים לשלם? לא רק בכסף, גם בזמן, בהשקעה, ויש כאלה שכל עמידה מול מצלמה מקצרת להם שנים מהחיים, אז גם בזה…

בפרסום ממומן בטיקטוק, נדרשים להפיק סרטונים או מודעות פעם אחת, או אחת לתקופה ארוכה, ומערכת הפרסום דואגת להמשיך להראות אותם שוב ושוב ושוב לכמה שיותר אנשים, כמה שיותר רלוונטיים. עד מתי? עד שתחליטו לעצור (או תפסיקו לשלם…).

בקידום בטיקטוק לעומת זאת, לא ממומן אלא קידום אורגני, אתם כל הזמן צריכים להמשיך לייצר תוכן, כי הוא עובד על מספרים גדולים. הרבה תוכן, הרבה צופים, הרבה עוקבים, ואז מתוכם מגיעים לידים, פחות מדויקים אבל מגיעים, ומשם הלקוחות. זה תהליך ארוך יותר ובעיקר כזה שמחייב אותך, בעל העסק (או אדם פרטי) הרבה יותר. מחייב ליצור תוכן כל הזמן, לטפל בו, לראות מה עבד ולעשות עוד כאלה וכו’. זה גם דורש זמן, וגם משאבים, ואם אתם מכוונים להפקות של סרטוינם קצת יותר מקצועיים, אז הפקה של סרטונים כאלה בכמות גדולה עלולה להיות יותר יקרה מתקציב הפרסום עצמו.

אבל המחיר הכי גדול הוא הזמן, זה בא לידי ביטוי גם בתפעול השוטף, אבל גם בתוצאה, בפרסום ממומן בטיקטוק יש אפשרות לקבל תוצאה יותר מדויקת, ולעבוד פחות כדי להגיע לעסקה. וזמן, כידוע, שווה כסף!

פרסום בטיקטוק – איך זה עובד שלב אחרי שלב

שלב ראשון – פתיחת חשבון מודעות ב”טיקטוק לעסקים”.

זו פלטפורמת הפרסום של טיקטוק, קצת כמו מטא ביזנס עבור פרסום ברשתות של מטא (פייסבוק ואינסטגרם). זה תהליך שבו אתם נדרשים למלא ולאמת פרטים ולפעמים לוקח יום יומיים עד שהחשבון מאושר.

שלב שני – סוג הקמפיין

יש לכם חמש אפשרויות לסוג הקמפיין, קמפיין מודעות (בשורוק, העלאת המודעות למותג, או באנגלית – Awareness), קמפיין תנועה (Traffic), קמפיין להורדת אפליקציה (App Install), קמפיין צפיות בסרטון (Video Views) או קמפיין המרות (Conversions). מזכיר לכם את מערכת הפרסום של פייסבוק? אמרנו לכם. המשמעות של כל קמפיין היא בדיוק כמו בפייסבוק, ככה שלא באמת צריך ללמוד שפה חדשה, אלא רק את הטכניקה.

שלב שלישי – הגדרות

אחרי שבחרנו את סוג הקמפיין תידרשו למלא כל מיני הגדרות, למשל – URL שאליו שולח הפרסום, תמונת פרופיל, שם לתצוגה וכו’, וגם הגדרות טכניות לגבי אפשרות של תגובה, הורדת הסרטון ועוד.

שלב רביעי – בחירת הקהל (טירגוט)

כאן מגיע אחד היתרונות המרכזיים של הפרסום הממומן בטיקטוק והוא ההכוונה לקהל מסוים, בשלב הזה אתם יכולים לבחור מאפיינים של הקהל שלכם על ידי הגדרות של גיל, תחומי עניין, גיאוגרפיה ועוד. את העבודה כבר עושה האלגוריתם של טיקטוק (איך אנחנו אוהבים את “האלגוריתם”, תמיד יש אחד נכון?)

שלב חמישי – האשטגים ומילות מפתח

זה לא שלב חובה אבל הוא בהחלט יכול לייעל לכם את הקמפיין ולעזור לו להגיע לקהל הרצוי.

כמובן שלא לשכוח שצריך להיות לכם סרטון מוכן עם המסר השיווקי והצעה ברורה ומדויקת. זה לב התוכן.

הערה טכנית

מערכות כמו זו נוטות להשתנות כל הזמן, יכול להיות שמשהו בשלבים כבר הזתנה מאז כתיבת המאמר, או שיש איזה שינוי סמנטי, אך ברוב הגדול של המקרים אין שינוי מהותי רק שינוי קוסמטי.

טיפים לקמפיין מוצלח בשיווק בטיקטוק

טיקטוק היא רשת של יוצרים, ומהצד השני, של צרכני תוכן. לכן, כמה שהפרסומת שלכם תיראה פחות כמו פרסומת, ותכיל יותר תוכן מעורר עניין, מצחיק, מרגש, שובר מוסכמות ומחוץ לקופסה, ככה הסיכוי של הקמפיין הממומן שלכם בטיקטוק להצליח – עולה.

איך עושים את זה?

דרך אחת היא לקחת אנשי תוכן מעולים (היי, אנחנו פה…) שיעזרו לכם עם הנושא הזה. אפשרות שנייה היא לרכב על גב טרנדים קיימים כמו אתגרים, דואטים וכו’, אבל חשוב להבין שזמן החיים של טרנדים הוא בדרך כלל קצר יחסית, אז אם הכוונה בקידום ממומן בטיקטוק הוא להיות כמה שיותר קרוב לשגר ושכח (זה אף פעם לא ממש ככה) או לפחות לצמצם את כמו העבודה, אז זו לא טקטיקה טובה.

צילום איכותי, סאונד, אפקטים, צבעים, תלבושות, כל דבר שמושך את העין ואת האוזן גם יכול לעזור לכם בנושא.

מה נותן לכם הקידום בטיקטוק

קידום ממומן בטיקטוק יכול לשרת כל מיני מטרות. יכול להיות שאתם חדשים בשוק ורוצים שכולם ישמעו עליכם ומהר, יכול להיות שאתם רוצים לקדם מוצר מסוים, מבצע מסוים, לספר על חידוש או שינוי ואפילו להדגיש מיתוג מחדש שקרה בעסק – לכל הדברים האלה הקידום בטיקטוק טוב, כי לטיקטוק יש את היכולת להגיע להרבה אנשים ולהעביר מסרים קצרים וממוקדים ביעילות. ואם אתם פשוט רוצים להכניס באופן קבו לידים לעסק שיהפכו ללקוחות באופן שוטף – כמובן שלשם כך טיקטוק פשוט מצוין.

לסיכום

שיווק ממומן או פרסום ממומן בטיקטוק הוא צפור חדשה יחסית בנוף, אך כמו עם כל דבר שקשור בטיקטוק הוא מתפשט במהירות.

לטיקטוק יש את יתרון הוויראליות, סרטונים שם נוטים להגיע לכמות צפיות גדולה, אנשים מבלים יותר זמן בטיקטוק מאשר בכל רשת אחרת ולכן גם לבעלי עסקים חשוב להקפיד להיות שם.

בבחירה בין קידום בטיקטוק בצורה אורגנית לבין פרסום ממומן בטיקטוק צריך כמובן להתחשב גם במטרות שלכם, גם באמצעים וביכולות, גם בזמן שיש לכם להשקיע, בסבלנות שיש לכם עד שיגיעו תוצאות ועוד. ההמלצה שלנו תמיד, היא לעשות גם וגם, זו בדרך כלל האסטרטגיה הטובה ביותר, אבל אם צריך לבחור מאיפה להתחיל, צריך קודם לענות על סדרת השאלות הקודמת ואז להחליט.

אתם עוד לא בטיקטוק?

המומחים של אינסייט ישמחו לקחת אתכם למעמקי התופעה החברתית והעסקית המדהימה הזאת, גם בתכנים אורגניים, גם בקמפיין ממומן, ובמיוחד, בשילוב לתוך אסטרטגיית שיווק ופרסום מלאה שתעזור לכם להגדיל את העסק ולהגיע לכמה שיותר אנשים, להפוך אותם למתעניינים וללקוחות – מהר.

מחכים לכם בטיקטוק.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הבלוגים
איך מייצרים לידים חמים לעסק

איך מייצרים לידים חמים לעסק?

בעלי עסקים צרכים לשלוט בלא מעט תחומים בשביל שהעסק שלהם ישגשג אחד הנושאים החשובים ביותר המהווים מקור לצמיחה וגדילה של…

טיפים לעיצוב מודעה בפייסבוק

9 כללים מנחים לעיצוב מודעה בפייסבוק

החלטתם להתקדם ולפרסם את העסק שלכם בפרסום ממומן בפייסבוק! מזל טוב. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שבניגוד לעולם האורגני, בעולם…

איך לייצר לוגו

איך יוצרים לוגו? המדריך המלא לעסקים שרוצים לבלוט

כשמתחילים להתווכח סביבנו מה יותר חשוב – תמונה או טקסט, לוגו או סלוגן, תוכן או תמונה- אנחנו בדרך כלל לוקחים…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר