אינסטגרם הפכה להיות פלטפורמה מובילה בכל הקשור לשיווק מסעדות. בין אם מדובר בסרטוני רילס או בתמונות ויזואליות, אינסטגרם מציעה את הדרך הכי מסקרנת, יצירתית ומושכת להציג מנות, להעביר ווייבים של אווירה, לשמור על קשר עם לקוחות ולמשוך סועדים חדשים.
ממסעדות יוקרה ועד עגלות קפה, כולן מוצאות את המקום הנוח שלהן באינסטגרם למנף את המשיכה החזותית שהאינסטגרם יודעת לייצר ולהניע את הצמיחה העסקית. למעשה אינסטגרם חוללה מהפכה של ממש בדרך שבה מסעדות משווקות את עצמן. על ידי יצירת תכנית שיווקית דיגיטלית נכונה מסעדות יכולות היום לבנות מודעות למותג, לשמור על קשר עם לקוחות ולהגדיל הכנסות.
במאמר זה המומחים של אינסייט עושים לכם סדר בנושא של אינסטגרם למסעדות. בתאבון! כלומר, מתחילים!
למה חשוב שיווק באינסטגרם למסעדות?
להבדיל מפייסבוק או טוויטר, אינסטגרם היום מציעה פלטפורמה ויזואליות שאין לה תחליף. הפיד באינסטגרם מורכב מתמונות או סרטונים ושם עליהם דגש מיוחד לעומת טקסטים. לכן הפן הויזואלי הוא הדומיננטי כאן. בכך האינסטגרם הפכה לחלון הראווה המושלם לאומנות ויצירות קולינריות.
בנוסף, אינסטגרם מאפשרת לייצר מעורבות של הקהל על ידי לייקים, תגובות, הודעות ישירות, שיתופים, ואינטראקציות עם story. בדרך הזו המסעדה יכולה לבנות קשרים עם הלקוחות שלה ותמיד להיות בתודעה שלהם.
שימוש בהאשטגים, תגיות מיקום גיאוגרפיות יכולות לעזור למסעדה להגביר את החשיפה שלה ולהגיע לקהלים רחבים יותר. בנוסף, אינסטגרם מאפשרת ללקוחות מרוצים לשתף בחוויה שלהם ובכך להפוך להיות ‘שגרירים’ של המסעדה על ידי פרסום ביקורת חיובית.
באינסטגרם התפתחה ‘תופעה’ של ממש לפיה אנשים מצלמים תמונות וסרטונים של מנות טעימות ואסתטיות המוגשות להם במסעדות, מעלים אותם לאינסטגרם ומתייגים את המקום. בדרך זו זוכה המסעדה לחשיפה ולביקורת חיוביות. תוכן חיובי שנוצר על ידי משתמשים משמש כהוכחה חברתית רבת עוצמה, המשפיעה על החלטות האוכל של אחרים ואף מחזקת את המוניטין של המסעדה.
אינסטגרם למסעדות- האם מתאים לכל סוגי המסעדות?
נתחיל מהסוף. כל מסעדה יכולה וצריכה להשתמש באפשרויות החשיפה האדירות שאינסטגרם יכולה להציע עבורה. עם זאת, הסוד הוא בהתאמת התוכנית השיווקית לסגנון של המסעדה, לסוג האוכל ולמטרה שלה.
נסקור למשל מספר טיפים לשיווק באינסטגרם למסעדות לפי סוג המסעדה:
מסעדות יוקרה
מסעדות יוקרה הרבה פעמים מוכרות ‘חוויה’. לכן סרטוני רילס מרהיבים מבחינה ויזואלית ותמונות איכותיות של מנות דגל יכולים מאוד לעזור למסעדה להעביר ללקוחות הפוטנציאלים שלה את האווירה הייחודית שהם יפגשו במסעדה ואת הסיבה שהם רוצים להזמין מספיק זמן מראש מקום במסעדה יוקרתית שבה הם ישלמו לא מעט על הארוחות שיוגשו להן.
בתי קפה ועגלות קפה
לרוב בתי קפה ועגלות קפה מתבססות על קהל הלקוחות שנמצא בקרבתן. לכן חשוב לייצר מועדון לקוחות נאמן שחוזר לבית הקפה שוב ושוב וגם חושב עליו כברירת מחדל למפגשים יומיומיים. אינסטגרם מציעה דרך לשמור עם הלקוחות הנאמנים על קשרים ארוכים ולהפוך את הלקוחות של המקום לשגרירים של ממש. למשל לעודד את לקוחות בית הקפה לפרסם תמונה של הקפה שלהם ולתייג את המקום או עוד פעילויות שיטיבו עם הלקוחות מצד אחד, ומצד שני יגבירו את החשיפה.
פוד רטאק ומסעדות פופ אפ
לרוב מסעדות מהסוג הזה נמצאות במיקום משתנה. אינסטגרם יכולה לשמש כדרך לשמור עם הלקוחות על קשר ולפרסם איפה הם יהיו ומתי. פוד טראק צריך לדעת לייצר באז סביב ההגעה שלו למקום מסוים ותחושה שאסור לפספס אותו בשום פנים ואופן.
מסעדות למטבחים ספציפיים
כאן הכוונה למטבח אסייתי, בשרים או טבעוני. המסעדה יכולה להשתמש באינסטגרם כדי להציג את המנות הייחודיות, את טכניקות הבישול את מקור הרכיבים ולחזק את ההיכרות עם המותג.
שיווק באינסטגרם למסעדות- סוגי פוסטים למסעדות באינסטגרם
דיברנו מספיק על החשיבות של אינסטגרם למסעדות.
עכשיו המומחים של אינסייט יהפכו את החיים שלכם ליותר קלים עם רשימה של תכנים שמתאימים במיוחד לפרסום באינסטגרם למסעדות:
צילומי אוכל מרהיבים
חשוב להתאים מאוד את איכות הצילום לסוג המסעדה. אם מדובר במסעדת יוקרה עדיף להשקיע בצלם מקצועי שידע לצלם את המנות עם התאורה הנכונה והציוד המתאים. אם עסקינן במסעדות פאסט פוד יכול להיות שצילומים טובים במצלמות סלולאר איכותיות יספיקו בהחלט להעביר את המסרים שלכם. תחשבו קודם כל מה אתם רוצים לשדר ואחר כך תחשבו על סגנון הצילום.
מאחורי הקלעים
מה שאולי נראה לכם מובן מאליו כי אתם חיים את מאחורי הקלעים של המסעדה, דווקא ללקוחות שלכם יכול להיות מאוד מפתיע ומסקרן. אנשים אוהבים לצפות בתהליכים, בטח כשזה קשור לאכול. לכן, תוכן שמתעד את מאחורי הקלעים הוא יחסית קל לתיעוד, מעמיק את ההיכרות בין המסעדה והלקוחות ומטפח את תחושת האותנטיות.
הגברת מעורבות הקהל
הפעלת סקרים, עידוד שאילת שאלות בסטורי או בסרטוני לייב, הקהל שלכם אוהב שמתייחסים אליו לכן יצירת מעורבות הוא כלי חשוב שתמיד חשוב לשאוף אליו והאינסטגרם מציעה מגוון דרכים לעשות זאת.
מבצעים ואירועים מיוחדים
אל תשכחו לפנק את קהל העוקבים הנאמן שלכם בתמריצים שישמחו אותו להפוך לקהל לקוחות שמבקר במסעדה. הכריזו על מבצעים מיוחדים, תחרויות ועוד. עם זאת, שימו לב, אם בבעלותכם מסעדת יוקרה, סוג התוכן הזה פחות מתאים להן.
הוכחות חברתיות
שתפו תוכן אותנטי שנוצר על ידי המשתמשים, תמונות, סקירות של לקוחות מרוצים שביקרו במסעדה. אנשים אוהבים להקשיב להמלצות של אחרים.
לסיכום
אם קראתם בעיון ולא סתם רפרפתם כדי לא להעליב אותנו כבר הבנתם ששיווק מסעדות= אינסטגרם. אם אתם רוצים למנף את האיכויות שאינסטגרם מציעה כפלטפורמה ויזואלית לטובתכם ולייצר תוכנית שיווקית דיגיטלית שעובדת, פנו אל המומחים של אינסייט, שמנשנשים את הנושא לארוחת בוקר וישמחו להגשים עבורכם את המטרות השיווקיות של המסעדה שלכם.