שיווק דיגיטלי בתקופת הקורונה – איך עושים את זה נכון?

שיווק דיגיטלי

משבר הקורונה הוביל עסקים רבים לצמצם את הוצאות השיווק הדיגיטלי ולהקפיא את הקמפיינים הממומנים ברשת. אם רק תעצרו לרגע ותסתכלו קדימה, תוכלו לא רק להציל את העסק שלכם מקריסה, אלא לגרום לו לצמוח ולשגשג עכשיו וגם ביום שאחרי הקורונה

לפני כמה חודשים נחתה על כולנו מציאות חדשה שאיש לא צפה מראש, מציאות שמאלצת את כולנו, ובייחוד אתכם, כבעלי עסקים, להתמודד עם לא מעט אתגרים. כללי המשחק בעולם השיווק השתנו לחלוטין, וכדי להדביק את הפער ולא להישאר מאחור, אתם חייבים לבצע את ההתאמות הנכונות עבור העסק שלכם.

אין חולק על כך שעתידם של בעלי עסקים רבים לוט בערפל בעידן משבר הקורונה, ובהחלט אפשר להבין את תחושת הפאניקה ואת האינסטינקט הראשוני לצמצם בהוצאות השיווק, לפחות עד שהאופק יתבהר במעט. ויחד עם זאת, זה בדיוק הדבר שיכול לגרום לכם לפספס את ההזדמנויות החדשות שהתקופה הזאת מביאה איתה.

דווקא עכשיו, בתקופה שאנשים מבלים את רוב זמנם מול המסכים, כוחן של חנויות האונליין עולה ומחירי הפרסום ברשת צונחים – זה הזמן למנף את השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם. כל מה שנשאר הוא להבין איך עושים את זה בדרך היעילה ביותר.

כל הדרכים לשיווק דיגיטלי נכון בעידן הקורונה:

המשיכו בקידום העסק שלכם – אל תעצרו את הפעילות השיווקית בדיגיטל

הגל הראשון של הקורונה והמגבלות שבאו בעקבותיו גרמו לפאניקה בקרב בעלי עסקים. ההכנסות שלהם נפגעו באופן משמעותי, חלקם אף נאלצו לסגור את שעריהם למשך זמן לא ידוע מראש, והתגובה הראשונית של רבים מהם הייתה צמצום תקציבי השיווק הדיגיטלי. רק עם סיומו של הגל הראשון ופתיחת המשק מחדש, הם הבינו את ההשלכות הכבדות שהביאה איתה ההחלטה הזאת.

הפלטפורמות העיקריות שבהן מתבצעת הפעילות השיווקית שלנו, בהן גוגל ופייסבוק, הן מערכות המבוססות על למידה ארוכת טווח באמצעות אפיון וניתוח ההתנהגות הצרכנית של קהל היעד. נותני שירות שעצרו את הקמפיינים הדיגיטליים שלהם בשיאם, "שברו" את תהליך הלמידה הזה, ומהבחינה הזאת – חזרו לנקודת ההתחלה. המשמעות היא שגם לאחר פתיחת המשק והחזרה לשגרה, הם לא הצליחו לשחזר את התוצאות שאותם קמפיינים סיפקו להם בעבר, ואם זה לא מספיק – הם נאלצו לשלם יותר עבור הקידום באותן פלטפורמות.

לעומת זאת, אתרי איקומרס (סחר אלקטרוני) הגדילו משמעותית את המכירות שלהם בתקופת הסגר באופן טבעי – החנויות הפיזיות סגורות, אנשים נשארים בבית ומקפידים על ריחוק חברתי וללקוחות אין ברירה אלא לעשות את הקניות שלהם ברשת. אתרים שהבינו את הפוטנציאל המכירתי שטמון בתקופה הזאת והגדילו את תקציב השיווק שלהם, זכו בכל הקופה: הם גם הגדילו את ההכנסות שלהם בצורה חסרת תקדים, גם חזרו לפעילות מהירה לאחר תקופת הסגר וגם הצליחו להגדיל את הפעילות שלהם בכ-20 אחוזים לאחר החזרה לשגרה.

בנוסף לכך, הפלטפורמות הדיגיטליות מתמחרות את פעולות הקידום שמתבצעות בהן בהתאם להיצע וביקוש, כך שברגע שעסקים רבים כיבו את השאלטר בכל הנוגע לשיווק הדיגיטלי והביקוש ירד, עלות ה- CPM(cost per mille, חשיפה לאלף איש) וה-CPC (cost per click, מחיר פר לחיצה), ירדה באופן דרמטי. המשמעות היא שבאותו תקציב שנהגתם להשקיע בפרסום עד כה – תקבלו חשיפה להרבה יותר אנשים.

דווקא עכשיו – השקיעו בפרסום ממומן

עכשיו כשאנשים מבלים את רוב זמנם מול המסכים, בשיטוטים אחרי מידע ברשת ובחיפושים אחרי מוצרים שהם מעוניינים לקנות, זהו בדיוק הזמן שלכם למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, בזמן ובאופן שמותאם לכל אחד ואחד מהם באופן אישי. איך תעשו את זה? הכירו מקרוב כמה כלים שיווקיים שיעזרו לכם לעמוד בהצלחה במשימה.

נתחיל ברימרקטינג דינאמי, שיווק חוזר לאנשים שכבר ביקרו בחנות האונליין שלכם. הרימרקטינג הדינאמי מאפשר לכם למעשה להתאים את מודעות הפרסום באופן אישי ללקוחות פוטנציאליים שביקרו באתר שלכם והתעניינו במוצרים או בתכנים מסויימים, ולעודד אותם לבצע רכישה.

כלי נוסף שהגיע לישראל בשנים האחרונות הוא גוגל שופינג, פלטפורמה ייעודית שפיתחה גוגל, ששולפת את המוצרים הנמכרים באתרי אי-קומרס שונים ומציגה אותם בראש תוצאות החיפוש. כך למעשה הגולש יכול לסקור מוצרים בהתאם לחיפוש שלו, לערוך השוואת מחירים בקלות, לצפות בתמונות של המוצר, לקרוא תיאור קצר אודות הפריט ולהחליט ממי לרכוש את המוצר. קליק על המוצר הנבחר יעביר אותו ישירות לחנות האינטרנטית, והיתרון הכי גדול הוא שאותו לקוח מגיע מוכן לרכישת הפריט המבוקש.

כלי נוסף ולא מוערך מספיק בעינינו, הוא האימייל מרקטינג, כלי שיווקי יעיל וזול מאוד יחסית, המבוסס על רשימת דיוור של לקוחות, שמקבלים מידע על מבצעים או מוצרים חדשים במייל או באסאמאס. אם משתמשים בו בצורה נכונה, ה-ROAS (Return On Ad Spend, עלויות ההשקעה מול ההכנסה) של אימייל מרקטינג עשוי להיות גבוה מאוד.

ולסיום, הכלי שיסייע לכם למנף את הביקוש הגדל לשירותים קרובים לבית, גוגל לעסקים. בתקופה הזאת, באופן טבעי, אנשים נשארים בבית ומזמינים משלוחים מעסקים שנמצאים באזור מגוריהם, ובהזדמנויות הבודדות שהם יוצאים החוצה, הם מחפשים שירותים ומוצרים נגישים וקרובים ככל האפשר. לכן זהו בדיוק הזמן להשתמש בשירותיו של גוגל לעסקים, כלי חינמי מבית גוגל שמאפשר לבעלי עסקים לנהל את נוכחותם ברשת ולהגביר את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים על בסיס מיקומו הפיזי של העסק. כך תאפשרו ללקוחות באזור הגאוגרפי שלכם למצוא אתכם בקלות ובנוחות, ולהגיע אליכם לפני שיגיעו למתחרים.

התאימו את השירותים ואת הפלטפורמות שלכם לשינויי התקופה

המציאות בשטח מוכיחה לנו פעם אחר פעם שיש לנו, כבני אדם, כושר הסתגלות מהיר מאוד לשינויים. בדיוק כמו שהתרגלנו לקחת איתנו מסכה בכל פעם שאנחנו יוצאים מהבית ולהושיט בטבעיות את היד שלנו לבדיקת חום בכניסה לסופר, אותה הסתגלות פסיכולוגית נוצרת גם בהתנהגות הצרכנית שלנו.

חשבו כיצד אתם יכולים לנצל את הפלטפורמה הדיגיטלית כדי להמשיך למכור את המוצרים והשירותים שלכם, להגדיל את ההכנסות או להישאר בתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עד לחזרה לשגרה.

תוכלו, בין היתר, להמיר את ההשתלמויות והקורסים הפרונטליים שהייתם מספקים עד כה לקורסים בזום, וכך גם לפרוץ את הגבולות הגיאוגרפיים ואף להרחיב את קהל הלקוחות שלכם, להציע מחיר אטרקטיבי למי שירכוש את השירות שלכם עכשיו ויקבל אותו לאחר הסגר או לפתוח אתר אי-קומרס ולנצל את הנסיקה של מכירות אונליין.

אם לא ניתן להעניק את השירות שלכם אונליין, תוכלו למכור ברשת ערכות 'עשה זאת בעצמך' ללקוחות שלכם, לצד הדרכה מצולמת לשימוש במוצרים. אם אתם עוסקים בתחום יצירתי, זהו בדיוק הזמן ליצור יותר תוכן בעל ערך לקהל שלכם ולהגדיל את החשיפה לעסק שלכם מתוך חשיבה על היום שאחרי.

זכרו להתאים את אופן הפרסום ואת הפלטפורמה לקהל היעד שלכם. כך למשל, פרסום באינסטגרם יפנה יותר לקהל הצעיר ויתאים יותר לעסקים בעלי אופי ויזואלי, כמו עולם הלייפסטייל, העיצוב, היופי והטיפוח. הפייסבוק, לעומת זאת, פונה גם לאוכלוסייה מבוגרת יותר ויתאים יותר לאנשי תוכן שמחפשים מקום לפרט ולהעמיק אודות המוצרים שלהם.

לסיכום

עכשיו, כשאנו נמצאים בעיצומו של הגל השני, זכרו שאין צורך להיכנס לפאניקה ולצמצם מיד את תקציבי השיווק שלכם, להפך – חשבו צעד אחד קדימה. נצלו את הכוח העצום שהתקופה הזאת העניקה למדיה, את הירידה במחירי הפרסום ואת הכלים השיווקיים שהפלטפורמות הדיגיטליות מציעות. התאימו את המוצרים והשירותים שלכם לשינויים שהתחוללו בעולם, עברו למכירת מוצרים ושירותים אונליין ונצלו את הזמן הפנוי ליצירת תוכן והפקת לקחים מהפעילות הדיגיטלית שלכם. עשו זאת נכון, ותוכלו להגדיל את ההכנסות שלכם ביג-טיים, גם עכשיו וגם ביום שאחרי הקורונה.