פרסום ממומן ברשתות החברתיות הגדולות הוכח כבר מזמן לא רק כמכרה זהב אלא גם כצינור חמצן חשוב לעסקים כדי להזרים לידים ולקוחות.
שיווק ממומן בפינטרסט נשמע כמו פיצ’ר שחייב להיות קיים אבל תתפלאו, הוא ייכנס למשתמשים בישראל רק ב-16 ביוני 2024. זה אומר, שיש לנו ממש מעט זמן להתכונן!
פינטרסט היא רשת חברתית קצת שונה בנוף הרשתות החברתיות. אם ברשתות החברתיות שאנחנו מכירים, אנחנו שם בשביל ה”חברה” וכל תחומי העניין והתחביבים הם ערך מוסף, או משהו שהרשת מנסה לגלות עלינו כדי שתוכל לפרסם לנו יותר טוב, במקרה של פינטרסט זה הפוך – העיקר זה התחביבים ותחומי העניין, ולא צריך לנחש אותם, לרגל אחריהם או לשלוח אלגוריתם שיפענח אותם – זה העיקר! אז איך זה עובד לטובתנו כבעלי עסקים ולמה אנחנו חייבים להיכנס כמה שיותר מהר לפינטרסט ביזנס ולהתחיל פרסום ממומן בפינטרסט? מייד נסביר, ויש גם בונוס – נראה לכם בדיוק איך לעשות את זה!
5 סיבות להתחיל שיווק ממומן בפינטרסט כמה שיותר מהר
סיבה ראשונה – שיווק ממומן בפינטרסט הולך להיות ה”דבר החם” הבא
אתם מכירי את זה שיש תמיד הייפ על משהו חדש, והוא תופס חזק לכמה חודשים (אפילו שנים) עד שהוא מיישר קו עם מה שכבר קיים בשוק? ככה היה עם הקראנצ’ פיסטוק, שהיום הוא פשוט עוד ארטיק בינוני, ככה היה עם השיווק הממומן בכל רשת חברתית חדשה, שאחרי כמה חודשים, גג שנה שנתיים זה הופך פשוט לעוד סעיף בכלי השיווק.
אז למה בכל זאת כדאי להזדרז עם הפירסום הממומן בפינטרסט? כי יש שני יתרונות בולטים לתפוס את “הדבר החם הבא” מייד כשהוא מתחיל. הראשון הוא תוצאות מצוינות בעלות נמוכה, והשני הוא הקמת תשתית ומוניטין חזקים בהתחלה, כשיש תחרות קטנה ותוצאות גדולות.
אז כשיש אינדיקציה חזקה כל כך מה הולך להיות הדבר החם הבא (רמז – זה יהיה פינטרסט ממומן), אתם חייבם להיות שם!
סיבה שנייה – תחומי העניין חוזרים למרכז הבמה עם מודעות ממומנות בפינטרסט!
זוכרים שפעם היינו עפים על תחומי העניין בפייסבוק? היינו מחפשים אנשים שמתעניינים גם באילוף צבים, וגם בפעילות קיץ, וגם שונאים חול, והיינו מפרסמים להם קייטנת אילוף צבים בקיץ על הדשא בפארק הירקון, ומכניסים לידים בחצי שקל שסגרו איתנו לפני שאמרנו שלום?
זוכרים את התקופה הזו?
מה קרה מאז? הנושא של תחומי העניין הלך ונשחק, צומצם, נהיה לא יעיל וכמעט נעלם. לכו תעשו סקר אצל סוכנויות השיווק, לא רק עילאיות ומובילות שוק כמו אינסייט, אפילו כאלה “רגילות”, ותבדקו כמה מהן משתמשות עדיין בתחומי עניין בפרסום. התשובה היא – אף אחד!
אז מה הבשורה במודעות ממומנות בפינטרסט? שכל הרשת הזו מבוססת על תחומי עניין, אז ה”פינים” או הסיכות שלכם למי שמתעקש על עברית, שממילא ממוקדים עניין ותחביבים, הולכים להופיע בפינטרסט ממומן מול עיניים מאד מאד רלוונטיות.
סיבה שלישית – כי כבר צריך להיות לכם פינטרסט ביזנס
יש לכם פינטרסט כדי לקדם את העסק ולא פתחתם חשבון פינטרסט עסקי? למה? השם לא היה מספיק ברור? התבלבלתם? הצב אכל לכם את המילון?
או שאולי אף אחד לא הסביר לכם שפינטרסט ביזנס פשוט נותן לכם הרבה יותר, כעסק. גם אפשרויות מתקדמות לבנייה נכונה של המותג בפינטרסט והשגת חשיפה לקהל גדול יותר, גם אנליטיקות מתקדמות על חשיפות וצפייה בתוכן שלכם, וכמובן – האפשרות שעוד מעט תיפתח לכם (או אם אתם קוראי העתיד הקרוב – כבר נפתחה!) לשיווק ממומן בפינטרסט.
אתם יודעים מה? בואו נסגור את זה עכשיו.
אם אתם פותחים חשבון חדש של פינטרסט לעסק, הנה שתי אפשרויות לפתוח פינטרסט ביזנס:
אפשרות ראשונה – דרך הקישור הזה >> https://www.pinterest.com/business/create/
אפשרות שנייה – נכנסים לאתר של פינטרסט, בפינה הימנית יופיע כפתור Sign Up לוחצים עליו, נפתח כרטיס הרשמה ובתחתית שלו אפשרות להירשם לחשבון עסקי, צרפנו לכם תמונה:
ואם כבר יש לכם חשבון פינטרסט ואתם רק רוצים להפוך אותו לפינטרסט עסקי?
זה גם ממש פשוט, נכנסים לפרופיל שלכם,
הגדרות
ניהול חשבון
ושם תמצאו כפתור להעביר את החשבון לפינטרסט ביזנס.
כמובן שיש סיכוי שהחשבון שלכם מוגדר באנגלית, אנחנו סומכים עליכם שתצליחו לתרגם את המונחים…
סיבה רביעית – פרסום ממומן בפינטרסט מקצר את הדרך לקנייה
מי שמוכר מוצרים בדיגיטל רגיל לפרסם ברשתות החברתיות, ואז להאלץ להוציא את הגולשים לאתר שלו, לפעמים דרך טופס ביניים, תוך האזהרות והפרצופים של הרשתות החברתיות שהגושים הולכים לעזוב אותן בשביל להגיע לאתר שלך, שהוא מחוץ לרשת שלהם.
אבל בפינטרסט, יש אפשרות למכירת מוצרים ישירות מהפלטפורמה, ככה שבפינטרסט אדס, סליחה, נפלט לנו האנגלית, במודעות הממומנות בפינטרסט, הדרך מהפרסומת לקנייה היא הרבה יותר קצרה וידידותית. זה גם משפיע על יכולות הניטור ואמינות המידע (כמה פעמים שמעתם את הטענה שהפיקסל לא סופר את האירועים כמו שצריך?). השילוב של מכירה ישירה בפלטפורמה ושיווק ממומן בפינטרסט יכול להיות שילוב רווחי במיוחד.
סיבה חמישית – פרסום ממומן בפינטרסט צפוי להיות יעיל ומשתלם
לפחות בהתחלה. השיווק הממומן בפינטרסט צריך לשלוף את המרפקים ולעשות לעצמו מקום כדי לקבל נתח מעוגת תקציב הפרסום הדיגיטלי גם בישראל, לכן, אנחנו צפויים לראות עלות נמוכה יחסית לחשיפות, תוצאות מצוינות בפרסום הממומן בפינטרסט ובגדול החזר השקעה חיובי וגבוה יחסית לאחרים.
כמה זמן זה יימשך? אף אחד לא יודע, אבל כל עוד הפרסום בפינטרסט הולך להיות משתלם – אתם רוצים להיות שם. זה אומר, להתחיל לעבוד על זה כבר עכשיו!
פרסום ממומן בפינטרסט ב-10 שלבים פשוטים וקצרים
כן, אנחנו יודעים שהאופציה הזו אולי עדיין לא זמינה בזמן שאתם קוראים את המאמר הזה,
אבל אנחנו כבר רוצים לתת לכם את הכלים לצאת עם קמפיין ראשון בפינטרסט ממומן כמה שיותר מהר,
אז אתם יכולים לגזור ולשמור. לא רגע, לא לגזור, זה מסך. טוב, רק לשמור ולהשתמש כשתצאו עם הקמפיין הראשון שלכם בשיווק ממומן בפינטרסט.
שלב 1 – חשבון עסקי
כמו שהסברנו קודם, כדי להקים מודעות ממומנות בפינטרסט אתם צריכים פינטרסט ביזנס, חשבון עסקי, מי שעוד אין לו, קפצו לסיבה 3 פה למעלה, אנחנו מסבירים בדיוק איך לעשות את זה.
שלב 2 – יוצרים קמפיין
במסך הראשי, תחת לשוני “מודעות” (תהיה לכם כזו, אל תדאגו) הולכים לאפשרות “צור קמפיין” או “יצירת קמפיין”. האמת, אנחנו מנחשים שככה יקראו לה, כי נכון לזמן כתיבת שורות אלו (איך רצינו להגיד את זה לפחות פעם אחת בחיים…) אין עוד את האפשרויות האלה בעברית, רק באנגלית, אבל בינינו, איך עוד אפשר לתרגם את “Create Campaign”?
שלב 3 – בוחרים מטרות
כמו שאנחנו כבר מכירים ממערכות פרסום אחרות, גם במודעות הממומנות בפינטרסט יש שלב של בחירת מטרות, שבו האלגוריתם מוצא לנו קהל מדויק למטרה והמערכת מחייבת לפי תוצאה רצויה. פינטרסט הלכו פה על התכל’ס ויש להם שתי מטרות – קליק על המודעה, או מכירה בחנות. אהבנו.
שלב 4 – בוחרים או יוצרים סיכה שתהיה המודעה שלנו
ניחשתם שככה תיראה הפרסומת בפינטרסט ממומן? אם יצא לכם לפרסם בכל רשת חברתית אחרת אז אנחנו מניחים שכן, הפרסומת נראית כמו כל שאר התוכן, ובמקרה של פינטרסט, זה יהיה פשוט עוד Pin.
אז מאיפה תגיע הסיכה הזו? או שניצור אחת במיוחד, או שנבחר אחת קיימת מהלוחות שלנו.
יש לפינטרסט כלים לעזור לכם לבחור את הסיכה הנכונה בעזרת כלי אנליטיקה או שאתם תתבססו על אסטרטגיית השיווק שקבעתם מראש, אבל כל זה למאמר אחר. ורק כדי ליישר פה קו, סיכה = pin כן? אנחנו מקווים שאנחנו לא מחדשים לכם פה כלום עם זה, ואם כן, אז סוף סוף הבנתם מה מקור השם המוזר של הרשת הזו…
שלב 5 – בוחרים מיקום לקמפיין פינטרסט הממומן
אפשר לבחור מיקום גיאוגרפי יותר ממוקד ממדינה שלמה, לבחור גם מחוזות או ערים ואפילו מיקוד. זה בחו”ל. מה בדיוק יהיה בארץ? לא ברור, אבל אנחנו בטוחים שזה יהיה פשוט.
שלב 6 – בחרו תחומי עניין ומיקוד קהל
האמת? אתם לא חייבים, אבל אחרי בחירת המיקום תוכלו ללחוץ על אופציית “Switch to advanced ad creation” ושם תוכלו לבחור עוד מאפיינים מתקדמים של טירגוט הקהל, כולל, אתם יושבים? אנחנו ממש מתרגשים לומר את זה…. תחומי עניין! כן, כמו שאמרנו, ברשת שמבוססת כולה על תחומי עניין, הפיצ’ר הזה סוף סוף באמת יעיל ומביא תוצאות!
באפשרויות המתקדמות תמצאו עוד קטגוריות לאפיון הקהל שלכם. הכל מאד אינטואיטיבי וברור למי שכבר יצר מודעה ממומנת או שתיים בכל רשת אחרת.
שלב 7 – בחרו תקציב לקמפיין פינטרסט הממומן שלכם
כאן תוכלו לבחור את התקציב היומי, ואת אורך הקמפיין. כמובן שכמו בכל רשת אחרת, זה לא חוזה לטווח ארוך, אפשר לעצור את הקמפיין בכל זמן שרוצים, או להאריך, או לשנות את התקציב, או לפתוח קמפיין נוסף עם אותה סיכה.
חשוב רק להירגע ולהבין שהבקרה והשליטה בתקציב הן ברמה היומית ובלי לקחת סיכונים מיותרים מראש.
שלב 8 – מבט אחרון ופרסום
פינטרסט מסכם לכם את הפרטים כולל מבט על הסיכה עצמה, רגע לפני שמפרסמים. אחרי שמוודאים שהכל בסדר אפשר ללחוץ על הכפתור הנכסף – Publish ו…. המודעה שלנו באוויר.
שלב 9 – עוקבים אחרי הנתונים
הקמפיין הממומן בפינטרסט מאפשר לכם לעקוב אחרי מגוון רחב של נתונים כמו מספר צפיות, מספר שמירות (נתון מרכזי בפינטרסט), הקלקות, יחס הקלקות לצפיות (CTR), המרות, הוצאת לתוצאה ועוד.
ממש כמו מערכת של פרסום ממומן…
שלב 10 – אפוטימיזציה
לא חשבתם שנשאיר אתכם בלי אופטימיזציה נכון? מה אנחנו בימי הביניים? כמו בכל שיווק דיגיטלי מבוסס נתונים גם בשיווק ממומן בפינטרסט הסוד הוא להגדיל את מה שמצליח ולהחליף את מה שלא. עם הנתונים המפורטים ואפשרויות ההשוואה המתקדמות תוכלו בקלות לשפר את תוצאות הקמפיין בעזרת אופטימיזציה של המודעות.
לסיכום
שיווק ממומן בפינטרסט פה מעבר לפינה ואתם רוצים להתנפל עליו כמה שיותר מהר.
יש לנו בשבילכם דרך מצוינת להגיע לפרסום הממומן בפינטרסט בזמן הנכון ובצורה הטובה ביותר – דברו איתנו! אנחנו כמובן ממוקדים בכוח השיווקי שיש לרשת הזו, גם בצורה אורגנית וגם באפשרות הממומנת, פנו לאינסייט ונוכל לבנות לכם קמפיין פינטרסט רווחי ויעיל.
בהצלחה.