אנחנו בטח לא צרכים לספר לכם שענף המסעדנות הוא קשוח. במיוחד במציאות הישראלית שיודעת לא מעט אתגרים ברמה היום יומית. בדיוק בגלל זה שיווק מסעדות באינטרנט הפך להיות חלק חשוב ובלתי נפרד מתחום המסעדנות.
שאלנו את עצמנו את השאלות הקשות – איך יוצרים שיווק דיגיטלי למסעדה שעובד, מבלי להתפזר, תוך מקסום ניצול המשאבים שעומדים לרשותכם? ואז, גילינו שאנחנו צריכים גם לענות, אז בבקשה – המומחים של אינסייט עושים לכם סדר ומוציאים אתכם ל’סיור קולינרי’ בתחום שהם מנשנשים לארוחת בוקר: שיווק דיגיטלי טעים…
תגידו לנו איזה סוג מסעדה אתם, ואנחנו נגיד לכם איך השיווק שלכם צריך להיראות.
שיווק פוד טראק ומסעדות פופ-אפ
אם בבעלותכם פוד טראק נייד ומסעדות פופ אפ, סביר שהמיקום הגיאוגרפי שלכם משתנה כל הזמן. לכן השיווק הדיגיטלי שלכם לא יכול להיות זהה לשיווק דיגיטלי של מסעדה שהמיקום שלה קבוע. המומחים של אינסייט מאמינים שהשיווק שלכם צריך להיות מבוסס על לייצר 2 דברים מרכזיים: (1) באז (2) FOMO, כלומר אנחנו נרצה שהלקוחות הפוטנציאלים ידעו מראש שהפוד טראק מגיע מראש למקום מסוים שנמצא בקרבתם בתאריך ספציפי– זה הבאז ושהם ירגישו שאם הם לא יגיעו, הם יפספסו את ההזדמנות וירגישו החמצה. זה ה FOMO.
למי שלא מכיר: FOMO = Fear Of Missing Out או בעברית שאנחנו כל כך אוהבים בלית ברירה – פחד מהחמצה.
איך אפשר לעשות את זה בעזרת שיווק בדיגיטל? למשל באמצעות פרסום ממומן ממוקד אזור גיאוגרפי או באמצעות שיווק משפיענים, כלומר בלוגרים של טיולים, בלוגרים של מזון או משפיענים טרנדיים אחרים שימליצו מראש על הפוד טראק שלכם, וייצרו את הבאז שאתם מבקשים לייצר.
מסעדות פאסט פוד ומסעדות ‘עממיות’
במקרה הזה עיקר השיווק ישען על שיווק אורגני ופחות שיווק ממומן. בשביל להשיג נתוני חשיפה גבוהים השיווק האורגני יהיה חייב להיות עקבי וכזה שמעודד יצירת מעורבות מצד הקהל. בשביל שזה יקרה מומלץ לעודד יצירת תחרויות, הגרלות, מבצעים שמחייבים את הקהל להגיב או לשתף בשביל לזכות למשל בארוחה או פרס אחר בסגנון. למעשה עלות של ארוחה במסעדה מהסוג הזה יחסית נמוכה ולכן העלות של השיווק כאן תהיה בהתאם. כן אפשר יהיה להשתמש מדי פעם בשיווק הממומן כשיש מבצע אטרקטיבי במיוחד.
עגלות קפה ובתי קפה
במקרה של עגלות קפה ובתי קפה שהמיקום שלהם הוא קבוע המטרה היא לייצר קהל לקוחות חוזר. ישנם כל מיני דרכים להשיג מטרה זו כמו למשל להתמקד ביצירת מועדון לקוחות עם הטבות בלעדיות שוות לחברי המועדון, כרטיסיה של קפה עשירי בחינם, יצירה של רשימות תפוצה של לקוחות, פרסום המלצות של לקוחות, שיווק משפיענים כמו למשל בלוגרים של טיולים או אוכל, דף פעיל ברשתות החברתיות שמעניק הטבות לחבריו למשל קפה מתנה למי שמשתף תמונה ועושה צ’ק אין וכו’. השאיפה תהיה להפוך את בית הקפה למקום קבוע למפגשים יומיים, לפגישות עסקיות או סתם קפה עם חברים.
מסעדות יוקרה
זה נכון מאוד שמסעדות יוקרה מציעות אוכל ייחודי עם פרודוקטים ברמה גבוהה. יחד עם זאת הן מציעות דבר מה חשוב נוסף שבשבילו לקוחות מוכנים לשלם סכומים נכבדים על ארוחה במסעדה והוא חוויה יוצאת דופן. לכן, שיווק דיגיטלי למסעדת יוקרה צריך להתכתב עם הלך רוח זה. זה אומר שבפועל השיווק הדיגיטלי לא יכלול הגרלות או מבצעים. הפרסומים יתמקדו ביצירת החוויה והדרך לעשות את זה היא באמצעות יצירת קמפיין שיווק ממומן שמפרסם ‘חוויה’. אפשר לעשות את זה במספר דרכים כמו למשל תמונות באיכות גבוהה של האווירה במסעדה, של המנות המיוחדות וכו’.
לסיכום
שיווק דיגיטלי למסעדה אחת שונה משיווק דיגיטלי למסעדה אחרת. שיווק למסעדות משתנה בהתאם לאופי של המסעדה, לסגנון של המזון ולמטרה הייחודית שלה. אם אתם רוצים לייצר תוכנית שיווקית יצירתית המותאמת רק למסעדה שלכם ושמשיגה תוצאות בצורה יעילה, פנו למומחים של אינסייט המתמחים בנושא של שיווק למסעדות.