פרסום בפייסבוק ואינסטגרם – למי זה מתאים והאם זה כדאי?

פרסום בפייסבוק ואינסטגרם

עולם הפרסום המקוון טומן בתוכו המון ערוצי שיווק ישירים ועקיפים שמטרתם לגרום לצמיחת העסק שלכם. החל מרשימות תפוצה במייל, הפצת מאמרים באתרי חדשות, קידום ממומן (ppc) במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, פרסום באנרים ועוד.

בין כל הפלטפורמות הקיימות בהן ניתן לפרסם עסקים, יש כוח אחד עם השפעה עצומה על החברה המודרנית בדור שלנו, וכנראה גם בדור של ילדינו ונכדינו: מדיה חברתית. כולנו יודעים זאת מכיוון שאתם (כמונו) ככל הנראה בודקים את עדכוני הפייסבוק, האינסטגרם והטוויטר שלכם מספר פעמים ביום. ובכן נחשו מה? הלקוחות שלכם עושים בדיוק את אותו הדבר.

כבעלי עסקים אנחנו רוצים להצליח להגיע לכולם, כל הזמן, ואנחנו חשים החמצה בכל פלטפורמה ובכל אמצעי פרסום שבו אנחנו לא נמצאים. כמובן שאין באמת אפשרות לבצע פרסום מקיף בכל פלטפורמה אפשרית, אך כדאי להיות מודעים לעובדה שיש רשת חברתית אחת שכל המשווקים, בעלי העסקים והלקוחות פשוט לא יכולים להתעלם ממנה – פייסבוק. עדיין לא מאמינים? ובכן, הנה כמה סיבות מדוע גם לכם אסור להתעלם מפייסבוק.

קהל הלקוחות שלכם נמצא בפייסבוק

לא, אין לנו כדור בדולח, אבל לא צריך להיות גאון גדול כדי לדעת שהקהל שלכם נמצא בפייסבוק, פשוט כי… כולם בפייסבוק. שיספרו לכם עד מחר שרק הסבתות שם, לפייסבוק בסיס משתמשים גדול יותר מאוכלוסיית סין (!) עם 2.9 מיליארד משתמשים חודשיים ברחבי העולם, ו -22 מיליארד קליקים על מודעות בשנה – פייסבוק מספקת לעסקים את אפשרות הפרסום בפני קהל רחב ביותר מאז מנועי החיפוש.

בעקבות הנתונים הללו, אתם בטח מבינים כבר כי כל בעל עסק, ולא משנה באיזה תחום, יכול למצוא קהל משמעותי ברחבי המדיה החברתית הפופולארית ביותר בעולם. פרסום בפייסבוק יגרום לחשיפת המותג שלכם בפני קהל פוטנציאלי וכתוצאה מכך לעלייה במספר המכירות וההכנסות.

יכולת מיקוד קהל (טרגוט) יוצאת דופן

בתחילת דרכה של פייסבוק לא רבים לא הבינו מה המודל העסקי של פייסבוק, הרי האפליקציה חינמית, ונשארת חינמית, ואין בה פרסומות מובנות. אז מה בעצם המודל העסקי?

אז לא נעים לספר, אבל אנחנו, כולנו, המודל העסקי. כלומר, המידע שנאסף עלינו והאפשרות לעשות בו שימוש. ולפני שאתם רצים לסגור את התריס וללבוש נייר אלומניום על הראש, תבינו מה המטרה האמיתית של פייסבוק באיסוף המידע הזה. הם רוצים לדעת איזה פרסומות יעניינו אתכם. זה הכל…

כמפרסמים, זה נותן לכם אפשרות יוצאת דופן, להראות את המודעות שלכם רק, או בעיקר, למי שהמוצר שלכם מעניין אותו.

באמצעות סוגים מגוונים של מודעות וקמפיינים, רמת המיקוד בקהל פייסבוק ללא ספק איכותית ומאפשרת לבעלי העסקים לפרסם באופן ישיר ללקוחות רלוונטים. בין אם זה לפי התנהגויות, תחומי עניין, דמוגרפיה, קשרים, טווחי גילאים, שפות או מיקומים, תוכלו “לחפור” עמוק עם יכולות המיקוד הללו וליצור שכבות קהלים ממוקדים שהסבירות שלהם לרכוש את המוצרים שאתם מספקים או השירותים שאתם מציעים גבוהה במיוחד.

שיפור התנועה האורגנית באתר שלכם

במידה ואתם יוצרים באופן עקבי תוכן מקורי ואיכותי לאתר שלכם, מן הסתם השאיפה שלכם שכמה שיותר גולשים ייחשפו אליו וישתפו אותו. מודעות פייסבוק יגבירו את טווח ההגעה של התוכן שלכם לקהל אורגני וכתוצאה מכך נפח התנועה באתר יעלה – לבטח אתם מבינים כי מבחינה סטטיסטית, ככל שישנם יותר גולשים כך הסיכויים לרכישת מוצר או שירות מסוים עולים.

פייסבוק פותרת פה את האתגר העיקרי של כמעט כל עסק בעולם – טראפיק. מכיוון שהפלטפורמה מושכת אליה תנועה כל כך גדולה של גולשים, השאלה הופכת להיות איך למשוך את תשומת ליבם ואיך לכוון את תנועת הגולשים הזו לכיוון הרצוי מבחינתנו. וזה יכול להיות גם אתר האינטרנט שלכם.

תחשבו שיש לכם דוכן לימונדה חדש ואתם רוצים לחלק פליירים לאנשים כדי שיבואו אליו. איפה תרצו לעמוד, בכניסה לדיזינגוף סנטר, או בשער האחורי של מושב אשבול? (אנחנו בטוחים ב 72.5% שיש מקום כזה…). ברור שהסנטר עושה את העבודה בשבילנו של למשוך אליו קהל שאותו אנחנו עכשיו יכולים להפנות לדוכן הלימונדה שלנו. זה בדיוק מה שקורה בפייסבוק.

בדיקת ביצועי המודעות ואופטימיזציה פשוטה

לא להאמין שרק לפני כמה שנים, כדי להבין האם הפרסום שלנו היה אפקטיבי היה לפעמים צריך לחכות למאזן השנתי כדי להשוות לשנה הקודמת.

תחשבו על אותו דוכן לימונדה, נניח שפרסמתם אותו, כמו פעם, במודעה בודדת בעיתון ביום חמישי.

ואז, ביום שישי ראיתם שמגיעים יותר אנשים, בערך 50% יותר.

המודעה עבדה? אולי. אבל אם במקרה באותו יום שישי היה גם חמסין, וברחוב ליד היה יריד שמשך לאזור המון אנשים? מה גרם לעלייה במכירות – המודעה, החמסין או היריד?

או בצורה היותר מדויקת של השאלה – מה היה החלק של כל אחד מהם בעלייה במכירות.

פייסבוק התפתח עם השנים להיות כלי פשוט ואידיאלי המאפשר לראות אילו סוגים של מודעות משיגים את התוצאות האיכותיות ביותר עבור קהלים ספציפיים וממוקדים. ואילו לקוחות מגיעים מאיזה מקור, בצורה מדויקת מאד.

לדוגמה, בחודש של פרסום תוכלו לבדוק אם קהל היעד שלכם “מגיב” טוב יותר לטקסט ותוכן כתוב או שהוא מעדיף עיצובים ותוכן וויזואלי. בנוסף, תוכלו לבדוק את הביצועים של מודעה מסוימת בקרב קבוצות שונות כדי לראות איזה קהל מתעניין יותר במודעות שלך.

יתרה מכך, תוכלו לבצע “שיווק מחדש” (Remarketing) על ידי מיקוד לקבוצות ספציפיות של אנשים שכבר ביקרו באתר שלכם או לחצו על המודעות שלכם אך לא ביצעו רכישה ראשונית. אפשרות נוספת היא לגרום לפייסבוק ליצור “קהל דומה” (Look a like)  שהוא קהל חדש שיש לו תחומי עניין דומים של קהל שכבר פרסמתם מודעות עבורו.

ומעל הכל, תוכלו לעקוב כמה לקוחות הגיעו דרך הפרסום בפייסבוק, להבין מתוך הנתון הזה האם ההשקעה שלכם בפרסום משתלמת.

עלות מינימלית ותוצאה מקסימלית

פרסום בפייסבוק מציע את העלות הנמוכה ביותר ל -1,000 הופעות בתולדות הפרסום בעולם המקוון. העלות המינימלית מתחילה במספר שקלים בודדים ומנגד חושפת את המודעות שלכם ל -4,000 איש. משמעות הדבר היא כי בעלות נמוכה ביותר אתם חושפים את המוצרים והשירותים שלכם לאלפי לקוחות פוטנציאליים, מייצרים “מודעות” למותג שלכם וכיוצא מזה המכירות יעלו בצורה דרסטית.

בחברת “אינסייט” אנו מאמינים בעוצמת הפרסום של הרשת החברתית הפופולארית ביותר בעולם ולכן אנו מקדישים מאמצים ומשאבים רבים בכדי לספק ללקוחותינו את אנשי המקצוע המובילים, הקמפיינים והמודעות הממוקדות והאיכותיות ביותר ואסטרטגיה ברורה שמטרתה לגרום לעסק שלכם להגדיל את הכנסותיו באופן משמעותי.

ומה לגבי פרסום באינסטגרם?

אינסטגרם, הו אינסטגרם – איזו פלטפורמה מעולה.

כמו שאומרים: למעלה ממילארד משתמשים לא טועים!

אבל ללמוד עכשיו עוד מערכת? הרי בתחילת המאמר דיברנו על זה שאי אפשר הכל.

אז… לא צריך.

הידעתם שכדי לפרסם באינסטגרם אנו משתמשים באותה מערכת פרסום של פייסבוק?

אפילו לא צריך ללחוץ פעמיים על הכפתורים. הפרסום בשתי הפלטפורמות יוצא ביחד.

למי שלא מבין איך, בוא נעשה סדר – אינסטגרם נרכשה ע”י פייסבוק כבר בשנת 2012. מאז פייסבוק החברה, לא פייסבוק האפליקציה / רשת חברתית, שינתה את השם ל”מטא”. כלומר, מטא היא הבעלים של פייסבוק ושל אינסטגרם, ולכן מנהלת אותן ביחד ומוסיפה עוד ועוד ממשקים משותפים ביניהן.

אחד המעניינים שבהם הוא ממשק הניהול העיסקי של מטא – Meta Business Suite, דרכו אפשר להעלות פוסטים וסטורי לשתי הרשתות בו זמנית, ו – Meta Business Manager המאפשר את אותו הדבר בפרסום ממומן.

למעשה כל מה שדיברנו עליו עד כה תקף גם לפרסום באינסטגרם.

ההחלטה האם לפרסם באינסטגרם או בפלטפורמות אחרות נשענת בעיקר על שאלה מרכזית אחת:

האם קהל היעד שלי נמצא שם?

התשובה פה דומה לתשובה שלנו על פייסבוק, אבל טיפה יותר מתוחכמת…

אם נחלק בצורה גסה את קהלי היעד בישראל לפי קבוצות לפלטפורמות הנפוצות, קהל המבוגרים (35+) נמצא בעיקר בפייסבוק, קהל הצעירים והביניים (16-35) נמצא בעיקר באינסטגרם וקהל הילדים (מתחת ל-16) נמצא בעיקר בפלטפורמות כמו טיקטוק וסנאפצ’אט.

כמובן שזה לא אומר שהמבוגרים לא שם (אבא שלי נושק ל-70 חזק בסטורי, ואישתי חוגגת בסנאפצ’ט), אבל כאשר אנחנו מסתכלים על המספרים הגדולים, על הקהל העיקרי, זו פחות או יותר החלוקה.

סביר להניח, שהקהל שלכם מתחלק בין פייסבוק לאינסטגרם (כמובן תלוי מוצר), וייתכן מאד שחלק גדול ממנו נמצא גם וגם.

אגב, אם יש ספק כלשהו האם לפרסם באינסטגרם או שלא – אנחנו מציעים לפרסם ולבחון את התוצאות. אחד מהיתרונות של השיווק הדיגיטלי הוא שהכל מדיד. כל פעולה שאני מבצע – אני יודע למדוד האם היא טובה עבורי ומסייעת לי להשיג את מטרותיי באמצעות פרמטרים של החזר השקעה חיובי או שלילי. כלומר, לא צריך לנחש. אפשר לבדוק זה קל.

החלטנו לפרסם באינסטגרם – איפה יופיעו המודעות?

באינסטגרם יש שלושה מיקומים בהם ניתן להציג את המודעה בפני קהלי היעד כפי שהוגדרו בקמפיין.

המיקום הראשון הוא אינסטגרם פיד שזה המסך הראשי של אינסטגרם (בדומה לפייסבוק). המיקום השני הוא הסטורי של אינסטגרם. המיקום השלישי שנפתח ממש לאחרונה, הוא אינסטגרם אקספלור.

שלושתם מיקומים מאוד אטרקטיביים, ובכלל, מנסיוננו האינסטגרם הוא מקום שכדאי לפרסם בו.

מעבר למיקומים ולעלויות – בפרסום באינסטגרם אני נהנה מכל היכולות המתקדמות של מערכת הפרסום של פייסבוק: החל מאפשרויות ההגעה לקהלים חדשים ע”פ תחומי עניין, פרמטרים גאוגרפים, דמוגרפיים ועוד, ועד לכל אפשרויות הרימרקטינג המתקדמות (הגעה לאנשים שהיו אצלי באתר/ ביצעו אינטראקציה עם הפייסבוק / אינסטגרם שלי ועוד). כל אלו (וזה ממש על קצה המזלג) הופכות את אינסטגרם לפלטפורמה משמעותית לעסקים המעוניינים לחשוף את עצמם לקהל היעד במחיר טוב, ואם אפשרות להחזר השקעה גבוה.

אתם עוד לא שם? למה אתם מחכים.

אם הייתה לכם התלבטות האם הפרסום ברשתות החברתיות ובראשן פייסבוק ואינסטגרם מתאים לעסק שלכם, המאמר הזה היה אמור לפתור את ההתלבטות הזו. כעת רק נשאר להחליט איך עושים את זה.

לכאורה, פייסבוק/מטא מערכת פרסום פשוטה המתאימה למשתמש פשוט ועם כמה שעות למידה אפשר להבין איך לתפעל אותה.

מצד שני, התפעול הטכני הוא ממש לא לב העניין.

גם כשמפרסמים ומשווקים ברשתות החברתיות, חשוב להבין שיווק, לדעת קופירייטינג, לעבוד לפי אסטרטגיה ועוד.

פנו למומחים של אינסייט וגלו במה בדיוק כרוך הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, ומה הדרך הכי טובה בשבילכם להשתמש בפלטפורמות האלה.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הבלוגים
איך מייצרים לידים חמים לעסק

איך מייצרים לידים חמים לעסק?

בעלי עסקים צרכים לשלוט בלא מעט תחומים בשביל שהעסק שלהם ישגשג אחד הנושאים החשובים ביותר המהווים מקור לצמיחה וגדילה של…

טיפים לעיצוב מודעה בפייסבוק

9 כללים מנחים לעיצוב מודעה בפייסבוק

החלטתם להתקדם ולפרסם את העסק שלכם בפרסום ממומן בפייסבוק! מזל טוב. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שבניגוד לעולם האורגני, בעולם…

איך לייצר לוגו

איך יוצרים לוגו? המדריך המלא לעסקים שרוצים לבלוט

כשמתחילים להתווכח סביבנו מה יותר חשוב – תמונה או טקסט, לוגו או סלוגן, תוכן או תמונה- אנחנו בדרך כלל לוקחים…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר