פתיחת דף עסקי בפייסבוק ב 2024 – האם עדיין רלוונטי, ואיך עושים זאת נכון

פתיחת דף עסקי בפייסבוק

האם לדף עסקי בפייסבוק עדיין יש הצדקה? האם ב 2024 והלאה, כ-18 שנה ויותר לאחר הקמת הרשת החברתית הגדולה מכולן, ההבטחה הגדולה בדף עסקי עדיין מוצדקת ומתקיימת? האם בכלל כדאי להשקיע ביצירת דף עסקי בפייסבוק? ספוילר – כן. המומחים של אינסייט מסבירים בדיוק למה.

בשנת 2004 פרצה פייסבוק לראשונה לעולם ועשתה היסטוריה. פייסבוק לא הייתה הרשת החברתית הראשונה מסוגה, ובכל זאת השינוי שפייסבוק הכניסה בתפיסת השימוש ברשתות החברתיות ובמגוון האפשרויות העומדות בפני החברים הוא עצום.

לא מוגזם לומר שפייסבוק שינתה את המבנה החברתי בעולם. אך ההשפעה שלה לא עוצרת שם.

פייסבוק גם הפכה על פיו את העולם העסקי ואת הדרך בה עסקים קטנים ובינוניים – הקטר האמיתי של כל כלכלה, מגייסים לקוחות ומגיעים אל הקהל הרלוונטי שלהם. פייסבוק העלתה את שוק הפרסום הדיגיטלי כמה רמות למעלה והפכה לכלי פרסומי כמעט חובה לאינספור עסקים מסביב לעולם בכל גודל ותחום. למעשה פייסבוק שינתה את המשחק לשיווק עסקים.

ובמרכז כל התועלות והשירותים שפייסבוק נותנת לעסקים עומד הדף העסקי.

קצת היסטוריה, וקצת היסטריה של הדף העסקי בפייסבוק

לפייסבוק חשוב לשמור על מעמדה כרשת חברתית, ולא להפוך ללוח מודעות ענק, ולכן היא מפרידה בין הפרופילים העסקיים והפרטיים. יש להם מעמד שונה, הרשאות שונות ופיצ’רים שונים לכל אחת.

כל דף עסקי חייב להיות מחובר לפרופיל אישי, כחלק מהיותה רשת “חברתית”. אך החיבור הזה נסתר מעיני הגולשים ויודעים אותו רק בעלי הדף עצמו ופייסבוק.

בתחילת דרכם של הדפים העסקיים הייתה בהם בשורה אמיתית, מהפכה של ממש.

פתיחת דף עסקי בפייסבוק הייתה כמעט שקולה להקמת אתר באותו זמן, רק פשוטה פי אלף.

תוך כמה לחיצות על העכבר ומילוי פרטים מינימליים עסק יכול היה לקבל דף אינטרנטי המאפשר לו – לפרסם טקסטים ותמונות, לפרסם מידע על העסק, לפרסם דרכי התקשרות, לספר על מבצעים, על חדשות, לנהל את הקשר עם הלקוחות, בפרטי או בפומבי ועוד.

וכל הפיצ’רים המתקדמים האלה – בלי שצריך לדעת אפילו שורת קוד אחת (למי שלא יודע אפילו שורת קוד אחת הכוונה היא מי שלא יודע לתכנת), לא טריוויאלי לפני 10-15 שנה. בממשק פשוט ונוח.

תוך פחות מרבע שעה יוכל להיות בידכם נכס דיגיטלי לתפארת.

וגם – חינם!!!

ואכן עסקים מיהרו להקים דפים עסקיים, פעמים רבות במקום אתר אינטרנט מסודר, וניהלו את כל הישות הדיגיטלית של העסק משם.

פייסבוק מצידה גמלה להם בחשיפה נדיבה, ווידאה שאחוז גבוה מבין עוקבים או האוהדים בדף אכן יראו את הפרסומים שלו.

באותם ימים, לייקים בדף היו חזות הכל. זה היה ה”למי יש יותר גדול” של הדפים העסקיים ובעלי עסקים השקיעו זמן, מרץ והמון כסף כדי להשיג לייקים נוספים לדף העסקי, אפילו אם הם מבנגלדש…

עסקים רבים ביססו לחלוטין את השיווק שלהם על חסדיה של פייסבוק.

זמנים משתנים

למרות שמבחינת הפיצ’רים, הפשטות והאפשרויות שהדף העסקי נותן, מאז ועד היום המצב רק השתפר, הדף פשוט יותר ונותן יותר אפשרויות, ועם זאת כמעט כל הנתונים והדוגמאות שניתנו בפסקה הקודמת מאד השתנו בשנים האחרונות.

למשל: היום בעלי עסקים מבינים היטב שפתיחת דף עסקי בפייסבוק לא פותרת את הצורך בהקמת אתר אינטרנט לעסק, ומצד שני הקמת אתר היא כבר לא תהליך כל כך מורכב.

כולם מבינים שלייקים בדף היא לא מטרה אלא אמצעי במקרה הטוב ובטח שאין טעם לשלם כסף על לייקים שלא רלוונטיים לעסק.

והחשיפה, אוי החשיפה. אם פעם פייסבוק רצה בהתלהבות לדחוף את הפוסטים שלנו ישר בפנים של כל מי שפעם, אפילו בטעות עשה לנו לייק, היום אם 30% מהאוהדים והעוקבים שלנו, אלה שאשכרה רוצים לראות את התוכן שלנו, נחשפים בצורה אורגנית לכל פוסט, אז מצבנו טוב.

אבל, למרות כל מה שנאמר כאן, אל תמהרו להספיד את הדף העסקי בפייסבוק.

למה בכל זאת פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא מהלך כמעט הכרחי לכל עסק?

נתחיל מהסיבה הראשונה, ולדעתנו החשובה ביותר – בגלל פרסום ממומן בפייסבוק.

זה נכון שבחשיפה האורגנית של הדפים העסקיים לקהל שלנו חלה ירידה משמעותית (ומכוונת), אך הפרסום הממומן הוא עדיין כלי יעיל, זול, מיידי ומוכח, גם ב 2022, לשיווק העסק שלכם.

ובלי דף עסקי – אין קמפיין ממומן בפייסבוק.

ולוותר על ערוץ השיווק הזה, ממש לא כדאי.

אז עם כל הצער והכאב על כך שאנחנו לא ב 2012. (טוב, רק מבחינת החשיפה של הדפים העסקיים כי אנחנו כבר לא מוכנים ללבוש קרוקס…) אנחנו באינסייט מבינים הייטב שפתיחת דף עסקי בפייסבוק היא עדיין צעד כמעט הכרחי לכל עסק.

ואחרי שאמרנו את זה חשוב לציין שיצירת דף עסקי בפייסבוק יכול להיות גם ב 2022 נכס דיגיטלי משמעותי. צריך קצת זמן, סבלנות, לאסוף את הקהל הנכון ולפרסם את החומר הנכון, ואז, למרות כל המגבלות, הדף העסקי בכל זאת תורם לעסק והופך לחלק חשוב באסטרטגיית השיווק הכוללת של העסק.

כל כך פשוט – איך לפתוח דף עסקי בפייסבוק בזמן הפסקת הקפה שלך!

אחת הסיבות בעד פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא הפשטות של פתיחת הדף. זה חינם, זה פשוט ומהיר, באמת שקשה למצוא תירוצים טובים למה לא לפתוח דף עסקי לעסק.

איך זה עובד?

יצירת דף עסקי בפייסבוק יכול לקחת 5 דקות. הדבר היחיד שאתם חייבים להכין לפני הוא שם לדף. כדאי לחשוב על שם שיעביר כבר את המסר של מה העסק שלכם עושה. למשל, אם יש לכם חנות ציוד לבעלי חיים, והחלטתם לקרוא לה “נשמת כל חי”. אנחנו לא שופטים. החלטה שלכם, אבל “נשמת כל חי” יכול באותה מידה יכול להיות גם עסק למצבות… ולכן, במקרה הזה כדאי לקרוא לדף: “נשמת כל חי – ציוד לבעלי חיים”.

דוגמה נפוצה נוספת היא במקרה בו אתם מעניקים שירות ואתם המותג. כלומר, נניח ויש יועץ עסקי בשם אבי לוי. אתם יודעים, שם טיפה נפוץ. אז לקרוא לדף “אבי לוי”, באמת לא יעזור לאנשים להיכנס לדף גם אם הוא מונח להם מול העיניים והם באמת מחפשים יועץ עסקי. אבל אם לדף יקראו “אבי לוי – יועץ עסקי” או אפילו – “אבי לוי – יועץ עסקי לעסקים קטנים שרוצים לגדול” יש סיכוי הרבה יותר גדול שהאנשים הרלוונטיים אכן ייכנסו לדף שלכם.

חוץ מזה כדאי מאד להכין תמונת פרופיל לדף העסקי (יכול להיות לוגו של העסק, או אם זה עסק שמזוהה עם אדם מסוים אז תמונה של אותו אדם). ותמונת רקע. בכל תוכנה גרפית לחובבים (דוגמת Canva) תוכלו למצוא את הפרופורציות של התמונות האלה. הן משתנות כל הזמן, נכון להיום, תמונת הפרופיל צריכה להיות מרובעת כלומר ביחס 1:1 (טוב, זה נשאר די קבוע), ותמונת הרקע נכון להיום מופיעה בפרופורציות של 820X312 פיקסלים במחשב, ו 640X360 בטלפון. כמו שאמרנו, יש סיכוי לא רע שעד שאתם קוראים את השורות האלה זה כבר השתנה, תבדקו.

נחזור לעניינינו.

החלטתם לפתוח דף עסקי בפייסבוק לעסק שלכם, החלטה מצוינת.

יש לכם 10 דק’ הפסקה, עכשיו בוא ניגש לעבודה.

שלב ראשון

ראשית, צריך להגיע לכפתור של פתיחת דף עסקי בפייסבוק, ויש לכך לא מעט אפשרויות. פייסבוק ממש “דוחפת” אתכם לזה. הנה 3 אפשרויות, פשוט תבחרו אחת, הן מובילות לאותו מקום. כל ההסברים מתייחסים לגלישה מהמחשב כשהפייסבוק מוגדר על עברית. כשאתם פותחים דף עסקי, תעשו את זה מהמחשב. ואם הפייסבוק שלכם מוגדר על אנגלית, פשוט תחליפו ימין בשמאל בהסברים.

אפשרות ראשונה –  בדף הבית יש תפריט עליון עם האפשרויות: דף הבית, דפים, watch, marketplace. בחרו ב”דפים”, עכשיו מצד ימין יש תפריט ובתחתית שלו כפתור “צור דף חדש”. מצאתם את הכפתור…

אפשרות שנייה – כנסו לדף עסקי כלשהו, לא משנה אם עשיתם לו לייק או לא. הכי פשוט זה לגלול עד שנתקלים בפרסומת ולהיכנס לדף המפרסם. עכשיו, בדף האקראי הזה, יש כל מיני תפריטים מצד ימין, האחרון (התחתון) ביותר פשוט מציע לכם – הוספת העסק שלך לפייסבוק, ומתחת כפתור “צור דף”. מצאתם את הכפתור…

אפשרות שלישית – בדף הבית, בצד שמאל ממש משמאל לתמונת הפרופיל שלכם, יש סימן של ריבוע המורכב מ-9 נקודות. נו, ככה – תלחצו עליו, נפתח תפריט, בצד השמאלי שלו יש כל מיני סעיפים תחת הכותרת – “יצירה” אחד מהם (הרביעי) אומר “דף”, ו… מצאתם את הכפתור!

למה כל כך התעכבנו על מציאת הכפתור? כי זה החלק הכי מאתגר, מפה יש לכם הוראות ברורות לכל שלב.

שלב שני

בשלב הזה תצטרכו לתת שם לדף, עם הדגשים שהסברנו קודם, לבחור קטגוריה מתוך רשימה קיימת (צריך להתחיל להקליד כדי שהרשימה תופיע), ולכתוב תיאור קצר, כמה קצר? המגבלה היא 255 תווים כולל רווחים (אתם יכולים לכתוב בתוך תוכנה לספירת תווים כדי לדעת על כמה תווים אתם עומדים). כדאי שהתיאור הזה יכלול, למרות קוצר היריעה, שלושה אלמנטים חשובים לפחות – מה העסק שלכם עושה, למי הוא פונה, ולמה כדאי לפנות דווקא אליכם.

הנה דוגמא איך סוגרים את זה במשפט אחד: “אמא-אדמה מעניקה חיבור לטבע מגיל אפס על ידי יציאה לטיולים מודרכים, מותאמים במיוחד לאימהות בחופשת לידה עם הקטנטנים, על ידי מדריכים מקצועיים ובדגש על החוויה של הפעוטות”. הנה, כיסינו את כל השלושה במשפט של 166 תווים ואפילו נשארנו עם עודף לספר עוד כמה דברים.

שלב שלישי

כן, אתם מבינים בדיוק מה הכפתור הזה עושה, מרגע שלחצתם עליו הדף שלכם נוצר. אבל… אתם רק באמצע הקפה. אז בוא נקדיש עוד 5 דקות לנראות של הדף כדי שבאמת יהיה מוכן לפעולה.

שלב רביעי

עכשיו זה הזמן להכניס את תמונת הפרופיל ותמונת הרקע שהכנתם. לא צריך להסביר איפה זה, פייסבוק מקפיץ לכם את האפשרות, וגם אם לא, הוא יזכיר לכם בכל ביקור לעשות את זה.

העלו את התמונות שהכנתם.

מזל טוב! יש לכם דף עסקי.

השלב הבא אחרי פתיחת דף עסקי בפייסבוק

פייסבוק מאפשרת לכם לפתוח דף עסקי עם המינימום שבמינימום – שם וקטגוריה. אבל המומחים באינסייט ימליצו לכם לא לעצור שם.

יש המון הגדרות לדף העסקי. הגדרות שנועדו לעזור לפייסבוק להבין למי להראות את הדף, ולעזור לגולשים ליצור קשר, להבין מה אתם עושים, וכו’.

יש רשימה לא קצרה של הגדרות – אודות, לחצן, הגדרות, יצירת קשר, פרטי העסק, חיבור ווטסאפ, מסנג’ר ועוד.

מה הכי חשוב? במאמרים שונים ברשת תוכלו למצוא הסברים למה חשוב להתחיל עם הגדרות מסוימות ולא עם אחרות ומאמר אחר יגיד הפוך.

אבל אנחנו באינסייט יכולים לספר לכם שמבחינת פייסבוק (ואנחנו כרגע רוצים להיות חברים של פייסבוק…) מה שחשוב זה שכמה שיותר הגדרות יהיו מלאות. בכל ביקור בדף הוא יזכיר לנו מה ההגדרות החסרות ויעודד אותנו להשלים אותן. עשו כמיטב יכולתכם, לא חייבים במכה או ביום, כמה זמן שייקח, כדי למלא כמה שיותר מהן. זה גם עובד לטובתכם כי זה מידע חשוב למי שמתעניין בעסק שלכם, וגם מאותת לפייסבוק שיש פה עסק שלוקח את עצמו ברצינות.

בואו נדבר על תוכן  – איך אפשר ליצור תוכן בלי מאמץ לדף הפייסבוק העסקי

יצרנו דף עסקי בפייסבוק. עכשיו צריך להכניס פנימה תוכן. התוכן צריך להיות רלוונטי לעסק שלנו כמובן, וזו פחות או יותר ההנחיה היחידה.

זה יכול להיות וידאו, לייבים, פוסטים של 350 מילה, פוסטים של 5 מילים, שאלות לקהל, תמונות, וכמובן – סטוריז.

אנחנו יודעים, שכל פעם שאנחנו אומרים “ליצור תוכן” חלק מכם חוטפים פריחה ומתחילים לעשות קולות של שטיח, כי יצירת התוכן גוזלת מכם המון זמן, ואתם כבר יוצרים תוכן בזעת אפיכם לטיקטוק / אינסטגרם / אתר אינטרנט / לינדקאין ומה לא.

היופי הוא, שאתם לא צריכים ליצור שום תוכן חדש במקרה הזה. פשוט קחו את מה שהכנתם בפלטפורמות האחרות, ותפרסמו בדף העסקי שלכם.

האם אין טעם להתאים את התוכן לפלטפורמה?

תיאורטית? כן, אם יש לכם מנהל שיווק, וצוות של 4 יוצרי תוכן עם התמחויות שונות. אם אתם עובדים לבד – עדיף פשוט לפרסם מה שיש, כל עוד זה תוכן מקורי שלכם ולא מועתק.

הפצת הדף העסקי

ברגע שיש לכם דף עסקי אתם יכולים לעשות איתו שני דברים עיקריים, בלי המון מאמץ, כדי לקדם אותו.

הראשון – פרסום ממומן. אבל זה למאמר אחר.

השני – פשוט להוסיף את הלינק בכל מקום. בפלטפורמות אחרות, באתר, במיילים, בהודעות ללקוחות ועוד. זו עבודה כמעט חד פעמית, שיש לה השפעה מצטברת גדולה.

לסיכום

למרות שרבים כבר הכריזו על “מותו” של הדף העסקי בפייסבוק, ולמרות שהאפשרויות קצת הצטמצמו יחסית למצב של לפני 10 שנים, פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא עדיין פעולה פשוטה, חינמית, שאפשר לעשות גם לבד, המגלמת בתוכה פוטנציאל גדול של חשיפה, פרסום ושיווק של העסק שלכם במאמץ יחסית קטן.

ברגע שתחליטו ללכת על המהלך הזה, יש עוד דברים שאפשר וכדאי ללמוד כדי לעבוד חכם ונכון.

המומחים שלנו באינסייט ישמחו לתת לכם כל סיוע שתצטרכו כדי לפתוח לעסק שלכם דף עסקי בצורה הנכונה והטובה ביותר שתייצר עבורכם את התוצאות הרצויות.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה