5 אסטרטגיות SEO שצריך להפסיק לעשות ב 2020

מאת אסף ולר

בעולם דינמי שמשתנה כל רגע, אין מקום לאלו שלא מוכנים לחדש, לא מוכנים לפתוח את עצמם לעולמות חדשים, לא מוכנים להתנתק מהנחות שגויות שחלפו מהעולם ולא מוכנים להיות כל רגע עם אצבע על הדופק בכל רגע נתון על מנת לקדם עוד ועוד את האתר שלהם, ולהמשיך לשפר את הדירוגים של כל אחד מביטויי המפתח החשובים לעסק שלהם.

על בסיס מחקר מילות המפתח שאתם עושים מידי פעם בשביל לבחון את השאילתות הכי רלוונטיות ובעלות נפח החיפוש הגבוה ביותר ושיכולות להניב את הטראפיק הגדול ביותר ומספר ההמרות הרבה ביותר באתר שלכם.

כמו שרובכם בטח יודעים, עולם ה- SEO מתחלק ל 2 אסטרגיות/דרכי פעולה מרכזיים:

1. פעילות בתוך האתר/ON SITE: אלו פעולות שאנחנו מבצעים בתוך האתר שלנו, מוסיפים תוכן, מוסיפים תיוגים לכותרות, מוסיפים Hים לכותרות לפי ההיררכיה הנכונה, בודקים בשוטף שגיאות באתר, משפרים מהירות טעינה ובונים פרופיל קישורים פנימי בין הדפים באתר ועוד..

2. פעילות מחוץ לאתר/OFF SITE: אלו פעולות שאנחנו מבצעים מחוץ לאתר שלנו, מחפשים אתרים בעלי "כוח" גדול ומנסים לקשר בינהם ולבין האתר שלכם. כלומר, נפתח פרופיל קישורים חיצוני מתוך האתרים אל האתר שלנו, והקישורים האלו מספקים כמעין "המלצות" בפני גוגל.

ככל שהקישורים שמופנים אלינו רלוונטים יותר לאתר שלנו, כלומר, דנים בתחומי ידע דומים או קרובים אלינו, יש להם יותר מבקרים שנמצאים זמן רב וצורכים את התוכן בדפים ועוד מגוון פרמטרים, גוגל ידרג את הדפים כאיכותיים וכל הפניה מהם תיחשב מוצלחת יותר עבורנו ותסייע בדירוג גבוה יותר של הדף ובהתאמה הגדלת הטראפיק שמגיע מתוך רשת החיפוש של גוגל.

מפה נרוץ הישר אל הדבר הראשון שאני ממליץ להפסיק לעשות באופן מיידי בשנת 2020, כאשר אתם רוצים לקדם אורגנית את האתר שלכם למיקומים גבוהים ולא להישאר מאחור:

1. קניית קישורים!

אנו מקבלים כל כל הרבה מיילים ביום מבעלי אתרים או מקדמים אורגניים שמבקשים לשלם לאינסייט בשביל שנכניס מאמר שלהם לתוך אחד האתרים שלנו. וכל זאת בשביל שהם יקבלו עוד קישור (שנמצא בתוך המאמר) לאתר שלהם.

כמעט ולא משנה להם אם האתרים שלנו רלוונטים אליהם, אם בכלל הגיוני שגולשים שנמצאים אצלנו יקליקו ויעברו אל האתר שלהם מתוך הלינק שנמצא במאמר. הם רוצים פשוט ליצור עוד ועוד לינקים מאתרים, וכמובן שזאת שגיאה חמורה (לדעתי).

לטווח הקצר אולי זה באמת יכול לעזור, תעלו קצת במיקומים ואולי אפילו תגדילו קצת את הטראפיק. אבל מה שבטוח הוא שלטווח הארוך גוגל יעלה עליכם. במקרה הטוב פשוט הלינק יקבל מעט "כוח", במקרה הרע תקבלו חסימה, ובמקרה הגרוע האתר שלכם יצטרף ל"רשימה השחורה של גוגל", ואז אתם בבעיה רצינית.

הרבה זמן שנקטנו בטקטיקה הזאת ביחד עם מפרסמים רבים אחרים, היום ההמלצה הגורפת שלי היא לעבוד באסטרטגיה לטווח ארוך ולחשוב כמה צעדים קדימה לפני כולם, ולהבין שתוצאות טובות הן תוצאות שנשארו ומחזיקות לזמן רב ודורשות הרבה מאמץ והמון קריאטיביות.

דבר נוסף שחשבו לדעת, שמנו לב שככל שהשקענו יותר בקישורים איכותיים על פני כמות קישורים, וככל שעבדנו חכם יותר, גם הפניות שהגיעו אלינו מתוך הביטוי היו רלוונטיות יותר וסגרנו הרבה יותר עסקאות (באופן משמעותי).

2. מפרסמים תוכן רק בשביל לפרסם תוכן

אתם קוראים את המאמר הזה, שומעים פודקסטים, קוראים ספרים ואפילו מקבלים כמה טיפים טובים מאנשים בתעשיית הפרסום והקידום האורגני. כל הזמן אומרים לכם "תוכן הוא המלך" אז אתם נלחצים ורצים למחשב ופשוט מתחילים לכתוב תוכן.

זאת שגיאה אסטרטגית שאומנם לא בטוח תעלה לכם ביוקר, אבל ייתכן מאוד ואתם שורפים זמן יקר בכתיבת תוכן שפשוט לא יועיל לכם או לאתר שלכם (ובטוח שלא לגולשים שלכם).

כל הרעיון מאחורי "תוכן הוא המלך" ו- "עקרון הבולטות" הוא לבלוט! להיות שונה! להסביר לאנשים בפשטות ולא במאמץ את הדבר שכל עסק רוצה שידעו עליו – למה אתם פשוט הרבה יותר טובים מהמתחרים שלכם? ולמה ללקוחות שלכם להגיע רק אליכם ולא לאף אחד אחר.

ככלל אצבע גס, נסו לייצר תוכן שמביא עימו ערך מוסף לגולש, מספק לו מידע רלוונטי וגורם לו לקבל מענה מדויק עבור השאילתא אותה הזין במנוע החיפוש. לצורך העניין, ישנם מאות אלפי מאמרים שהכותרת שלהם נראית בצורה הבאה "איטום גגות – כל מה שרציתם לדעת", כותרת בנאלית ומשעממת שאינה "מושכת" את הגולש להקליק על המודעה. לעומת זאת, אם תכתבו כותרת בסגנון "מעוניינים באיטום גג מקצועי? 7 טיפים סודיים מאנשי מקצוע" תמשכו את הגולש בצורה משמעותית.

אז איך אתם בכלל חושבים לכתוב תוכן שדומה/מועתק או סתם תוכן סתמי?? מן הסתם שלא תבלטו, לא תדורגו גבוה וכנראה תבזבזו הרבה מאוד זמן ומאמץ.

אתם חייבים לחשוב איך אפשר לכתוב על Y כאשר המתחרים שלכם כותבים על X, ובמקביל לחשוב על דרכים חכמות להנגיש את התוכן לקהל שלכם.

דוגמא שלדעתנו פשוט מעולה היא פודקסטים שניתן לשמוע את השיח, לצפות בסרטון וגם מאמר נחמד שמלווה אליו, ומסביר בנקודות את הפודקסט לאלו שלא רוצים לקרוא או לשמוע. זו אסטרטגיה לקידום אורגני חדשה שלא הרבה עושים. באמצעותה אתם יוצרים דף חזק מאוד שיש בו סרטון, תמונות, אודיו והרבה טקסט.

בדרך זו, כל נושא שתדברו עליו יוכל לעניין את הקוראים שלכם שיוכלו לבחור האם לצפות בסרטון, להקשיב לכם או פשוט לקרוא. וכמובן שאם הטקסט יהיה כתוב בצורה של שיח בין שני אנשים כך שגם יהיה הרבה יותר מעניין לקרוא אותו! זה לא רק התוכן אלא גם צורת ההנגשה.

עוד דוגמא שלדעתי ניתן ללמוד ממנה על יחס בין כמות לאיכות היא העובדה שהרבה מקדמי SEO או בעלי אתרים מפרסמים מאמר כל יום או כל כמה ימים, ובד"כ קשה מאוד לייצר כמות גדולה של מילים ותוכן איכותי כאשר מפרסמים כתבות בתדירות גבוהה. אולי במקום זה תחשבו על מאמר אחד, פעם בשבועיים שלושה אבל שיהיה ארוך ובעל משמעות גדולה? תחברו מספר מאמרים למאמר אחד ותייצרו Power Page שגוגל יתרגש לדרג גבוה. מה דעתכם?

3. כמה מילים צריך למאמר בשביל להיות ראשונים בגוגל?

קידום העסק בגוגל באופן אורגני נשען על הדעה הרווחת אצל לא מעט מקדמים שצריך מאמר ארוך של לפחות 2000 מילים בשביל שגוגל יחליט לדרג אתכם בדף הראשון של תוצאות החיפוש. לדעתי הכל מסתכם באיכות התוכן ולאו דווקא בכמות המילים שבו (דיברנו על זה קצת בנקודה השניה). אז בגדול המסר שלי אליכם הוא לא להיתפס על ספירת מילים אלא על איכות התוכן הכתוב.
תענו לגולשים על השאלות שלהם, תנו להם פתרונות לבעיות שלהם, תייצרו שיח, תהיות ומחשבות של הגולשים תוך כדי הקריאה, ובגדול תמקדו את התוכן עד כמה שיותר לשאילתה של הגולש (לביטוי המרכזי) של המאמר שלכם.

לדוגמא: אם מישהו כתב בגוגל: "כמה פסים לבנים יש במעבר חציה?", אתם חושבים שהגולש פשוט רוצה לקבל מספר של כמות הפסים או 15 פסקאות בטקסט של 1500 מילים?? או מישהו כותב בגוגל "איך קושרים שרוכים בנעל?", אתם חושבים שהוא רוצה מאמר של 2341 מילים או פשוט סרטון קצר של פחות מ 20 שניות וכמה תמונות ומילים על איך קושרים ברוכים בנעל???  מה שחשוב בשביל לקדם אתר גבוה בגוגל הוא להיות רלוונטי לשאילתה של הגולש! לתת לו פשוט תשובה לשאלה שהוא שאל מבלי להתחכם ולהוסיף תוכן זבל רק בשביל להגדיל את נפח המאמר ! ! ! !

זה לא רק יעזור לכם להיות מדורגים גבוה בגוגל, אלא גם יתחיל לחשוף אתכם בתוצאות אורגניות ביוטיוב, כאשר גולש שואל שאילתה שעליה יש לכם סרטון הסבר שנמצא בתוך דף שלכם באתר.

4. תפסיקו להפריע לחווית הגולש באתר שלכם!

כשחושבים על דף חזק בתוך האתר שמכיל הרבה תנועת מבקרים, מיד עולות לאנשים מחשבות: "אולי נוסיף פה באנר פרסומי?", "ממש מתאים פה פופ אפ שיקפוץ ויבקש מגולשים להשאיר פרטים", "איך עד היום לא עשיתי קישור באמצע המאמר שמציע לגולש לרכוש את המוצר שלי". אתם כבר מבינים לאן אני חותר… תפסיקו להפריע להם לקרוא…אם הם כרגע במאמר שלכם, למה להפריע? תנו להם לקרוא או לראות בנחת את הסרטון! אם תהיו מספיק משכנעים ומעניינים הם כבר ישאירו פרטים או ירכשו את המוצר.

זה זמן טוב לתת לכם את המספר שלי אם תרצו להתחיל קידום אורגני בגוגל – 0542345284 (או שלא)

מלבד ההפרעה לחווית הגולש, הוספה של כל מיני פיקסלים, באנרים, פרסומות, פופ אפים וסרטונים לא קשורים מאיטים את הביצועים של הדף והאתר שלכם וגורמים בעקיפין (או במישרין) לדירוג אורגני נמוך יותר של אותו מאמר או של האתר כולו. אז אם אתם רוצים לוודא שכאשר אתם חושבים על מאמר וקידום אתם גם חושבים על היבטים טכניים של האתר, תוסיפו לדף רק מה שהכי רלוונטי לגולשים שלכם בזמן הנתון כאשר הם קוראים את התוכן.

5. אל תייצרו עמוד מוצר בשביל שידורגו גבוה בגוגל (הימים האלו חלפו מהעולם)

אלו שפותחים עמוד מוצר באתר בשביל שהוא ידורג גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל, מפספסים את העיקר. וכנראה חסרה להם את ההבנה הבסיסית של הביטוי "תוכן הוא המלך" – דפי תוכן מדורגים גבוה יותר, מכניסים טראפיק רב יותר לאתר ואפילו ממירים יותר (מביאים לרכישה) מעמוד מוצר רגיל!
דוגמא טובה היא אתר קוסמטיקה עליו אנחנו עובדים זמן רב והחלטנו (ביחד עם הלקוח) לבצע A/B TESTING למוצר שמספק פתרון לעיגולים שחורים מתחת לעיניים.

בניסיון אחד פתחנו דף מוצר שמכיל את הקרם נגד העיגולים השחורים עם טקסט שמסביר על המוצר, תמונות איכותיות מכל הזוויות ועם אופציה של כפתור "הוספה לסל", ובמקביל אליו פתחנו דף תוכן עם סרטון שמדגים את השימוש במוצר, מסביר לעומק למי הוא נחוץ וכמה טיפים על איך הכי נכון להשתמש במוצר.

ואפילו הגדלנו ראש וכתבנו כמה המלצות לטיפולים רלוונטים וסופר מעניינים שלא קשורים למוצר,
והפלא ופלא הדף דורג גבוה יותר, הכניס יותר טראפיק לאתר ואפילו מכר יותר מהמוצר. נתונים סטטיסטים מהדוגמא: ה- CTR עלה ב 13%, העלות הממומנת לקליק ירדה ב 20% (פחות לחצו על הקמפיינים רימקטינג הממומנים ויותר על האורגני) וההמרות קפצו ב 150%! זאת דרך חדשה למכירה דרך אסטרטגיית SEO לבעלי אתר איקומרס.
חישבו כל הזמן איזה תוכן אתם יכולים לייצר סביב חיפושים שגולשים מחפשים, ואיך מתאימים את התוכן בשביל שיוביל לרכישה או השארת פרטים.

הבנו מה לא, אז מה כן?

נשמח לסייע ולהציע לכם סיוע בשאלה: כיצד לקדם את האתר בגוגל? ולהביא אותו ואת הביטויים שבו לכמה שיותר דירוגים גבוהים ומשמעותיים בגוגל.