יכול מאוד להיות שאתם טובים מאוד במקצוע שלכם – תחום האדריכלות. אבל להיות מקצועי וטוב זה לא מספיק. צריך שהעולם ידע שאתם טובים ואז שהעולם יבוא אליכם ויתעניין בשירותיכם ויהפוך להיות הלקוחות שלכם. טוב, לא חייב כל העולם, ובטח לא בבת אחת, אבל הבנתם את הרעיון. כאן נכנסת השאלה כיצד אתם, אדריכלים, משווקים את עצמכם?
ביקשנו מהמומחים של אינסייט 5 טיפים לשיווק אדריכלים בתחום השיווק הדיגיטלי שיעשו לכם סדר ובעיקר יגרמו לכם להבין איך אתם מיישמים את הדברים. דיברנו על למה אדריכלות בכלל דורשת התייחסות מיוחדת לעומת מקצועות אחרים, מה האתגרים, מה היתרונות והחסרונות של כל פרסום ואיך כדאי לבנות את אסטרטגיית השיווק. היה מרתק.
קודם כל נבין מהי הייחודיות של תחום האדריכלות
יש הבדל בין שיווק אדריכלים לשיווק עורכי דין או כל בעל מקצוע אחר. ההבדל מתחיל ומסתיים בייחודיות של המקצוע הספציפי. ענף האדריכלות מורכב מפרויקטים אדריכליים ומכאן שהוויזואליות היא מאוד חזקה. בנוסף לכך אחד הדברים היותר בולטים בתחום הוא הידע המקצועי הנרחב שאדריכלים מביאים איתם בשביל לבצע את עבודתם. אל שני אלה צריך להוסיף כמובן את נקודת המבט אישית שמבדילה בין אדריכל אחד לאחר ועל בסיסה אנשים נוהגים לבחור באדריכל לעבוד איתו בפרויקט ספציפי. תכנית שיווקית טובה לאדריכלים תתבסס על כל אלה.
הטיפים לשיווק אדריכלים
טיפ 1- בשביל הוויזואליות החזקה- אתם צרכים פרופיל אינסטגרם מטופח
אינסטגרם היא ה-פלטפורמה האידיאלית לשיווק הויז’ואל שלכם. למעשה עבור אדריכלים היא מהווה ממש תחליף ל’תיק עבודות’ או ‘כרטיס ביקור’. גם אם אתם בטוחים שרוב הלקוחות שלכם מגיעים אליכם מהמלצות ומפה לאוזן, תיהיו בטוחים שרגע לפני שהם עשו את השיחה אליכם הם ביקרו בפרופיל האינסטגרם שלכם.
למה? כי מאוד קל לאנשים לצרוך תוכן שהוא ויזואלי, בתמונה או בסרטון. פרופיל חזק שבו עולה תוכן על בסיס קבוע ושמקבל חשיפה גבוה יכול לבסס את המיתוג שלכם. איזה סוגי תוכן תוכלו לפרסם באינסטגרם? פרויקטים שביצעתם, תהליכי עבודה, מאחורי הקלעים, לפני ואחרי. אין גבול לכמות התוכן שתוכלו לייצר.
טיפ 2- בשביל המקצועיות- אתם צרכים לכתוב בפייסבוק
ויזואליות היא מושכת אבל לבדה היא אינה מספיקה. מקצוע האדריכלות כולל בתוכו ידע מקצועי נרחב בשלל תחומים והדרך לשכנע מתעניין להפוך להיות לקוח שלכם היא הרבה יותר קלה כאשר אותו מתעניין יודע שאתם בעלי ידע ומומחיות. הפלטפורמה המתאימה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פתיחת דף עסקי בפייסבוק ופרסום תכנים מקצועיים על בסיס קבוע.
למה פייסבוק? המומחיות של פייסבוק היא (ותמיד הייתה) טקסטים, סיפורים. ברגע שאתם מספרים סיפור, גם אם מדובר על סיפור מקצועי, אנשים יכולים להתחבר. למרות כל המלעיזים (כן, השתמשנו במילה הזאת, ואם יש לכם בעיה, אז… סליחה) פייסבוק היא הרשת החברתית המצליחה בעולם עם מיליארדי משתמשים על בסיס חודשי ומנתון זה אף אחד לא יכול להתעלם. בנוסף, אחת הצורות שפייסבוק מציעה מעבר לדף העסקי היא ‘קבוצות’. להיות חברים בקבוצות המתאימות לנישה שלכם היא הזדמנות להפגין את הידע המקצועי שלכם.
טיפ 3- בשביל ההיכרות האישית – זמן להתחיל לככב בטיקטוק
טיקטוק היא כבר מזמן לא פלטפורמה לריקודים של בני נוער. מה היא כן? ההזדמנות שלכם שיכירו אתכם. מעבר לתיק העבודות שלכם ולידע המקצועי שלכם, מה שבפועל מבדיל ביניכם לבין אדריכלים אחרים היא ובכן, אתם. אנשים מתחברים לאנשים. בשביל לשווק אתכם נכון אתם צרכים שיראו אתכם, ישמעו את הקול שלכם, יכירו את הסיפור שלכם.
כמובן שתמיד אפשר לבחור את מידת החשיפה שאתם מעוניינים בה ועדיין צילום סרטונים שלכם על בסיס קבוע שבו לא רק רואים רק את הפרויקט שאתם עובדים עליו אלא מבינים מי האנשים שעומדים מאחוריו, הוא חלק בלתי נפרד לבניית תכנית שיווק אדריכלים מנצחת.
טיפ 4- למען השלמת התמונה- אתר אינטרנט בראש תוצאות החיפוש
אנשים מחפשים היום כל דבר במנוע החיפוש (לרוב של גוגל) ולכן אתם רוצים להיות שם בראש רשימת תוצאות החיפוש. הדרך לעשות את זה היא על ידי בניית אתר יעיל, מהיר, נוח למשתמש, שמכיל תוכן טוב וקישור לכל הנכסים הדיגיטליים שלכם (אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק). אתר נמדד ומדורג (על ידי גוגל) בפרמטרים רבים החל מתפריט נוח ונגיש, מהירות טעינה, התאמה לנייד, איכות התוכן, מתן מידע רלוונטי ואמין, תדירות הפרסומים וחידוש התוכן, בקישורים החיצוניים שמקשרים אליו ועוד. אתר אינטרנט טוב יכול לייצר תנועה של גולשים, לבסס את המקצועיות שלכם ולקשר אתכם עם לקוחות מתעניינים.
טיפ 5- המעטפת של הכל- נטוורקינג
מה שיכול לעזור לכם לייצר תוכן באופן שוטף ולבסס את מעמדכם בתחום הוא השתתפות בכנסים, ותערוכות, הרצאות ובשתי מילים – לייצר קשרים. השתתפות באירועי אדריכלות, נאום בכנסים, שיתוף במומחיות שלכם בסמינרים ועוד, כל אלה מספקים לכם הזדמנות מעולה להכיר לקוחות פוטנציאלים, לייצר שיתופי פעולה ולהיות משפיעים בתעשייה שלכם.
לא רק שהדבר יעזור לכם לייצר תוכן כל הזמן, אלא גם ימצב אתכם כשם דבר בתחום האדריכלות. וכמובן, לא לשכוח שכל אירוע שבו אתם פוגשים אנשי מקצוע ועושים נטוורקינג, הוא גם הזדמנות מצוינת לייצר תוכן לכל הרשתות החברתיות.
לסיכום
ראינו ששיווק אדריכלים הוא עולם שלם שמורכב ממספר רב של פלטפורמות ואפשרויות. על מנת להוציא את כל הכלים והטיפים אל הפועל אתם צרכים תכנית שיווקית ברורה מותאמת לכם. רוצים שהמומחים של השיווק יבנו עבורכם תכנית שיווק אדריכלים ייחודית לכם ויויציאו אותה אל הפועל? פנו אלינו, כי, איך לומר, כבר בנינו לאיזה אדריכל או שניים רב קומות דיגיטלי. וגם, יש לנו נטייה להיסחף עם משחקי המילים שלב אחד יותר מידי. על כך (אולי) במאמר הבא.