5 סודות להגדלת המכירות באתר האיקומרס שלכם

מאת אסף ולר

היום נדבר על 5 סודות להגדלת המכירות באתר איקומרס, את 5 הסודות או הטכניקות האלו למדנו לאחר שנים רבות של ניסיון וטעויות, מקווים שיהיו לכם לעזר.

לפני שנתחיל, חשוב לקחת בחשבון שעבור חלק מהסודות המקצועיים הללו תצטרכו ידע טכני או יכולות גבוהות של האתר שלכם, אם אין לכם את היכולות לבצע לפחות 2 מתוך הסודות שקלו להעביר את האתר שלכם לפלטפורמה חכמה יותר.

הסוד הראשון מגיע מתוך הסטטיסטיקה שמרבית מהגולשים שיגיעו אליכם דרך הפרסום הממומן לא יבצעו רכישה. עם זאת, כדאי לכם לדעת שניתן לטרגט את אותם הגולשים על בסיס התנהגויות שהם ביצעו באתר.

לסוד זה נשתמש בכל הגולשים שהגיעו לדף מוצר ספציפי ולא רכשו. לכל לקוחות אלה תפיצו מודעת סרטון שמסבירה מהן התועלות של המוצר שלכם ומהם היתרונות שלו או שלכם על פני המתחרים – נכון קשה לעשות סרטונים רבים לכל המוצרים, לכן ניתן לבחור כמה מוצרים שמקבלים הרבה טראפיק ולהתמקד בהם.

טיפ נחמד – לא חייבים להשקיע בסרטונים מקצועיים בשביל להגדיל מכירות. לדוגמא: אתם מוכרים הנעלה לנשים ואחד הפרטים הוא זוג נעליים עם רפידות מג'ל שתומכות ביציבה של הרגל ותורמות לשמירה על כף הרגל.

אתם מזהים באנליטיקס שהמוצר מקבל הרבה טראפיק (תנועה לדף) ואתם מחליטים ליישם את הסוד שלנו ולייצר סרטון בשביל להתחיל ולהגדיל את המכירות למוצר השווה שלכם, תקחו את עצמכם או אחת עובדות ותדגימו תוך כדי צילום איך הג'ל נראה בתוך הנעל, כיצד הוא משנה צורה ומתעצב לאחר הדריכה על המדרכה ותסבירו בכמה מילים על היתרונות שלו, תתפלאו עד כמה סרטון, פשוט ככל שיהיה יכול למשוך קהל לבצע רכישה.

הסוד שני הוא שימוש במוצרים שלא נמצאים אצלכם במלאי! פה בטח עולה לכם השאלה, אם אין לי את המוצר במלאי איך אני יכול לנצל אותו על מנת להגדיל מכירות באתר? אם תוסיפו לאתר שלכם כפתור שמאפשר ללקוח שלכם לקבל התראה במייל או בסמס שהמוצר חזר למלאי תראה עד כמה המיילים האלו מפתיעים ומייצרים מכירות בכל זמן נתון ברגע שמוצר חוזר למלאי.

אולי תופתעו לגלות שמרבים מהגולשים לא קונים את המוצרים שהם מחפשים בפעמים הראשונות שהם מבקרים באתר, תזכורת שהמוצר חזר למלאי יכולה לעורר את הצורך שאולי כבה ולהוביל את הצרכן בחזרה לאתר ולביצוע רכישה.

רבים מכם משלמים על מודעות שמובילות את הצרכן לאתר שלכם לא באמת מנצלים את התנועה עד הסוף במוצרים שאזל להם המלאי, צריך לזכור שאם הם עדיין מופיעים באתר שלכם וגולשים בחרו לצפות בהם כנראה שיש סיכוי טוב להמיר אותם ללקוחות משלמים.
ניתן להזכיר לגולשים בכמה דרכים שהמוצר חזר למלאי:

אימייל מרקטינג – כאשר המוצר חוזר למלאי הגולש יקבל מייל אוטומטי שמתריע לו שהמוצר זמין לרכישה. במערכות אימייל מרקטינג שונות ניתן לייצר אוטומציה שמושכת אוטומטי את המותר שחזר למלאי ושולחת מייל לכל אלו שבקשו להתעדכן בחזרתו.

שליחת SMS – הודעה אוטומטית ישירה לטלפון הנייד יעוד באחוזי פתיחה גבוהים, הקפידו לתת בתוך המודעה גם לינק דינאמי למוצר אותו הגולש ראה. מומלץ לא לשלוח כמה הודעה, אנחנו לא רוצים לייצר אנטיגוניזם אצל הצרכן, הקפידו על פרטיות הגולש ותזכו באמונו.

מודעות ממומנות – תייצרו קבוצת מוצרים בקטלוג של פייסבוק שאזלו מהמלאי בזמן נתון כאשר חוזרים למלאי תטרגטו את הגולשים שהיו במותר ב 28 ימים האחרונים אך לא רכשו.

יצירת דחיפות ע"י שימוש במלאי מוגבל – אנחנו לא מעודדים אתכם לשקר, ממש לא. אבל אם יש מוצר מסויים שיש ממנו רק 2-3 מוצרים אחרונים הקפידו שהגולש יבחין בכך, יצירת תחושת דחיפות ידועה כאלמנט המעודד רכישה. דוגמא קלאסית ליצירת תחושת "דחיפות" אצל גולשים היא באתרים בהם מזמינים כרטיסים, תמיד יש counter (שעון) שרץ ברקע ומראה לנו כמה זמן נותן לנו לבצע את הרכישה.

דוגמא נוספת היא אתרי מלונות כמו בוקינג שמראים לנו כל הזמן שאנו באתר שיש חדר אחד בודד שממש עומד להיחטף בכל רגע וממש כדאי לנו להזמין אותו לפני שיגמר.

אתם תתפלאו לדעת עד כמה תחושת הדחיפות יכולה לייצר מכירות ולהגדיל את ה ROI שלכם באתר. ניתן לייצר תחושת דחיפות גם באמצעות מבצעים לזמן מוגבל עם שעון שסופר לאחור, אבל פה צריך להיזהר לא להשתמש בשיטה יותר מידי פעמים בשביל לא לאבד את האמינות של האתר.

מודל ייחוס – ככל הנראה אתם מפרסמים מכמה אפיקים שונים את האתר שלכם, בחינת ההמרות בכל כלי/אפיק פרסום היא "אגואיסטית" ומנסה לשייך לעצמה כמה שיותר המרות.

לדוגמא: אם רץ קמפיין המרות בפייסבוק ובמקביל קמפיין בגוגל, גולש ראה את המודעה הממומנת שלכם בפייסבוק,לחץ עליה ועבר לאתר אבל נטש אותו כי זה לא היה הזמן המתאים עבורו לבצע את הרכישה או שפשוט הוא לא היה מעוניין. לאחר זמן מה הגולש חזר לגוגל והקליד את שם האתר שלכם או את שם המוצר וביצע את הרכישה.

בסיטואציה המתוארת תראו המרה אחת בפייסבוק וגם המרה אחת בגוגל, והשאלה היא למי בכלל שייכת ההמרה? הרי ללא פייסבוק הגולש לא היה מגיע אליכם מלכתחילה וללא גוגל הוא לא היה חוזר ורוכש. לכן מודל ייחוס המצביע על התרומה היחסית של כל אפיק פרסום יעזור לכם להחליט עד כמה כל אפיק פרסום משתלם ומהו התרומה שלו לקמפיינים שלכם וליצירת המכירות באתר.

טיפ נחמד – כאשר אתם רואים המרה / רכישה בגוגל אנליטיקס דעו כי גוגל משייך את הרכישה למקור התנועה האחרון שהוא לא Direct! כך שבהחלט יתכן שמקור התנועה שאתם רואים באנליטקיס שמניב הכי הרבה רכישות הוא תלוי בכמעט 100% במקור תנועה אחר שבמבט לא מעמיק יכול להראות תמונה שגויה שאינו תורם להגדלת המכירות באתר.

2 סוגים של Upsell – זהו יתרון משמעותי שיכול להיות לכם על המתחרים שלכם מכוון שרובם המוחלט פשוט לא משתמש בטכניקות Upsell בשל מגבלות ידע או מגבלות טכניות.

ברמת עגלת הקניות או דף הצ'קאאוט – לאחר שגולש כבר הוסיף מוצר לעגלת הקניות שלו או הגיע לדף הצאקאווט רמת הבשלות שלו לרכישה מזנקת בעשרות אחוזים. כדאי לכם (מאוד) לייצר מערכת חכמה באתר שמציעה לגולש מוצר משלים, קטן יותר וזול יותר מהמוצר שהוא הוסיף לעגלה במבצע מיוחד רק לעכשיו. ככל תוכלו להגדיל את ממוצע עגלת הקניות שלכם וגם באמצעות יצירת תחושת דחיפות (סעיף 3 במאמר) להקטין את אחוזי הנטישה של המוצרים בעגלת הקניות.

דאגו שההצעה שלכם תהיה כדאית ותבחנו עד כמה אחוזי ההמרה שלכם גדלים מבין הגולשים שהוסיפו מוצר לעגלת הקניות.

לאחר רכישה – כן כן, גם לאחר שלקוח רכש הוא עדיין יכול להוסיף מוצרים ולרכוש עוד.
במקום דף תודה משעמם ובנאלי תייצרו דף תודה חכם אליו הגולש יעבור לאחר שישלים את הרכישה, בדף הזה תציגו עד 4 מוצרים רלוונטים לגולש (בהתאם למוצר אותו או רכש), הסטטיסטיקה מראה כי גולש שכבר הוציא כסף יבצע רכישה נוספת ביתר קלות, אתם רק צריכים להציע! נקודה חשובה נוספת היא שהגולש לא יצטרך להזין שוב את פרטי האשראי שלו, גם אם זה ייצר לכם עבודה ידנית של חיוב הלקוח זה עדיין שווה!