7 דרכים ליצירת תנועה מהאינסטגרם

קידום באינסטגרם

יש מספר אסטרטגיות שניתן להשתמש בהם כדי להזרים תנועה מהאינסטגרם לאתר או לדף הנחיתה שלך. אינסטגרם מוכרת כפלטפורמה שלא ידידותית לקישורים יוצאים אבל יש מספר דרכים איך בכל זאת להכווין את הגולשים עם לינק יוצא.

אמנם יש קושי להזרים תנועה מהאינסטגרם לאתר מכיוון שלא ניתן לפרסם לינק קליקבילי בפוסט אינסטגרם רגיל אבל בפלטפורמה עצמה יש מספר אפשרויות שמסייעות לנו לייצר טראפיק. לפניכם 7 דרכים שעוזרות לנו למקסם את העוקבים באינסטגרם ולהפוך אותם לגולשים רלוונטיים באתר שלכם.

1. עשו שימוש נכון בלינק בביו

כאשר פתחתם חשבון אינסטגרם לעסק אני מניח בלשונית Bio Link שמתם קישור לאתר שלכם (מן הסתם לדף הבית) ומאז הוא עדיין שם. למרות שדף הבית מייצג טוב את העסק שלכם, ללינק בביו יכולים להיות שימושים יותר יעילים שמכניסים יותר כסף לעסק בסופו של דבר, למשל:

● לינק לקמפיין ממומן
● לינק לקולקציה חדשה של מוצרים
● סיפור על המותג / על העסק
● דף נחיתה מגנט ללידים

להפנות גולשים לדפים שמייצרים פעולות מצד הגולש. לעיתים זו תהיה פעולה רלוונטית יותר מאשר להפנות את הקהל לעמוד גנרי כמו דף הבית.

כדי לשפר את היעילות של הלינק כדאי להפנות אליו מפוסטים, סטורים ומהמידע שמעל הלינק כדי להזרים תנועה רלוונטית ולייצר הנעה לפעולה. משפט קטן באינפו של החשבון מנוסח כך: כדי ללמוד עוד על שיווק לחץ כאן👇", יכול להניע את הגולשים ולגרום להם ללחוץ על הלינק גם כאשר הם לא באמת תכננו ללחוץ.

2. להוסיף לינק לסטורי באינסטגרם

ניתן להוסיף לינק לסטורי באינסטגרם כדי להמיר את הגולשים באינסטגרם לטראפיק באתר על ידי החלקה למעלה (Swipe Up) או לחיצה על "ראה עוד" בחלק התחתון בסטורי. כדי לעודד את העוקבים לעבור לאתר חשוב לעצב את הסטורי בצורה שהאפשרות החלקה למעלה וראה עוד יהיו גלויים לגולשים. אפשר גם להוסיף סטיקרים מעוצבים של Swipe Up מהמאגר של אינסטגרם.

כדי לקבל את האופשרות להוציא לינק מהסטורי בהגדרות החשבון אתם חייבים לפתוח את ההגדרה Linkable Story. כדי לפתוח הגדרה זו אתם צריכים מעל 10,000 עוקבים או להיות חשבון מאומת (עם ה-V הכחול).

3. תבנו היילייט יפה בעמוד

כדי להזרים תנועה בצורה עקבית מעמוד האינסטגרם במשך כל שעות היום תבנו Highlight מעוצב בעמוד. לשונית ההיילייט מאפשרת לכם לשמור סטורים ללא הגבלת זמן בפרופיל. לא מומלץ לשים כל סטורי שלי ב-Highlight. לכל תחום מסוים או נושא תיצרו היילייט משלו ותכניסו את הסטורים הרלוונטיים שאתם רוצים שיהיו חלק פעיל מדף האינסטגרם והגולשים יוכלו להיחשף אליהם תמיד.

4. תוסיפו כפתורים בפרופיל האינסטגרם

לפעמים מומלץ לעצור ולהבין מה רוצים לעשות עם הגולשים, לאיפה רוצים להוביל אותם ואיזה פעולה אתם צריכים שהם יעשו? האם אתם רוצים טראפיק לאתר ושם שישאירו פרטים? או שאולי שישאירו פרטים ישירות בעמוד אינסטגרם?

בעמוד אינסטגרם הגולשים יכולים לבצע מספר פעולות איכות שמעולות לעסק. אם אתם לא רוצים להוביל אותם עוד שלב במשפך שלכם ואין לכם ערך מוסף בהעברה של גולשים לאתר – תשאפו להמיר אותם עוד בפרופיל האינסטגרם. דרך פרופיל האינסטגרם גולשים יכולים להשאיר מייל, נייד, לשלוח הודעה, להזמין שולחן במסעדה, להזמין תור לנותן שירות ועוד. את כל הפעולות הללו ניתן לבצע באמצעות כפתור פעולה של איסנטגרם.

בנוסף להמרות בפלטפורמה עצמה, הכפתורים יכולים לשמש גם עבור לינקים חיצוניים שאליהם נרצה להפנות את הקהל – אתר הבית שלנו, דפי נחיתה, דפי מידע רלוונטיים ועוד. לגולשים יש נטייה ללחוץ על הכפתורים יותר מאשר על לינק בביו.

5. עשו שיתופי פעולה עם משפיענים

אם בעמוד האנסטגרם שלכם אין לכם כמות גדולה של עוקבים, קהל או תפוצה לפוסטים ואין באפשרותכם להוציא לינקים מהסטורי כי אתם לא עומדים בדרישות אז שיתוף פעולה עם משפיענים זו אפשרות שיכולה לעזור לכם.

שיתוף פעולה עם משפענים לא רק עוזר להגביר את המסר שלכם בעזרת משתמש אינסטגרם עם קהילת גולשים משלו אלא גם עוזר להביא לכם תנועה מיידית לחשבון האינסטגרם ובסופו של דבר לאתר. יש אלפי משפיענים באנסטגרם ולכן חשוב לבדוק היטב למי אתם משלמים ועבור מה. מומלץ לחפש דמויות משפיעות בנישה שבה אתם עובדים כדי שקהל היעד יהיה כמה שיותר רלוונטי.

6. שלבו קריאה לפעולה בתוכן

אחת הדרכים הכי פשוטות לגרום לכמות גדולה יותר של גולשים באינסטגרם שלכם לעבור לאתר האינטרנט היא פשוט להגיד להם מה אתם רוצים שיעשו. שימוש מוגבר בקריאה לפעולה בפוסטים, בפרופיל ובסטורים גורם לקהל להבין שמעבר לדף האינטרנט ייתן להם הנחה מסוימת או ערך מסוים שהם רוצים או חיפשו. סטורי של אינסטגרם מוצג ל-24 שעות בלבד ולכן לאחר הפרסום יכול להיווצר אצל הגולשים פחד החמצה שלא להפסיד את מה שפרסמתם.

7. השתמשו בקידום ממומן

דרך מעולה להבטיח מעבר של גולשים מעמוד האינסטגרם לאתר זה שימוש בקידום ממומן. כדי לבנות קמפיין באינסטגרם צריך לעבוד עם המערכת פרסום של פייסבוק. על מנת לבנות את הקמפיין הנחוץ עבור מה שתרצו לקדם אתם צריכים לבחור היטב את הפוסט לקידום, לבנות את הפוסט בצורה מיטבית עם קריאה לפעולה ולטרגט קהל יעד רלוונטי.

חשוב מאוד לשים לב לגדלים של המדיה אותה תפרסמו בקידום ממומן מוון שגודל תמונה שמתאים לקדם כפוסט תופיע בצורה מתוחה ולא נראית טוב בעין אם תקדמו אותה בסטורי ולכן חייב לעשות התאמות. באופן כללי לפני עבודה עם מערכות פרסום כדאי ללמוד קידום ממומן כדי שהכסף לא ייזרק לפח.

לסיכום

עברנו על הדרכים המרכזיות לייצר כמה שיותר טראפיק לאתר דרך עמוד האינסטגרם. לצד דרכים פופלריות כמו עבודה עם משפיענים וקידום ממומן עברנו גם על דרכים לא פופולריות כמו שימוש נכון בלינק בביו וייצוא הקהל מהסטורי לאתר בחשבונות שכן מתאפשר. הקהל שנמצא בעמוד האינסטגרם שלכם כבר חווה אינטראקציה מסוימת עם המותג ולכן יש לו סיכוי גבוה להפוך להיות לקוח. השתמשו בכל שיטה אפשרית כדי להעביר את הקהל הזה לאתר האינטרנט, תנועה שבסופו של דבר תתורגם למכירות.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בקידום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום ממומן ביוטיוב, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שרת וירטואלי, שירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.