מה זה ab testing? הכלי היעיל והבסיסי ביותר לשיווק מבוסס נתונים

AB TESTING

אחת התשובות המעצבנות ביותר של אנשי שיווק דיגיטלי היא “לא יודע, צריך לבדוק”. למה זה מעצבן? כי אתם באים אליה בשאלות מהותיות כמו – מה יעבוד יותר טוב, רקע אדום או רקע ירוק? כפתור מלבני א כפתור עגול? ותמיד יש להם אותה תשובה – לא יודע צריך לבדוק.

ובכן – הם צודקים (כלומר, הם זה אנחנו, אז ברור שאנחנו צודקים). עולם השיווק הדיגיטלי הולך ונהיה יותר מבוסס נתונים ופחות מבוסס ניחושים כמו עולם הפרסום הישן ולכן כל מי שייתן לכם תשובות נחרצות על נושא מסוים, או שהוא לא אחראי, או שאין לו חשק לבדוק (נורה אדומה!) או שהוא פשוט כבר בדק את זה כל כך הרבה פעמים שכבר יש לו תשובה מוכנה. בכל מקרה, השיווק שלכם חייב להיות מבוסס נתונים וזה מתחיל ב-“איי בי טסטינג” שכמובן, באנגלית נשמע יותר טוב…

מכירים את האגדה שמספרת שאמאזון השקיעו שעות ארוכות של מחקר וניסוי על פני מאות אלפי עסקאות רק כדי לבחור את צבע כתפור הקנייה. ובכן, ייתכן שזו אגדה שהייתה באמת. מה זה אומר? שכפתורי קנייה אמורים להיות בצבע כתום? לא. זה אומר שכפתורי הקנייה של אמזון צריכים להיות בצבע כתום. אבל מה עם הכפתורים, הטקסטים, והתמונות שלכם?
הלוואי ומישהו היה יכול לומר לכם מה המשתמשים שלכם יותר יאהבו בדף המכירה שלכם- רקע כתום בולט או בכלל רקע אפור בהיר? או אולי אתם בכלל מתלבטים איזה תמונה של המוצר שלכם לשים- את זו שרואים את המוצר מקרוב או דווקא תמונה מזווית אחרת? ובכלל איזה גרסה יותר מוצלחת, ובכן… ברוכים הבאים לעידן שבו לא ‘מישהו’, אלא ‘משהו’ יכול ‘לנבא את העתיד’ ולתת לכם תובנות מעניינות ומבוססות בקשר לנכסים הדיגיטליים שלכם וההעדפות של המשתמשים שלכם, והכל במטרה להמיר, להמיר, להמיר- ובכן, ל-‘משהו’ הזה קוראים ab testing, נעים להכיר!

מה זה ab testing? מתי משתמשים ב- ab testing? מה כדאי לבדוק באי בי טסטינג? איך עושים ab testing בצורה טובה שתוביל להמרות? כמה זמן צריך לעשות את הבדיקה? איזה טעויות רוב האנשים עושים כשהם מבצעים אי בי טסטינג?
אז לפני שאתם חושבים איך מייצרים לידים לעסק? או בכלל על שיווק באמצעות תוכן, כדאי שתכירו את הכלי שיתן לכם תובנות מבוססות ויעילות! המומחים של אינסייט חושפים את כל הסודות של עולם הבדיקות!

מה זה ab testing?

שיטת השוואה בין שתי גרסאות של אותו נכס דיגיטלי. איך עושים זאת? מחלקים קהל משתמשים ל- 2 קבוצות. כל קבוצה מקבלת גרסה אחרת לשימוש. על ידי מדידת שיעור הקליקים, שיעור ההמרה או המעורבות אפשר להעריך למעשה את ההשפעה של כל גרסה על הקהל ולקבוע איזו גרסה עדיפה ותייעל את מאמצי השיווק הדיגיטליים.

הסבר על איי בי טסטינג בסרטון קצר:

איזה אלמנטים אפשר לבדוק בבדיקת A/B?

מה לא?! אסטרטגיות תמחור, תמונות, כותרות, צבעים, פריסה, כפתורי קריאה לפעולה ועוד. אנחנו נרצה לזהות את הגרסה שתהדהד עם הקהל ותניב את המטרה השיווקית הרצויה. איזו מטרות שיווקיות אפשריות למשל? שיעור קליקים גבוה יותר, הגדלת מכירות, שיפור המעורבות או שיעורי המרה. במילים אחרות, a/b testing מאפשר לעסקים לקבל החלטות מבוססות הוכחות ונתונים ולהשיג ביצועים טובים יותר תוך הקטנת הסיכון וזאת על מנת לשפר את חווית המשתמש, לחדד אסטרטגיות שיווקיות ולמקסם תוצאות בנוף המקוון בכל הקשור לסחר אלקטרוני, פיתוח מוצרים ועיצוב אתרים.

מתי משתמשים ב- ab testing?

כאשר עסק מעוניין להעריך את האפקטיביות של שינויים בנכסים הדיגיטליים שלו השימוש ב- a/b testing הוא הכרחי. מה זה אומר שינוי בנכסים הדיגיטליים? זה יכול להיות שינוי עיצובי באתר, שינוי שורות נושא של דוא”ל או הטקסט המופיע על לחצני קריאה לפעולה. מה שממש בא לנו לעשות עכשיו זה לתת עוד רשימה ארוכה של דוגמאות שכוללת כל פינה בשיווק והדיגיטל אבל החלטנו לחסוך לכם ונגיד רק שכמעט כל שינוי או שפיור שרוצים לעשות בדיגיטל, אפשר לבדוק קודם ב-A/B טסטינג ולבחור בחירה מושכלת. כמו כן בדיקות A/B שימושיות במיוחד לאופטימיזציה של שיעורי ההמרה, חידוד אסטרטגיות שיווק ושיפור חווית המשתמש.

מה כדאי לבדוק באי בי טסטינג?

בתחום המסחר האלקטרוני, נעשה שימוש תדיר בבדיקות A/B כדי לכוונן את חווית המשתמש ולהגדיל את אחוז ההמרה. אלה הם המרכיבים המרכזיים הנבחנים בעת ביצוע בדיקה בהקשר הזה:

  1. פריסת דף מוצר: איזו פריסה מניעה יותר רכישות? הבדיקה נעשית לגבי התמונות, התיאור ומיקום המוצר ביחס לגרסאות שונות.
  2. אסטרטגיות תמחור: כיצד תמחור, הנחות ומבצעים שונים ישפיעו על התנהגות הלקוחות וההכנסות?
  3. פונקציונליות חיפוש: המטרה היא לשפר את יכולת הגילוי של המוצר ולייעל את חווית הקנייה ולכן נעשת בדיקה לגבי אפשרויות סינון אלגוריתמי חיפוש שונים.
  4. תהליך התשלום: במטרה למזער את נטישת העגלה נדרש תהליך תשלום פשוט, מהיר וברור, אמצעי תשלום מגוונים ואפשרויות משלוח אטרקטיביות. על ידי בדיקות, אפשר להגיע לשילוב המושלם.

איך עושים ab testing בצורה טובה שתוביל להמרות?

שאלת מיליון הדולר- איך לעשות אי בי טסטינג בצורה טובה שתוביל להמרות? המומחים של אינסייט מציעים מספר שלבים בתכנון, בביצוע ובניתוח שעליכם לעבור בדרך בשביל לקבל בדיקות A/B מוצלחות שמניבות תוצאות משמעותיות והמרות, על בסיס ניסיון רב בשטח:

  1. מתחילים מהגדרת יעדים ברורים: ישנן 2 שאלות חשובות שכדאי לענות עליהם לפני שמתחילים: מהן המטרות וההשערות שלכם לפני השקת מבחן A/B? אלו מטרות אפשריות? למשל הגדלת שיעורי ההקלקה, שיפור שיעורי ההמרה או שיפור מעורבות המשתמשים וכו’.
  2. ממשיכים מפילוח הקהל: הדרך לקבל תובנות יעילות בקשר לנתונים דמוגרפיים, אזורים גיאוגרפיים או התנהגויות משתמשים שונות היא להתאם את מבחני ה-A/B שלכם לפלחי קהל ספציפיים.
  3. עקבו אחר מדדי ביצועים: כדי לעקוב אחר ההתקדמות ולזהות חריגות בהתנהגות המשתמש יש לעקוב אחר מדדי ביצועים מרכזיים (KPI) לאורך כל המבחן.
  4. חזרו ובצעו אופטימיזציה: בשביל לייעל את הנכסים לאורך זמן יש להמשיך ולחזור ברציפות על הבדיקות, הממצאים ולשלב את המסקנות באסטרטגיה הדיגיטלית של העסק, והכל תוך כדי המשך בדיקות ותנועה מתמדת לאורך זמן.

העיקרון המרכזי ב-ab testing: פרמטר אחד בכל פעם

הבדיקה הזו נקראת ab testing כי היא מאפשרת לנו להשוות בקלות בין גרסה A לגרסה B בלי להיות מומחי סטטיסטיקה מדופלמים. לשם כך, יש ל- ab testing עיקרון מרכזי חשוב מאד והוא – בדיקת פרמטר אחד בכל פעם. איך נעשה את זה? נכין שתי גרסאות וביניהן רק הבדל אחד, ונבדוק באיזו גרסה הביצועים יותר טובים.

בואו נראה דוגמה לאיי בי טסטינג: נניח ויש לנו מייל אוטומטי שנשלח ללקוחות שהשאירו פרטים במודעת פרסום, ואנחנו רוצים שהמייל הזה יוביל למכירה של מוצר מסוים.
עכשיו אנחנו רוצים ליצור את המייל המושלם ואנחנו מתלבטים לגבי 3 פרמטרים בתוך המייל: שורת הנושא, תמונת המוצר המפיעה במייל ואחוז ההנחה שאנחנו מציעים.
אם נכין שתי גרסאות ששונות אחת מהשנייה בכל שלושת הפרמטרים, איך נדע איזה מהפרמטרים השפיע? אולי יש שילוב טוב יותר?
לכן, מתחילים בשורת הנושא, מריצים את אותו המייל בדיוק עם שתי שורות נושא שונות ובודקים איפה התוצאות יותר טובות. יש לנו מנצח? נשארים עם שורת הנושא הטובה יותר ומשנים רק את תמונת המוצר. יש לנו מנצחת? משאירים את תמונת המוצר הטובה ומשנים רק את אחוז ההנחה. סיימנו לבדוק את הפרמטרים? יש לנו את המייל המושלם.

רק כדי להסביר את החשיבות, אם היינו רוצים לכסות ביעילות את בדיקת כל הקומבינציות של כל שלושת הפרמטרים בבת אחת היינו צריכים להכין 8 מיילים שונים, זה הרבה יותר קשה לעקוב, צריך לשלוח כמות גדולה יותר כדי לקבל תוצאות מהימנות וזה כמובן רק בשלושה פרמטרים, מה יקרה כשנרצה לבדוק 5?

כמה זמן צריך לעשות את הבדיקה של a/b testing?

משך מבחן A/B משתנה ותלוי בסוג הבדיקה. ישנן בדיקות שבתוך מספר ימים בלבד עשויות להניב תוצאות מובהקות וחד משמעיות, ואחרות שידרשו שבועות או אפילו חודשים. מהם הגורמים שעשויים להשפיע על הדבר? גודל המדגם, גודל ההשפעה הצפויה ונפח התנועה. בשביל להבטיח את איכות התוצאות נדרש למצוא איזון בין מהימנות סטטיסטית למשך הבדיקה.

איזה טעויות רוב האנשים עושים כשהם מבצעים אי בי טסטינג?

העדר מיומנות בתחום עלול להכניס את מי שמבצע בדיקות A/B ללא מעט מלכודות אפשריות. המומחים של אינסייט משתפים מניסיונם עם רשימה של מלכודות מהן מומלץ להיזהר:

  • אל תמהרו- בדיקות שמסתיימות בטרם עת או גודל מדגם לא מספק עלולים להוביל למסקנות לא מדויקות. המשפט הנודע ‘החיפזון מהשטן’ מתאים בדיוק לכאן. אל תמהרו, השקיעו בבדיקה איכותית ומספקת.
  • שיעורי המרות זה חשוב אבל לא מספיק- מלבד הנתון של שיעורי המרות החשוב ללא ספק, מומלץ לתת מקום גם לנתונים נוספים שראויים לבדיקה על מנת להבין את התנהגות המשתמש כמו למשל שיעורי יציאה מדף מכירה, משך הביקור בו וכו’.
  • זה לא רק הכמות- נתונים כמותיים שעולים מתוצאות הבדיקה זה נהדר, אבל נתונים אלה יש לשלב עם תובנות איכותיות נוספות העולות מסקרי משתמשים, מראיונות ומבדיקות שמישות הכל על מנת להבין את מניעי המשמשים והעדפותיהם.
  • שמרו על ראש פתוח- לעיתים לבודקים יש נטייה לפרש את תוצאות הבדיקות לפי הדעות הקודמות שלהם והתשובות אותן הן ציפו לקבל. נטייה זו מייתרת את הבדיקה ומונעת את ההטמעה של תוצאות הבדיקות. לכן חשוב לגשת לבדיקות עם ראש פתוח ולתת לתוצאות המתקבלות להנחות את ההחלטות שלכם.

לסיכום

בפעם הבאה כשאתם תוהים איך מייצרים לידים לעסק? או בכלל חושבים על שיווק באמצעות תוכן או עיצוב מודעה בפייסבוק, אל תשכחו להעזר מראש בכלי החשוב! בדיקות A/B מאפשרות לכם לשפר את חווית המשתמש שלכם, לבצע אופטימיזציה של הנכסים הדיגיטליים, ולהניע המרות. על ידי מינוף יעיל של תוצאות בדיקות A/B והימנעות ממלכודות שכיחות, עסקים יכולים לקבל תובנות מבוססות יקרות ערך, אשר יישום נכון שלהן יוביל להצלחה מקוונת. פנו אל המומחים של אינסייט למידע וייעוץ נוסף.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קידום אתר חנות

קידום אתר חנות – כל הדרכים לקדם את האתר שלכם ולמנף אותו להצלחה עסקית

בעולם שבו כולנו קונים הכל בלחיצת כפתור, אתר איקומרס הוא הכלי המרכזי להגדלת המכירות וליצירת קשר ישיר עם הלקוחות שלכם.…

4 טעויות נפוצות בניהול קמפיינים פרסומיים

4 הטעויות הנפוצות בניהול קמפיינים פרסומיים ואיך אפשר למנוע אותן?

ניהול קמפיינים פרסומיים הוא אחד הכלים המרכזיים להצלחת עסקים בעידן הדיגיטלי, אבל בואו נודה באמת – זה לא תמיד קל.…

קידום לוקאלי לעסק שלי

מהם ערוצי השיווק החזקים ביותר לעסקים מקומיים?

הערוצים החזקים ביותר לשיווק עסקים מקומיים כוללים את Google My Business לנראות במפות גוגל, פרסום ממוקד בפייסבוק ואינסטגרם לקהל מקומי,…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה
דילוג לתוכן