Google Shopping יעיף לכם את המכירות באתר לגבהים שלא חלמתם עליהם!

כל מי שמנהל אתר איקומרס צריך להכיר שני ביטויים מכרזיים, "Google Shopping" ו- "רירמקטינג דינאמי בפייסבוק".
למה? כי פשוט קשה מאוד להצליח לקדם את האתר שלנו מבלי לעבוד באסטרטגיה שמשלבת קמפיינים פעילים של גוגל שופינג הידוע גם כ"גוגל קניות" ורימרקטינג פרסונלאי הידוע גם כרימרקטינג דינאמי.

מה כל כך מיוחד בהם?

במשך המון זמן מפרסמים התקשו קידום אתר המסחר שלהם, פשוט לא היו מצליחים להביא תוצאות ללקוחות. מדד ה-ROAS (החזר על השקעה מפרסום) היה תמיד שלילי, כלומר, ההוצאות היו גדולות מהככנסות, עוד לפני שבחנו את עלוית המשלוח התפעול העובדים ועוד..
גוגל ופייסבוק הבינו שצריך לעשות מעשה ופיתחו שתי פלטפורמות מובילות וייחודיות המתאימות בדיוק לאתרי מסחר.

Google Shopping אחראי על ראש המשפך השיווקי ובעל שלוש מטרות עיקריות:

הגדלת מכירות באתר

כאשר גולש מחפש מוצר מסוים ומקבל מודעה ברשת החיפוש של גוגל, הוא לא יודע איך המוצר נראה, כמה הוא עולה ולאיזה מותג הוא שייך.
לא כי המקדם עשה עבודה לא טובה, אלא בגלל שגוגל רשת חיפוש פשוט לא מתאימה לקידום מוצרים.
לדוגמא: חיפשנו מגף בלנסטון 585

המודעה שקיבלנו אמנם מראה לנו בלנסטון, אבל לא ממוקדת לדגם שאנחנו רוצים, וגם אם כן – איך נדע מה המחיר?
הגולש הסביר ילחץ על המודעה ויכנס לאתר. אם המחיר סביר ותנאי המשלוח טובים הוא אולי יבצע רכישה, אבל אם המחיר לא מתאים או שהייתה לו הפרעה כזו או אחרת, הוא ינטוש את האתר וילך לעיסוקיו (או לרכוש במקום אחר).
הגולש כנראה לא יזכור אותנו והמפרסם שילם לגוגל כמה שקלים טובים על הקליק.

בגוגל שופינג מהמודעה נראית אחרת, ופועלת כסנן אוטומטי לקליקים לא רוציים.
לדוגמא: חיפשנו מגף בלנסטון 585:

המודעות שקיבלנו תואמות לחיפוש שלנו, ועכשיו עלינו לבחור על סמך המותג, המחיר והמשלוח לאיזה אתר נרצה להיכנס. במצב זה, ככל הנראה, תהיה הלימה גבוהה יותר בין החיפוש שלנו למוצר שנראה באתר. לכן אחוז ההקלקה יירד (כי מנענו מלקוחות לא רצויים ללחוץ סתם על המודעה) ואחוז ההמרה/רכישה יעלה (כי הכנסנו גולשים רלוונטים).

הגדלת המודעות למותג

קמפיין גוגל שופינג מוצג בראש תוצאות החיפוש. מחקרים של גוגל מראים כי לקוחות ככל הנראה ישימו לב לשם המותג אליו הם נכנסים עוד לפני הלחיצה. כך גם נקבל יותר חשיפות למותג וגם נגדיל את אפקט הביטחון של הגולש הסופי במותג שלנו. הרי ההנחה היא שאם גוגל דירג גבוה וחשף ראש הדף את המוצר שלנו כנראה האתר שלנו שווה משהו.

הזנה של קמפיין הרימרקטינג הדינאמי

קניות בגוגל מניעות תנועה לאתר. לא כל גולש קצה שמגיע לאתר אכן רוכש, וזה מובן.
לא כל אתר שנכנס אליו מיד נרכוש. פה נכנס תפקידו של הרימרקטינג הדינאמי של פייסבוק.

רימרקטינג דינאמי אחראי על הפיכת תנועה הגולשים באתר למכירות:

לקוח שנכנס אלינו דרך גוגל כנראה לחץ על מודעה ועלה לנו כסף.
כל הלקוחות שנכנסים אלינו מגוגל שופינג "מזינים" את קמפיין הרימרקטינג הדינאמי שלנו. הקהלים "יצבעו" ברשימות שונות ונפנה אליהם במדויק על פי המוצר אותו הם חיפשו, הוסיפו לסל ולא רכשו (להמלצה על הקהלים שכדאי לבנות בגוגל לרימרקטינג).

איזה קהלים ניתן ומומלץ לטרגט ברימרקטינג דינאמי בפייסבוק?

ראו מוצר > הכניסו לסל קניות > לא רכשו – ב 60 יום אחרונים

הוסיפו לסל קניות > לא רכשו – ב 14 ימים אחרונים

איך נראת מודעת רימרקטינג דינאמי בפייסבוק: (מוצרים רק המוצרים שצפינו בהם)

מה העיקרון שמסתתר מאחורי רימרקטינג דינאמי בפייסבוק?

גולשים נכנסים אלינו לאתר ממגוון אפיקים, חלקם ממומנים וחלקם אורגנים.
אבל מה שבטוח הוא שרובם פשוט לא קונים בפעם הראשונה או השניה שנכנסו לאתר.
הרימרקטינג הדינאמי "מפרק" את תנועה הגולשים באתר למגוון התנהגויות שונות ואנחנו הפרסמים שולטים מה הגולש יראה פייסבוק לאחר שיצא מהתא.
כך שלדוגמא, גולש נכנס לאתר דרך גוגל > ראה שני מוצרים שאהב > הוספיף אותם לעגלה > הדעה שלו הוסחה והוא שכח את המוצרים בעגלת הקניות.
הריממקטינג הדינאמי יאתר את שני המוצרים ובפעם הבאה שהגולש ייכנס לפייסבוק או לאינסטגרם הוא יראה מודעה שתציג לו בדיוק את שני המוצרים שהוא שכח בעגלת הקניות, ותציע לו שובר קטן בשביל להשלים את ההזמנה.

לסיכום, אתרי איקומרס חייבים לעבוד עם שני קמפיינים מיוחדים.
אחד מניע תנועה לאתר (גוגל שופינג) והשני הופך את התנועה למכירות (רימרקטינג דינאמי).

אסף ולר.

רוצים לשוחח עם המומחים של אינסייט?

השאירו פרטים כאן