כבר מזמן לא רק תמונות של אוכל – אינסטגרם ככלי שיווקי לעסק  שלך

עם מעל  לשני מיליארד משתמשים בחודש, חיבור לאחת מחמש ענקיות הטכנולוגיה העולמיות, פיצ'רים מתקדמים שמתחדשים כל הזמן ופלטפורמה שמותאמת במיוחד לטלפון וזמינה בכל רגע – אינסטגרם הפכה לכלי שיווקי פרקטי מאד לעסקים בכל גודל.

אינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בישראל, אך מעבר להיותה רשת פופולרית מאד, היא ממקדת בדיוק את קהל הגילאים הקלאסי לפרסום ושיווק עסקים. ובשילוב עם האחות הגדולה "פייסבוק" נוצר פה כיסוי של חלק הארי ממשתמשי הרשתות החברתיות בישראל שהם בעלי כוח קנייה אמיתי, ולא רק צרכני בידור חינמי וטרנדים.

נדידת הדורות – אינסטגרם נמצאת כרגע בדיוק במקום הנכון

ברשתות החברתיות חל תהליך שאפשר לקרוא לו "נדידת הדורות" בו רשתות מסוימות מזוהות יותר עם קהל מדור מסוים.

למרות שברור שעם כמויות משתמשים אסטרונומיות של 2 מיליארד משתמשים חודשיים (עולמי) באינסטגרם ומספר אף גדול מזה בפייסבוק. יש בכל מקום הכל מהכל. ובכל זאת, ישנם מאפיינים ייחודיים לכל רשת ומהבחינה הזאת אינסטגרם נמצאת בדיוק במקום הנכון.

את הטרנד העולמי של רשתות חברתיות התחילה פייסבוק. אל תטעו, היא לא הייתה הרשת החברתית הראשונה, אבל היא זו שהובילה לפריצה הגדולה של התחום.

בשנים הראשונות, פייסבוק הייתה רשת של צעירים בלבד, ממש כמו הממשקים שקדמו לה למשל מיי ספייס (מי עוד זוכר את זה בכלל?) או הצ'אט של ICQ (לדינוזאורים בלבד…).

לאט לאט הרשת הפכה להיות רשת חברתית של כולם. לכאורה דבר טוב, אך בפועל הדור הצעיר לא רצה להיות באותה רשת עם ההורים (והיום גם עם הסבתא…) וחיפשו פתרון.

אז באה אינסטגרם.

עם ממשק שמדגיש את הצד הויזואלי, תמיכה בעיקר בפלטפורמה של טלפון חכם ובשורה חדשה, הצעירים נהרו לאינסטגרם.

זה כמובן לא נגמר שם, כי הצעירים ההם גדלו, והילדים שלהם (דור הילדים של ימינו) מחפשים את אותם הפתרונות בטיקטוק, סנאפצ'אט, זומרנג ודומיהם.

אז אם אתם עוד חושבים שאינסטגרם זו רשת של ילדים, הגיע הזמן להתעורר, הילדים האלה גדלו, ואלה ההורים ודור הביניים של היום, או במילים אחרות – קהל הלקוחות העיקרי של רוב העסקים ונותני השירות בארץ!

אינסטגרם נכבשת ובכך הופכת למפלצת של רשתות חברתיות

ברגע שאינסטגרם צברה פופולריות, קרה לה מה שקורה לחברות דיגיטל וטכנולוגיה רבות שמצליחות "מידי". אחת הענקיות קונה אותן…

ענקיות הטכנולוגיה, למי שלא מכיר הן: אפל, אמזון, מיקרוסופט, פייסבוק וגוגל.

שמות שכל אחד מכיר ולכל אחת מהן תחום התמחות מרכזי ונגיעה בתחומים רבים אחרים.

הרכישה של אינסטגרם על ידי פייסבוק הפכה בעצם את פייסבוק, שכיום בכלל נקראת "תאגיד מטה" לשולטת כמעט בלעדית בתחום הרשתות החברתיות. כן, למרות טיקטוק, טוויטר וסנאפ צ'אט. במיוחד בארץ.

אבל חוץ מהשליטה הבלתי מעורערת בשוק, המיזוג הזה אפשר להשתמש במערכת הפרסום וההפצה המתוחכמת של פייסבוק כדי לפרסם באינסטגרם, מה שהפך את אינסטגרם לכלי עסקי חזק עוד יותר.

שיווק באינסטגרם ופרסום באינסטגרם – גם בצורה ישירה וגם בצורה עקיפה

פרסום באינסטגרם יכול למשוך לקוחות פוטנציאלים ולייצר קהילת עוקבים לעסק שלך! ישנם היום כלים רבים ליצור תוכן משמעותי ואיכותי שיגיע לכמה שיותר אנשים שירצו להמשיך לעקוב אחריך. העוקבים האלה הם בעצם הקהילה, ודרך התכנים הקהילה מהווה פוטנציאל עצום להפוך אנשים מעוקבים ללקוחות בעסק בצורה ישירה או עקיפה.

מה הכוונה בצורה עקיפה? חלק מהעוקבים של עסק באינסטגרם הופכים בהמשך ללקוחות לא מתוך מודעה ישירה באינסטגרם הקוראת להם לקנות או ליצור קשר, אלא בכלל מתוך חשיפה לעסק במקום אחר – גוגל, רדיו, כתבה ממומנת ועוד, אך ההיכרות עם העסק מתוך החברות בקהילה, היא זו שעשתה את ההבדל עבורם.

הכוח של אינסטגרם הוא לא רק ביצירת לידים ולקוחות באופן ישיר (גם זה) אלא גם בזכות יצירת הקהילה, בניית המותג וביסוס מערכת יחסים דיגיטלית לאורך זמן.

אצלנו באינסייט פתרונות שיווק מאמינים שאינסטגרם הוא הדרך המושלמת לגרום ללקוח שלכם לחוש את העסק שלכם – את האווירה, את המסרים ה"ווייב", המוצרים, השירותים ועוד.

תמונה שווה אלף מילים? באינסטגרם אפילו יותר.

אינסטגרם היא פלטפורמה הבנויה על מנת לתת תחושה ויזואלית עמוקה של המותג והמטרות שלו.

האתגר האמיתי הוא גם להעביר את החזון והמטרות של העסק שלכם דרך תמונה אחד שתדבר ללקוחות שלכם, וגם ליצור רצף של תמונות ומסרים כאלה שיתחברו לתמונה שלמה ומלאה המעבירה בצורה הטובה ביותר אתכם ואת העסק שלכם.

איך עושים את זה?

או שלומדים המון, או שפונים למומחים.

בשביל זה אנחנו פה.

חיבור עם פייסבוק כדי להגדיל את הקהל הפוטנציאלי

מכיוון ששתי הפלטפורמות היום נמצאות תחת אותה חברה, ניתן לחבר בין החשבונות, ולקשר דף עסקי ופרופיל פרטי בפייסבוק לפרופיל באינסטגרם, ובכך להפיץ את התוכן שלכם ולהגיע ליותר אנשים בלי לעבוד יותר.

חשוב לדעת כי גולשים רבים "נעים" בין האינסטגרם לפייסבוק ושואבים השראה מהתמונות באינסטגרם והתוכן בפייסבוק.

ולכן חשוב שהתכנים "ידברו" באותה השפה השיווקית וימצאו חן בעיני קהל היעד שלך, לפעמים דרושה התאמה מסוימת בתכנים בין פייסבוק ואינסטגרם. למשל, טקסטים המכילים קישורים לא יעבדו באינסטגרם, תמונות מוצגות מעט אחרת, ישנם פיצ'רים שונים ועוד, אבל ככלל, יש לשמור על אחידות גם בשפה העיצובית וגם בקו המסרים כדי לוודא שלא משנה איפה הלקוחות שלכם רואים אתכם, הם רואים את אותו העסק.

עם לייקים לאינסטגם לא הולכים לקניות – אבל זאת התחלה טובה

לייקים ועוקבים לאינסטגרם שלכם, כבעלי עסקים, אולי לא נראים לכם כמו מטרה חשובה.

אבל תתפלאו, זאת אבן הדרך הראשונה שלכם ביצירת קהילת עוקבים משמעותית רק כך תוכלו בסוף להיות עסק מוביל דעת קהל ומומחה בתחומו.

לקוחות אוהבים לרכוש אצל עסקים שהם מרגישים אצלם "בידיים טובות" ואין ידיים יותר טובות מעסקים שהרבה אנשים עוקבים אחריהם ו"מקשיבים" להם.

במידה והעסק שלכם דוגל בויזואלית מרשימה, כמו ענפי המזון, האדריכלות, האומנות ועוד, לאינסטגרם יש משמעות רבה לשיח איכותי עם קהל היעד.

פרסום ממומן באינסטגרם

באינסייט פתרונות שיווק אנחנו יודעים כיצד לרתום את הכוח של פרסום ממומן באינסטגרם כדרך ייחודית להגיע לקהל לקוחות פונטציאלי בדרך ויזואלית שתמשוך אותו להתחבר לעסק שלכם, ותחשוף אותו לאספקטים מיוחדים במותג שבניתם.

מיקוד הפוסטים לקהלי יעד רלוונטים יכול להגדיל משמעותית את כמות העוקבים ולתרום לאיתנות העסק והמותג בתוך זמן  קצר.

ככל שתשקיעו יותר בגרפיקה ותעצבו את הפוסטים והמסרים כך קהל היעד יחוש כי מדובר בעסק רציני וגדול, השקיעו בכך!

לדגומא, משרד אדריכלים הרוצה להשיק פרויקטים חדשים וקהל היעד שלו הוא העשירון העליון.

ניתן להניח כי קהל היעד המבוקש יבצע "שופינג" באינטרנט עד שימצא אתר אינטרנט (של אדריכל) שהעבודות שלו מצאו חן בעיניו.

איכות הצילום, ההשקעה בפוטושופ, הרעיון שמאחורי התמונה והתוכן שלצידה יהיו מעלי אפקט מכריע על החלטתו של הלקוח הפוטנציאלי מהעשירון העליון.

שהיא כמובן, האם להשאיר פרטים או לא.

זכרו, עמוד האינסטגרם שלכם משליך באופן ישיר על איכותו של העסק שלכם.

עמוד אשר מנוהל בצורה מסודרת ומכבדת משפיע מאוד על נראות העסק כלפי חוץ!

רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם

פרסום באינסטגרם