לוח המודעות הגדול בעולם – האם העסק שלך צריך קמפיין פרסום ממומן בגוגל? יש לכך רק תשובה אחת נכונה.

גוגל מחזיקה במנוע החיפוש בפופולרי ביותר בעולם עם שליטה אבסולוטית בשוק, ברמה של מונופול – מעל ל 90% מהחיפושים ברשת עוברים דרך גוגל, כאשר המקום השני ברשימה תופס נפח של פחות משלושה אחוז. זה הופך את גוגל לא רק למנוע החיפוש הגדול בעולם, אלא גם ללוח המודעות הגדול בעולם, בפער.

לבעלי עסקים בכל צורה וגודל יש אפשרות לתפוס את חלקם בלוח המודעות הענקי הזה, עם פרסום ממומן בגוגל. המשפט – אם אתה לא שם אתה לא קיים מעולם לא היה כל כך נכון.

פרסום בגוגל ושיווק בגוגל לעסקים – הבסיס

פרסום בגוגל נחשב כדרך המהירה והיעילה ביותר להגיע ללקוחות שלך על פי מה שהם מחפשים !

או במילים אחרות, זו הדרך הטובה ביותר, לגרום ללקוחות שצריכים מוצר או שירות שאתה מציע – למצוא אותך.

הדיוק הזה, הוא חלק בסיסי בהבנה של הכוח האדיר בפרסום בגוגל – הפרסומת מופיעה לפי מילות חיפוש, כלומר, עבור קהל רלוונטי בלבד. עוד ניגע בזה בהרחבה במאמר זה.

קידום אתרים על בסיס פרסום מקוון בשיטת PPC (תשלום לכל קליק) מתבצע על ידי הפלטפורמה של גוגל הנקראת גוגל אדס Google Ads (או בשמה הקודם גוגל אדוורדס Google AdWords).

מומחי הקידום והשיווק שלנו באינסייט פתרונות שיווק ממליצים על פרסום בגוגל כמעט לכל בעלי העסקים, כחלק מאסטרטגיית שיווק מקיפה יותר המותאמת אישית לכל עסק. ולמרות שיש שוני מהותי בין העסקים, הגודל העצום של גוגל, העובדה שהכל (באמת הכל) עובר היום דרך מנועי החיפוש, ושאנחנו הופכים להיות עולם גלובלי יותר, טכנולוגי יותר, מודע יותר ומהיר יותר, השימוש בגוגל אדס מתאים כמעט לכל עסק.

זה לא אומר שכל עסק יפרסם באותה צורה ויקבל את אותן תוצאות. יש מאפיינים שונים לכל מוצר ולכל תחום. ישנם למשל ענפי שוק בהם התחרות היא גבוהה ולכן עלויות הפרסום עלולות להיות גבוהות יותר, ומנגד תחומים בהם התחרות נמוכה אך כך גם תעבורת הגולשים ואז התוצאות אולי יהיו זולות אך מעטות יותר. מציאת דרך המלך בין שני מצבי קצה אלה היא מהות אומנות הפרסום בגוגל, ותמצית תפקידו של המקדם – להציע את אסטרטגיית הפרסום היעילה ביותר עבורך.

האם אפשר לפרסם "לא נכון" בגוגל?

ישנן אמרות ותיקות בסגנון של "אין פרסום רע" או "לא משנה מה אמרו עליי, העיקר שאייתו נכון את השם שלי".

האמרות האלה (אמרות אמיתיות שהפכו לפתגמים), מביעות את המהות המרכזית של הפרסום – להגיע לכמה שיותר עיניים.

בעולם של היום, הקונספט הזה אפילו יותר חשוב, בגלל שכמות הפרסומות בה נתקל אדם ממוצע מידי יום עלתה משמעותית עם כניסת האינטרנט לחיינו וממשיכה לעלות בכל יום, כדאיות הפרסום מתבססת על סטטיסטיקה של מספרים גדולים. לשם כך – עלנו להגיע למספרים הגדולים. כלומר – שכמה שיותר אנשים יראו את הפרסומת שלנו.

רגע, תיקון – כמה שיותר אנשים רלוונטיים!

זו תפיסה חדשה יחסית בעולם הפרסום להמונים, היכולת לפנות לקהל גדול וגם רלוונטי, ולא להיאלץ לבחור בין השניים.

פעמים רבות כאשר פונים אלינו לקוחות לקליניקה שיווקית אנחנו מזהים כי הקמפיינים הקיימים בנויים בצורה לא נכונה ולכן לא מגיעים למספיק קהל רלוונטי. חלק מהאתגר הוא שהקמפיינים עלולים להשתנות ברמה היומית, עם מספר רב של פרמטרים שעלולים להשפיע, החל ממתחרה שנכנס לתמונה ועד מגיפה עולמית או מלחמה בצד השני של העולם. בדיוק לשם כך יש לעקוב אחר הקמפיינים ברמה היומית!

כך נכון גם לעשות בכל פלטפורמות הפרסום האחרות.

פרסום בגוגל אדס  (Google Ads)

גוגל אדס הוא כלי לפרסום מתקדם בגוגל.

השיווק באינטרנט הופך עם השנים לתחרותי יותר ויותר ופרסום בגוגל הופך לכלי המרכזי להגיע לכמות לקוחות גדולה בדרך המהירה ביותר.

אנשי שיווק מיומנים משתמשים בביטויים מדויקים ככל הניתן על מנת לנסות ו"ללכוד" גולשים המחפשים את השירות שבית העסק מציע.

כמעט בכל אסטרטגיית עבודה שאנחנו בונים גוגל אדס הוא הכלי המרכזי, המדיד והאמין ביותר איתו אנחנו מתחילים לעבוד.

כאשר מקדמים בגוגל דנים באיזו אסטרטגיה עליהם לנהל את הקמפיין כמעט תמיד עולה השאלה: "האם קיים צורך לשירות / מוצר שאני מקדם? או שצריך לעורר צורך בקרב קהל היעד?"

בהנחה וקיים צורך וישנם חיפושים יזומים לביטויים רלוונטיים, פרסום בגוגל הוא הדרך הנכונה ביותר, ועם זאת, לא נכון היום לבסס את כל הפרסום על פלטפורמה אחת בלבד, ובדרך כלל נשלב לפחות פרסום ממומן ברשתות החברתיות או על ידי כתבות ממומנות בנוסף לפרסום בגוגל.

קידום אתרים בגוגל – ממומן

חשוב לדעת, הלקוחות שמחפשים שירותים או מוצרים בגוגל הם לקוחות בעלי "בשלות קניה גבוהה". כלומר, מוכנים ורוצים לקבל את השירות שלכם.

תחשבו רגע על עצמכם, שאתם מחפשים משהו בגוגל, אתם כבר יודעים מה אתם רוצים.

כל מה שצריך לעשות זה להציע לכם את השירות הנכון ואתם כבר תרכשו.

בדיוק בשלב הזה אנחנו נכנסים לתמונה עם שיווק בגוגל: כותבים את הטקסט הנכון ובצורה הנכונה, מגדירים נכון את הטריגרים ומילות החיפוש, כך שכל מה שהלקוחות שלכם יצטרכו לעשות זה לבחור נכון ולרכוש ממכם .

אם המטרה שלכם היא להגיע ללקוחות מהר ולמשוך אותם לתוך האתר, פרסום בגוגל זאת הדרך הטובה ביותר.

איך קידום ממומן בגוגל עובד?

הקידום הממומן בגוגל הוא פרסום עם תשלום מבוסס תוצאה בשיטת PPC ראשי תיבות של Pay Per Click כלומר, התשלום הוא עבור כל לחיצה על המודעה שלך. לא לחצו? לא שילמת, גם אם ראו את המודעה מיליון איש!

לשם כך, יש לנו 3 מרכיבים חשובים בקמפיין גוגל –

מילות מפתח – מילות המפתח קובעות מיהו קהל היעד שיראה את המודעה. בניגוד לפרסום "ישן" כמו פרסום בעיתון או ברדיו, אנחנו לא מציגים את המודעה בצורה אקראית בחלון זמן מסוים, אלא מנסים להציג את המודעה רק לקהל רלוונטי, מציאת הקהל הרלוונטי נעשה על ידי הגדרה של מילות מפתח אותן מחפש הקהל במנוע החיפוש.

לדוגמה – נניח שאנחנו וטרינר בפתח תקווה. אנחנו נרצה להגדיר בקמפיין מילות חיפוש אותן מקלידים אנשים באזור פתח תקווה המחפשים וטרינר. זה יתחיל מהמובן מאליו עם מילים כמו – וטרינר בפתח תקווה, רופא חיות בפתח תקווה, מרפאה וטרינרית, טיפול בחיות וכו'. אבל אם זה היה כל כך פשוט, לא הייתם צריכים אותנו… אחרי המילים הבנאליות, עליהן יש תחרות גבוהה, נרצה למצוא את כל המחפשים העקיפים, למשל עם מילות חיפוש כמו: האם כלבים יכולים להתייבש, איפה מעקרים חתולים, מה זה שבב לכלב, האם כלבים חייבים חיסון כלבת וכו'.

מחקר מילות המפתח מצריך ידע ניסיון, שימוש בכלי מחקר שונים וגם לא מעט יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, אך זהו הבסיס להצלחה בפרסום בגוגל.

מודעה סוחפת – אחרי שהגדרנו את קהל היעד, יש לכתוב מודעה שתמשוך את העין. זה לא פשוט, מפני שגוגל מאד מגבילים אותנו עם מספר התווים במודעה, וכל המודעות מופיעות בעיצוב זהה. כלומר – הדרך שלנו לבלוט היא בהעברת מסר מדויק, קצר, מושך את העין ומסקרן במספר מצומצם של מילים. במילים אחרות – קופירייטינג.

למשל – אפשר לשעמם את הקוראים עם "מרפאה וטרינרית בפתח תקווה, שעות פתיחה 8-16", אבל אפשר גם להבין שמי שמחפש וטרינר כנראה נמצא במצוקה מסוימת וצריך לעזור לחיית מחמד שהיא קרוב לוודאי אחד החברים הקרובים שלו: "המלאך השומר של חיות המחמד. אנחנו נעשה הכל בשביל חיית המחמד שלך – מרפאה וטרינרית מכל הלב בשביל החבר הכי טוב שלך". תהיו בטוחים שהמודעה הזו תבלוט בין כל המודעות בסגנון "ד"ר חתול כלבני, מרפאה וטרינרית בפתח תקווה".

דף מטרה – כבר אמרנו שהפרסום בגוגל הוא מבוסס תוצאה, והתוצאה היא קליק על המודעה. הקליק הזה אמור להוביל את הלקוח אל דף כלשהו באינטרנט. לשם כך, אנחנו צריכים שיהיה לנו דף כזה.

זה יכול להיות אתר, זה יכול להיות דף נחיתה, ובמקרים מסוימים זה יכול להיות דף של רשת חברתית, אבל זה ממש לא מומלץ.

למי שלא מכיר – דף נחיתה הוא דף אינטרנטי, שיכול לעמוד בפני עצמו (כלומר לא כחלק מאתר שלם) שדרכו ניתן לעשות פעולה כמו להשאיר פרטים, ליצור קשר, לקבוע פגישה ועוד.

בהתאם למטרה של המודעה, אנחנו נבחר לאיזה דף לשלוח את הגולשים. במידה ואנחנו שולחים אותם לאתר שלנו, כלל לא בטוח שדף הבית הוא הדף הנכון, לעתים דף צור קשר, או דפי מוצר בתוך האתר יהיו הדפים הנכונים יותר.

זה אם כן, בקיצור רב, דרך הפעולה של קמפיין פרסום בגוגל אדס, קמפיין בשיטת PPC (עכשיו אתם כבר יודעים מה זה 😊 ) המכיל מודעה, הפונה לקהל יעד ומובילה לדף מטרה.

חשוב לציין שיש עוד פרמטרים רבים שיש לקבוע, אסטרטגיות רבות ליישם ותהליך של אופטימיזציה ושיפור מתמיד, פתרון בעיות, ושימוש נכון במידע הנצבר.

קהל, מודעה ודף מטרה הם באמת רק הבסיס.

פרסום ממומן בגוגל – למה אני צריך את זה?

בשלב הזה כבר די ברור למה העסק שלכם צריך להיות בגוגל. כבר דיברנו על השליטה של גוגל בשוק, וגם על העובדה שהכל עובר היום דרך מנועי החיפוש.

ועדיין, עסקים רבים לא מבינים למה עליהם לבחור בפרסום ממומן בגוגל, כשבאופן תיאורטי, אפשר להופיע בגוגל בחינם.

הרי רק התוצאות הראשונות הן מודעות ממומנות.

ובכן, יש לכך מספר סיבות:

  1. קידום אורגני בגוגל זה תהליך ארוך מורכב ולא יציב – קידום אורגני הוא הדרך שלך להופיע בתוצאות החיפוש בצורה אורגנית, "טבעית", בלי לשלם לגוגל כסף. אבל, כדי להגיע לדפים רלוונטיים, יש להיכנס לתהליך של קידום אורגני שלוקח זמן, וגם לא מעט השקעה, והכי גרוע – הוא לא יציב. שינוי באלגוריתם החיפוש (קורה כל הזמן), או התעוררות בשוק שגורמת גם למתחרים לקדם את האתר שלהם – והאתר שלך כבר לא במקום הראשון.
  2. אף אחד לא מחפש תוצאות בדף 17 בגוגל. זה פשוט לא קורה.
  3. קשה לקדם אורגני את כל המילים הרלוונטיות – גם אם הצלחנו להתברג במקום טוב בחיפוש האורגני, זה תמיד יהיה רק על מילים וביטויים בודדים, ולא על כל הביטויים הרלוונטיים. בפרסום הממומן לעומת זאת נוכל להוסיף כמה ביטויים שנרצה.
  4. שליטה בכמות התנועה – בפרסום ממומן בגוגל, כאשר הקמפיין מוצלח, אפשר להגדיל תקציב ובכך להגדיל את כמות הלקוחות שמגיעים מהקמפיין הזה. בקידום אורגני, אין לך שום יכולת להגדיל את התנועה לאתר.
  5. מידע – מערכת הפרסום של גוגל מעניקה לך מידע סטטיסטי ונתונים רבים שיכולים לעזור לך להמשיך לפרסם בצורה יעילה יותר, להכיר טוב יותר את הקהל שלך, ואפילו לפרסם מחדש רק למי שביצע פעולה כלשהי (רימרקטינג). בקידום אורגני תקבל הרבה פחות מידע.
  6. אפילו לא חייבים אתר. בשיווק ממומן בגוגל אפשר להפנות גולשים לדף נחיתה, אפילו אם הוא לא נמצא בתוך אתר. מצד שני קשה מאד לקדם באופן אורגני דף נחיתה.

ישנן כמובן עוד סיבות רבות מדוע כדאי להכניס את הפרסום הממומן בגוגל לתוך מערך השיווק של העסק, ואנחנו ממליצים לכם בחום, אם הנושא לא ברור לכם עד הסוף – לכו להתייעץ עם מומחים בתחום (הרשו לנו להמליץ לכם על… עצמנו!).

"יש לי חוות קקטוסים במערה בכניסה לקריית שמונה, האם שיווק בגוגל מתאים לי?"

אנחנו נתקלם שוב ושוב בשאלות מהסוג הזה. שאלות שעיקרן הוא "האם הפרסום בגוגל מתאים לעסק שלי?"

התשובה בדרך כלל היא כן. אבל אנחנו בכל זאת ננסה להסביר את הנושא קצת יותר…

אחת החלוקות שיש בעולם הפרסום היא החלוקה בין מוצרי צורך (Need), שאלו מוצרים שאתה צריך (או רוצה לצורך העניין) ובאופן יזום מחפש אותם. לבין מוצרי תשוקה (Passion) שאלו מוצרים שלא חשבת לחפש באופן יזום, אבל משנתקלת בהם, מתעורר בך חשק לקנות אותם.

ניתן כמה דוגמאות:

מוצרים של צורך: אינסטלטור, מורה פרטי, פילטר למזגן, וטרינר. יש בעיה או צורך עכשיו, ואנחנו יוצאים לחפש פתרון.

מוצרים של תשוקה – קורס ברמנים, מתקן לסבון בצורת גולגולת, חולצה עם הדפס של אבי ביטר. זה לא צורך, אף אחד לא מתעורר בבוקר ואומר לעצמו "היום אני חייב ללכת להפקיד את הצ'ק, לעשות קניות בסופר ולהזמין חולצה עם הדפס של אבי ביטר". מצד שני, אם נתקלתם במקרה בפרסום של חולצה עם הדפס של אבי ביטר, מי יכול לומר לזה לא?

נהוג לחלק בגסות את שתי הנישות האלה למנועי חיפוש ורשתות חברתיות – מוצרי צורך לגוגל, מוצרי תשוקה לרשתות החברתיות.

פשוט נכון? לא בדיוק.

כי יש מעט מאד מוצרים שהם בצורה מובהקת רק מוצר תשוקה. האינסטלטור למשל הוא מוצר צורך מובהק, אבל אם נבדוק את מוצרי התשוקה נגלה שפעמים רבות עומד מאחוריהם גם צורך.

ניקח למשל את הדוגמה בכותרת הפרק. אף אחד לא מחפש חוות קקטוסים. אבל אנשים כן חפשים "אטרקציות בקריית שמונה". וככה המוצר שלנו הפך ממוצר תשוקה (נניח…) למוצר צורך.

בצורה דומה, אנשים מחפשים:

"עיצוב לחדר אמבטיה לילדים" – מתקן לסבון בצורת גולגולת

"מה כדאי לעשות עם כספי הפיקדון הצבאי?" – קורס ברמנים

או "מתנה למי שכבר יש לו הכל" – חולצה עם הדפס של אבי ביטר כמובן…

ולכן, לפני שקופצים למסקנה שהמוצר או השירות שלכם הוא לא משהו שאנשים מחפשים, כדאי להעמיק ולשאול האם המוצר שלכם הוא פתרון לבעיה שיש לאנשים, גם אם הם לא יודעים לחפש ספציפית את המוצר שלכם (בינתיים, נדאג גם לזה).

כשחוקרים לעומק מגלים שהפרסום בגוגל באמת מתאים לרוב הגדול של העסקים.

עשה ואל תעשה בקידום בגוגל. טוב נו, בעיקר אל תעשה…

אנחנו מאד ממליצים לכם לפרסם בגוגל, ואנחנו גם מאד מליצים לכם לעשות את זה עם אנשי מקצוע ממומחים. זה מקצוע, ואם אתם בעלי עסקים, אז כבר יש לכם מקצוע.

אבל אם אתם בכל זאת מהסוג המוכשר שרוצה ומצליח לעשות הכל לבד, הנה כמה טעויות נפוצות שאנחנו נתקלים בהן המון.

למה אנחנו שליליים ולא פשוט אומרים לכם מה כן?

כי במקרה של פרסום בגוגל, הרבה יותר קשה להבין מה עושים לא בסדר, מאשר להבין מה כן לעשות.

אז הנה הטעויות הנפוצות בפרסום בגוגל אדס:

ביטויי מפתח שלא פותחים כלום – כמו שאמרנו קודם, אם העבודה על מילות המפתח לא מספיק טובה, אז המודעה שלכם לא תוצג לקהל רלוונטי, או לא תוצג מספיק או בכלל. מילות מפתח וביטויי מפתח הם תוצאה של מחקר, ניסיון, בדיקות וחשיבה יצירתית. העובדה שאתם מעולים בתחום הידע שלכם, עדיין לא אומרת שאתם מבינים כהלכה את נושא מילות וביטויי המפתח.

לא ממקדים את הקהל בעזרת שלילת מילות מפתח – מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לנו גם לשלול מילות מפתח. כלומר להגדיר מילים שאם הן הופיעו בחיפוש אז המודעה לא תופיע. למשל, אם הביקור בחוות הקקטוסים שלנו הוא ביקור בתשלום. ואנשים מחפשים "אטרקציות בקריית שמונה בחינם", אם לא שללנו את "בחינם" המודעה תקפוץ, הם ילחצו, אנחנו נשלם על הקליק אבל הם לא יבואו. הם מחפשים בחינם. לכן, שלילת מילות מפתח מאפשרת לנו למקד את הקהל ולחסוך המון קליקים לא רלוונטיים שעולים לנו כסף רב.

ניסוח מודעות "צולע" – יש לנו זמן ממש קצר להתבלט, מבין 3-5 מודעות שנראות אותו הדבר, לכן המודעה שלנו צריכה להיות חדה כמו קקטוס סקסית כמו… (אל תגידו אבי ביטר!). בקיצור, חדה, מדויקת, מושכת תשומת לב ומשכנעת. פעמים רבות, לא רק שהיא לא כל הדברים האלה, אלא היא מכילה שגיאות כתיב, משפטים עם תחביר לא הגיוני, קיצורים לא מובנים ועוד. זה לא עובד.

לא מבצעים אופטימיזציה – קמפיין ממומן בגוגל זו לא עבודה של "זבנג וגמרנו". צריך לתחזק את הקמפיין כמעט ברמה היומיומית, במיוחד בתקופה הראשונה שלו – להסיר מילות מפתח לא ממירות, להוסיף מילות מפתח אחרות, לעשות בדיקות על ניסוחים שונים, על הקהל, על דף המטרה ועוד פעולות שיהפכו את הקמפיין לרווחי יותר. כל הפעולות האלה נקראות אופטימיזציה, ובלעדיה קשה מאד להגיע לקמפיין רווחי.

לא משתמשים בקבוצת מודעות – בלי להיכנס לעומק המונח המקצועי, הפרסום הממומן בגוגל מאפשר לנו לחלק את המודעות שלנו לקבוצות  מודעות שיכולות להיות שונות אחת מהשנייה בפרמטרים רבים, כולל ניסח המודעות והקהלים השונים. זה מאפשר לנו למשל, לשנות את ניסוח המודעות בהתאם למאפייני הקהל, או לפרסם מוצר שונה בהתאם למיקום גיאוגרפי ועוד. כאשר לא משתמשים באפשרות של קבוצת מודעות, זה כאילו מנסים לפרסם "לכולם בבת אחת". שזה אחד הדברים הראשונים שלומדים לא לעשות כשמתחילים ללמוד שיווק.

מתעלמים משיעור גיאוגרפיה – נכון, ישראל לא מדינה גדולה במיוחד. אבל אף אחד במזכרת בתיה לא יזמין אינסטלטור מחיפה (מוזמנים ללכת לבדוק איפה זה מזכרת בתיה…). לכן חשוב להגדיר בצורה טובה את האזור הגיאוגרפי בו העסק שלנו רלוונטי. אם העסק הוא בפריסה ארצית או עסק אינטרנטי. הגדרות גיאוגרפיות כמובן אינן רלוונטיות.

דף מטרה לא טוב – לפעמים הקמפיין בסדר גמור, אנשים רואים, לוחצים, ו… נעלמים. במקרים כאלה יש סיכוי שהבעיה בכלל לא בקמפיין אלא בדף המטרה שלנו. זה ממש מוביל אותנו לפרק הבא.

מה החשיבות של דף המטרה בהצלחת הקמפיין?

לפעמים, המורכבות של ניתוח התוצאות בקמפיין היא להבין מה בדיוק היה החלק שלא עבד.

אחת הדרכים לעשות את זה היא לנתח מה החלק שבו הקמפיין נתקע ולבצע בדיקות על אותו החלק.

למשל – אם אין לנו קליקים על המודעה, אנחנו יכולים "לחשוד" בשני גורמים, או שהקהל לא מדויק, או שהמודעה עצמה לא טובה.

עושים בדיקות, כל פעם על פרמטר אחר, עד שמגיעים לפתרון.

ברגע שיש לנו קליקים על המודעה, אבל אין המרות בדף המטרה, אז דף המטרה הופך להיות החשוד המיידי.

לפני שנתקדם עם ההסבר על דפי המטרה, נסביר מה הכוונה המרה. זה מתחיל מהמטרה שלנו בקמפיין. היא חייבת להיות מאד ממוקדת, ולכלול פעולה אחת בלבד שאנחנו רוצים שיעשה מי שלחץ על המודעה והגיע לדף המטרה.

המטרה שלנו יכולה להיות איסוף לידים, כלומר – מתעניין שמשאיר פרטים ומוכן שאנחנו נחזור אליו בטלפון, מייל, הודעה או כל דרך אחרת. יכולה להיות לנו מטרה שהמתעניין יתקשר אלינו. למשל במקרה של שירותים מיידיים שצריך באופן דחוף (חשמלאי, לוכד נחשים וכו') בהם למתעניין אין זמן לתהליך ארוך ואנחנו רוצים שהוא ייצור קשר מידי.

המטרה יכולה להיות רכישה מיידית, למשל במוצרים שאין טעם להשוואה ומחקר שוק, כמו במקרה של כרטיסים להופעה מסוימת.

יכולות להיות גם המרות אחרות כמו קביעת פגישה, הרשמה לרשימת תפוצה, מדריכים חינמיים ועוד.

ברגע שהמתעניין במודעה שלנו ביצע את הפעולה שאותה הגדרנו שאנחנו רוצים שהוא יבצע, אנחנו קוראים לזה "המרה".

חשוב להבין מה מוגדר אצלנו המרה, ומה התפקיד שלה בתמונה המלאה, כדי שנוכל להסתכל על כל המסע השיווקי ולהבין האם הוא עובד.

עד כאן על המרות, בחזרה לדף המטרה.

דפי המטרה, או בשמם המקצועי – דפי נחיתה, הם אומנות בפני עצמה. לדף הנחיתה גם יש מרכיבים רבים: קופירייטינג, מבנה נכון, עיצוב, התאמה לטלפון, מיקום הטפסים והכפתורים ועוד.

כדאי מאד לדאוג שדף הנחיתה מתאים במסרים שלו למה שהוצג במודעה ובמקרים רבים מומלץ לבנות דף ייעודי שישרת את הקמפיין ולא להסתפק בדף הבית באתר.

כך למשל, אם הקהל שלנו חיפש "אטרקציות בקריית שמונה" לחץ על מודעה המבטיחה "חוויה כיפית ומעשירה לכל המשפחה" ואז הגיע לדף עם טיפים לגידול קקטוסים, איבדנו אותו לעולמים!

דף הנחיתה חייב להמשיך את המסרים של המודעה, לתת לקהל את כל המידע הנחוץ בצורה מהירה ואיכותית, ליצור חשק לקנות את המוצר שלנו ולהעניק חוויית משתמש איכותית. חווית המשתמש היא פרמטר שנוטים להזניח בדפי נחיתה, אבל – אף אחד לא מנסה ללחוץ פעם שלישית על קישור או כפתור שלא עובד – פעם, פעמיים וזהו, הם כבר המשיכו הלאה.

האם הקמפיין בכלל רווחי לנו?

אחד היתרונות הגדולים של הפרסום במדיות החדשות, וגוגל ביניהם, הוא שהכל מדיד, הכל נספר, יש נתונים על כל דבר ואפשר להבין בצורה מאד מדויקת האם הפרסם הממומן רווחי לנו או לא.

לפני שנסביר את המצב, ניתן דוגמה איך הדברים עובדים בעולם הישן.

נניח ויש לנו דוכן לימונדה בתוך מרכז מסחרי קטן, אך עמוס.

אנחנו מחליטים שאנחנו רוצים להגדיל את העסק ומחליטים לפרסם אותו בעיתון המקומי. כלומר, להשקיע כמה אלפים טובים במודעה שתתפרסם בעיתון שישי.

שמחים וטובי לב אנחנו מחכים בקוצר רוח לשישי, ואכן – מבול של מכירות.

אבל… באותו יום שישי היה חם במיוחד, וגם במקרה הפיצוצייה שיש במתחם הייתה סגורה, וגם בדיוק ערב לפני הייתה כתבה בטלוויזיה שהסבירה שהלימון מוסיף המון. מה מכל הגורמים השפיע על העלייה במכירות? אי אפשר לדעת.

אבל בפרסום בגוגל ממומן אפשר. אנחנו יכולים לעקוב אחרי הנתונים, לדעת איזה מתעניינים הגיעו מאיזה קמפיין, כמה המרות היו, מה מילות המפתח הטובות יותר ומה פחות, ועוד המון נתונים.

תקציב הפרסום שלנו הוא ידוע, ובלי הפתעות, וקל לנו מאד לחשב בתקופה נתונה כמה הוצאנו על פרסום, וכמה הרווחנו בעקבותיו, ובמילים אחרות – האם הפרסום שלנו רווחי.

לסיכום

גוגל מרכזת תנועה בלתי נתפשת של גולשים מידי יום ומידי שעה, תוך יכולת להבין בדיוק מה הם מחפשים. כבעל עסק, יש לך הזדמנות לנצל את התנועה הזו כדי לחשוף את העסק שלך לקהל רלוונטי ובדיוק בזמן הנכון.

השאלה בכלל לא צריכה להיות האם זה כדאי, אלא  – מתי מתחילים?

פרסום בגוגל