האם פרסום ביוטיוב יכול להיות הצינור שמזרים אליך עוד ועוד לקוחות? כן, אם עושים זאת נכון.

יוטיוב הפך להיות אתר שנהנה מכל העולמות, גם רשת חברתית, גם מנוע חיפוש, גם שימוש לפנאי, גם שימוש לימודי או לעבודה, שמיעת מוזיקה ועוד. המשמעות היא שכולם מבלים ביוטיוב לא מעט זמן בסך הכל ואנחנו רק צריכים להגיע לקהל הנכון והממוקד שלנו. מבוא לשיווק ביוטיוב.

אחד הנתונים שמספרים את הסיפור של יוטיוב בצורה הטובה ביותר, הוא שהאתר מדורג במקום השני מבין כל הרשתות החברתיות, שני רק לפייסבוק, ומצד שני, הוא מדורג גם במקום השני מבין מנועי החיפוש כשרק גוגל עצמו נמצא לפניו.

אתם מבינים את העוצמה? מצד אחד להיות הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, עם מליארדי אנשים שמגיעים ליוטיוב כדי להתבדר, להתחבר, להגיב, לשתף ועוד.

ומצד שני – מנוע החיפוש השני בגודלו, כלומר, לכאן אנשים באים כשהם צריכים משהו. השילוב בין העולמות האלה גם מסביר לנו איזה מפלצת יוטיוב הפכה להיות, אבל גם מדגיש לנו את התפקיד המרכזי שיש ליוטיוב במפת הרשת שלנו היום.

ועוד דבר שאפשר ללמוד מכך, הוא את הפוטנציאל העצום של יוטיוב כפלטפורמת פרסום המרכזת קהל ענק ומגוון המגיע ליוטיוב מכל מיני מניעים.

קצת היסטוריה, קצת סטטיסטיקה

יוטיוב נוסדה בתחילת 2005 על ידי שלושה שותפים שלפני כן עבדו בחברת פייפאל. הרעיון המקורי, שעדיין נשמר כמעט בלי שינוי היה ליצור אתר אינטרנט לאחסון ושיתוף סרטי וידאו.

פחות משנתיים לאחר הקמתה, בסוף 2006 החברה נרכשה על ידי גוגל הגדולה (כבר אז) תמורת סכום שנראה היה אז חסר תקדים ואפילו לא מוצדק של 1.65 מיליארד דולר. הרכישה היקרה ביותר של גוגל עד אז.

רוצים להחליט בעצמכם האם הרכישה הייתה משתלמת לגוגל? היום יוטיוב מכניסה לגוגל סכום של 1.65 מיליארד דולר בערך כל שלושה שבועות…

בכל דקה, מועלה ליוטיוב ברחבי העולם תוכן באורך של 1500 שעות.

רגע, נעשה לכם את המכפלות.

אם תרצו לצפות בכל התוכן שהועלה ליוטיוב במשך שעה אחת בלבד ברחבי העולם, תצטרכו להקדיש לכך יותר מ-10 שנים של צפייה רצופה. מטורף.

הנתונים האלה מלמדים על הפופולריות של יוטיוב, על הנאמנות של הגולשים לאתר ועל הכמות הבלתי נתפסת של תנועה שהאתר מייצר.

פרסום ביוטיוב

כמו כל מערכת או אתר שמרכז כזו כמות של טראפיק, ביוטיוב הבינו היטב את ביצת הזהב שיש להם, והם מציעים לכל דורש אפשרות לפרסם בפלטפורמה שלהם.

מכיוון שיוטיוב היא פלטפורמה שעוסקת כמעט בבלעדיות בוידאו, כך גם הפרסומות שבה הן באופן גורף פרסומות מבוססות וידאו ברובן. לפעמים מצטרף גם באנר או טקסט מלווה, אך הוידאו הוא לב העניין.

לפרסום באמצעות וידאו יש יתרונות וחסרונות, אל אחד היתרונות הגדולים של פרסום באמצעות וידאו ביוטיוב הוא שלשם אנשים מגיעים ממילא כדי לראות סרטונים. זה מבטל את רוב החסמים שיש לאנשים מפרסומות בוידאו.

האסטרטגים באינסייט פתרונות שיווק מסבירים לרוב כי סרטון וידאו שיווקי או מכירתי נחשב לאחד מהכלים היעילים ביותר להעברת מסרים ללקוח, הוא משלב את כל העולמות – גם טקסט, גם ויזואלי, גם סאונד, ומאפשר לנו לשלב אותם לכדי מסר חד ומדויק.

אבל סרטון פרסומת בוידאו יכול להיות הרבה יותר מרק מסר. מדובר פה על חוויה של ממש. הסרטון מאפשר לנו לחוות את המקום באמצעות צילום וסאונד. הוא מאפשר לנו לראות ולהכיר את האנשים העומדים מאחורי העסק או המוצר, את מי שעומד מאחורי הטקסטים השונים, ובאמצעותו ניתן להעביר חוויה מלאה. מיותר לציין שזה גם נחשב לאחד מכלי המכירה הטובים ביותר!

פעמים רבות אנו מקדמים סרטונים בפייסבוק לצד קידום תוכן. זאת מכיוון, שכיום הגולש נחשף למסרים רבים וישנו קושי אמיתי "לסנן" בין מסרים בעלי ערך אמיתי לגולש ל"מסרים מפריעים".

הפרסום ביוטיוב הינו התשובה הטובה ביותר לסוגיה מכיוון שיוטיוב היא פלטפורמה המציגה רק סרטונים ולכן אחוז הצפייה בסרטון גדול יותר מאשר בפלטפורמות אחרות.

קידום עסקים ומוצרים ביוטיוב

רוב האנשים חושבים שקידום ביוטיוב שמור לעסקים הגדולים ביותר. משום מה, כשמדובר על פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל, ברור שכל אחד יכול, אבל יוטיוב אצל עסקים רבים נתפס ב"ליגה של הגדולים". של משרדי הפרסום שמורכבים משלושה שמות משפחה, של חברות עם מחזורי מכירות של עשרות מיליונים, או משרדים ענקיים.

זו טעות! קידום ביוטיוב הוא אחת משיטות הפרסום הזולות והיעילות ביותר עבור בתי עסק. בכל גודל.

הפרסום מתאים לעסקים קטנים, בינוניים או גדולים, לעסקים של איש אחד, לעסקים מקומיים, למוצרים פיזיים, למוצרים דיגיטליים, לשירותים ואפילו לארגוני צדקה.

הפרסום ביוטיוב מתאים לכל אלה בזכות אפשרויות ה"טרגוט" היעילות של המערכת.

כלומר, רמת הדיוק בה אנחנו יכולים לפנות לקהל יעד מסוים שיש סיכוי שהמוצר או השירות שלנו יעניין אותו.

שימוש ביוטיוב כחלק מסדרת מסרים כתובה בניוזלטר או אימייל מרקטינג

הנה דוגמה איך אפשר להשתמש ביוטיוב כחלק מקמפיין פרסומי בלי לשלם ליוטיוב על שיווק ממומן.

אם יש לכם רשימת תפוצה, אתם יכולים להכין סדרת סרטונים רלוונטיים למוצר או השירות שלכם.

עדיף סרטונים של 3-12 דקות (תלוי בתחום) ולהעלות אותם ליוטיוב.

זה בחינם.

עכשיו אתם מכינים סדרת מיילים, כשבכל מייל אתם מציגים את הנושא ושמים קישור לסרטון.

מה שיקרה, זה גם שתוכלו לעשות שימוש נכון בוידאו, ולשים קישור אמין שכולם מכירים ולכן יצפו.

בנוסף – אתם מעלים את כמות הצפיות בערוץ היוטיוב שלכם, ובכך מגדילים את הסיכוי שהסרטונים האלה יקבלו גם חשיפה אורגנית, ויביאו לכם עוד אנשים לרשימת התפוצה.

וכל זאת, בלי לשלם ליוטיוב שקל, ואם אתם ממש טובים – יוטיוב תשלם לכם!

(כבר מסבירים)

ערוץ יוטיוב

כאשר נרצה להעניק לצופה מגוון סרטונים הממחישים את התוצרים והשירותים של עסק מסוים, פרסום ביוטיוב בתוך ערוץ יוטיוב יכול להיות הדרך המגניבה ביותר.

שוב, לא מדובר בפרסום ממומן, אלא פשוט בשיתוף התכנים דרך הפלטפורמה של יוטיוב (איך שולחים לשם טראפיק זה כבר דיון למאמר אחר…).

סרטונים קצרים המתווספים עם הזמן, ולכל אחד תוכן משלו יכולים להפיח חיים בתוך ערוץ יוטיוב ולהעניק "תחושת גודל" לעסק. ערוץ יוטיוב פעיל ומעודכן הוא נכס דיגיטלי לכל דבר.

לדוגמה: חברה אשר מפרסמת הדרכות או יעוץ לעסקים יכולה לצלם כל הרצאה ולהעלות אותה לערוץ היוטיוב.

כך תוך מספר חודשים יצטברו מספיק סרטונים בשביל להעניק מעטפת ידע רחבה.

כתוצאה מכך החברה תראה בעייני הלקוח הפוטנציאלי כמקור ידע, יוגבר אפקט המוכרות והבטחון של הלקוח וסיכויי סגירת העסקה יעלו.

בנוסף לכך, כאשר הלקוח יצור קשר הוא כבר יבין את המוצר או השירות טוב יותר ובכך תהליך המכירה יהיה קל יותר.

אפשרויות "מוניטציה"

מוניטציה היא האפשרות להרוויח כסף על הסרטונים שלנו ביוטיוב.

כמו כל פלטפורמה, גם יוטיוב אוהבת לתגמל את יוצרי התוכן שמייצרים עניין. אבל אם פייסבוק ואינסטגרם מתגמלות על תכנים מעניינים ביותר חשיפה, לייקים ותגובות. יוטיוב מתגמלת בכסף.

איך זה עובד?

אתם צריכים לצבור מספיק נרשמים בערוץ ("סאבס" בלשון העם), ומספיק שעות צפייה מצטברות בתוכן שלכם.

ברגע שתעמדו בתנאי הסף, יוטיוב "תציע" לכם (הם לא באמת מציעים, צריך לבקש…) לשים פרסומות גם על התכנים שלכם, ואז יוטיוב תשלם לכם סכום מסוים על כל 1000 צפיות בסרטונים שלכם.

אם יש לכם עסק שמוכר מוצרים או שירותים, לא היינו ממליצים "להתאבד" על המוניטציה, אבל אם ממילא אתם מפיקים סרטונים ובונים לעצמכם נכס דיגיטלי בצורה של ערוץ יוטיוב, המוניטציה היא יופי של "תוצר לוואי".

למי מתאים שיווק ביוטיוב

כמעט לכולם.

כלומר, מבחינת סוגי עסקים, זה באמת מתאים לכל עסק שהוא חוקי ונורמטיבי. מבחינת בעלי העסקים – צריך להיות מוכנים לעשות את ההשקעה הראשונית.

זה ממש לא אומר שצריך ללכת ללמוד קולנוע, שיווק, ותכנות. ממש לא. רק לקחת את אנשי המקצוע הנכונים (מי אמר אינסייט? צדק!) ולשתף פעולה.

היתרון של חיבור לגוגל

אחד היתרונות של יוטיוב בחיבור לגוגל, הוא שסרטונים מובילים על מילות חיפוש מסוימות מופיעים גם בתוצאות החיפוש בגוגל, מה שמגדיל בצורה משמעותית את החשיפה ונותן לכם יתרון אדיר, בלי תוספת תשלום.

כמה עולה לפרסם ביוטיוב?

נשים בצד את התשלום להפקת התכנים ולאנשי המקצוע שמקימים ומתפעלים את הקמפיין.

התשלום ליוטיוב, כמו לכל ניו מדיה, הוא על פי ביצועים, כלומר על פי חשיפות וקליקים, לכן אפשר לפרסם ביוטיוב גם בתקציבים קטנים, ולמעשה יש לכם שליטה מאד טובה על תקציב הפרסום.

לסיכום

יוטיוב היא פלטפורמה מצוינת לפרסום כמעט לכל עסק.

במאמר הזה הבאנו את עיקרי המאפיינים של המערכת ואפשרויות הפרסום העיקריות שלה.

להעמקה בנושא ולבחינת פרסום ביוטיוב עבור העסק שלך – פנה למומחים של אינסייט, וקבל ייעוץ מקצועי ומותאם אישית על הפרסום ביוטיוב.

פרסום ביוטיוב