כל מה שחשוב לדעת על טיקטוק

tiktok

בין אם התנסיתם בה או לא, בטוח שמעתם עליה. אפליקציית TikTok פשטה את היצירה והשיתוף של סרטונים ולקחה אותו לשלב הבא. כל מה שמשתמשים צריכים לעשות הוא להקליט כל דבר מהשגרה היומיומית שלהם ולפרסם זאת באופן מיידי. בשל הפורמט הקצר, יצירת הווידאו ותהליך הצפייה אינם דורשים הרבה זמן או מאמץ.

בנוסף, תוכן וידאו קצר מושמע ברגע שמשתמש פותח את האפליקציה. הסרטונים מתחילים להתנגן אחד אחד והצופה יכול לנווט "בים של תוכן" מהנה, משעשע ושיווקי. בשל האופי הזה של סוג התוכן, קל מאוד לאנשים להמשיך לצפות בסרטונים אקראיים במשך שעות, דבר שהופך את הפלטפורמה הזאת לאידיאלית מבחינה שיווקית.

בשל הצמיחה המהירה והפופולריות העולה של הפלטפורמה, מותגים רבים מבינים כעת את הפוטנציאל של TikTok כערוץ שיווק.

קצת מספרים ונתונים של טיקטוק

טיקטוק הושקה בשנת 2018 לאחר שהתמזגה עם מיוזקלי והינה כיום האפליקציה הצומחת בעולם עם 3 מיליארד הורדות.

בחודש ספטמבר האחרון (2021) הגיעה לראשונה למיליארד משתמשים פעילים באופן חודשי, מה שכעת מדרג אותה כרשת החברתית השלישית בגודלה בעולם אחרי פייסבוק ואינסטגרם!

שווי השוק של טיקטוק כיום הינו כ-280 מילארד דולר.
50% מהקהל העולמי שלה הוא מתחת לגיל 34 (וזה חשוב אם אנחנו רוצים להשפיע ולבנות מודעות אצל קהל צעיר), ונתון מאוד מעניין הוא שבשנתיים האחרונות כמות המשתמשים המבוגרים בטיקטוק גדלה פי 5.5.

כן.. זו כבר מזמן לא אפליקציה של צעירים שרים ורוקדים!

בטיקטוק מייצרים סרטונים קצרים שמטרתם להיחשף בפיד של הגולשים, בין אם הם עוקבים אחריי ובין אם לא. בשונה מאפליקציות כמו פייסבוק ואינסטגרם, בהם אני רואה תוכן רק אם בחרתי לעקוב אחרי חבר / עסק מסויים, בטיקטוק התוכן מגיע אליי על פי המאפיינים הפרסונליים שלי.

בדיוק כמו שבפייסבוק ובאינסטגרם יש לנו את ה-Feed, דף הבית של טיקטוק נקרא For You והוא מציג בו את התוכן הרלוונטי אליי – בין אם אני עוקב אחרי עמוד מסויים ובין אם לא.
לצורך העניין גם אם אין לי עמודים שאני עוקב אחריהם, הפיד שלי יהיה מלא בתוכן, שילך ויתאים את עצמו אליי על פי נתוני השימוש שלי באפליקציה.

מה המשמעות עבורנו כמפרסמים / בעלי עסקים?
שאם אני מנהל עמוד בטיקטוק ואני מעלה תוכן, לא רק העוקבים שלי ייחשפו אליו אלא גם קהל חיצוני שהתוכן הזה עשוי להיות רלוונטי עבורו! (ויש דרכים לסייע לאלגוריתם להגיע אל קהלי היעד הרלוונטיים אליי כמו למשל על ידי הוספת האשטגים)

באופן זה אנחנו בעצם מנגישים עוד תוכן פרסומי ללקוחות פוטנציאלים, מגדילים את המאגר שלנו וכמובן מייצרים חשיפה גדולה.

דבר נוסף שייחודי לטיקטוק הוא אפשרויות שיתוף התכנים המאוד נגישות.
לכן יוצא לנו לראות לעיתים קרובות ברחבי הרשת, בוואטסאפ ואפילו בפייסבוק ובאינסטגרם תוכן מתוייג כתוכן של טיקטוק.

זה צעד מאוד חכם של טיקטוק מפני שזה ממצב אותה כיצרנית תוכן מעבר להיותה רשת חברתית.

צעד מעניין שטיקטוק פיתחו (כרגע בארה"ב בלבד) זה פיצ'ר הרלוונטי לעולמות הגיוס לשליחת קו"ח בוידאו. זה נתון מאוד מעניין שכן הם מאתגרים לא רק את פייסבוק ואינסטגרם אלא גם את לינקדאין.

סוגי תכנים נפוצים בטיקטוק:

בטיקטוק יש מגוון של תכנים נפוצים, לרבות מערכונים, מדריכים (ראו עמוד של חברת ADOBE), פוליטיקה (ראו את הערוץ של בנימין נתניהו, גנץ וחברי כנסת נוספים), ספורט ופנאי (ראו עמוד של NBA), בלוגינג (כדוגמת העמוד של שופיפיי) – הכל בצורה קלילה, הומוריסטית, פשוטה להבנה.

יחד עם זאת היו לטיקטוק המון שערוריות בהקשר של תוכן פוגעני שנחשף שם (אלימות, ירי, תוכן למבוגרים), צנזורה של הממשל הסיני על חלק מהתכנים.

עבור מותגים וחברות זו רשת מלאת פוטנציאל. כיום אין הרבה חברות שנמצאות בטיקטוק וכל מי שרוצה לקבל זכות ראשונים יכול להכנס פנימה ולהפוך למוביל דרך.

קידום ממומן בטיקטוק

מערכת הפרסום של טיקטוק נקראת TikTok Ads Manager והיא מאוד דומה למערכת הפרסום של פייסבוק. במערכת אפשר לבחור יעד לקידום: מודעות, תנועה, צפיות בוידאו, טופס ליד, המרות ועוד.
יש למפרסמים אפשרויות פילוח מגוונות: גיל, שפה, מיקום, סוג מכשיר, תחומי עניין, התנהגות, תחומי עניין והיא יחסית מדוייקת מה שמאפשר לייצר מודעות פרסונאליות ורלוונטיות לגולש.

יש למערכת פרסום של טיקטוק שלושה יתרונות מרכזיים על פני מערכות אחרות:

  1. ניתן לפרסם שם תכנים שאינם עומדים במדיניות הפרסום של מערכות אחרות
  2. אפשרות לפנות לקהל צעיר שאינו נמצא בפלטפורמות אחרות
  3. מכיוון שאין כרגע מפרסמים רבים בפלטפורמה, עלויות החשיפה נמוכות באופן משמעותי מפלטפורמות אחרות. לשם השוואה, בפייסבוק עולה לי להגיע ל-1000 חשיפות כ-50 ₪ בממוצע, בעוד שבטיקטוק העלות הינה כ-1.5-3 ₪ בממוצע.

לכן, ברור ש-TikTok יכולה להתאים כמעט לכל סוג של מותג, בין אם אתם מכוונים כבעלי עסקים לקהל מבוגר או צעיר. יתרה מכך, נראה שלאפליקציה יש את שיעורי המעורבות הטובים ביותר, ביצועים טובים יותר אפילו מהפלטפורמות הנפוצות ביותר כמו אינסטגרם.

לדוגמה, בעוד ששיעור המעורבות הממוצע של מיקרו-משפיענים באינסטגרם הוא 3.8%, ב-TikTok הוא מגיע עד 17.9%! מדובר על נתון משמעותי שמראה לנו את העוצה והפופלאריות של הפלטפורמה – וזאת רק ההתחלה.

לסיכום

טיקטוק זאת אפליקציה מדהימה, מלאה באפשרויות ותוכן פרסומי, והיא צוברת תאוצה באופן משמעותי בכל העולם – כיום ניתן להגיד שהיא "אחת" מהגדולות ביותר. "הבאז" והאפקט כל כך משמעותיים שרק לאחרונה דווח כי טיקטוק הדיחה את גוגל מפסגת דירוג הדומיינים בפופולריים ביותר בעולם!

אם אתם כבעלי עסקים מעוניינים ליצור חשיפה גדולה יור עבור המותג שלכם, להגיע לקהל יעד שנמצע בפלטפורמות אחרות מלבד פייסבוק, אינסטגרם וגוגל – טיקטוק זה העתיד!

אם אתם מתלבטים אם זה מתאים לכם – דברו איתנו!