איך יוצרים לוגו? המדריך המלא לעסקים שרוצים לבלוט

איך לייצר לוגו

כשמתחילים להתווכח סביבנו מה יותר חשוב – תמונה או טקסט, לוגו או סלוגן, תוכן או תמונה- אנחנו בדרך כלל לוקחים פופקורן ויושבים לראות את האקשן. אבל האמת היא, שזה מטופש לחשוב שיש אחד מהם שיותר חשוב מהשני או שיש תחום שבו כדאי להשקיע ואחר שבו אפשר לזלזל. האמת הפשוטה היא ששניהם חשובים ולכל אחד מהם תפקיד משלו במערך המסרים, השיווק והפרסום של העסק שלך.

היום למשל, נדבר על הויז’ואל הבסיסי, אמור להיות הראשון ויכול מאד להיות שהכי חשוב בעסק שלך – הלוגו!
בא לנו לקחת אותך לסמינר של 3 ימים למה זה כל כך חשוב, אבל בגלל שאנחנו רוצים שגם יישארו לנו חברים, נקפוץ לתכל’ס – איך יוצרים לוגו לעסק.

איך יוצרים לוגו לעסק? טיפים שייקחו אתכם לעבר הלוגו שתמיד חלמתם עליו

נתחיל מ- 4 טיפים חשובים, עקרונות מנחים, שיעשו לכם סדר בראש:

שמרו על פשטות

לפעמים אנחנו נוטים לחשוב ש-‘יותר’ הוא יותר טוב. אבל דווקא בכל מה שקשור ללוגו פשטות היא שם המשחק. בוא ניקח לדוגמא אייקונים של מותגי על כמו אפל, אמזון, עלי אקספרס, פייסבוק. אם תעצמו את העיניים ותנסו לדמיין לשנייה כל אחד מהמותגים הללו סביר להניח שתוכלו לזכור את הלוגו של כל אחד ואחד מהם בצורה די מדויקת כולל האלמנטים הגרפיים, הצורה הכללית, הצבעים והטקסט הנלווה נכון? למה זה אפשרי? כי לוגו שהוא פשוט ונקי הוא לוגו זכיר שנשאר איתך.

שקפו את המסר של המותג

אם העסק שלכם היה מסתכל במראה, מה הוא היה רואה? אותו הדבר עם הלוגו שלכם. לוגו של מותג צריך לשקף את המהות של העסק, את הערכים שהוא מבקש להעביר, את הייעוד והחזון, את קהל היעד. ובמילה אחת- מסר. אנחנו יודעים, אנחנו שוברים פה מיתוס, ללא מספיק שהלוגו יהיה “מגניב”. הוא אשכרה אמור להגיד משהו…

הלוגו של העסק צריך להעביר בצורה מדויקת את המסר של העסק. הדוגמא הכי טובה לזה היא למשל של קוקה קולה. האותיות הזורמות והמסולסלות מעבירות מסר של חיים, של תסיסה. והמסר של קוקה קולה הוא- תשתה קוקה קולה וחייך יהיו תוססים. הלוגו של אמאזון מכיל מסר מורכב, גם החץ שהולך מהאות A לאות Z מעביר מסר שבאמזון אפשר למצוא הכל (מ-א’ ועד ת’, רק באנגלית…), החץ מייצג את המשלוח המהיר והצורה של החיוך את שביעות הרצון של הלקוחות. אם זה נכון או לא, לא אנחנו שנקבע, לא במקרה של קוקה קולה ולא בזה של אמזון ועדיין יש פה שני מקרים מובהקים בהם הלוגו מאוד מדוייק למסר.

מתאים ‘בול’ בכל גודל וצורה

לא משנה אם הוא יופיע על כרטיס ביקור קטנטן, דיגיטלי או פיזי, או על שלט חוצות באיילון- הלוגו שלכם צריך להיראות טוב בכל גודל ובכל פורמט, וזה נכון גם לגבי הפונט, הגוונים, המשמעות- הכל.
נסביר על דרך השלילה – נניח ואתם מחפשים לוגו לחברת אחזקות ורוצים לשים לוגו שמבוסס על איור של גורד שחקים. גורד שחקים הוא צר, ארוך ומרובע. עכשיו אתם רוצים לשים את הלוגו בתוך העיגול הקטן של תמונת הפרופיל של פייסבוק, וקיבלתן קו צר באמצע העיגול הלבן. לא טוב. עכשיו, זה בסדר אם ללוגו בתוספת משפט או שם החברה יש גרסה מלבנית, אחת מרובעת ואחת עגולה, אבל זה חייב להיות למעשה אותו לוגו וכמו שאמרנו, הוא חייב להתאים.

תהיו על זמניים

אל תיכנעו לטרנדים ברי חלוף. הלוגו האידיאלי הוא לוגו בעל עיצוב נצחי, שילך אתכם שנים רבות קדימה ויש שיגידו גם -לנצח. השתדלו להימנע מעדכונים ושינויים תכופים שיכולים להראות על חוסר יציבות, להרחיק לקוחות ולמנוע בעיה של זיהוי המותג. תחשבו שמותג של צעצועים שהוקם ב 2017 היה מחליט לבסס את הלוגו שלו על הצורה של הספינר. מי שצעיר מידי בשביל לזכור, ספינר היה הקראנץ’ פיסטוק של 2017, היה פה טירוף, לכל אחד היה ספינר ביד וכולם חיפשו לקנות אחד. אבל, כמו הקראנץ’ פיסטוק גם השיגעון של הספינר חלף אחרי כמה חודשים, והעסק המסכן נשאר עם לוגו שהיום לא אומר כלום לאף אחד…

איך יוצרים לוגו לעסק? אתרים שיעשו את החיים שלכם קלים

בואו נודה באמת- בעידן הנוכחי בשביל לייצר לוגו ייחודי לעסק, לא חייבים ידע וניסיון בעיצוב גרפי. מה שכן צריך זה להכיר את האתרים הפופולריים שיוכלו לעזור לכם לעשות את העבודה:

אתר ראשון- Canva

אלפי תבניות הניתנות להתאמה אישית ואינספור אלמנטים עיצוביים (שרבים מהם תוכלו לקבל בחינם לגמרי) הפכו את קאנבה לממשק מאוד ידידותי ואהוב על משתמשים רבים. קאנבה הוא אתר אידיאלי למתחילים שיודע לספק עבורכם קרקע ידידותית ליצירת לוגו במהירות אך עם זאת עם מראה מקצועי וייחודי.

כניסה לאתר קאנבה >> https://www.canva.com/

אתר שני- LogoMaker

כשמו כן הוא. לוגו מייקר מאפשר לייצר לוגו מקצועי, בתהליך פשוט, שלב אחר שלב. קיים מגוון רב של אפשרויות עיצוב לבחירה בעלות חסכונית וכל מה שנשאר לכם זה להתחיל מהצעד הראשון והלוגו-מייקר כבר ייקח אתכם מכאן.

כניסה לאתר לוגו מייקר >> https://www.logomaker.com/

אתר שלישי- Looka

כאן הבינה המלאכותית נכנסת לתמונה עם אתר שמשתמש ב- AI בשביל לייצר לוגואים בהתאם להעדפות ולבחירות שלכם. היתרון הבולט של לוקה הוא שהוא חוסך לכם את הצורך לייצר לוגו בעצמכם מאפס ועדיין מאפשר לכם לקבל לוגו ייחודי שמתאים רק לעסק שלכם.

כניסה לאתר לוקה >> https://looka.com/

אתר רביעי- Wix Logo Maker

גם בוויקס תוכלו למצוא כלי פשוט ליצירת לוגו מותאם אישי. אם האתר שלכם בנוי דרך פלטפורמת וויקס או שיש לכם כוונה לעשות את זה במסלול זה, האפשרות של יצירת לוגו דרך הכלי של וויקס הופך אותו לשימושי במיוחד.

כניסה לאתר לוגו מייקר של וויקס >> https://www.wix.com/logo/maker

איך יוצרים לוגו בתחומים שונים?

כפי שציינו מקודם לתחום שבו העסק מצוי יש השפעה רבה על העיצוב שלו. נסקור מספר תחומים מקצועיים ונראה את השוני בין האחד לשני.

תעשיית הביוטי

כאן בחירת הצבעים היא לרוב של צבעים רכים, פסטליים, ורודים- סגולים ובדומה גם הגופנים הם גופנים אלגנטיים. הבחירות הללו מתכתבות עם מסרים של אסתטיקה, אלגנטיות, יופי, נשיות, שלמות וכו’.

ענף הנדל”ן

כאן לרוב הבחירה תהיה של צבעים נקיים, מקצועיים, גווני אדמה, גוונים כחולים כהים וירוקים. הרצון הוא לשגר התפתחות, בנייה, התחדשות, צמיחה.

תחום עריכת הדין

כאן אנחנו נחפש לוגו עם מראה קלאסי, רשמי ומתוחכם. הצבעים השולטים יהיו כחול עמוק, שחור, אפור בשילוב עם גופן מסורתי בשביל לשדר מסר של איכות, מקצועיות ואמון.

תעשיית הטכנולוגיה

לוגו שקשור לטכנולוגיה צריך להיות נועז, עתידני, חדשני. הדרך לייצר לוגו כזה היא באמצעות שימוש בצבעים מרהיבים, מפתיעים וגופנים אלגנטיים בשילוב עם גופנים חדשניים יותר.

כמובן, שכל ההנחיות שציינו הן אך ורק קובעות מסגרת כללית ותמיד יש מקום ליצירתיות בכל ענף, גם בענף הרשמי ביותר. בסופו של יום הכי חשוב זה להתאים את הלוגו לזהות המותג הספציפי שלכם.

לסיכום

אומנם אנחנו לא ממליצים “להשתגע” עם שום דבר בעסק, זה הרי צריך להיות כיף, מצד שני, במקרה של יצירת לוגו, אנחנו ממש ממליצים לכם להשקיע בבחירת ועיצוב הלוגו לעסק שלכם, כי לדעתנו זו השקעה שתשתלם לכם בטווח הארוך.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה