המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

אסטרטגייה שיווקית

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת שתביא לתוצאות מקסימליות. זה בדיוק מה שהופך את האסטרטגיה השיווקית לתוכנית חובה לכל עסק שרוצה להגשים את היעדים הללו.

בואו נדבר רגע על אסטרטגיה שיווקית. למה? כי המונח הזה הפך להיות כמעט כמו ה”טקטי” של המילואימניקים. מה זאת אומרת? לכל ציוד שצריך למילואים מוסיפים את המילה “טקטי” והוא הופך להיו יותר נוצץ – ביגוד טקטי, קסדה טקטית, משחת שיניים טקטית…

אז קצת ככה עם אסטרטגיה שיווקית לעסקים, בכל מקום מציעים לכם “אסטרטגיית תוכן” אסטרטגית מודעות” “אסטרטגית מוצרים” ועוד.

מה הקאץ’? מצד אחד, אלה באמת דברים חשובים, כל הדוגמאות שנתנו כאן ובמיוחד החלק של האסטרטגיה השיווקית. מצד שני, איך תדעו שלא מורחים אתכם כמו נוטלה על לחמנייה ודופקים לכם ביטוים מפוצצים סתם בתור “אסטרטגיית איך לקחת יותר כסף מלקוחות”? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי שתדעו האם איש השיווק שלכם באמת יודע מה זו אסטרטגיה שיווקית, או שהוא מנסה למכור לכם ביטויים זולים במחיר יקר…

אז מהי אסטרטגיה שיווקית? למה צריך אסטרטגיה שיווקית? נדון בנושא של פיתוח אסטרטגיה שיווקית, נסקור את היתרונות של בניית אסטרטגיית שיווק ואף נציע אסטרטגיה שיווקית לדוגמא. המומחים של אינסייט, שזה אנחנו כן? יצרו עבורכם מדריך מקיף וחיוני לכל עסק.

מהי אסטרטגייה שיווקית?

מודל אסטרטגיה שיווקית היא תכנית מקיפה ומפורטת של מותג המתווה את הגישה שלו לקידום מוצריו ו/או שירותיו לקהל היעד שלו. ובמילים קצת יותר פשוטות – זו תוכנית שמסתכלת גם קדימה – לשלבים הבאים, וגם הצידה, כלומר לכל הפעולות שכדאי לעשות במקביל שישרתו אחת את השנייה, כדי לייעל ולשפר את התוצאות של השיווק שלכם.

את התוכנית הזאת עושים, כמובן, לפני שיוצאים לדרך עם הקמפיין הראשון, ולא בדיעבד. התכנית כוללת מערך שלם של פעולות שנועדו להשיג בתוך מסגרת זמן מוגדרת, יעדים שיווקיים ספציפיים שהוחלט עליהם מראש. במסגרת יצירת אסטרטגיית שיווק יש לקחת בחשבון שיקולים כמו למשל התנהגות הצרכן, משאבים, ניתוח שוק וכו’ במטרה לתכנן מודל אסטרטגיה שיווקית יעילה שתשיג את מטרתה.

למה צריך אסטרטגייה שיווקית?

הנה מספר סיבות טובות למה אסטרטגייה שיווקית ברורה היא חיונית לכל עסק nחברת ענק ועד עסק של איש אחד:

  1. כיוון ברור- אסטרטגיה שיווקית מספקת כיוון ברור למאמצי השיווק. היא מבטיחה שכל הפעילויות השיווקיות המבוצעות תואמות ליעדים העסקיים הרלוונטיים של העסק.
  2. יעילות- תוכנית שיווקית מאפשרת הקצאה נכונה של המשאבים הקיימים תוך מקסום ההשפעה של המהלכים השיווקיים.
  3. יתרון תחרותי ובידול- תכנית שיווקית מבדלת את העסק ממתחריו ומחזקת את מעמדו בנישה הספציפית שלו.
  4. כושר הסתגלות- תנאי השוק משתנים תכופות. אסטרטגייה שיווקית דינמית מאפשרת לעסק להסתגל במהירות לשינויים ולרצונות הצרכנים.
  5. ניתוח ושיפור- אסטרטגיה שיווקית מאפשרת למדוד את ביצועי הפעילויות השיווקיות ולהעריך את מידת ההשפעה והתרומה שלהם על היעדים העסקיים, לצורך שיפור ועדכון התוכנית השיווקית בכל עת.

פיתוח אסטרטגיה שיווקית- כיצד?

אסטרטגייה שיווקית מתחלקת לשבעה שלבים, עקבו אחרי השלבים הבאים בשביל להבין לעומק איך בוחרים אסטרטגיה שיווקית נכונה:

  1. ניתוח שוק- השלב הראשון הוא להכיר את השוק, להבין את הדינמיקה הקיימת בו, המגמות בתעשייה, המתחרים הקיימים והתנהגות הצרכנים.
  2. הגדרת יעדים- בלי יעדים עסק לא יכול לחיות. לכן חשוב להגדיר באופן ברור ומדויק את יעדי השיווק. יעדי שיווק אפשריים: הגברת המודעות למותג, יצירת לידים, הגברת מכירות, תנועה לאתר.
  3. איתור קהל היעד- חשוב לזהות את הנתונים הדמוגרפיים (גיל, מין, סטטוס, מקום מגורים וכו’) וההתנהגותיים של קהל היעד כמו גם את הצרכים, החששות וההעדפות שלו.
  4. מיצוב- קבעו את הערך הייחודי של המוצר/ השירות ופתחו אסטרטגייה מיצוב שמייחדת אותו אל מול המתחרים.
  5. הגדירו את המאפיינים הבאים: המוצר, מחיר, מקום, קידום מכירות. קבעו כיצד כל מאפיין ישולב כדי להשיג את יעדי השיווק שהצבתם.
  6. הגיע הזמן ליישם- צרו תכנית יישום שתכלול פעולות מפורטות המתארות את לוחות הזמנים, הטקטיקות, וכו’ ליישום האסטרטגיה השיווקית.
  7. בקרה- יש לעקוב אחרי ביצועי הפעולות השיווקיות לפי מדדי ביצוע שקבעתם מראש ולהעריך את מידת היעילות שלהם. ניתוח ובקרה חשובים על בסיס קבוע.

היתרונות של בניית אסטרטגיית שיווק

איך נראות התוצאות של השיווק אחרי שבנינו אסטרטגייה שיווקית כמו שצריך? הנה כמה יתרונות בולטים מהם נהנים עסקים בעלי אסטרטגיית שיווק ממוקדת:

שיפור נראות המותג

עסק בעל אסטרטגייה שיווקית נכונה נראה יותר טוב בפני קהל לקוחותיו, הוא מצליח למשוך אליו יותר לקוחות ולשמור על מערכת היחסים איתם.

הגדלת מכירות

אסטרטגיית שיווק נכונה תדע להגיע אל הקהל הנכון עם המסרים הנכונים בטיימינג המושלם. כל אלה מסייעים לעסק להניע מכירות ולהגדיל הכנסות.

נאמנות הלקוחות

אסטרטגיית שיווק מסייעת לבנות קשרים חזקים עם הלקוחות, מטפחת את נאמנותם ומעודדת לקוחות לבצע רכישות נוספות.

מיקסום השקעות

תכנית שיווקית ממוקדת יודעת לייצר אופטימיזציה של ערוצי השיווק, ולפלח את קהל היעד הרלוונטי ובכך להשיג תשואה גבוהה לפי השקעה. זה אומר שההשקעות בערוצי השיווק מבוצעות בצורה מקסימלית.

צמיחה אסטרטגית

תוכנית שיווקית יעילה תביא לצמיחה, להתרחבות לשווקים חדשים, ולניצול הזדמנויות.

אסטרטגייה שיווקית לדוגמא

בוא ניקח לדוגמא מותג חדש, ולצורך העניין נקרא לו ‘קנגרו- מאמא’, מדובר על עסק צעיר שרוצה לפרוץ לשוק בתחום המנשאים לתינוקות. בשביל ההתחלה, קנגרו מאמא רוצים להחדיר לשוק את הדגם המוביל ולכן רוצים להתמקד בהגדלת כמות הרכישות של דגם ספציפי. כאן אנחנו נרצה לייצר אסטרטגיה שיווקית שמורכבת ממספר שלבים חלקם מקבילים וחלקם עוקבים.
הציר המרכזי הוא שיווק ממומן ברשתות החברתיות. איך זה יעבוד?
ניצור דף נחיתה עם שאלון ללקוחות וכפתור להשארת פרטים. מטרת הדף תהיה לאסוף לידים. במקביל, נריץ קמפיין בטיקטוק שהמטרה שלו תהיה לחזק את המותג ואת המוצר. דוגמא אחת של סרטונים תהיה המלצות של לקוחות על השימוש במוצר, דוגמא אחרת תהיה סרטוני הדגמה איך לובשים את המוצר בקלות.
מה עוד? במקביל נייצר קמפיין משפיעניות שהמטרה שלו תהיה לעלות את המודעות למוצר ולחשוף אותו לקהל היעד. מה שיארוז לנו את הכל יהיה קידום אורגני בגוגל שהמטרה שלו תהיה למקם את האתר של קנגרו מאמא בראש תוצאות החיפוש בכל פעם שאמא תרשום במנועי החיפוש את מילות החיפוש ‘מנשא לתינוק’. באופן הזה נחבר את כל הקצוות לידי אסטרטגייה שיווקית ברורה ומדויקת שתדע לשאת את קנגרו מאמא אל עבר יעדי השיווק שלה.

אסטרטגיה שיווקית חוסכת לכם כסף או יותר נכון – דואגת שלכסף שאתם מוציאים על שיווק תהיה תמורה הולמת. בואו ניקח את הדוגמה של קנגורו-מאמא. אפשר היה לעשות את כל החלקים “בשליפה” כל אחד בפני עצמו ולקוות לטוב. להריץ קמפיין משפיעניות, לנסות לאסוף לידים בפייסבוק, להריץ סרטונים בטיקטוק.
אבל…
אם לא הייתה לנו תוכנית משותפת לכל הערוצים האלה, הגדרה מדויקת מה אנחנו רוצים לקבל מכל ערוץ שיווק ואיך זה משרת את המטרה הגדולה, אז אין סיכוי שהיינו מקבלים את התוצאות הרצויות, סתם היינו זורקים כסף על מיליון ערוצי שיווק ואחר כך הולכים ומספרים לכולם ש”שיווק דיגיטלי לא עובד”. אז הוא עובד יופי, וההבדל הוא אסטרטגיה שיווקית מוצלחת.
עוד זווית שחשוב להסתכל עליה היא הקדשת מאמצים לחיזוק המותג. על פניו, למותג צעיר וקטן – זה בזבוז כסף, עדיף להתמקד במכירות לא?
אז זו בדיוק כוחה של האסטרטגייה, כאשר מתרכזים רק ב”חיזוק מותג” אז זה באמת לא נותן כלום, אבל כשזה מחובר לחלקים אחרים של האסטרטגיה אנחנו יכולים גם ליהנות מחיזוק המותג בלי לחשוב על המכירה וגם ליהנות ממכירות בלי להתעסק בחיזוק המותג.
בלבלנו אתכם? טוב מאד, צרו קשר ונעשה לכם סדר באסטרטגיה השיווקית.

לסיכום

יצירת אסטרטגייה שיווקית ברורה היא הדרך להשיג מטרות שיווקיות לפי הצרכים של המותג, בצורה סיסטמטית, עקבית, שיודעת לספק תוצאות מצוינות. בשביל לא לבזבז משאבים לחינם ועל מנת להגיע לתוצאות טובות, מומלץ לעבוד עם סוכנות שיווקית בדיגיטל שזו ההתמחות שלה. רגע… תנו לנו לחשוב בשבילכם על אחת… סתם נו, ברור שאינסייט!
פנו אל המומחים של אינסייט ליצירת אסטרטגייה שיווקית ייחודית עבור המותג שלכם, השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם >>

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה