רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי אתם מעדיפים לחשוב על זה. לאחר מכן, בזמנכם הפנוי נכנסתם לפייסבוק להתעדכן מה חדש. והופ- הפלא ופלא, פייסבוק מקפיץ לכם מודעות ממומנות של מאווררי תקרה, מהמותג שבו בדיוק ביקרתם קודם לכן. ברוכים הבאים לעולם המופלא של רימרקטינג.

איך זה יכול להיות שאנחנו מקבלים את הפרסומות בדיוק מהמותג שהרגע התעניינו במוצרים שלו? חוק המשיכה? התערבות קוסמית? טלפתיה? לא ולא. מדובר ברימרקטינג בפייסבוק, הכלי היעיל שכל בעל עסק צריך להכיר להעלאת אחוזי המרה של לקוחות פוטנציאלים שכבר גילו עניין בעסק ובמינוח עממי ‘הזדמנות שנייה לסגירת עסקה’. אומרים שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, וזה נכון, אבל הזדמנות שנייה לסגירת עסקה יש ויש והיא פעמים רבות יעילה ומוצלחת יותר מההזדמנות הראשונה.

המומחים של אינסייט עושים לכם סדר בכל הקשור לניהול קמפיין רימרקטינג ולא רק ‘יצירת לידים’ אלא גם העלאת סיכויי הסגירה שלכם.

מה זה רימרקטינג בפייסבוק?

רימרקטינג בפייסבוק הוא כלי שמאפשר לנטר התנהגות גולשים שכבר יצרו אינטראקציה ראשונית עם הנכסים הדיגיטליים של העסק (כמו למשל ביקור באתר או באפליקציה של העסק) ואז על בסיס פעולה קודמת זו לייצר עבורם מודעות מותאמות של אותו בית עסק, באמצעות פיקסלים של פייסבוק.

למעשה רימרקטינג בפייסבוק מאפשר לבית העסק למקד את המודעות שלו אל מול קהל שהוא כבר עבר אינטראקציה אחת איתו ולכן הסיכוי לסגירת עסקה והמרת הליד גדל. היתרונות של רימרקטינג בפייסבוק הן אפשרויות מיקוד פרסומיות מדויקות, ואנליטיקה חזקה.

חשוב לציין שכל הנאמר כאן לגבי כלי שיווקי זה נכון ויעיל גם בפייסבוק וגם באינסטגרם.

סרטוני הסבר לתהליך הקמת קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

יצירה והטמעת פיקסל:

יצירת קהל רימרקטינג בפייסבוק:

הגדרת קהל רימרקטינג בפייסבוק:

איך לבנות קמפיין רימרקטינג בפייסבוק שלב אחרי שלב?

על מנת לבנות קמפיין רימרקטינג יעיל צריך לפעול בצורה שיטתית ומסודרת בהתאם לשלבים הבאים:

  1. מה היעד? חשוב להגדיר תחילה את היעדים עבור הקמפיין הנוכחי למשל הגדלת הטראפיק לאתר, קידום מוצר חדש, הגדלת מכירות, היכרות עם המותג וכו’.
  2. הכל בפיקסל- יש להתקין את הפיקסל של פייסבוק באתר האינטרנט של העסק. הפיקסל עוקב אחר האינטראקציות של המשתמשים ואוסף נתונים חשובים למטרות רימרקטינג.
  3. צור קהלים מותאמים אישית על סמך האינטראקציה הראשונית- קמפיין ממוקד צריך קהל ממוקד. יש ליצור קהלים מותאמים אישית לפי הפעילות הקודמת שלהם למשל “משתמשים מעורבים”, “מבקרים באתר”, “משתמשי אפליקציה”, “רוכשים” וכו’.
  4. יצירת תוכן משכנע- עיצוב מודעה בפייסבוק חייב להיות יצירתי, ולייצר מודעה משכנעת שמדברת לצרכים ותחומי העניין של קהל היעד של המותג. אילו סוגי מודעות קיימים? מודעות קרוסלה, מודעות וידאו ועוד.
  5. תקציב ותזמון- בחירת תקציב היא מהלך קריטי להצלחת הקמפיין כמו גם קביעת לוחות זמנים מתאימים תוך התחשבות בזמני תנועת שיא ומשך הקמפיין.
  6. מעקב ואופטימיזציה- כשבונים קמפיין רימרקטינג לא משגרים ושוכחים ממנו. להפך, חשוב לעקוב באופן רציף אחר הביצועים שלו באמצעות כלי הניתוח של הפייסבוק ולבצע את ההתאמות הנדרשות בשביל לייעל אותו.

למה בעצם קל יותר לסגור עסקה ברימרקטינג

אם נחזור לבסיס של התנהגות צרכנית, כל לקוח, בכל קנייה בכל תחום ובכל מקום בעולם נדרש לעבור את השלבים הבאים: להכיר, לחבב, לסמוך ורק אז לקנות.

מי שלא מזהה את זה בעברית, מדובר כמובן על תבנית:

Know – Like – trust – buy

ובכן, כשאנחנו מציגים ללקוח מודעה בפעם הראשונה אנחנו חייבים להתחיל מההתחלה – משלב היכרות, אז לעבור לחיבוב (נניח שיש מילה כזו) ליצור ביטחון ורק אז המתעניין יהיה בשל לקנייה. ומה קורה ברימרקטינג? אנחנו מדלגים שלב, ובדרך כלל אפילו שניים, ולעיתים על כל השלושה.

להכיר – הוא כבר מכיר אותנו. הרי הוא ראה מודעה או גלש באתר. לחבב – השלב של Like בתהליך יכול להסתכם ב… לייק, או בביקור באתר או תגובה אוהדת למודעה, זה הכל.

ולעיתים קרובות ברימרקטינג אנחנו מגיעים לאנשים שכבר אפילו סומכים עלינו ופשוט לא השלימו את התהליך, לא קיבלו הצעה מסודרת או שמשהו הסיח את דעתם. לכן, בתהליך רימרקטינג, בו אנחנו יכולים להתחיל את השיווק כבר משלב 2 או 3 בתהליך, יש לנו סיכוי גבוה יותר לסגירה.

למה ומתי משתמשים בקמפיין רימרקטינג בפייסבוק?

הסיבה הראשונה שלשמה נרצה להשקיע בניהול קמפיין רימרקטינג היא העלאת אחוזי ההמרה. למעשה בית עסק יכול להשקיע בקמפיינים לשם יצירת לידים, אך רשימת לידים ארוכה אינה מספיקה אם אחוזי ההמרה לא גבוהים. לידים שהביעו עניין בעבר במותג אך לא השלימו את העסקה הם לידים בעלי פוטנציאל גבוה יותר לסגירת עסקה מול לידים שלא קיימו שום אינטראקציה קודמת. סיבה זו הופכת את הרימרקטינג בפייסבוק לכלי שיווקי רב ערך.
יחד עם זאת, מלבד סגירת עסקאות ניתן לעשות שימוש בכלי זה בנקודות שונות לאורך מסע הלקוח ובכלל זה העלאת המודעות למותג, יצירת טראפיק לאתר, יצירת לידים ועוד. אתם בוחרים את יעדי השיווק הספציפיים שלכם וקמפיין רימרקטינג בפייסבוק מציע את הגמישות הנדרשת.

שתי גישות מרכזיות לרימרקטינג

ישנן שתי גישות מרכזיות לשימוש ברימרקטינג בפרסום. הגישה הראשונה מדברת על סגירת עסקה עם מתעניינים. כמו שהסברנו כבר קודם, יש לנו שם סיכויים טובים יותר, אבל חשוב להדגיש את העובדה שאנחנו פשוט יכולים ככה לפרסם לקהל סופר ממוקד, בעלויות יחסית נמוכות. למה? כי את רוב העלות שלנו בפרסום במדיה חברתית אנחנו משקיעים על מנת להגיע אל קהל רחב ככל הניתן וממנו להצליח למצוא את הקהל הרלוונטי שימשיך איתנו לעסקה. אך כאשר הקהל שלנו כבר ממוקד ורלוונטי, עלויות הפרסום הכוללות שלנו יורדות. אנחנו לא צריכים להגיע אל “ההמונים”.

הגישה הנוספת לרימרקטינג היא מכירה חוזרת. כלומר – לפרסם באופן ממוקד לקהל שכבר קנה מאיתנו! למה שנרצה לעשות את זה? כי זה קהל שכבר מכיר, מחבב, סומך וקנה מאיתנו, אנחנו רק צריכים להציג לו הצעה מתאימה. למשל, נניח ויש לנו קורס שיווק דיגיטלי. אנחנו יודעים שכל מי שקנה את הקורס מעוניין ללמוד שיווק דיגיטלי, עכשיו אנחנו יכולים לפרסם להם גם כלים של שיווק, שאנחנו יודעים שהם צריכים, בעלויות פרסום זולות יחסית (שוב, כי הקהל ממוקד), ולקהל שכבר מכיר אותנו כאוטוריטה בתחום השיווק.

זה Win Win.

רגע, אז איזה מהגישות כדאי לבחור? את שתיהן כמובן, אין ביניהן שום סתירה, למתעניינים שלא קנו אנחנו נפרסם ברימרקטינג את ההצעה שלנו למוצר הפתיחה, וללקוחות שכבר קנו נפרסם ברימרקטינג את המוצר המתאים להם.

האם מומלץ להשתמש ברימרקטינג בפייסבוק ובאינסטגרם?

כפי שאתם בטח יכולים כבר לתאר לעצמכם בשלב זה, קמפיין רימרקטינג לא רק שהוא כלי שיווקי מומלץ אלא הכרחי בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים לכל עסק המעוניין להישאר תחרותי. זה בדיוק המקום להזכיר שעל אף כל ההספדים של הרשת החברתית הוותיקה, פייסבוק מונה כ-2.8 מיליארד משתמשים פעילים בחודש ובכך היא מספקת הזדמנות שאין לה תחליף להתחבר מחדש אל קהל היעד ולקדם אותו במשפך השיווקי אל עבר מכירה. נוסיף על זה שמי שכבר ממילא משתמש בשיווק ממומן ובעיצוב מודעה בפייסבוק, יעדיף ממילא לייצר קמפיין רימרקטינג יעיל שידע למקסם את התוצאות של ההשקעה.

מה היתרונות בקמפיין רימרקטינג בפייסבוק?

אלו הם שלל היתרונות של ניהול קמפיין רימרקטינג:

  1. מיקוד מדויק והמרות מוגברות- הגעה לקהל המתאים שכבר קיים אינטראקציה אחת והביע עניין במותג, מאפשר הגדלת סיכויי ההמרה והנבת תוצאות מדידות.
  2. יצירת תוכן רלוונטי- עיצוב מודעה בפייסבוק כאשר למנהל הקמפיין יש את הידע אודות האינטראקציה הקודמת שביצע הלקוח הפוטנציאלי מאפשר לייצר מודעה שהתוכן שלה רלוונטי ובעל ערך, לפי תחומי העניין וההעדפות שלו ובכך לייצר שיעורי מעורבות גבוהים.
  3. תמורה מצוינת להשקעה- רימרקטינג בפייסבוק מאפשר למקסם את תקציב הפרסום ולקבל תוצאות גבוהות עבור ההשקעה.

לסיכום

ניהול קמפיין רימרקטינג בפייסבוק הוא כלי אסטרטגי חזק ליצירת חיבור מחדש עם משתמשים, הגדלת המרות ומקסום החזר השקעה. יחד עם זאת בשביל למנף אותו נכון ולמקסם את ההשקעה צריך ידע ומומחיות. אם חשקה נפשכם להאציל סמכויות ולהתרכז במה שאתם עושים הכי טוב, פנו אל המומחים של אינסייט לניהול קמפיין רימרקטינג יעיל שמביא תוצאות.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה