בדיקת כניסות לאתר – האם האתר שלכם באמת עושה את העבודה?

בדיקת כניסות לאתר

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי, אוטומטי, נשלט על ידי מכונות ומחשבים עד שאנחנו לפעמים כמעט מרגישים מיותרים. לכן, זה לא פלא שאחרי שבנינו את האתר אנחנו מצפים שהכל יקרה באופן אוטומטי. אבל זה לא באמת המצב, מאחורי כל המכונות, הרובוטים, האתרים ואפילו הבינה המלאכותית, תמיד יש אנשים. במקרה של האתר שלכם, אתם האנשים, ויש לכם תפקיד, כמו למשל – בדיקת כניסות לאתר.

“מה? אני צריך לבדוק גם מי נכנס לאתר שלי?” שאל אותנו ש. בתדהמה. סתם, אין באמת ש. אבל יש המון בעלי עסקים שבאמת משקיעים ונותנים את הנשמה כדי לבנות אתר לעסק, הם לוקחים בוני אתרים, מעצבים, קופירייטרים, אנשי UI/UX, קונים דומיינים, משקיעים במנויים לתוכניות PRO למיניהן (או שהם פשוט פונים לאינסייט שיעשו את הכל בשבילם), ואחרי עבודה מאומצת וקצת זמן יש להם אתר לתפארת.

בגלל שזה תהליך שלוקח זמן, תקציב ופעמים רבות גם משאבים נפשיים, כשהעבודה סוף שסוף מסתיימת, כל מה שבעלי העסקים האלה רוצים הוא להישען אחורה וליהנות מהפירות.

למה בכלל צריך לבדוק כמה כניסות היו לאתר?

הבעיה היא… שבלי מעקב ביצועים ותחזוקת האתר באופן קבוע, לא יהיה לכם שום מושג האם האתר שלכם עובד בשבילכם כמו שצריך. בנוסף, מעקב כניסות לאתר חשוב כדי לתת לכם אינדיקציה על הפעילויות השיווקיות שאתם עושים, על ההתקדמות, על יחס ההמרה, והוא גם מאפשר לכם לתת תחזיות עתיד.

למשל, כשאתם יודעים כמה כניסות יש לאתר בכל חודש, ומודדים את הנתון הזה לאורך זמן, לצד הנתון למשל של כמה לידים נכנסים מהאתר, או כמה מכירות היו מהאתר אתם תמצאו שיש הלימה בין הנתונים ולמעשה תוכלו לעשות תחזית ולהציב יעדים עסקיים על פי כמות הכניסות לאתר! שזהו פרמטר הרבה יותר מושג ומדיד בעולם הדיגיטל. למען האמת, כניסות לאתר הוא נתון בסיסי במעקב ההתקדמות ובבקרה על היעילות של האתר ושל הפעולות שאתם עושים לקדם אותו.

האם זה בכלל אפשרי לבדוק כניסות לאתר?

טוב, בשלב הזה התשובה כבר ברורה אבל השאלה בהחלט במקום. אנחנו רגילים לראות אתרים מצד המשתמש, ובניגוד לחנות, חניון, פארק, או קולנוע, כשאנחנו גולשים באתר בתור משתמשים, אנחנו לא רואים כמה עוד אנשים גולשים איתנו בו זמנית, אנחנו לא רואים מי היה שם קצת לפנינו (כמו שאנחנו יכולים לראות לצערנו הרב בקולנוע או בפארק….) ולא את פקק התנועה שמרמז שעוד הולכים להיכנס לאתר אחרינו.

זו עוד סיבה שבעלי עסקים שלא חיים את עולם הדיגיטל לא חושבים ולא מודעים על האפשרות לבדוק כמה כניסות לאתר היו היום, או השבוע או החודש. לכן גם השאלה האם זה בכלל אפשרי היא לגיטימית, ובמקרה הזה אנחנו ממש נצטרך כמו בעליזה בארץ הפלאות לעבור לצד השני של המראה ולהסתכל על כל העולם הזה בפרספקטיבה אחרת לגמרי, מכיוון בעלי האתר ולא מכיוון הגולשים.

איך בודקים כמה כניסות יש לאתר?

יש מספר כלים לבדיקת כניסות לאתר שיכולים לשמש אתכם. ישנם כלים כמו האתר Similarweb שלמעשה מאפשר לכם לראות כמות כניסות לכל אתר (!) ולא רק לזה שלכם. אבל הכלים האלה הם כלים של מחקר מתחרים ולא של חקר ביצועים. הם נותנים נתונים גסים בלבד, ועובדים רק באתרים גדולים. לפלטפורמות השונות של בניית אתרים כמו וויקס או וורדפרס יש כלים פנימיים לבדיקת כמות הכניסות לאתר בצורה של תוספים, אפליקציות נלוות או כלי מערכת פנימיים.

ישנן מספר תוכנות חיצוניות שיכולות לבדוק את כמות הכניסות לאתר שלכם ולהעניק לכם דו”חות ברמות שונות, אך יש כלי אחד, שהוא כנראה הכלי היעיל ביותר, שייתן לכם הכי הרבה מידע, יאפשר לכם מעקב לאורך זמן, בזמן אמת, פילוח נתונים ודיוק מקסימלי במעקב כניסות לאתר. הכלי הזה הוא – גוגל אנליטיקס.

אה, והוא גם בחינם. זהו התאהבנו (אימוג’י מסמיק).

גוגל אנליטיקס למעקב טראפיק לאתר

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי של גוגל אליו אפשר להתחבר, איך לא, בעזרת חשבון הגוגל שלכם, ובעזרתו אפשר לקבל (כמו שהשם די מסגיר), מגוון של נתונים ומידע על האתר שלכם.

איך זה עובד? בשלב הראשון, אתם תצטרכו להטמיע קוד מעקב פשוט בראש כל דף באתר שלכם. לא להיבהל, זה אולי נשמע כמו תוכנה זדונית מספר מתח של הרלן קובן, אבל למעשה אתם בטח מכירים את הקוד מעקב הזה מפייסבוק בשם – פיקסל. רק שזה לא הפיקסל של פייסבוק, זה הקוד של גוגל.

שורת הקוד הקצרה הזו בראש כל דף מאפשרת לגוגל אנליטיקס לעקוב אחרי מספר הגולשים באתר. לאחר שתטמיעו ותאמתו את הקוד תוכלו לקבל בחשבון הגוגל אנליטיקס שלכם את הנתונים של כמות הכניסות לאתר.

זה לוקח כמה דקות ללמוד ואולי כדאי להיכנס לעזרה של גוגל כדי לוודא שהטמעתם הכל נכון (יש לגוגל דפי עזרה מצוינים גם בעברית) אתם תוכלו להיכנס למערכת, ופשוט להפיק דו”חות מפולחים של נתוני הכניסה לאתר או לצפות בנתונים בזמן אמת.

לא רק כניסה לאתר

קוראים לו “גוגל אנליטיקס” ולא “גוגל שסופר לך כמה אנשים נכנסו לאתר שלך וזהו”. אז אפשר להבין שהוא עושה עוד המון דברים חוץ מזה…

מה למשל?

תוכלו לקבל פילוח לפי מכשירים. כמה נכנסו מהטלפון וכמה דרך מחשב. למה זה חשוב? נניח והתלבטתם אם להשקיע ברספונסיביות טובה לטלפון, או לשים באתר כפתור לחיוג ישיר או לניווט ישיר, כאלה שמתאימים רק לטלפונים. כדאי? לא כדאי? כשהגוגל אנליטיקס יראה לכם ש 92.6% מגיעים לאתר שלכם מהסלולר, תהיה לכם תשובה ברורה…

עוד נתונים שאפשר ללמוד בגוגל אנליטיקס הם כמה דפים נצפו, זמן שהות ממוצע באתר, וגם נתונים מתקדמים יותר כמו מקורות התנועה לאתר, יחס המרה בעמודים ועוד. בעזרת הנתונים המתקדמים אפשר לבדוק למשל את היעילות של פעולות שיווקיות, להשוות בין “נתוני אגו” כמו כניסות לאתר ולחיצה על כפתורים, לבין “נתוני כסף” כמו רכישות או מילוי טופס השארת פרטים.

מה אפשר לעשות עם נתוני הכניסות לאתר

במילה אחת – להצמיח. את האתר, את העסק, את ההכנסות. אבל אנחנו לא בשעשועון בטלוויזיה ואין לנו שוום הגבלה להסביר את זה במילה אחת אז אנחנו נשתמש בהרבה מילים…

ראשית, מעקב הכניסות מאותת לכם האם בכלל יש טראפיק ואתם בכיוון הנכון, או שאולי האתר שלכם שוקק חיים כמו בית קברות מחוץ לעיר ב 2 בלילה ביום שישי ה-13.

אם תגלו שאין בכלל תנועה לאתר – אתם יודעים שזה הדבר הראשון שצריך לטפל בו. אם אתם רואים שיש תנועה לאתר, עכשיו הזמן ללמוד איך להגדיל אותה ומה לעשות איתה.

למשל, אם אתם מגלים שאנשים נמצאים הרבה זמן בדף הבלוג אבל פחות בדפי המוצרים, חזקו את הבלוג וקשרו את הבלוג לדפי המוצרים.

אם אתם מגלים שהטפסים היעילים יותר הם אלו הנמצאים בראש דף ולא בתחתית, דאגו שיהיה טופס בראש כל דף. אם רוב התנועה שלכם היא בסלולר, עצבו את האתר בהתאם, ואם אתם מגלים שאחוז גדול מהתנועה באתר שלכם מגיעה בשעות הקטנות של הלילה, אולי תשנו את העיצוב לכהה יותר. בהמשך תוכלו לשפר את פעולות השיווק ששולחות טראפיק לאתר, את יחסי ההמרה באתר, את התוכן, את הדירוג על פי מילות מפתח מסוימות ועוד.

בקיצור – לצמוח. הנה, חזרנו למילה אחת.

לסיכום

בדיקת כניסות לאתר היא כלי בסיסי במעקב ושיפור ביצועים והיא הצעד הראשון בדרך לאתר שבאמת משרת את העסק שלכם ולא כזה שרק דורש מכם משאבים בלתי נגמרים. הכלי הטוב ביותר למעקב כניסות לאתר הוא גוגל אנליטיקס, שמספק הרבה יותר מידע מ”רק” מעקב כניסות.

יש לכם אתר ואתם לא יודעים מה קורה איתו? המומחים של אינסייט ישמחו לקדם לכם אותו, לשפר לכם אותו, להגדיל ביצועים ולהפוך אותו לכלי שיווקי חשוב בעסק שלכם.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה