מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר?

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר

החלטתם שהעסק שלכם חייב לעלות מדרגה! הגיע הזמן שיהיה לו אתר אינטרנט. או אולי בעצם דף נחיתה? רגע, מה ההבדל ביניהם? ומה הכי מתאים בשביל העסק שלכם? המאמר הבא יענה לכם על כל השאלות: מה זה דף נחיתה? מה זה אתר אינטרנט? מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר? על איזה מטרות כל אחד מהם עונה? ואיך תדעו מה הכי טוב בשביל העסק שלכם? האם עדיף לאכול פסטה עם מזלג או עם צ’ופסטיקס? (טוב, אל השאלה הזאת אולי לא נענה…) המומחים של אינסייט עושים לכם סדר. 

גם דף נחיתה וגם אתר הם שני נכסים דיגיטליים, עמודי תווך שיווקיים שחשובים מאד לעסק שרוצה נוכחות דיגיטלית ולהביא לקוחות ומכירות ישירות מהרשת (ובואו, אזה עסק לא רוצה…). אז בעצם, למה צריך את שניהם? אי אפשר פשוט להשתמש באתר בתור דף נחיתה? או להיפך? בדף נחיתה בתור אתר?

חכו, זה רק הולך ומסתבך, כי כל דף נחיתה, אפילו אם הוא עומד בפני עצמו הוא בעצם ברמה הטכנית – אתר אינטרנט קטן. מצד שני המקום הכי טוב לדפי הנחיתה שלכם הוא בתוך האתר עצמו.

מבולבלים? זה בדיוק מה שרצינו! עכשיו בואו נעשה סדר.

בניית אתר לעסק

אתר אינטרנט הוא אוסף של דפים המקושרים האחד לשני. האוסף הזה יכול לכלול גם דף אחד ארוך ואז האתר נקרא one pager, אתם יודעים, כי יש בו רק דף אחד. באתר אינטרנט ניתן למצוא מידע רחב אודות העסק, הרקע להקמתו, השירותים או המוצרים שלו, דרכי התקשרות, אפשרויות לרכישה ועוד. האתר מסייע לעסק לבסס את המותג ואת האמינות שלו מול קהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים המבקרים בו. במילים אחרות האתר הוא ‘כרטיס הביקור’ של העסק.

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא עמוד בודד באינטרנט. לרוב יש לו קריאה ברורה המניעה לפעולה למשל לאסוף מידע מקהל היעד שלנו או לאסוף לקוחות בשלים לרכישה. מאחר והמטרה שלו היא ממוקדת, המסר הוא אחד ואנחנו לא נרצה לבלבל את הגולשים על ידי כך שנעביר אותם מעמוד לעמוד.

איפה הגולשים פוגשים את דף הנחיתה? בדרך כלל, בקצה של קמפיין ממומן, ברשתות החברתיות ולפעמים גם בגוגל, בתוך קישורים במיילים שיווקיים, במודעות שיווקיות ב SMS ועוד. זה הדף שבו הם “נוחתים” אחרי שהם לחצו על קישור בתוכן שיווקי, ומכאן השם – דף נחיתה. כן, אנחנו יודעים, לא שיא התחכום אבל לא אנחנו המצאנו את השם.

מטרות שנוכל להשיג באמצעות דף הנחיתה

הגדלת רשימת התפוצה ושליחת מיילים שיווקיים

בשביל לגרום לאותו גולש להירשם לרשימת התפוצה אפשר בדף הנחיתה להוסיף מתנה דיגיטלית כמו למשל מדריך בתחום המומחיות של העסק או כל תמורה אחרת בעלת ערך לגולש. המדריך יכול להיות בקובץ PDF או קובץ וידאו.

איסוף לידים

בדף הנחיתה נספר על השירות או המוצר, היתרונות שלו והמלצות של לקוחות. גולשים אשר ירצו לקבל עוד פרטים יוכלו להשאיר את הפרטים שלהם (שם וטלפון), וכך תיווצר רשימת לקוחות חמים בשלים לרכישה שאליהם נוכל להתקשר, לשלוח הודעה, לתת להם אפשרות לקבוע פגישה או כל דרך אחרת שתוביל אותנו למעמד מכירה מול הלקוח.

זמן ההקמה

זמן ההקמה של דף נחיתה ואתר אינטרנט מושפע מהמורכבות של המשימה, המיומנות והניסיון של מבצע המשימה, הפידבק והתקשורת מהלקוח. למקצוענים של אינסייט זמן הקמה של דף נחיתה יכול לקחת מספר ימים בודדים. לעומת זאת, זמן ההקמה של אתר אינטרנט יכול להיות עבודה של מספר שבועות ואף מספר חודשים באתרים מורכבים.

מכיוון שחלק לא מבוטל מזמן ההקמה הוא אפיון מדוקדק ומתן מענה מלא לצרכים, בדף נחיתה שבו המטרה הרבה יותר ברורה וממוקדת, האפיון על פי רוב מהיר יותר וכך גם כל העבודה על הדף.

אם נסכם את נקודת השוני ביניהם, הרי שההקמה של דף נחיתה היא הרבה יותר מהירה לעומת של בניית אתר אינטרנט. לגבי נקודת הדמיון, בין אם מדובר בדף נחיתה או באתר אינטרנט, בשניהם יש להבין תחילה על איזה מטרה הם נדרשים לענות ומהו הצורך של העסק. רק לאחר מכן ניתן יהיה לצלול לעבודה.

ברמה הטכנית, בנייה של דף נחיתה דומה מאד לבנייה של אתר ולפעמים אפיו נעשית באותה מערכת (למשל בוורדפרס או וויקס), אך יש גם מערכות ייחודיות לבניית דפי נחיתה ואפילו אפשרות לבנות דפי נחיתה על הפלטפורמה של מערכות הדיוור השונות (אל תשאלו עכשיו מה זה מערכת דיוור, אנחנו פשוט נכתוב על זה מאמר נפרד).

קהל היעד

בדרך כלל קהל היעד של דף הנחיתה הוא ממוקד יותר מאשר קהל היעד של האתר שהוא יכול להיות רחב ומגוון. נסביר. מי שמגיע אל דף הנחיתה הוא או קהל שמגיע מהעמוד העסקי ברשתות החברתיות או קהל שהגדרנו מראש במסגרת קמפיין ממומן שתוכנן במטרה למכור מוצר או שירות מסוימים. למשל חברה שמוכרת מוצרי טיפוח לשיער. דף הנחיתה שלה מציע מדריך לחיזוק שיער אחרי החלקה. כאן הקהל יהיה מאוד מסוים, נשים שעשו החלקה בשיער.

לעומת זאת, באתר תנועת הקהל תגיע (בשאיפה) בעיקר באופן אורגני, בדרך של קידום במנועי החיפוש. לכן הקהל יכול להתרחב לכל מי שמעוניין בידע המקצועי שמציע האתר. בנוסף, האתר מכיל מגוון של מוצרים שירותים ולכן סביר שהקהל שלו יהיה רחב יותר. אם נחזור לדוגמא של חברה  שמוכרת מוצרים לטיפוח שיער ומציעה סדרת מוצרים גם לגברים וגם לנשים. במקרה הזה, מבקרי האתר יהיו משני המינים.

תכלית

התכלית של דף נחיתה היא להניע את הגולש לפעולה מוגדרת: למשל איסוף לידים או מכירה מיידית. מדובר בתכלית מדויקת. לעומת זאת, באתר התכלית היא שונה ורחבה יותר. כאן המטרה היא לתת מידע בעל ערך, ליצור רושם טוב ולהעמיק היכרות עם העסק, למכור מוצרים או שירותים או לבנות תדמית.

אנחנו נרצה שהגולשים יקבלו ערך באתר, יחזרו אליו שוב ושוב, יישארו בו כמה שיותר זמן. נתונים אלה עוזרים להשיג דירוג גבוה יותר של האתר במנוע החיפוש וגם להגביר את התנועה של קהל לקוחות פוטנציאלי אל החנות. כמו כן, מתן מידע איכותי, חוויית משתמש ידידותית יכולים לגרום לאותם גולשים להפוך ללקוחות ואף להמליץ על העסק.

מחיר

קיימת אפשרות להקמת דף נחיתה או אתר באופן עצמאי. כמובן שהדבר מצריך השקעת זמן, למידה ותלוי בכישורים ובסבלנות שלכם. אפשרות נוספת היא לתת למומחים של אינסייט לעשות את העבודה בצורה מקצועית ומנוסה עבורכם. כאן עלול להיכנס לשיקול נושא המחיר.

כמו שציינו קודם, דף נחיתה הוא פרויקט יותר פשוט ומהיר ובהתאם המחיר שלנו נמוך בהרבה לעומת אתר. מצד שני, הסדר “הנכון” לעבוד כשהמחיר לא מהווה שיקול, הוא לבנות קודם את האתר ואז בתוכו את דפי הנחיתה השונים. מכיוון שאנחנו עדיין לא פגשנו את העסק, או האדם שעבורו המחיר באמת לא מהווה שיקול, זה עדיין פרמטר חשוב.

צריך לקחת בחשבון שלבד ממחיר ההקמה יש עלויות נלוות, אמנם לא גבוהות אבל בהחלט קימות, למערכות השונות שדרושות גם לאתר וגם לדף נחיתה – דומיין, אחסון, מנוי למערכת דיוור, פלטפורמות שונות כמו אלמנטור פרו או וויקס וכו’. גם כאן, העלויות הנלוות של אתר גבוהות מעט מאלו של דפי הנחיתה.

בנוסף, יש להתחשב בעלויות התחזוקה, כאשר אתר דורש בדרך כלל תחזוקה חודשית שוטפת ודף נחיתה כמעט ולא דורשת תחזוקה וגם זה מתבטא בעלויות. עכשיו, אם זה נראה שכל סעיף המחיר בא להפחיד אתכם מלבנות אתר – אז ממש לא. אנחנו פשוט חושבים שכדאי שתכירו את התמונה כולה, כי אם עושים משהו ( נניח – מקימים אתר), חשוב לעשות אותו כמו שצריך.

מידע ותוכן

דף נחיתה הוא דף ממוקד בעל פונקציה אחת ובהתאם גם הנעה לפעולה אחת (למשל השארת פרטים, או הצטרפות לרשימת תפוצה). בגלל שזה תפקידו של דף הנחיתה גם כמות המידע היא יחסית מוגבלת, לרבות בתחום נקודתי, או לגבי מבצע מסוים או שירות או מוצר כלשהו, להבדיל מכל הידע או כל המוצרים של העסק.

בגלל שזה טיבו של דף הנחיתה גם התוכן יהיה תוכן שיווקי המניע לפעולה. כל מילה צריכה להיבחר בקפידה ולהיות מדויקת להניע את הגולש אל עברה המטרה ששמתם לעצמכם. לעומת זאת, בכל הקשור לאתר, ככל שיש יותר מידע שרלוונטי וקשור לעסק הרי זה משובח. למה? SEO. על מנת שהאתר שלכם ידורג גבוה בעמוד התוצאות של גוגל ולא יהפוך להיות ‘בית קברות’. הנה, אנחנו מסבירים:

קידום ממומן ואורגני

את דף הנחיתה נקדם לרוב באופן ממומן ולא באופן אורגני וזה כי… בלתי אפשרי לקדם דף נחיתה בצורה אורגנית. זה דף אחד, עם כמות מידע מוגבלת, עם תוכן סטאטי שלא משתנה ואם הוא בנוי על מערכת ייעודית של דפי נחיתה או מערכת דיוור אז זה רק מסבך את העניינים.

את דף הנחיתה אנחנו לא מעדכנים ולא מעמיסים עליו תכנים, אין טעם למחקר מילות מפתח למעט המחקר הראשוני וגם אז אנחנו לא רוצים להתפשר על המסר השיווקי בשביל לשלב מילות מפתח. בקיצור, דף נחיתה פשוט לא מתאים לקידום אורגני והוא די תלוי בקידום ממומן.

לעומת זאת, בניית אתר לעסק הולכת במקשה אחת עם קידום אורגני. או במילים אחרות אין משמעות לבניית אתר לעסק אם לא מתכוונים לאחר מכן לעדכן, להוסיף ולהעשיר את האתר בתוכן איכותי שיועיל לגולשים. אתר אינטרנט לעסק צריך לעבור התאמה לאופן בו מנועי החיפוש של גוגל עובדים, או כמו שקוראים לזה אנשי המקצוע (אינסייט? מישהו אמר אינסייט? אנחנו בטוחים שמישהו קרא לנו…):  ‘אופטימיזציה’.

קיימים מאות פרמטרים אשר עשויים להשפיע על מיקומו של האתר. המומחים של אינסייט מנוסים ביצירת יתרון לאתר שלכם על פני כל אתר מתחרה, מדובר בתהליך מקצועי שהולך ומשתפר לאורך הזמן ומביא תוצאות.

מה המטרה?

לדף נחיתה יכולות להיות אחת מתוך מספר המטרות הנ”ל:

  1. טופס הרשמה לרשימת תפוצה. הגולשים משאירים את כתובת המייל שלהם בטופס ההרשמה הממוקם בתוך דף הנחיתה ובכך העסק מייצר לעצמו רשימת תפוצה שתשרת אותו לשלוח עדכונים, מסרים שיווקיים, תכנים בעלי ערך, מבצעים ועוד.
  2. טופס הרשמה לאירוע. למשל הרשמה לסדנא, לוובינר או כנס. כאן נדרש לתאר בדף הנחיתה את פרטי האירוע לרבות הפעילות, דרכי הגעה וכו’.
  3. טופס השארת פרטים ואיסוף ‘לידים’: במקרה הזה הגולשים שמשאירים את פרטי ההתקשרות שלהם הם כבר לקוחות בשלים לרכישה. במקרה כזה נותר לבצע עוד פעולה בשביל להמיר את אותם נרשמים לביצוע רכישה, למשל שיחת מכירה.
  4. הורדת מתנה דיגיטלית בתמורה להצטרפות לרשימת התפוצה. המתנה יכולה להיות מדריך לתחום המומחיות של העסק, לוח שנה דיגיטלי או כל רעיון אחר העולה על דעתכם, נותן ערך למשתמש וקשור לתחום המומחיות של העסק.
  5. חלק מתהליך שממשיך לדף מכירה בו יש אפשרות רכישה אונליין

לאתר יכולות להיות מספר מטרות במקביל והן מושפעות מהחזון של העסק, התוכנית השיווקית שלו ועוד. כך למשל מטרת האתר יכולה להיות לייצר x לקוחות בחודש, להוריד את השימוש במערכת תמיכה טלפונית, לאפשר יצירת קשר בין לקוחות פוטנציאלים לאנשי המכירות, ועוד.

חשוב לענות על מספר שאלות לפני הגדרת מטרות האתר כמו למשל למי האתר מיועד? האם הוא ישמש כפלטפורמה מכירה? מה הגולשים באתר ישיגו בביקור בו? ועוד מגוון של שאלות שצריכות להישאל בטרם קביעת המטרות. מומלץ שהמטרות יהיו מדידות ויקבעו על פני טווח זמנים על מנת שניתן יהיה לבחון אם האתר השיג את מטרותיו או אם צריך לשפר ולייעל אותו.

איך אני אדע מה מתאים בשבילי?

אז התשובה לשאלה ‘מה מתאים עבורכם?’ תלויה בכם ובעסק שלכם. אם יש לעסק שלכם מגוון מוצרים או שירותים, אם אתם רוצים להנגיש כמות גדולה של מידע, אם את רוצים לייצר נכס דיגיטלי משמעותי, אם יש לכם את הרצון והיכולת להשקיע בקידום אורגני לאורך זמן, יכול מאוד להיות שבניית אתר לעסק שלכם הוא הפתרון הנכון.

לעומת זאת, אם אתם לא מתכוונים להשקיע בקידום אורגני, אם יש לכם מטרה ממוקדת כמו הגדלת רשימת תפוצה או מכירה של מוצר או שירות, אם הגולשים עתידיים להגיע מקמפיין מסויים, אם אתם רוצים לאסוף לידים, אם אין לכם זמן ומשאבים, אולי התשובה לשאלה שלכם היא ‘דף נחיתה’. המומחים של אינסייט תמיד ישמחו לבחון אתכם מה הכי מתאים, מה עונה על המטרות של העסק ומה יקדם אתכם בצורה הכי יעילה.

אינסייט בשביל העסק שלכם

לסיכום, במאמר זה סקרנו את ההבדלים העיקריים בין דף נחיתה לבין אתר. הבנו שמדובר בשני מוצרים שונים עם פונקציות שונות. ראינו שדף נחיתה הוא עמוד אחד, ממוקד מטרה שבדרך כלל מיועד להניע גולשים שהגיעו ממקור של קידום ממומן, לבצע פעולה אחת, למשל להצטרף לרשימת תפוצה.

לעומת זאת, ראינו שאתר הוא למעשה מספר עמודים, כשהמטרה שלו היא להיות הפנים של העסק, לחזק את האמינות שלו ולתת ערך לגולשיו מתוך מטרה להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאליים. כאשר הדגש כאן הוא בשיווק האורגני על ידי הוספת עוד ועוד תכנית איכותיים. ראינו גם שהתשובה לשאלה, למי יתאים יותר דף נחיתה ולמי יתאים יותר הקמת אתר, תלוי בצרכים האינדיבידואלים, במטרות, בתקציב, בזמן, במשאבים בטווח הקצר והארוך.

ואם עדיין אתם מתלבטים או שאתם כבר יודעים את התשובה שלכם לשאלה אבל הייתם רוצים לעשות את הצעד הראשון עם מקצוענים בעלי ניסיון שידעו לייעל את המשאבים והזמן שלכם ולהביא תוצאות, הצוות של אינסייט ישמח לעשות זאת בשבילכם.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה