עיצוב אתרים לעסקים – הגולשים שלכם לא ירצו לעזוב

עיצוב אתרים לעסקים

שמעתם פעם את המונח “לאכול עם העיניים” שאומר שהאוכל חייב להיות גם יפה ומזמין לפני שהוא מזין וטעים? מה לגבי “לקנות עם העיניים”? שלא לדבר על התפקיד שאסתטיקה ועיצוב משחקים בבחירת הלבוש, בעיצוב הבית, המשרד, המוצרים שאנחנו משתמשים בהם ועוד. אז במה שונה אתר האינטרנט של העסק שלנו? בשום דבר! (כן, זאת הייתה שאלה מכשילה), וגם במקרה של אתר האינטרנט העיצוב שלו, שמשלב את הניראות, הנוחות וחוויית המשתמש, הוא מרכיב קריטי בהצלחת האתר שלנו.

שאלנו את המומחים של אינסייט מה זה עיצוב אתרים? מה זה UX ו- UI? וביקשנו רעיונות ודוגמאות לעיצוב אתרים לעסקים. אם אתם בעלי עסקים המתכננים להקים אתר לעסק, שימו לב, מידע חיוני מאוד לפניכם.

מה זה עיצוב אתרים?

התשובה לשאלה מה זה עיצוב אתרים כוללת בתוכה 2 ממדים: האחד, הפן האסתטי והויזואלי. הכוונה לתכנון, היצירה והארגון של כל האלמנטים החזותיים של האתר ובכלל זה פלטת הצבעים, הגרפיקה, הפריסה והאסתטיקה הכללית. יחד עם זאת עיצוב אתרים הוא הרבה יותר רחב מהפן האסתטי והוא כולל בתוכו גם את המימד השני והוא הפן הפונקציונאלי. המטרה המרכזית של מימד זה היא להבטיח חווית משתמש חיובית המורכבת מפונקציונליות, שימושיות ונגישות. בסופו של יום את הגולש מעניין לא רק שהאתר יהיה יפה, צבעוני ומושך אלא גם נוח לשימוש.

מה זה UX ו- UI?

אי אפשר באמת לענות על השאלה מה זה עיצוב אתרים בלי להתייחס ל- 2 מושגים מאוד חשובים בתחום והם: UX ו- UI. נתחיל מ-UX או באריכות User Experience. מה זה אומר בעצם? חווית משתמש. ובאריכות, הכוונה לחוויה הכוללת שיש למשתמש באתר.

השאיפה היא שלמשתמש תהיה חוויה נוחה, חלקה, הגיונית, אינטואיטיבית וזורמת. כדי לייצר חווית משתמש חיובית וקלה באתר יש צורך בהבנת צרכי המשתמש, יצירת מסע חלק והבטחת ניווט קל. מה יכול לתרום לייצר חוויה כזו? אסטרטגיית תוכן, אינטראקציה עם משתמשים ותכנון מפת האתר. למעשה חוויית המשתמש צריכה להילקח בחשבון לאורך כל שלב בתכנון האתר.

המושג השני והבלתי נפרד הוא UI או User Interface ובעברית ‘עיצוב ממשק המשתמש’. כאן הכוונה לחלק הויזואלי של האתר ושל החוויה כתוצאה מהשימוש בו, זה כולל בתוכו את כל הלחצנים, הסמלים, התפריטים ועוד. למעשה נוספת שכבת עיצוב שמשפרת את המראה האסתטי של האתר.

אז מה יותר חשוב UX או UI?

התשובה היא חד משמעית שניהם יחד. אתר טוב, מושך ויזואלית וידידותי למשתמש הוא שילוב של חווית משתמש חיובית וממשק מעוצב היטב. הרי מה זה משנה אם האתר מעוצב לפרטי פרטים ונראה מעולה אם בסוף הממשק לא נוח לתפעול?! ולהפך.

לסיום נקודה זו נדגיש כי תהליך של עיצוב אתרים לעסקים כולל בתוכו גם תכנון חווית המשתמש, עיצוב הממשק וביצועים. אך כאן זה לא מסתיים, אל כל אלה יש להוסיף בדיקות איכות שצריכות להיעשות, ניסוי בשטח ובחינת התנהגות המשתמשים אל מול האתר.

רעיונות ודוגמאות לעיצוב אתרים לעסקים

המומחים של ‘אינסייט’ ריכזו עבורכם מספר רעיונות לעיצוב אתרים ודוגמאות לאתרים מעולים שיכולים לספק השראה:

מה הסיפור שלך? סטוריטלינג

אחד מהדרכים ‘לתפוס’ את תשומת ליבו של המשתמש. הכוונה היא לספר את הסיפור האותנטי של העסק דרך הפריסה של האתר והאמצעים הוויזואלים הקיימים. דוגמא טובה לזה היא של האתר Airbnb שיודע להעביר למשתמש ביעילות את הסיפור שעומד מאחוריו ומאפשר לו לנווט בקלות באתר בין אפשרויות לינה שונות ומזמינות שגורמות למשתמש לחלום על החופשה הבאה שלו.

פסיכולוגיה צבעונית

לצבעים יש יכולת מדהימה לעורר אצלנו רגשות ותחושת הזדהות. כך למשל האתר של ‘קוקה קולה’ משתמש בצבע האדום המוכר והמזוהה עם המותג לייצר תחושת חיים תוססת ואנרגטית. הקפידו לבחור פלטת צבעים שמצד אחד מזוהה עם המותג ומצד שני מייצרת את התחושות שאנחנו רוצים שהמשתמש יחוש בביקור באתר.

איך הופכים אתר לרב שכבתי?

דרך אחת לעשות את זה היא באמצעות משחק עם גופנים שונים כדי לייצר השפעה חזותית בולטת. האתר MEDIUM, אתר תוכן מצליח, השכיל לייצר טופוגרפיה מודגשת כדי לשנות את תשומת ליבו של הקורא לסוגים שונים של תכנים מבלי שכמויות הטקסט יבלעו באתר ומבלי שהקורא יתעייף או ירצה לנטוש במהירות.

עיצוב רספונסיבי

היום כניסה לאתרים נעשית מכל מקום, לא רק במובן הגיאוגרפי של המילה, אלא דרך הסמארטפון, הלפטופ, הטאבלט וכל מסך שהוא. חלק בלתי נפרד מחוויית המשתמש היא לייצר אתר שהוא מותאם לכל אחד מסוגי המסכים הקיימים והדרך לעשות את זה היא באמצעות תכנון אתר רספונסיבי, הפועל בצורה חלקה במכשירים השונים. דוגמא בולטת לכך היא פייסבוק שמסתגל ללא מאמץ לכל מכשיר קיים.

מינימליזם זה ‘השחור’ החדש

שאנחנו אומרים מינימליזם אנחנו מתכוונים לפשוט, נקי, עם הרבה שטחים לבנים והתמקדות באלמנטים חיוניים בלבד. האתר של Apple יודע לעשות זאת בצורה מוצלחת במיוחד.

לסיכום

אחרי שהבנו מה זה עיצוב אתרים וסקרנו כמה רעיונות ודוגמאות לאתרים שיודעים לייצר חווית משתמש ידידותית במיוחד אפשר לסכם שאי אפשר לתכנן אתר לעסק בלי להקדים ולחשוב על העיצוב שלו. רוצים לעצב אתר לעסק שלכם שהגולשים לא ירצו לעזוב אותו? פנו לאינסייט, המומחים לעיצוב אתרים לעסקים.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה