9 כללים מנחים לעיצוב מודעה בפייסבוק

טיפים לעיצוב מודעה בפייסבוק

החלטתם להתקדם ולפרסם את העסק שלכם בפרסום ממומן בפייסבוק! מזל טוב. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שבניגוד לעולם האורגני, בעולם הממומן לפייסבוק יש כללים קשוחים לבניית מודעות. המומחים של אינסייט מרקטינג ריכזו עבורכם 9 כללים מנחים לבנייה נכונה של מודעה ממירה בפייסבוק.

בעיצוב מודעה בפיסבוק אנחנו נמצאים במאבק כפול, אפילו משולש, כדי להשיג לנו מודעה אפקטיבית ויעילה ובעיקר – רווחית. הגורמים איתם אנחנו “נאבקים” הם, מצד אחד – תשומת הלב של הקהל, בתוך עולם של גלילה אינסופית, אנחנו חייבים לגרום לקהל שלנו לעצור דווקא על המודעה שלנו, מאבק שני הוא נגד הכללים של הרשתות החברתיות, שהם לפעמים אקראיים ולא ברורים ועדיין חובה לעמוד בהם אחרת המודעה תיפסל במקרה הטוב, והחשבון כולו ייחסם במקרה הפחות טוב, והמאבק השלישי הוא נגד ה-ROI, כלומר החזר ההשקעה, אנחנו צריכים לתמרן בין משיכת תשומת הלב לבין כללי הרשתות אך חייבים גם לייצר מודעות רווחיות, אחרת סתם תרמנו מכספנו וזמננו לפייסבוק, או אינסטגרם או כל רשת אחרת וזה מגוחך כי באמת שיש להם המון כסף. אז… בואו נראה איך עושים את זה בפועל.

עיצוב מודעה בפייסבוק – כך תעשו את זה נכון

גודל מודעה בפייסבוק

מה זה אומר גודל מודעה בפייסבוק? בפייסבוק קיימים 2 גדלים של מודעות המוצגים בפיד ובתצוגת תפריט הצד: ריבוע (1080×1080 פיקסלים) ומלבן (1200X 628 פיקסלים). מה עדיף? לרוב עדיף לבחור בתמונת הריבוע מאחר והיא תמונה גדולה יותר ולכן סיכויי ההמרה שלה גבוהים יותר. החיסרון של 2 גדלים אלה הוא שהתמונות אינן מופיעות בצורה מלאה בכל התצוגות ולכן אם יש לכם אפשרות עדיף לעצב גם מודעת ריבוע וגם מודעת מלבן. דרך אגב, באינסטגרם תוכלו להשתמש אך ורק במודעת ריבוע.

מגבלת הטקסט

לכל מודעה ניתן להוסיף טקסט על גבי התמונה. הכלל אומר שמותר להכניס טקסט של עד כ-20% מגודל התמונה. מה יקרה אם תכניסו יותר טקסט ממה שמותר? פייסבוק יקטינו את החשיפה של המודעה שלכם. איך תדעו מראש? לפייסבוק יש כלי המאפשר להזין את המודעה ולגלות האם אתם עומדים בכלל מגבלת הטקסט. לכניסה לכלי שבודק האם אתם עומדים בכלל מגבלת הטקסט. אם אתם עומדים במגבלת הטקסט תקבלו אישור ואם לא, תקבלו הודעה שמזהירה אתכם שעליכם לבצע התאמות. בנוסף, ניתן לצרף טקסט שמלווה את המודעה עצמה.

עיצוב פוסטים

אחרי שהבנו מהם גדלי התמונות ומהי מגבלת הטקסט, באיזה תמונה נבחר? חשוב לבחור בתמונה שתמשוך את תשומת הלב של הצופה על פני הגלילה האינסופית בפייסבוק ולאחר מכן לעצב אותה באמצעות אינספור הכלים הקיימים לעיצוב פוסטים כמו למשל כלים לעיצוב גרפי, כלים לעריכת תמונות, מחוללי תמונות AI ועוד. לא משנה באיזה תמונה תבחרו, חשוב מאוד שהעיצוב יהיה נקי וממוקד במסר העיקרי של המודעה.

קראו תמיד לפעולה CTA

לכל מודעה מצטרף כפתור קריאה לפעולה שאמור להוביל את הצופים לעשות משהו: לקנות עכשיו, להירשם, להשאיר פרטים וכו’. ללא כפתור קריאה לפעולה ברור, הצופים לא ידעו מה לעשות והמודעה תאבד מהאפקטיביות שלה. לכן חשוב לכלול כפתור קריאה לפעולה משכנע שינחה את הצופים לנקוט בפעולה שאתם רוצים שהם ינקטו.

הבטיחו מעבר חלק בין המודעה לדף הנחיתה/ האתר

המודעה צריכה להעביר את קהל היעד אל דף נחיתה שבו הם יתבקשו להשאיר את פרטיהם או אל אתר המכירה שבו יוכלו לרכוש את המוצר/ השירות שלכם אונליין, המעבר הזה נקרא ‘המרה’, כלומר שינוי מצבו של הצופה במודעה ממצב שהוא רק ‘צופה’ למצב שהוא מבצע את הפעולה שרצינו שיבצע. את מהות ההמרה אנחנו מגדירים, זו יכולה להיות פעולה של השארת פרטים, או פחות מזה – רק לחיצה על הכפתור, ואנחנו יכולים להגדיר את ההמרה על היעד הסופי שלנו – מכירה. בכל מקרה, כל המרה כזו דורשת יציאה מהמודעה אל מקום אחר – דף נחיתה, חנות, אתר, טופס וכו’.

וודאו שהמיקום החדש מדבר באותה שפה – גם ויזואלית וגם מבחינת הטקסט וחשוב מכך – וודאו שאתם עקביים בהצעה. אם הבטחתם במודעה קורס אילוף צבים בסיסי בחינם, ופתאום בדף נחיתה אתם דורשים עבורו תשלום סמלי של 7 שקל (כן… 7 שקל…) איבדתם לחלוטין את אמון הלקוח,לא רק שאין סיכוי שהוא ישלם אפילו סכום קטן על הקורס, אלא שאין סיכוי שהוא יחזור אליכם אי פעם בעתיד.

מקדו את הקהל שלכם

המטרה שלכם היא להגיע למשתמשים הנכונים עבור המוצר/ השירות שלכם. למעשה, פייסבוק מאפשר לצמצם את הקהל ביעילות. בשביל לעשות את זה התבססו על נתונים דמוגרפיים, תחומי העניין של הקהל שלכם, ההתנהגויות שלו וכו’.

התאימו את השפה

השתמשו בשפה ברורה המתאימה לקהל היעד של המותג. לדוגמא, יש הבדל בין השפה שמתאימה לקהל יעד צעיר בשנות ה- 20 לחייו לבין קהל מהנדסים ואדריכלים. השפה צריכה להיות השפה שהקהל מדבר בה ובהתאם לאישיות של המותג.

אופטימיזציה לנייד

הקהל שלכם צופה במודעה שלכם מכל מקום, מהסמארטפון, מהטאבלט, מהלפטופ וגם מהמחשב הנייח. בשביל להבטיח חווית משתמש חיובית בדקו שהמודעה שלכם רספונסיבית ומתאימה לכל המכשירים.
למעשה, הנתונים מהשנים האחרונות מצביעים שרוב מכריע (מעל ל-90%!) צופה המודעות מהנייד. אנחנו כבר לא מדברים על התאמה לנייד אלא יותר על עיצוב לנייד. על מה זה משפיע? מצד אחד, מגבלות – גודל הטקסט בתמונות, הנוחות לקרוא טקסט ארוך, ההתאמה של הדפים הבאים (אתר, דף נחיתה וכו’) לנייד ועוד. מצד שני, יש לכך גם יתרונות, כמו חיבור ישיר לווצאפ, לתוכנות ניווט, לשליחתת הודעות SMS, לאנשי קשר ועוד.

עקבו אחרי מדדי הביצועים של המודעה שלכם

אחד ממדי הביצוע של המודעה הוא יחס הקלקה CTR אשר מלמד אותנו כמה פעמים לחצו על המודעה מתוך סך ההופעות שלה. חשוב לעקוב אחרי מדד זה בשביל להבין עד כמה המודעות רלבנטיות לקהל שנחשף אליהן. המטרה היא לשפר את יחס ההקלקות והדרך לעשות את זה היא על ידי המשך מעקב, בדיקת וריאציות שונות של מודעות וניתוח איזה אלמנטים עובדים ואילו פחות.

מהו יחס ההקלקה הרצוי? תלוי. תלוי במוצר, בקהל היעד ובעוד משתנים. לכן כאשר עושים מעקב ובקרה חשוב לבצע השוואה נכונה בשביל להבין באמת את הביצועים של המודעה.

לסיכום

לעיצוב מודעה בפייסבוק יש כללים ברורים שצריך לדאוג לפעול על פיהם אותם פירטנו כאן. יחד עם זאת, חשוב להמשיך לנתח את הביצועים של המודעה באופן קבוע, לבדוק סגנונות שונים של מודעות ולבצע את ההתאמות הנדרשות, הכל בשביל לייעל את אסטרטגיית הפרסום של המותג שלכם בפייסבוק וקבלת התוצאות המיוחלות. רוצים שהפרסום הממומן שלכם יניב תוצאות טובות? פנו אל המומחים של אינסייט מרקטינג לייעוץ וליווי בנושא עיצוב מודעה בפייסבוק.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה