פרסום נייטיב לעסק עם טאבולה ואאוטבריין – אם לא התחלתם, זה הזמן

פרסום נייטיב

על פרסום נייטיב כבר שמעתם? גם אם לא שמעתם את המונח הספציפי, אולי אתם מכירים את טאבולה ואת אאוטבריין, שתי חברות הענק ששולטות בתחום, ואם גם עליהן לא שמעתם, אז כנראה שיותר מפעם או פעמיים קראתם כתבה שבעצם הייתה חלק ממערך שיווקי של עסק, והבנתם את זה רק בסוף הקריאה. פרסום נייטיב – נעים להכיר.

פרסום נייטיב הוא אורח “חדש ישן” בשוק הפרסום. מצד אחד, הצורה של פרסומת שנראית כמו כתבה לכל דבר ו”מתחבאת” בין דפי העיתון היא ותיקה בערך מאז שלעיתון עוד היו דפים.. מצד שני, השילוב של פרסום נייטיב ודיגיטל כבר פותח לנו עולם חדש ואפשרויות טובות מאד לפתוח ערוץ פרסום חדש  ויעיל. אז מה זה פרסום נייטיב? מה הפלטפורמות המובילות בתחום, ולמה כדאי לכם להבין איך לשלב את זה גם עבור העסק שלכם? הכל פה בפנים.

מה זה בעצם פרסום נייטיב?

המשמעות הרחבה יותר של המונח פרסום נייטיב היא פרסום שנראה בדיוק כמו התוכן שבו הוא שזור. למען האמת, חלק גדול מהפרסומים שאנחנו נתקלים בהם בדיגיטל עונים, לפחות באופן מילולי על ההגדרה של פרסום נייטיב, אך מכיוון שהם תפשו נישה משלהם, הם לא נקראים כך. למשל, הפרסום בגוגל, מציע לנו תוצאות חיפוש ממומנות בדיוק באותה צורה ואותו פורמט, ולמעשה גם באותו דף כמו תוצאות החיפוש שאינן ממומנות.

אפשר אולי לפתור את גוגל בכך שיש הפרדה, כי התוצאות הממומנות מופיעות בראש הדף והתוצאות האחרות מתחתיו, אך מה נגיד על פייסבוק, שם הפוסטים הממומנים שזורים בתוך הפיד, וירים את היד מי שאף פעם לא קרה לו שהתחיל לקרוא פוסט בפייסבוק, לא הבין למה הוא בעצם רואה אותו אצלו בפיד, ובאיחור אופנתי שלא יבייש נורת פלורסנט בשנות ה-80 הבין שהוא קורא בעצם פוסט ממומן. יש פה מישהו שזה לא קרה לו? לא חשבנו ככה…

אלו הן דוגמאות לפרסום שעונה על ההגדרה של פרסום נייטיב מצד אחד, אך מצד שני, פרסום בגוגל או ברשתות החברתיות הפך לנישה בפני עצמה, והעין של הגולשים כבר מיומנת דיה לזהות שם את הפרסומות, כך שאפשר להחריג את הדוגמאות האלה מהמושג פרסום נייטיב, ובאמת בכתבה זו אנחנו מתייחסים לסוג אחד מסוים של פרסום נייטיב מבוסס תוכן – כתבות ממומנות.

פרסום באמצעות כתבות תוכן ממומנות

זה עובד ככה. אתם נכנסים לאתר תוכן, זה יכול להיות אתר חדשות, אתר ספורט, אתר רכילות, אתר נישתי כלשהו, כל אתר שיש בו תוכן מבוסס כתבות. אתם גוללים בדף הבית, רואים כתבה שמוצאת חן בעיניכם, ומתחילים לקרוא. בסוף הכתבה, אותו אתר, באדיבותו, מציע לכם תוכן נוסף שעשוי לעניין אתכם, ואכן, כל הכותרות נראות מושכות וקשורות בצורה זו או אחרת למה שקראתם עכשיו, כלומר – פוטנציאל העניין פה גבוה.

אתם משבחים את האלגוריתם החכם של אתר התוכן שיודע למצוא לכם תוכן מעניין ומקליקים על אחת מהכתבות שהוא הציע. מגיעים לכתבה, שמשום מה לא נמצאת  תחת אותו אתר שבו הייתם עד עכשיו, אבל היא עדיין כתבה לכל דבר ועניין. בעיקר עניין. הכתבה כתובה טוב, מעניינת ומושכת. בדרך כלל מדובר על מוצר, או שרות או מומחה בתחום כלשהו.

זו רבותי – כתבת פרסומת מסוג פרסום נייטיב. בסוף הכתבה אפילו תהיה לכם אפשרות למלא טופס קטן כדי לשמוע עוד פרטים על אותו מוצר, או שירות, או מומחה.

שתי פלטפורמות השולטות בכל השוק

התרגלנו כבר שחברות ענק שולטות בפלח שלם או בנישה שלמה בתוך השיווק בדיגיטל – פייסבוק על הרשתות החברתיות, גוגל על מנועי החיפוש וכו’. גם בפרסום באמצעות כתבות ישנן בסך הכל שתי חברות שמרכזות למעשה את כל הפעילות בשוק. שתי החברות האלה הן טאבולה ואאוטבריין.

איך זה עובד? החברות האלה סוגרות עם אתרי התוכן הגדולים את הסכם הפרסום, ואז הן בעצם אחראיות על הכתבות הממומנות המופיעות בתחתית כל כתבה שאתם קוראים.

כלומר, אתם מפרסמים בפלטפורמה של טאבולה או אאוטבריין, והכתבה שלכם מופיעה באתרי התוכן הגדולים ביותר בארץ. הנה כמה מהשמות, בחלוקה לפי הפלטפורמות.

אם תפרסמו בפלטפורמה של אאוטבריין, הכתבה הממומנת שלכם תופיע באתר מאקו, וואלה, הארץ, מעריב, ישראל היום ואפילו אתר ONE (של הספורט).

אם תפרסמו בטאבולה הכתבה שלכם תופיע בוויינט, גלובס, כלכליסט, טיים אאוט, רשת 13 ואפילו אתר כיפה.

אלה כמובן רשימות חלקיות ביותר, רק של אתרי התוכן הגדולים והמובילים.

רק דיוק קטן וחשוב, הכתבה עצמה לא באמת מופיעה באתרי התוכן האלה, אלא הפרסומת שמובילה לכתבה הזו.

מה צריך בשביל לצאת בקמפיין  נייטיב של כתבה ממומנת

טוב, דבר ראשון, ואת זה אפשר להבין גם בלי לדעת מה זה נייטיב או באיזה שפה המילה הזו, צריך כתבה. זה פשוט להבין אבל לא טריוויאלי לביצוע. כתבה כזו צריכה להלך בעדינות על המתח שבין לספק לקורא מידע אמיתי ואותנטי, להיות כתובה היטב, מעניינת ועושה חשק להמשיך לקרוא מצד אחד.

אסור שהיא תרגיש כמו פרסומת, לפחות עד מחצית הדרך בקריאה או אפילו קצת מעבר. מצד שני, הכתבה הממומנת בפרסום נייטיב אמורה בסופו של דבר לייצר לידים שיהפכו ללקוחות, ולכן היא כן צריכה להניע לפעולה, להיות קצת “שיווקית” ולגרום לקורא בסופו של דבר להשאיר פרטים בטופס ולחכות לשיחה ממך, גם אם הוא הבין שבעצם הוא קרא עכשיו פרסומת ולא כתבה.

כדי לשמור על המתח הייחודי הזה דרוש כותב מנוסה, וכתיבה איכותית, ואיש שיווק שיודע לזהות את הכשלים ולהעיר הערות על התוכן.  בפרסום נייטיב מבוסס תוכן, לתוכן עצמו יש חשיבות מכרעת. תראו מופתעים…

אבל כתבה זה לא מספיק. צריך גם לארח את הכתבה איפה שהוא. כמו שהבנתם, הכתבה שלכם לא מתארחת באתר וויינט או מאקו או וואלה, הם רק מפנים את הגולשים. אז איפה היא כן מופיעה? איפה שתשימו אותה. זה יכול להיות באתר הבית שלכם. זה יכול להיות על פלטפורמה של דפי נחיתה, וזה יכול להיות באתר דמה שבניתם במיוחד בשביל הכתבה.

כל הרעיונות האלה הם גרועים ממש ויפגעו מאד באפשרות שלכם ליצור פרסום אפקטיבי. למה? כי הם שוברים את כל ה”תפאורה” שפרסום נייטיב בונה. הרי כל הרעיון הוא שהגולשים מרגישים שהם עדיין גולשים בתוך אתר תוכן ועדיין קוראים כתבות. ואם הם פתאום מוצאים את עצמם בתוך אתר הבית של, נניח, נבחר מקצוע אקראי – יועץ משכנתאות. והכתבה מדברת בדיוק על אותו יועץ משכנתאות, אז אין ספק שהגולשים ירגישו מיד שהם בתוך פרסומת וירצו לחזור בחזרה לאזור הבטוח של התוכן.

אז מה כן? פורטל תוכן עצמאי. לגופי הפרסום הרציניים, יש פורטלים כאלה משלהם. לאינסייט למשל יש פורטל כזה משלה (למעשה שניים, בחלוקה לנושאים), ושם אנחנו מארחים את הכתבות בפרסום נייטיב. כשהגולש מגיע לפורטל שלנו, הוא למעשה מגיע לפורטל תוכן, מלא בכתבות בתחומים שונים, בדיוק כמו זה שעזב הרגע. ה”תפאורה” נשמרת.

הדבר הבא שצריך עבור פרסום נייטב הוא להניע טראפיק אל הכתבה. לזה כמו שאמרנו דואגות הפלטפורמות של פרסום נייטיב, אבל לא חייבים להתבסס רק עליהן. אין שום מניעה להריץ קמפיין פייסבוק שמפנה טראפיק לאותה כתבה באותו הפורטל. במקרה הזה אנחנו משתמשים בכתבה כמו בדף נחיתה, אבל גם זה עובד.

אם יש לכם את שלושת אלה, אפשר להריץ קמפיין פרסום נייטיב.

יתרונות של פרסום נייטיב

יש כמה סיבות להתחיל להשתמש בפרסום נייטיב. אנחנו לא נעבור על כולן (בטח נעשה מזה עוד כתבה…) אבל יש כמה שחשוב לנו ציין כבר עכשיו.

הראשונה היא איכות הלידים. מכירים את “חשבתי שזה משהו אחר”, “בכלל לא השארתי פרטים”, “כבר פנו אליי ממקום אחר”, “רק רציתי את המתנה” ועוד שלל תשובות של לידים שהופכים 3 שניות לתוך השיחה ללא רלוונטיים בעליל? ובכן, זה קורה הרבה פחות בפרסום נייטיב מבוסס כתבות תוכן. למה? כי אנחנו דורשים מהגולש מעורבות הרבה יותר גבוהה לפני שאנחנו מבקשים ממנו להשאיר פרטים, ואנחנו מסבירים הרבה יותר בפירט, והרבה יותר טוב למה זה כדאי לו.

לא מדובר על מודעה קצרה של 5 שורות שבסופה אנחנו מפתים את הגולש להשאיר פרטים, אלא בכתבה מלאה בה הנושא מוסבר בצורה טובה ויש לנו את היכולת להעביר את כל היתרונות והמשמעויות של העבודה איתנו. הגולשים ממש מבינים למי, ולמה הם משאירים פרטים ומה שמתקבל הם לידים הרבה יותר איכותיים.

סיבה נוספת לפרסם בנייטיב היא תדמיתית. זה טוב שרואים את העסק שלכם עומד מאחורי כתבה ומופיע באתרי התוכן המובילים. הוא נתפש בצורה הזו כעסק אמין, רציני, גדול, ושיש מאחוריו “גב”. זו בדיוק הדעה שאתם רוצים שמתעניינים יגבשו עליכם לפני שהם ממשיכים בתהליך.

סיבה נוספת לפרסם בנייטיב היא כי זו פלטפורמה טובה לכל ערוצי הפרסום הנוספים. כבר אמרנו שאפשר למשל לשלוח טראפיק מפייסבוק לכתבה, אבל זה לא חייב להיות פייסבוק. אנחנו יכולים לחשוב, כמו במקרה של פייסבוק, על הכתבה בתור דף הנחיתה שלנו, ולשלוח לשם טראפיק מפייסבוק, מגוגל, מיוטיוב, וגם מפרסום אורגני ובעצם מכל פלטפורמה אחרת. מניסיון – שימוש בכתבה כדף נחיתה – עובד!

יתרון אחרון שנדבר עליו היום הוא התחרות הנמוכה יותר. למרות שעם התמיכה הנכונה פרסום נייטיב הוא די פשוט, עסקים רבים בוחרים לא ללכת בדרך הזו. בעיקר בגלל חוסר הבנה או חוסר יכולת ליצור את התנאים המתאימים (כתבה, פורטל וכו’). זה משאיר פחות עסקם שמפרסמים בצורה הזו ומקל קצת על התחרות כמו שאנחנו מכירים אותה מהפלטפורמות העמוסות והסופר תחרותיות של גוגל ופייסבוק.

לסיכום

פרסום נייטיב בשילוב דיגיטל היא שיטת פרסום אפקטיבית, שימוש בפלטפורמות הנכונות והכנת תשתיות כמו שצריך יכולה לייצר לכם לידים איכותיים, זולים ובפחות תחרות מהפלטפורמות האחרות.

כמובן, שאם אתם רוצים לשמוע עוד על שיטת פרסום זו, ורוצים לדעת איך יוצרים כזו כתבה, ואיך מתחילים לפרסם אותה ואיך מתחילים לראות תוצאות, המומחים של אינסייט ישמחו מאד לספק לכם תשובות.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה