קונה בזול, משלם ביוקר – מלכודת “משרדי הפרסום הזולים”

מלכודת עסקית

כל מי שעולמו שיווק ופרסום כבר מזמן הבין: משרד פרסום טוב = ראש שקט, צמיחה וחדשנות!

מה זה בכלל אומר “משרד פרסום טוב”? איך מגדירים הצלחה? הרי כל התחום של שיווק בדיגיטל הוא כל כך אנליטי ומבלבל עם מיליון דוחות ומספרים ומאוד קשה למצוא את האחד שיתן לכם את ההרגשה שיש על מי לסמוך.

אז בואו נדבר שניה על מה שקרה ועדיין קורה בכלכלה שלנו: 

  • החל מהרבעון האחרון של שנת 2023, הכלכלה הישראלית חווה טלטלה בעקבות המלחמה שנכפתה עלינו לפרק זמן ארוך במיוחד.
  • בחודשים שקדמו למלחמה, החברה והכלכלה העולמית והמקומית היו עדיין בשלבי התאוששות מנזקי הקורונה אשר גזרה עלינו גזרות כלכליות לא פשוטות ושינויים רוחביים בתחומים רבים.
  • אנו עדיין נמצאים במציאות שבה ישנן השלכות כלכליות ואזוריות הנגזרות מהמלחמה הבלתי פוסקת בין אוקראינה לרוסיה.

מלכודת המוות של בעלי העסקים

המצב הכלכלי משפיע באופן מיוחד על המגזר העסקי של עולם השיווק ומאלץ ארגונים וחברות להתייעל ולצמצם בהוצאות בשביל לכסות על אובדן ההכנסות. כשמדובר במשרדים “זולים”, כמעט תמיד, אלו הלקוחות הם אלו שמשלמים את המחיר. ברגע שהמשרד מוציא לחל”ת ו/או “מרענן” כוח העבודה, היכולות שלו מצטמצמות. רובם המכריע מוריד ריטיינרים, על מנת שיוכל לקבל עוד לקוחות והשילוב הזה, של כמות לקוחות גדולה יותר עם כוח אדם חדש ופחות מנוסה, הוא בעצם מלכודת המוות של בעלי העסקים.

בכדי להצליח בשיווק בכלל ובשיווק בדיגיטל בפרט, נדרשות שעות עבודה רבות הכוללות ניתוח אסטרטגי של המתחרים ופיצוח הבידול של העסק, כך שלא רק יבלוט בתחומו אלא גם יוביל אותו. הקמפיינים מוכרחים להיות רב-ערוציים בכדי לייצר ביטחון אצל קהל היעד, לעודד תנועה לנכסים (הדיגיטליים והפיזיים) ובסופו של דבר להביא אותו לכדי מכירה.
על מנת להשיג מטרה זו, נדרשת מכונת שיווק משומנת היטב המורכבת מפעולות אנליזה מתקדמות, אוטומציה שיווקית, שיפור יחסי ההמרה וקריאייטיב מבריק מבוסס תובנה.

רק עבודת צוות רוחבית של כל המחלקות השונות במשרד פרסום מקצועי (קריאייטיב, אתרים, קידום אורגני, שיווק ממומן וניהול לקוח) היא שתביא להצלחת הקמפיינים ותבטיח סקלביליות (היכולת של מערכת להתמודד עם כמות הולכת וגדלה של עבודה), למשך טווח ארוך.

נוסף על כך, בשיווק הדיגיטלי חשוב מאוד לבצע  הפרדה בין שני סוגי עסקים שונים:

עסקים נותני שירות – גיוס לידים

עסקים נותני שירות, אלו עסקים המקיימים פעילות שיווקית על מנת לקבל לידים ולהמיר אותם לכדי לקוחות משלמים. עסקים אלו מחויבים ביצירת משפך שיווקי חכם המעביר את הגולש מנקודה לנקודה, מפגיש אותו עם המסרים השונים ומוביל למסירת פרטים, כולל “חימום” של הליד לאחר המסירה.

מסע לקוח חכם שכזה, דורש הבנה עמוקה של מערכות השיווק השונות ושל כלי האנליזה המורכבים, הנותנים אינדיקציה בזמן אמת – האם ואיפה ניתן לשפר את המשפך השיווקי בשביל להגדיל את יחס ההמרה. אצלנו באינסייט, למשל, כל מנהל קמפיינים נדרש ביכולות אנליזה ומרקטינג אוטומיישן ומקבל תמיכה של 360 מעלות משאר המחלקות, כולל אנליסטים ואנשי אוטומציה מומחים בתחומם.

אתרי סחר (איקומרס) – קידום מכירות

כבר תקופה ארוכה שעולם האיקומרס מדבר במונחים של ROAS, – החזר ההשקעה של עלויות הפרסום. כלומר, אם הוצאתי בפרסום 200 ש”ח והכנסתי 400 ש”ח אז הרווח שלי יהיה 200 ש”ח וה-ROAS שלי יהיה 2. אמנם ה-ROAS חשוב, אך לא תמיד הוא מהות הסיפור ולצערנו לא כל בעלי העסקים מצליחים להבין את זה.
לדוגמה: יש לכם הוצאות קבועות (הריטיינר החודשי למשרד הפרסום, שכירות המקום, משכורות וכו’) ולפעמים יהיה חכם יותר להגדיל את מחזור המכירות גם “במחיר” של ירידת ה-ROAS, על מנת שההוצאות הקבועות יחולקו על פני מחזור פעילות גדול יותר.

דוגמה נוספת היא הגדלת ה-AOV (ממוצע סל הקניות) – יצירת באמפרים ומכירה של יותר מוצרים קטנים תגדיל כמות פריטים בעגלה ויכולה להעלות את ממוצע סל הקניות בעד 25%. בדרך זו תצליחו באותו ה-CPS (עלות למכירה) להכניס יותר כסף, למכור יותר פריטים ולהעמיק את מערכת היחסים עם הלקוח. אני כמובן יכול להמשיך לספר עוד ועוד על כמה עולם האיקומרס בישראל לא מנוצל דיו, אבל זה כבר מספיק חומר למאמר בפני עצמו.

לסיכום, עולם הדיגיטל מתרחב וזוהי החובה והאחריות שלנו כמשרדי פרסום לדאוג לרווחתכם, הלקוחות, להעניק לכם “ראש שקט” בגזרתנו ולאפשר לכם להמשיך להתעסק בעניינים שלכם. התקופה האחרונה יצרה פער עצום בין יכולות משרדי הפרסום אל מול צרכי הלקוח ולכן, אנו יכולים רק להמליץ לכם לא ללכת תמיד על המחיר הזול כי הוא עלול לעלות לכם ביוקר. יש הרבה משרדי פרסום איכותיים בישראל, תקפידו תמיד לשאול את השאלות הנכונות.
חשוב שתזכרו – “אלו לא ההוצאות שחשובות, אלא ההכנסות שמשנות”.

בהצלחה ורק בשורות טובות,
אסף

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה