קידום עסקים בפינטרסט – מאמר שכדאי לכם לשים עליו סיכה!

קידום עסקים בפינטרסט

נתחיל מאנקדוטה. הידעתם שהשם פינטרסט הוא למעשה שילוב המילים Pin ו- Interest, ובסלנג חופשי: נעצו את תחומי העניין שלכם, פינטרסט הוא הרבה מעבר לאפליקציה או אתר חביב עם תמונת מרהיבות. כמו כל כלי שמביא טראפיק, גם פינטרסט הפכה לכלי שיווקי יעיל.

בשנים האחרונות פינטרסט היא רשת חברתית המונה למעלה מ-400 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, רובן נשים. פינטרסט אמנם התחילה כ”אפליקציה לאימהות משועממות” ותסלחו לנו על ההכללה הפוגענית מעט אבל זה לא אנחנו המצאנו אותה, בכל מקרה, כיום פינטרסט היא אפליקציה בכל גיל כאשר החלוקה היא דווקא לתחומי עניין ולא לפי גיל. זה מה שהופך אותה להיות כלי שיווקי מדהים לעסקים שמביא לתוצאות! גם טראפיק, גם סגמנטציה, גם טרגוט מובנה – מה צריך יותר מזה?

במאמר זה נבחן מה זה אומר קידום עסקים בפינטרסט, למי כדאי לשווק בפינטרסט, איך זה מתבצע וגם טיפים שיעזרו לכם להתחיל. אז שימו סיכה גדולה על המאמר הזה,  הוא הולך לעזור לכם לחולל פלאים.

מה זה פינטרסט?

פינטרסט היא פלטפורמה של רעיונות, של יצירתיות ושל חשיבה מחוץ לקופסה.

תארו לעצמכם שאתם רוצים לרכוש מוצר מסוים. למשל מנורה לחדר השינה. אבל אתם, חובבי עיצוב שכמותכם, לא מוכנים להסתפק במנורה פשוטה אלא אתם רוצים מנורה שתתאים לחלל המעוצב שיצרתם. איפה תקבלו השראה? אתם ועוד מעל 400 מיליון משתמשים תכנסו ככל הנראה לפינטרסט לחפש רעיונות מעוצבים, לקבל השראה ובסופו של דבר לבצע רכישה.

כי ההשראה בפינטרסט יכולה ללכת לכמה כיוונים, זה יכול להיות “עשה זאת בעצמך” שלא חשבתם עליו, אבל גם מוצרים שלא הכרתם או אפילו שילוב של השניים, כמו למשל קטגוריית “שדרוגי איקאה” הפופולרית בתוך פינטרסט. כמה החלק של המלצות מוצרים חזק בפינטרסט? עבור כמעט 50% מהמשתמשים הפעילים בפינטרסט רכישה אונליין היא הפעולה המובילה שהם מבצעים בפלטפורמה.

פינטרסט מאפשרת למשתמשים, כאמור מרביתן נשים ואימהות, ליצור ולנהל אוספי תמונות בתחומים שמעניינים אותם, לרבות עיצוב בתים, בישול, אופנה, ואפילו החלטות פיננסיות. כל משתמש רשאי לעלות תמונות או וידיאו והם נקראים ‘סיכה’. בנוסף, כל משתמש יכול להרכיב לוחות השראה המורכבים מתמונות או סרטונים שננעצו על ידי המשתמש.

אמנם פינטרסט היא אכן פלטפורמה חברתית, אבל מה שצריך לעניין אתכם כבעלי עסקים הוא שפינטרסט משמש כמנוע חיפוש לכל דבר. בדומה לגוגל, בפינטרסט משתמשים באלגוריתמים כדי להחליט איזה תוכן להציג ולמי, כאשר המטרה היא לספק את התוכן הרלוונטי ביותר לחיפושים של המשתמשים. פה בדיוק אתם נכנסים עם שימוש של הרשת ככלי שיווקי.

איך מתבצע קידום עסקים בפינטרנסט?

טוב, נעבור אתכם על הצעדים הבסיסיים שאתם צריכים לעשות:

יצירת חשבון ובניית פרופיל

בשלב הראשון עליכם ליצור חשבון בפינטרסט (באמצעות חשבון הפייסבוק, הגוגל או כתובת הדוא”ל של העסק שלכם). לצורך בניית פרופיל יהיה עליכם להוסיף תמונת פרופיל (רצוי של העסק/ הלוגו שלכם) וכן קישורים לאתר שלכם ולרשתות החברתיות של העסק. טיפ חשוב- בשביל שהאלגוריתם של הפינטרסט יוכל להמליץ עליכם למשתמשים עליכם להשתמש במילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלכם.

יצירת סיכות

אחרי יצירת והשלמת הגדרת הפרופיל של העסק שלכם, עליכם להעלות תוכן או בשפת הפינטרסט ליצור סיכות. במילים אחרות העלו תמונות, סרטונים או פוסטים, הוסיפו כותרות, תיאור, קישור לאתר שלכם ותגים על מנת להקל על המשתמשים למצוא את התכנים שלכם. חשוב להקפיד על תמונות איכותיות שצולמו בתנאים טובים וכמובן לשלב את צבעי המותג.

שיתוף לוחות

את הסיכות נהוג לשתף עם המשתמשים דרך הלוחות שלכם או לוחות בקבוצות ובקהילות הרלוונטיות לתחום העניין. התוכן צריך להיות מאורגן בצורה המספקת לקהל ערך, השראה, טיפים, תוכן לימודי ועוד על מנת להגביר את העניין בלוחות שלכם.

זוכרים שאמרנו שפינטרסט רוצה לספק את התוכן הרלוונטי ביותר למשתמש? לכן, בשביל ליצור תוכן רלוונטי, עדכני ומעניין, השתמשו בסרגל החיפוש של פינטרסט לקבל השראה ליצירת תוכן, איסוף רעיונות חדשים והבנת מגמות פופולריות בשוק שלכם.

שיווק בפינטרסט. למי כדאי ולמה?

אז למי כדאי ליצור קידום בפינטרסט? אם העסק שלכם מוכר מוצרים בתחום הלייף סטייל, העיצוב, התזונה, האופנה, פינטרסט זועק את שם המותג שלכם! הדבר נכון ביתר שאת אם קהל היעד שלכם ברובו הוא נשי. כמו כן אם אתם מוכרים את המוצרים שלכם בחנויות אונליין בארץ ובעולם, פינטרסט הוא בהחלט המקום בשביל המותג שלכם. למה? הנה שתי סיבות ממש טובות:

סיבה 1- כי גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, גם הוא מושפע מפינטרסט. אפשר להגיד שכתוצאה מהמהפכה שיצרה פינטרסט בפן הויזואלי, גם בגוגל אפשר לקבל תוצאות חיפוש של תמונה כאשר לחיצה עליהם מוביל לאתר המקור.

סיבה 2- כי אתם יכולים להגביר את התנועה לאתר שלכם, להמיר לקוחות ולהשיג רשימה של מנויים הכל דרך פרסום ממומן בפינטרסט. במהלך כזה של קידום ממומן בפינטרסט יש לתכנן ולהתאים את התקציב, קהל היעד, והיעדים הנדרשים.

השקעה לא גדולה אך נכונה ומדויקת תוך שימוש בכלי הניתוח של פינטרסט, יכולה להוביל לתוצאות מבורכות עבור העסק שלכם. כמו בפלטפורמות אחרות בפרסום ממומן בדיגיטל, גם כאן תוכלו למדוד בכל שלב את הכדאיות של הפרסום ולהחליט האם להמשיך לפרסם או לעצור. הנה, ככה:

איך תדעו אם פרסום בפינטרסט עובד?

הכירו את ה- Pinterest Analytics כלי ניתוח מוביל שנותן לכם את כל הנתונים שאתם צרכים בשביל לעקוב אחרי ולנתח את הביצועים של החשבון שלכם. הרבה מעבר לנתון הבסיסי של מספר המשתמשים שלחצו על הסיכות שלכם.

בפינטרסט אנליטיקס תוכלו למצוא תובנות לגבי האינטראקציה שהקהל מקיים עם התוכן שלכם, הטראפיק שהתוכן שלכם מייצר לאתר, הביצועים של הסיכות שלכם ועוד. בנוסף, תוכלו להבין טוב יותר את הקהל שלכם ולמפות אותו מבחינת מיקום, גיל, מגדר וכו’.

באמצעות שלל הכלים לניתוח התוכן והנתונים שלכם תוכלו לייעל את אסטרטגיית השיווק ולשפר את הביצועים, במטרה להגדיל את התנועה לאתר שלכם, לחשוף עוד ועוד אנשים למותג, לחזק את המעמד שלו וכמובן לבצע המרות ולהביא לרכישות של המוצרים שלכם.

4 טיפים לקידום בפינטרסט

טיפ 1- היו עקביים

בכל מה שקשור לרשתות חברתיות בכלל ולפינטרסט בפרט, עקביות היא שם המשחק. בשביל ששיווק יצליח יש לעלות פינים בצורה שוטפת ועקבית בתדירות יומיומית. המהדרין יגדילו לומר – לפחות 10 פינים ביום. רגע, אל תברחו. אנחנו לא מצפים ממכם לשבת ולעלות לבד.

זה יגזול לכם המון אנרגיה כמובן. היום יש כלים מצוינים לפרסם פינים בפינטרסט בצורה אוטומטית כך שהמוצרים שלכם והתמונות שלכם יעלו בזמן שאתם בכלל חותכים סלט במטבח. או מרק. אה לא, מרק לא צריך לחתוך, טוב סלט.

טיפ 2- לא רק מכירות תנו גם ערך

יכול להיות שהטיפ הזה יהיה מוכר לכם מהאינסטגרם או מהפייסבוק. אם תעלו רק סיכות של המוצרים שלכם אתם תבריחו את העוקבים. תוכן הוא המלך! העלו תוכן מעניין שקשור לתחום של העסק שלכם. למשל אם העסק שלכם מוכר ‘מנורות לחדר השינה’ פרסמו תוכן שעוסק ברעיונות לעיצוב חדר השינה, כאשר המנורה שלכם מוזכרת כאחד מהפריטים שיכולים לשדרג את העיצוב של החדר. למעשה, קל מאד להעלות תכנים עם ערך בפינטרסט כי הגולשים בפלטפורמה מחפשים השראה ורעיונות, אותם אפשר למצוא כמעט בכל דבר…

טיפ 3- איכות. איכות. איכות

פינטרסט היא פלטפורמה אסתטית. שימוש בתמונות או סרטונים שצולמו בצורה לא איכותית יכול אפילו ליצור נזק לעסק שלכם. הקפידו לעלות תמונות איכותיות, הקפידו לדבוק בשפה העיצובית של העסק. הקדישו זמן ומחשבה לתכנון ולעיצוב שלהן.

טיפ 4- השקיעו בSEO

כבר אמרנו שפינטרסט הוא מנוע חיפוש לכל דבר, כלומר עסקים מתחרים על הדירוג בתוצאות החיפוש. הדרך לעשות את זה נכון היא באמצעות מחקר מילות פיתוח. לאחר מכן, חשוב להקפיד על שימוש בכותרות מתאימות המתארות את המוצר שלכם.

לסיכום

ישנן מלא דרכי פרסום לעסקים קטנים או גדולים. במאמר זה סקרנו דרך מאד יעילה ולמרות זאת לא מאד נפוצה, במיוחד בארץ והיא הפינטרסט. קידום עסקים בפינטרסט הפך להיות פשוט ובמיוחד יעיל נוכח נתוני הרשת החברתית ומנוע החיפוש האדיר הזה שנקרא פינטרסט.

שיווק בפינטרסט יכול להיות אורגני או ממומן, ויכול להוביל לתוצאות מרשימות לעסקים ממגוון רחב של תחומים. אם אתם רוצים לבחון אפשרות של קידום בפינטרסט עבר העסק שלכם, אנחנו באינסייט נשמח לרתום את צוות המקצוענים שלנו, להוציא אותם מקטגוריית “מחזור כוסות פלסטיק במשרד”  ולרתום אותם לעזור לכם לצלול לעולם המרתק הזה לצורך קידום העסק שלכם.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה