13 רעיונות לסרטונים בטיקטוק לעסק

רעיונות לסרטונים בטיקטוק

למה 13? כי אנחנו בעניין של לשבור מוסכמות. טיקטוק היא לא רשת של ילדים, לא קשה למצוא רעיונות לתוכן ו-13 הוא לא מספר שמביא מזל רע. אנחנו מקווים. כמו שכבר אמרנו לא פעם, טיקטוק פה בשביל להישאר ועסקים שעוד לא שם מפסידים במרוץ על תשומת הלב של הקהל. לא יודעים איזה סרטונים להכין? הנה כמה רעיונות לסרטונים בטיקטוק לעסק.

טיק טוק היא רשת שכמעט מההתחלה שלה מדברת במספרים גדולים. גם בכמות המשתמשים, גם בזמן השהייה, גם במספרים של החשיפה אבל גם – בכמות התוכן שתאם צריכים לייצר כדי להישאר תמיד בטופ. כיוצרי תוכן שזה מה שהם עושים כל היום, זה אולי קל אבל כבעלי עסקים שצריכים גם לנהל עסק במקביל, האתגר גדל.

אבל מה האתגר האמיתי? הרעיונות! כי עם הכלים של טיקטוק, ובהתחשב בעובדה שרוב בעלי העסקים מצלמים את הסרטונים מהטלפון, הביצוע הוא החלק הקל, הרעיון הוא מה שתוקע. אז כדי לשחרר את הפקק, ריכזנו לכם כמה רעיונות שתוכלו תמיד לשלוף אחד וליצור סרטון תוך דקות.

איך אפשר למצוא רעיונות לסרטוני טיקטוק

אנחנו יודעים שאתם תהיו בשוק אבל המקום הכי טוב למצוא בו רעיונות לסרטוני טיקטוק הוא ב… טיקטוק. כאילו… כולם עושים כל כך הרבה דברים כל הזמן, בטוח תוכלו לשאוב משם רעיון לא?

מצד שני, אנחנו מכירים את התופעה, ש”רק מחפשים רעיונות” ובלי ששמים לב עוברות שעתיים בטיקטוק ואתם לא זוכרים אפילו ברמז למה אתם בוהים בטלפון כבר שעתיים. בואו ננסה לחשוב על כמה רעיונות שלא ישאבו אתכם לאפליקציה.

13 רעיונות לסרטונים בטיקטוק – לגזור ולשמור

רעיון 1 – סרטונים על מוצרים ושירותים

אם לדבר על העסק שלכם הוא לא הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות, אז אולי אתם לא בעסק הנכון… אבל נניח שאתם אוהבים את מה שאתם עושים ומוכנים לדבר עליו בלי סוף, למה לא לעשות את זה למצלמה?

עכשיו, כדי שזה לא יהיה משעמם, תבחרו נקודה קטנה מאד בעסק שלכם – מוצר, תופעה, שירות, משהו כזה, ודברו עליו בהתלהבות לא יותר מדקה. מומלץ להשתמש פה במבנה קבוע, אותו תוכלו לראות למטה בפרק ” טיפים ליצירת סרטוני טיקטוק מוצלחים וטובים שמביאים מעורבות”.

רעיון 2 – סרטוני עדויות

גם – כי תמיד כדאי שיהיו כאלה, וגם, כי כמה שלא תגידו שאתם הכי טובים בעולם זה הופך להיות אמין רק כשמישהו אחר עושה את זה. אז אם אתם מצליחים לשדל לקוחות וותיקים שיעשו אתכם סרטון קצר, ביחד אתכם, בו הם ממליצים עליכם, השגתם סרטון שלא רק “ממלא חור” ברצף התוכן שלכם בטיקטוק, אלא יכול לשמש את המאמצים השיווקיים שלכם בעוד דרכים רבות אחר כך.

רעיון 3 – ליפסינק

לוקחים שיר קיים, או קטע מוכר מסר, סדרה או מערכון, ועושים עם השפתיים. כמובן שכדאי לקשור את זה לעסק, זה יכול להיות דרך המילים עצמן, למשל, אם אתם מוכרים תות שדה, וגרים נניח, ברמת השרון, אז כל מה שנשאר זה לעשות ליפסינק ל”תות שד מרמת השרון”. אבל לפעמים תצטרכו להתאמץ קצת יותר, למשל עם האביזרים שתחזיקו או כיתוב שיהיה על המסך בזמן הזה.

רעיון 4 – דואטים

מישהו כבר הצליח, אז למה לא לנצל את זה? אל תדאגו, טיקטוק לא רק מרשה, היא אפילו מפרגנת… סרטוני דואטים הם עוד טרנד בטיקטוק והיופי שלו הוא שאם בחרתם בסרטון נכון לעשות איתו דואט, אז כולם כבר יודעים על מה מדובר. רגע, אבל איך זה קשור לעסק? לפעמים תוכלו למצוא סרטון ויראלי שבאמת קשור אליכם איכשהו, אבל לפעמים, לפעמים תעשו סרטונים רק בשביל החשיפה והעוקבים, בלי שבאמת דיברתם על העסק.

רעיון 5 – טיפים

יש לכם עסק, אז יש לכם ידע, וכדאי לחלוק אותו. אם תתנו טיפים שימושיים ואמיתיים, אנשים לא רק יאהבו ויפיצו את הסרטונים שלכם, הם גם יעריכו אתכם מבחינה מקצועית והסרטונים האלה יבנו אתכם כמותג.

רעיון 6 – סרטון יום בחיי

כשמדובר על עסקים, אחד הכלים הכי עוצמתיים שיש לכם הוא האותנטיות. להיות אמיתיים להעביר לגולשים תמונה אמינה של העסק. סרטוני “יום בחיי” יכולים לעשות את זה בצורה מעולה.

חשבו על כמה תחנות ביום שלכם שיכולות ליצור עניין, טקס הבוקר, הכניסה למסדר, הפגישה  עם העובדים, או השותף, או אפילו החלק האישי בו הילד מתקשר או שאתם יוצאים להפסקה כדי לאסוף מהגן. ערכו אותם לסרטוני “יום בחיי”. אפשר לעשות כל מיני כאלה, אם יש לכם ימים מיוחדים, נניח בעסק שיוצא לאירועים יש “יום בחיי” עבור יום האירוע, יום לפני האירוע, יום אחרי האירוע וביום שאין אירוע באופק.

אפשר לעשות גם “יום בחיי” על העובדים, השותפים ואם רוצים להיות יצירתיים, אז אפילו המכונות, כלי הרכב או המבנים.

רעיון 7 – ספרו על עצמכם

שוב, אותנטיות, ויצירת תחושת קרבה, אתם רוצים את זה כי זה עושה את הקנייה מכם יותר קלה בהמשך, כי הלקוחות כבר מרגישים שהם מכירים אתכם. שאתם חברים.

כדי לא לשרוף את הסוג הזה מהר מידי, אל תספרו בדקה את כל מה שאתם מצליחים, אלא הכינו סדרה של “פרטים עליי שלא ידעתם מספר XXXX” שתפו כל פעם פרט או שניים, וכך תוכלו להכין כמות גדולה של סרטונים ולשחרר אותם לאט לאט.

רעיון 8 – ידע מקצועי

בשונה מטיפים, אותם הלקוחות יכולים ליישם, בידע מקצועי אנחנו נותנים יותר “שיעור העשרה”. אלה בדרך כלל לא הסרטונים הפופולריים ביותר, אבל מצד שני יש להם תפקיד חשוב בבניית האוטוריטה המקצועית שלכם. הקפידו לתת מידע מין ומדויק, ועדיף כזה שהאדם ממוצע לא יודע (למשל – מה ההבדל במחיר של הפעלת מקרר עם דרוג אנרגטי A לעומת B על פני שנה שלמה).

רעיון 9 – תהליך הרכישה או ההזמנה

תארו והראו כמה שיותר בפירוט את תהליך ההזמנה או הרכישה, ומה קורה מרגע ההזמנה. יש לסרטונים כאלה אפקט פסיכולוגי בכך שהם מכניסים את הגולשים לתהליך ההזמנה כאילו הם ביצעו אותו, הוא הופך להיות מוכר וזה מוריד חסמים כשהם באמת ישקלו לבצע הזמנה בעצמם.

רעיון 10 – קפצו על הטרנדים

אתגרים, טרנדים שירים ריקודים, אם יש טרנד שרץ חזק – תצטרפו. אל תחפשו את הקישור החזק לעסק שלכם, אתם עושים את הסרטונים האלה בעיקר בשביל החשיפה.

עכשיו יש לנו סייג קטן. תשמרו על הפאסון, אם אתם עורכי דין, או מטפלים, יכול להיות שסוג מסוים של טרנדים לא מתאים לכם כי הוא משדר חוסר רצינות. שווה להשקיע דקה מחשבה במקרה הזה, או להתייעץ עם חבר, אם יש לכם חשש שהסרטון עלול לפגוע בתדמית המקצועית שלכם.

רעיון 11 – סיפורי הצלחה וגם סתם סיפורים

ספרו לעולם על ההצלחות שלכם. לא על ההצלחות העסקיות, אלא רק על אלה שמשפיעות לטובה על הלקוחות כמו סניף חדש, הרחבת שעות פעילות וכו’. אבל א תהססו לשתף בהצלחות ערכיות או הצלחה לעזור ללקוחות, כמה התאמצתם בשביל לקוח שנתקע ועשיתם בשבילו מעל ומעבר, איך תרמתם לטיול בית הספר שהיקשו מכם עזרה, על יום ההתנדבות שהחברה שלכם עשתה וכו’.

מצד שני – אל תשוויצו בכסף שלכם או בהצלחה העסקית, אלא אם זה מה שתאם מוכרים.

האמת, שאלו גם לא חייבים להיות סיפורי הצלחה, אלה יכולים להיות סתם סיפורים. אם אתם מאלה שתמיד יש להם סיפור לספר, אז בוודאות יש לכם גם סיפור לספר שקשור לעסק. ספרו אותו לטיקטוק.

רעיון 12 – סרטונים שיווקיים

הם צריכים להופיע במידה, אבל בהחלט לא כדאי לוותר עליהם. ספרו על מבצעים, על הטבות, בפרו על השרות שלכם ולמה כדאי לאנשים לקחת אותו או על המוצרים המדהימים שלכם. תנו להם את הבלים ליצור קשר או לקנות או להצטרף. בסופו של דבר, אסור לשכוח שהטיקטוק לעסק הוא לא תחביב כדי להעביר את הזמן, אלא כלי עסקי שאמור לייצר תוצאות.

רעיון 13 – הראו את העובדים בעסק

אם יש לכם עובדים בעסק – תנו להם מקום בסרטונים. כמובן בהסכמתם ותוך שיתוף פעולה. זו יכולה להיות פעולה שגם תעזור לקידום העסק וגם תיצור תחושת שייכות אצל העובדים. WIN WIN.

טיפים ליצירת סרטוני טיקטוק מוצלחים וטובים שמביאים מעורבות

אחרי כל מה שאמרנו, חשוב לזכור שהכמות אמנם חשובה אבל חשובה גם האיכות, ובסוף אנחנו לא בתחרות כמה הצלחנו לפרסם, אלא מה הסרטונים האלה עשו בשבילנו. לכן, חשוב גם להקפיד שאלו סרטונים טובים ומוצלחים ולהקפיד על צילום חד ומואר, סאונד טוב ומבנה נכון.

מהו המבנה הנכון? אנחנו ממליצים לכם לעקוב אחרי המבנה הבא:

שורת פתיחה חזקה, שמייצרת סקרנות

משפט הסבר על הנושא

הצגת הבעיה

סיבות למה אצלכם יש פתרון טוב

סיכום וקריאה לפעולה.

כמובן, שזה מבנה רק עבור סרטונים שיווקיים וסרטוני תוכן, אם אתם עושים ליפסינק, אתגרים או פספוסים, רק תקפידו על נושא האיכות.

איך ניתן לשווק את הסרטונים שלנו בטיקטוק

האמת שזה נושא למאמר שלם, אבל על קצה המזלג, כדי להשיג יותר עוקבים ולהגיע ליותר אנשים יש כמה פעולות שתוכלו לעשות:

  • שמרו על עקביות, אל תעלו 4 סרטונים ביומיים ואז שבועיים הפסקה, עדיף להעלות 2 סרטונים בשבוע.
  • תקפידו לשלב טרנדים ואתגרים, זה עוזר לחשיפה של הפרופיל שלכם.
  • אל תזלזלו בהאשטגים (הקפידו שיהיו רלוונטיים)
  • אל תעתיקו! כן, זה לא בצפר, אבל פה העונש עלול להיות אפילו יותר כואב…
  • תענו למי שמגיב לכם

זה, על קצה המזלג דברים שאתם יכולים לעשות לבד ובקלות. כמובן שיש תמיד גם את אופציית הקידום הממומן.

למה חשוב לגוון בתוכן שלנו בטיקטוק

מעבר לתשובה הברורה של להישאר מעניינים, חשוב להבין שלכל יחידת תוכן יש מטרה, קהל והשפעה אחרת. סרטוני טרנדים ואתגרים יביאו לכם עוקבים וחשיפה, סרטוני עדויות יתנו לכם אמינות בעיני הקהל, סרטונים שיווקיים וסרטונים על העסק יביאו לכם מתעניינים. תוציאו נתון אחד מהמשוואה ולא הגעתם לתוצאה הסופית, כמובן שיש עוד פרמטרים והנושא מורכב, אך בגדול, כדי לענות על המטרות השיווקיות שלכם אתם חייבים לגוון בתוכן ולהמשיך לעניין.

לסיכום

טיקטוק לעסקים יכול להיות כלי מדהים. כדי לא להשתעבד ליצירת התוכן אתם בעיקר צריכים מספיק רעיונות. מקווים שסגרנו לכם פה פינה.

עכשיו, כשיש לכם רעיונות, נגמרו התירוצים – רוצו לצלם.

נשמע מעניין? ברור שכן! מלאו את הטופס ונדבר

טופס צור קשר

אהבתם?

הבלוג שלנו עוסק במליארד נושאים וכולם, אבל כולם(!), הולכים לעניין אותך. ובגלל זה אנחנו כותבים את השורה הזאת, ככה לפתח לך את החשק קצת להמשיך לקרוא.

לכל הפוסטים
קמפיין רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג בפייסבוק- הזדמנות שנייה לסגירת עסקה

מכירים את זה שחיפשתם בגוגל ‘מאווררי תקרה’ או כל מוצר אחר, נכנסתם לאתר של חברה אחת ולא ביצעתם רכישה כי…

אסטרטגייה שיווקית

המדריך המלא ליצירת אסטרטגיה שיווקית יעילה לעסק שלך

חלומו של כל עסק הוא להגדיל מכירות, לבסס את מעמדו, שקהל היעד יכיר אותו והכל תוך השקעת משאבים בצורה מדויקת…

וורדפרס או וויקס

מה עדיף wix או wordpress? אינסייט עונים על השאלה אחת ולתמיד

מהי משאלת הלב של בעלי ובעלות עסקים, בלוגריות ואנשים פרטיים כאחד? התשובה החד משמעית היא לבסס נוכחות חזקה ברשת. איך…

הרשמו לניוזלטר שלנו והשארו מעודכנים

הרשמה לניוזלטר

להגשת מועמדות השאירו פרטים כאן »

טופס הגשת מועמדות למשרה